Stránka 199 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 pro 2022, 18:23
od daves
Sprite píše: ↑08 pro 2022, 08:45
Maras píše: ↑28 lis 2022, 20:45
Svítím světlama, takže je vyplé. Samozřejmě i start stop k tomu.
Můžu se prosím zeptat, co přesně je to "inteligentní nabíjení"? Viděl jsem v ceníku příslušenství k i30 nějaký modul na vypnutí Start stop. Tak mě napadlo, jestli jej tam nenechat do nového auta hned jak přijde namontovat. Ale pokud by to mělo být jen nějaké polovičaté řešení, že se jen vyřadí funkce start / stop, ale naopak to pak bude nějak horší pro baterku / dobíjení, tak bych se na to vykašlal. Díky moc
V lednu byl objednanej do servisu na montáž toho modulu, ale nepovedlo se to rozchodit, tak proběhla jen rozborka a sborka auta. Prý jsem byl první odvážlivec po FL. Už jsem jsem si skoro zvyk na ruční vypínání, sice občas zapomenu, ale už bych se do toho modulu nehrnul, občas jedu i jiným vozem tak holt vypínám ručně všude.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 pro 2022, 18:25
od Maras
daves píše: ↑08 pro 2022, 18:19
Maras píše: ↑28 lis 2022, 20:45
Svítím světlama, takže je vyplé. Samozřejmě i start stop k tomu.
Máš to vyzkoušené že to funguje i u výbavy Smart? Už se to tu řešilo, že zapnutá světla vyřadí inteligentní dobíjení jen u nižších výbav s halogeny.
Jistě že ano. Mám trvale měřák napětí v zapalovači.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 pro 2022, 18:28
od daves
tak to je dobrá zpráva. Přejdu tedy též na stálé svícení, jen je škoda že ten světelný podpis vpředu už nebude tak zřetelný. Dá se to i nějak poznat podle otáček motoru na volnoběh, že je inteligent deaktivovaný?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 pro 2022, 18:30
od Maras
Akorát přes zimu kdy je dlouho tma a šero je to fajn. Jinak přes sezónu se chystám odpojit kablik na mínus pólu baterie
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 pro 2022, 20:16
od Jondre
Já vám chlapi nevím.. sice je životnost ledek vysoká, nicméně si myslím, že bude levnější po 4 letech koupit novou baterku, než kupovat ca 20-30 tisíc novou vysvícenou nebo nesvíticí lampu
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 pro 2022, 20:24
od TheFirstman
Maras píše: ↑08 pro 2022, 18:25
daves píše: ↑08 pro 2022, 18:19
Maras píše: ↑28 lis 2022, 20:45
Svítím světlama, takže je vyplé. Samozřejmě i start stop k tomu.
Máš to vyzkoušené že to funguje i u výbavy Smart? Už se to tu řešilo, že zapnutá světla vyřadí inteligentní dobíjení jen u nižších výbav s halogeny.
Jistě že ano. Mám trvale měřák napětí v zapalovači.
Máš prosím typ na nějaký přesný měřák, co se teď dá koupit. Také jsem o tom uvažoval. Díky.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 08 pro 2022, 20:40
od Maras
Nemám, ale vsechny obyč do zapalovače s Digi měřením a vstupem usb stojí kolem 100Kc
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 09 pro 2022, 10:02
od Sprite
Jondre píše: ↑08 pro 2022, 20:16
Já vám chlapi nevím.. sice je životnost ledek vysoká, nicméně si myslím, že bude levnější po 4 letech koupit novou baterku, než kupovat ca 20-30 tisíc novou vysvícenou nebo nesvíticí lampu
Toto přesně napadlo i mě. Proto jsem se ptal, jestli když to budu ručně vypínat, tak "kromě" baterky, která tedy vydrží méně se tím nic jiného neničí. protože jezdit trvale se zapnutými LED světly se mi moc nechce. To raději jednou za 4 roky vyměnit baterku, byť o třeba 2tis dražší, než řešit výměnu světel po 30tis Kč. Ale možná uvažuju špatně
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 09 pro 2022, 20:49
od Jondre
Sprite: uvažuji úplně stejně a budu si dle toho i počínat. Výměně lampy se chci v každém případě vyhnout, proto ji budu šetřit. Byť tedy V denní svícení svítí nonstop..
