Akumulator - výměna,nabíjení

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od jirikstbk »

Původní akumulátor Exide po 4,5 letech dosloužil. Vyměněn za Bosh stejné kapacity.

Přesněji, nevím jestli dosloužil nebo je problém se startérem. Stalo se mi 3x v krátké době cca toto.

Někde přijedu s manželkou. Ji nechám v autě a nechám zapnuté autorádio a protože jsem nevytáhl klíč ze zapalování, tak svítí parkovačky. Přijdu za cca 1/2 hodiny a když chci nastartovat, tak slyším jen cvaknutí startéru. Žádná snaha o protočení. Zhasnu světla, vytáhnu klíč a hned ho zasunu zpět a nastartuji bez problémů a bez takového toho líného protáčení, kterého jsem v zimě svědkem u majitelů starých Favoritů. Startér točí na plný výkon.

Baterku jsem raději preventivně vyměnil. Bylo to předčasné?
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Reklama
 

suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od suah »

Neskusal si ju premerat? To by mohlo napovedat..
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od jirikstbk »

Ano technik, který mi baterku měnil ji před výměnou měřil i pod zátěží. Stejně tak měřil i dobíjení - v pořádku. Podle něho by ještě baterka mohla chvíli vydržet, ale zaručit se za to že vždy v zimě nastartuji nemohl. Nedivím se mu. Ty více jak 4 roky používání musí být při měření znát.

Měnil jsem ji jak preventivně, tak i pro případnou hypotetickou reklamaci starteru v případě, že se to bude opakovat. Nemohu reklamovat startování, pokud nemám v pořádku baterku.

Spíše mi šlo o to, zda někdo neměl stejný problém a při tom byla baterka OK. Důvodem pochybnosti je to, že po vytažení a zasunutí klíčku byl start bez problémů.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od suah »

Presne ako vravis, uvidis teraz po vymene. Ale bojim sa, ze kedze bola pri premerani v poriadku, tak budes pokracovat v patrani dalej..
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od Richard555 »

Startér má přívod +12V přímo z baterky ale jde to ještě přes takový stykač (váleček na startéru) kde je cívka, která zařizuje 2 věci pokud se do ní pustí proud začne elektromagneticky vysouvat parorek do setrváku a až když je pastorek zasunut ve věnci setrváku stykač zapne motor startéru. Když ta cívka se nevysune úplně stykač nesepne a nestartuje se ... ale cvakne to a to je to cvakání .... já bych začal dokonalým očištěním všech spojů kabelů na startéru (odpojit baterku!!!!!) a pak bych zkounul tu vysouvací cívku a stykač, ev. ii mechanismus vysouvání pastorku a naposled i kontakty ve spínací skříňce (ořech)
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od mmv »

když je baterka slabší, tak síla cívky nemusí řádně dotlačit ten silový kontakt, ale značí to jeho závadu (opálené-nevodivé kontakty) , ale nejspíš se k nim nedostaneš, bývají zalité
Obrázek

taky může být napálený komutátor startéru
Obrázek
a když se to zastaví na blbém místě tak se to neroztočí

taky by to mohli mít uhlíky už za sebou
ještě bych zkontroloval ukostření motoru (převodovky, startéru)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od alarm »

Pokial cvakne len cievka, je batekra v čudu. V tvojom prípade je ale zvláštne, že vytiahneš klučík, dáš naspäť a všetko je v poriadku. Baterka sa za 3 sekundy nedobije :-k , najmä ak stojíš.
Použil som obrázok od "mmv" a písal som to sem už mnohokrát:
Treba v stave, keď točíš a nenaštartuješ prepojiť klúčom-vidličákom tieto dva kontakty.
V tvojom prípade by som postupoval tam, že nechám manželku sedieť v aute, pustím je j rádio :lol: a za pol hodinu jeden človek začne štartovať, a druhý prepojí tie dva kontakty. Neopri klúč o kostru, lebo budeš "zvárať".
Týmto prepojením zistíš, v akom stave sú kontakty cievky o ktorých písal "mmv". Ak naštartuješ pri prepojení, je podozrenie na opálené kontakty. Ale ...takéto poruchy sa vyskytovali na starých škodovkách, ale na dnešných vozoch som o tejto poruche nepočul. Nič za to nedáš a vylúčiš pri pátraní cievku štartéra.
Přílohy
starter_soucasti.JPG
starter_soucasti.JPG (39 KiB) Zobrazeno 3895 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Libornet
*
Příspěvky: 65
Registrován: 03 čer 2011, 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od Libornet »

Po delší době zdravím na fóru,

dnes jsem měnil baterii v :hyu: i20. Auto nestartovalo a po celodenním nabíjení a jednodenním odstavení jsem na kontaktech naměřil 10,5V - baterie z prvovýroby EXIDE 12V 45 Ah - startovací proud 410A. (viz přiložené foto). Na to, že byla používána pouhé 3 roky, moc nevydržela... :?
Zatím jsem ji nahradil starší baterií, kterou jsem měl doma, ale budu kupovat novou. Nevíte, jaká kapacita je doporučená/předepsaná pro :hyu: i20? Na původní baterii je 45Ah, na internetu doporučují 52Ah. V návodu k obsluze I20 jsem hodnotu kapacity akumulátoru nenašel...

