Tak sice se to dá +/- dohledat, ale když to shrnu, je to výborné auto, aktuálně asi nejlepší poměr cena/výkon. Recenzí jsou na webu mraky a vždy mi přišly velmi kladné, v jádru s nimi souhlasím. Koupíš to
skoro za cenu stejně starého/stejně jetého SantaFe a je to někde úplně jinde (řekl bych, že ne jen jízdním projevem a komfortem, ale i kvalitou zpracování obecně). Srovnávám z praxe, mám najeté tisíce s oběma modely. V kostce - super motor který se velice povedl, nic se nesype, krásný projev, sílu má adekvátní, žere tak 10-11. Když se do toho leje shiiitova nafta, může časem potrápit EGRko a nějaké ty trubky okolo páč se to zakarbonuje, ale to není průser auta ale dieselů obecně.. pak to chce vyčistit. Jinak tankovat u Eurooilu naftu bez biosložky a lejt si do toho VIF, nic lepšího zatím nikdo nevymyslel. Auta před modelovou změnou (auto má víc kW a od oka poznáš jiné OE disky) můžou trápit ložiska horního uložení předních tlumičů (jsou v nich prý nějaké plastové kroužky, co se časem vymačkají) - hlavně při dobržďování/rozjezdu a natočeném volantu může člověk z pod kapoty z těchto míst slyšet takové kovové křupání/praskání. Je to spíš "kosmetická" záležitost, dá se to řešit. Auta s filtrem částic by to měly mít už konstrukčně upravené. No, pak jsou tady ty obligátní zadní tlumiče, já mám někde před 200tkm a jsou v pořádku. Až odejdou, koupíš z Koreje za 300USD + dph originály.. takže pohoda, kdo chce opici, musí mít na banány. V interiéru praskají madla klik (uvnitř v mechanismu, udělali tam ten plast moc slabej), takže většinou u řidiče to může být po pár letech ko - poznáš, že páčka je trochu vyčvachtaná a s trochou snahy se i dá její konec procpat ven. Výměna za pár stovek, prkotina. Pak taky některé kusy zlobí ten jostick na ovládání nastavení volantu = ebay. Na některých kusech z počátku výroby moc nedrží těsnění dveří, na některých autech byl tuším problém s těmi velkými plastovými krytkami, co jsou na koncích podélníků (nějak tam moc nedrželi, či co). Dále orezají ty trubky zadního topení, to už tady někdo taky řešil, rusáci to tuším rovnou měnili za gumové hadice
ale také v případě potřeby řešitelné, u mého auta v pohodě. Jinak celkově je protikorozní ochrana auta a podvozku na vysoké úrovni. Ještě bych asi zmínil kola - ix55 jsou celkem dost náchylné na správné vyvážení a usazení kol, když se to neudělá poctivě (idiot to tam dorazí pistolí atd) tak to prostě pořád lehce, nebo i víc vibruje a člověku to leze na nervy. Takže sehnat dobrý pneuservis a nedávat na to 19" nebo podobné ptákoviny, spíš naopak třeba 17" na zimu je asi dobrý krok, protože jsou prostě lehčí (a stejně budeš mít ještě vyšší komfort). Nekašlat na servis, to platí u každého auta. Olej v AT měnit po 60tkm nebo cca 4-5ti letech.
To je asi tak vše, co se všech možných dětských nemocí a problémů týče, co dám teď z hlavy. Když se na to podíváš z nadhledem, jsou to vlastně samé prkotiny, auto je povedený model a má holt trochu dražší zadní tlumiče než ochcávka, no. Hrůza, žejo
ix55 je podle mě nejlepší model co Korejci pro náš trh zatím vyplodili (jasně není to hothatch na okresky, ale gauč na cruising).. komfort (amerika), výborný V6 diesel (jediné auto, ve kterém to tady kdy měli), příjemný jízdní projev, dobrý podvozek, velikost (Grand SantaFe se může jít zahrabat - V4 a uvnitř menší - 6 dospělých nesveze), Hyundai (=polák ti to pravděpodobně neukradne
), a má to klasický hyundaiácký interiér z doby sonaty NF a grandeura TG = prostorný, hromada místa. V novějších modelech už člověka plasty víc obklopují, v tomto autě je to ještě takové vzdušné, pro mě +.