GDI vs. CVVT

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

U vseho, kde je v manualu uvedeno "dozivotni" ,"dozivotni napln" , tak se dle výrobce vztahuje pouze na obdobi, které kryje záruka. Takze u :hyu: 5 let.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Reklama
 

Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

Alfe, to jsi vyčetl na wikipedii???
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od shawt »

K tem motorum. Dnes jsem trosku projel pujcenou i30 CVVT a je zdechlejsi oproti GDI. Zdalo se mi, ze na dalnici take vice toci pri 130km/h. Na 3 to moc neakceleruje, opet GDI mnohem lepsi =D>
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

GDI je samozřejmě mnohem lepší než CVVT :) taky jsme s nim leccos najezdil...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

vorlajz píše:Alfe, to jsi vyčetl na wikipedii???
ne, to mne bylo receno technikem v autorizovanem servise :hyu:
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od JoKo »

vidis? a mne bolo povedane technikom a chlapcom z vyvoja {prevodovky}, ze dozivotne sa mysli planovana zivotnost... standardna planovana zivotnost je v sucastnosti 250 000km ;)

prilozim jeden odkaz na clanok s vyvojarom zo skodovky:

Kód: Vybrat vše

Pojďme k turbodmychadlům. Škodovka teď rozjíždí masivní akci na podporu prodeje malolitrážního turba 1.2 TSI. Zdánlivě má samé výhody – nízkou spotřebu, výborný zátah... Ale co životnost? Všichni víme, jaké problémy mívaly některé diesely, když se musela po pár desítkách tisíc kilometrů dělat drahá generálka turba...
Je to jednoduché – u nás je to tak, že životnost turba = životnost motoru. Tak, jak testujeme motory na životnost čtvrt milionu kilometrů, turbo vydrží taky tolik. Není to ozubený řemen nebo jiná výměnná součástka. Záleží samozřejmě taky na údržbě, jestli je mu dopřáván kvalitní olej.
Zdroj: http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.aspx?c=A100420_111826_automoto_fdv
a podla toho, ako sa nam nekazili v rodine accenty, tak skor verim tym 250 000km, ako 3 rokom {obe auta mali vtedy este trojrocnu zaruku, predavali sa ako 10r a 9r}. :)
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5124
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od petzl62 »

Jenže stará dobrá auta neměla fičury typu egr,dpf atd. A hlavně meřo v naftě.K tomu přidej nesmysl typu 30tis. servisní interval ](*,) lehkoběžné EKO oleje :roll: a je to.
U benzínů a turbomotorů,zase jiný problém-benzín,při krátkých trasách prosakuje do oleje a turbo se maže čím?Zředěným olejem s obsahem benzínu-výsledek...Turba v ř.ti po 60tis. km.
Začarovaný kruh s útokem na peněženky zákazníků ](*,) ](*,)

K oleji v převodovce-kluci v servisu u nás mi jednoznačně řekli,výměna oleje v převodovce ve 120tis. km.
Pro Alfa-ta nula je tam správně :mrgreen: :mrgreen:
Ale samozřejmě když jej budeš měnit po 30tis.,nikdo ti nic neřekně-ruka ruku myje a obě pak myjí tvář... :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od JoKo »

ktore su to stare dobre auta?
v 90. rokoch to boli auta z 80. rokov.. na zaciaktu milenia to boli auta zo zaciaktu 90. rokov. teraz su to auta z milenia... stale pocuvam, ako tie dnesne auta nic nevydrzia, ale nepamatam si, ze by niekto v mojom okoli robil GO,vymenu motora na aute... ak neratame zname pruserove motory {napr. htp, tsi...}. kedysi to bola bezna prax, ze 100 00km a uz go motora...
ano, v sucastnosti su v autach kadejake hluposti, co neprospievaju vydrzi motorov, to neberiem, ale myslim si, ze drviva vacsina vydrzi tych 250 000km a nie len po dobu zaruku ako bolo spominane vyssie {pri niektorych znackach 2roky ](*,) }. jednoducho sa pri ich navrhu pocita so vsetkymi tymi nezmyslami co su okolo nich...