P.S.: Výměnu baterie v servisu :hyu: riskovat nebudu, určitě by mě tam namontovali zase ten šunt EXIDE a řekli si za to, jako kdyby v baterii bylo zlato místo olova. :D
Přílohy
baterie i2O.jpg
baterie i2O.jpg (112.27 KiB) Zobrazeno 3813 x
Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od soban »

Prostě stejné nebo lepší hodnoty co největší se tam vleze....

Větší kapacita ničemu nevadí akorát se bude déle dobíjet a nemusíš se bát nechat si puštěné chvíli radio :-)
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od mmv »

ve felicii mám 74Ah co mi zbyla z berlinga, dá se na tom odskákat přes startér z křižovatky :-)
a nevidím (skoro) žádnou věc proč by se musela dýl dobíjet (jízdou)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od soban »

Čím větší kapacita tím déle se baterka bude dobíjet při stejném proudu.

A alternátor v autě dodá taky pouze omezený výkon (pokud dodá max 50W tak z něho víc jak 50W nedostaneš :-k ), který je dimenzován aby utáhnul zařízení a dobyl baterku s doporučenou kapacitou za určitý čas.

Nebo mi chceš namluvit že baterku s 44Ah dobiješ za stejnou dobu jako baterku s 74Ah když budeš mít nabíječku co dodá max 5A? Ano samozřejmě pokud budeš mít nabíječku co dodá 100A tak při baterce 44Ah nastavíš 4A a při 74Ah nastavíš 7A tak budou dobité za stejný čas, ale v autě nebudeš s baterkou měnit i alternátor za silnější.

A pochybuji že je v i20 100W alternátor.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od mmv »

... A pochybuji že je v i20 100W alternátor.
;-) a dostal jsem to z tebe :-) tak si představ, že tvoje (moje) auto má alternátor (dle autokelly) 70A to je stejně jako moje felicie
i30 má 90A, naše služební fabie má dokonce altík 120A, nový rapid dokonce 140A (samozřejmě dle výbavy)
a věř, že když nastartuješ, tak po určitou dobu do baterie z alternátoru tečou proudy o kterých se ti zřejmě ani nezdálo, s těma tvejma 100 Wattama bys nepokryl ani ztráty hlavních světlometů, takže za určitou dobu (pár hodin) by se ti auto zastavilo
takže P=U×I v našem případě 12×70=840 wattů (ideálně)
jenom pro zajímavost, alternátor v LIAZce (Tatře) má pouze 45A (27A) a musí krmit baterie 180Ah a taky to zvládne
velikost baterie v automobilu se volí dle požadovaného startovacího proudu takže když tam dáš silnější, tak vozíš akorát zbytečnou zátěž
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
isquash
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 lis 2010, 10:23
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od isquash »

Možná Soban chtěl napsat 100A místo 100W.
Do i20 se dávají alternátory podle motoru a výbavy od 70A - 130A. Naše benzínové 1,2 mají 70A, benzínová 1,4 má 90A dislové 1,4 a 1,6 mají od 90A, 120A a 130A.
HYUNDAI i20, motor 1,2 57kW, výbava Family Plus, barva Electric green, od 9.12.2010
http://www.spotreby.cz/hyundai-i20-1,2i-dohc-16v-57-kw-78-hp-a6018/
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od mmv »

O:) možná :wink: ale spíš se do toho trochu zamotal ;-) pak by nepochyboval, že 100A alternátor by dobil i 74Ah baterii
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Akumulator - výměna,nabíjení

Příspěvek od soban »

Jasně že jsem přestřelil s těmi 100W (Vůbec nemám představu jak výkonný je v jakém motoru).

Ani nevím jak výkonný byl ve felicii.

A když jsem se chtěl mrknout na ten v i20 co mám tak jsem nenašel žádný popis - anebo bude někde schován a vymontovávat ho nebudu :-)

Samozřejmě dalo by se to spočítat - změřit kolik skutečně auto bere (nemám potuchy nikdy jsem to neměřil) a kolik vlastně zůstává na dobíjení baterky.

Takže závěr je že máš asi pravdu protože rozdíl 44Ah a 74Ah k tomu co dokáže dodat alternátor aby se baterka nabíjela optimálně 4A či 7A dodá levou zadní když tam je 70A to by tam musela být hodně silná baterka a ta už se tam nevleze a vlastní elektronika auta by taky musela hodně brát.

Takže když jsem zapojil mozkové závity tak by asi měla být dobytá za stejný čas.

Takže sypu si popel na hlavu #-o

Prostě mi to nedošlo počítal jsem že je tam alternátor který pokryje spotřebu auta a dobíjení 44Ah baterie čili spotřeba + 4A na dobíjení takže při 74Ah by to bylo spotřeba auta + 4A na dobíjení a pak by se to dobíjelo déle, ale jak je tam silnější tak je jasné že když dodá 7A na dobíjení tak se dobije za stejnou dobu.
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“