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 09 pro 2022, 23:30
od i30mpact
Měřák tu myslím někdo doporučoval třeba tenhle:
https://www.alza.cz/baseus-digital-disp ... 724962.htm ale je jich spousta.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 10 pro 2022, 13:26
od pekres
Já mám odpojený konektor na mínus polu baterky a jezdím tak pořád. Nějaká blikajicí kontrolka na panelu mi nevadí když vím, že je to kvůli odpojenému konektoru. A autozásuvce mám stalé připojený tento voltmetr
https://www.zbozi.cz/vyrobek/apt-ag361-voltmetr/ který ukazuje jen volty a nic jiného. Za pár minut jízdy mi vystoupá na 14.3 V a pak už se nehne. Ty jiné voltmetry které mají kupříkladu i nabíjení mobilu atd., tak mají menší číslice a na displeji se postupně mění volty, ampéry atd. To mi nevyhovovalo a tak mám jen ten z odkazu.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 10 pro 2022, 13:45
od Mouse80
Sice to tu asi nikoho zajimat nebude , ale dam to sem pro uplnost
. Mam 1.5 dpi start plus a staci kdyz.dam.vetrak na rychlost 3 a uz mam stale napětí na zapalovaci 14.3 a muzu mit jen denni sviceni. Zajimave je, ze pri rychlosti 2 se zapnutou klimatizaci mam porad inteligentni nabijeni a napeti v zapalovači to ukazuje 12.5 , pootoceni na rychlost 3 uz naskoci 14.3. Tak to jen pro ty co maji tu nejnizsi vybavu s rucni klimou , predpokladam ze to s tou dvouzonovou asi nepujde.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 10 pro 2022, 19:01
od Thomas13
pekres píše: ↑10 pro 2022, 13:26
Já mám odpojený konektor na mínus polu baterky a jezdím tak pořád. Nějaká blikajicí kontrolka na panelu mi nevadí když vím, že je to kvůli odpojenému konektoru. A autozásuvce mám stalé připojený tento voltmetr
https://www.zbozi.cz/vyrobek/apt-ag361-voltmetr/ který ukazuje jen volty a nic jiného. Za pár minut jízdy mi vystoupá na 14.3 V a pak už se nehne. Ty jiné voltmetry které mají kupříkladu i nabíjení mobilu atd., tak mají menší číslice a na displeji se postupně mění volty, ampéry atd. To mi nevyhovovalo a tak mám jen ten z odkazu.
Trvalo odpojeny konektor nevadi alternatoru alebo tej agm baterii,pripadne niecomu inemu?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 10 pro 2022, 19:05
od daves
Včera jsem auto trošku protáh a zkusil jsem pozorovat volnoběžné otáčky při stáních na semaforech. Ráno cesta se zapnutejma potkávacíma světlama "natvrdo" a odpoledne domů přepnuto do režimu Auto a celou dobu na denní svícení. Ostatní komfortní nastavení stejné, klima (AC) vypnutá, topení na 23,5°C, ventilátor na stupeň 2. A jak ráno tak odpoledne jsou volnobežné otáčky při stání pokaždé jinak v rozsahu cca 700-1050 dle otáčkoměru. Klidně i na po sobě jdoucích křižovatkách ve vzdálenosti pár set metrů jednou 700 podruhé 1050 otáček. Netušíte tedy někdo proč to tak je?
to Maras: nevšimnul sis jestli ti volnoběžné otáčky taky kolísají když máš potkávací světla zapnutá natvrdo? A pokud ano, tak jestli auto i při těch nižších otáčkách dobíjí? Mimochodem máš MY2022 nebo už MY2023?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 10 pro 2022, 19:38
od Maras
Ahoj, mám MY 23. Kolísání otáček je zcela normální. Vše je dnes podřízeno emisím a systém řízení motoru si otáčky neustále koriguje. Samozřejmě alternátor dobíjí i při nízkých otáčkách a to stálým napětím cca 14,3V pod podmínkou, že je je vypnuto inteligentní dobíjení např. díky zapnutým světlometům.