a len taka mala poznamka, pamatam si, ked rodicia kupovali prveho hyundaia v roku 2003. vsetci "odbornici" ich odhovarali, ze to je hlupost, tooolko elektroniky, tne motor nic nevydrzi, ze 100 000km a mozu ho dat do srotu, ze je to len pozlatko po dobu zaruky a potom sa zacne kazit...
noo, auto vydrzalo 10rokov, 160 000km bez investicii, bez poruch a potom sa vymenilo. dnes mi presne ti isti odbornici hovoria, ze dnesne auta nic nevydrzia... ale to pocuvam poslednych 10rokov minimalne a tie auta, co neodporucali kupovat mi uz odporucaju, ze su to tie prave drziaky...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

Ja uz v převodovce menil loni na podzim :mrgreen: ale at si každý meni kdy chce co chce...je to každého auto
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od bony »

Alf6 píše:U vseho, kde je v manualu uvedeno "dozivotni" ,"dozivotni napln" , tak se dle výrobce vztahuje pouze na obdobi, které kryje záruka. Takze u :hyu: 5 let.
Jen te opravim, dozivotni zaruka znamena do konce zivotnosti dane veci! Pokud mas napr dozivitni zaruku na zarovce a ona ti praskne tak jeji zivotnost nastala. Spousta lidi si mysli dozivotni, jako do konce zivota majitele... Tzn. min 2.roky, v pripade Hyundai 5let.

Odeslano
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9103
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od idam.i »

JoKo píše:ktore su to stare dobre auta?
v 90. rokoch to boli auta z 80. rokov.. na zaciaktu milenia to boli auta zo zaciaktu 90. rokov. teraz su to auta z milenia... stale pocuvam, ako tie dnesne auta nic nevydrzia, ale nepamatam si, ze by niekto v mojom okoli robil GO,vymenu motora na aute... ak neratame zname pruserove motory {napr. htp, tsi...}. kedysi to bola bezna prax, ze 100 00km a uz go motora...
ano, v sucastnosti su v autach kadejake hluposti, co neprospievaju vydrzi motorov, to neberiem, ale myslim si, ze drviva vacsina vydrzi tych 250 000km a nie len po dobu zaruku ako bolo spominane vyssie {pri niektorych znackach 2roky ](*,) }. jednoducho sa pri ich navrhu pocita so vsetkymi tymi nezmyslami co su okolo nich...

a len taka mala poznamka, pamatam si, ked rodicia kupovali prveho hyundaia v roku 2003. vsetci "odbornici" ich odhovarali, ze to je hlupost, tooolko elektroniky, tne motor nic nevydrzi, ze 100 000km a mozu ho dat do srotu, ze je to len pozlatko po dobu zaruky a potom sa zacne kazit...
noo, auto vydrzalo 10rokov, 160 000km bez investicii, bez poruch a potom sa vymenilo. dnes mi presne ti isti odbornici hovoria, ze dnesne auta nic nevydrzia... ale to pocuvam poslednych 10rokov minimalne a tie auta, co neodporucali kupovat mi uz odporucaju, ze su to tie prave drziaky...

Vidím to presne takto. =D>
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9103
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od idam.i »

vorlajz píše:GDI je samozřejmě mnohem lepší než CVVT :) taky jsme s nim leccos najezdil...

S CVVT nemám skúsenosti.No s GDI som si svoje odkrútil v aute kde bolo ešte lepšie odhlučnenie ako v i30 II.Napriek tomu si trúfam tvrdiť ,že D-CVVT ma tichší a hladší chod ako GDI.Silu neviem porovnať,lebo i40 je o dosť ťažšia ako i30.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Gunmaker
**
Příspěvky: 197
Registrován: 04 bře 2017, 21:36
Bydliště: Zlínsko

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Gunmaker »

To Bony: Jde o tzv. předem plánovanou životnost

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pl%C3%A1n ... %A1n%C3%AD
BYLO:Peugeot 309 1.4i (1992), Renault R5 1.3 (1990), VW Passat 1.9TD (1991), Fabia combi 1.4mpi (2001), SMC Jumbo R5 (2014)
JE:VW Passat B7 2.0TDi (2011), CFmoto 510RX (2015), Hyundai I30cw 1.6GDi (2016), Honda Transalp XL650V (2003)
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

že D-CVVT ma tichší a hladší chod ako GDI.Silu neviem porovnať,lebo i40 je o dosť ťažšia ako i30.
myslel jsi asi MPI, ne? D-CVVT, potažmo C-VVT je zase uplne něco jiného :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9103
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od idam.i »

Zase ma chceš domotať? [-o<
Myslele som to čo máme v aute. G4FG :wink:
Gamma II MPI verzia s duálnym CVVT (kontinuálne variabilné časovanie ventilov )
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“