Jaký jsi prosím zvolil postup před nanášením té originál barvy? Já před 14 dny chytil před sebou na dálnici sypač (ano, v létě na dálnici sypač ) a odpadávaly z něj kamínky. Než jsem se od něj vzdálil, tak jich pár chytla kapota a mám teď asi 7 ťukanců. Koupil jsem v tu opravnou sadu a zvyklej z předchozích aut jiných značek jsem lahvičku pořádně protřepal a párátkem hezky dírky zakápl. Až pak jsem si ale všiml, že v návodu k té sadě (je jen obrázkový) je obrázek, že se s lahvičkou nemá třepat Každopádně už jsem to měl hotovo, tak jsem podle návodu po zaschnutí použil ten leštící polštářek a co se nestalo, všechno to zase po vyleštění slezlo Tak by mě zajímalo, jak to fungovalo u Tebe a jestli jsi před použitím barvy teda s lahvičkou netřepalsarin007 píše: ↑01 srp 2022, 15:28 Já bych to osobně řešil korekční tužkou než lakováním v servisu, takových škrábanců ještě bude V minulosti jsem kupoval originální (v balení barva + lak), v servisu stačí říct barvu auta (je na štítku u řidiče nad práhem), nanáší se štetečkem, celkem větším, moc mi to s ním nešlo. Na víčku je pak rozlešťovací polštářek.
oprava laku
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: oprava laku
- Reklama
Re: oprava laku
Netřepat slyším poprvé a je to nějaká kravina - zvlášť u metalízy by ti sedly třpytky na dno. Navíc u starší barvy se ti separuje barva od ředidla nebo jak to říct. Za mě vždycky třepat. A že ti to slezlo je spíš dané tím že jsi to pořádně neumyl a neodmastil, teda pokud to stihlo zaschnout. Pokud by ten šrám byl širší šel bych i do velmi lehkého zdrsnění před nátěrem. A jinak co teď zjišťuju tak lak na je super měkkej a super tenkej, takže na opravy je potřeba dělat s citem a na první dobrou, další "přebrušování" / leštění něčím abrazivním doma bez zkušeností asi nemusí dopadnout dobře.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
- TheFirstman
- **
- Příspěvky: 147
- Registrován: 29 črc 2009, 16:37
Re: oprava laku
Kvalita a odolnost laku je na Hyundai opravdu špatná, doufal jsem, že už to mají vychytané, ale opak je pravdou. Dokonce mám pocit, že na i20 (2009), kterou jsem měl byl lak o dost odolnější a stejně tak na i10 (2008), se kterou teď jezdí žena.
Nejvíce mě ale dostává ten chybějící krycí lak v motorovém prostoru a ve "žlabu" pod dveřma zavazadelníku.
Ano, koupil jsem si na dnešní dobu levné auto, ale konkurence tam ten dostřik krycího laku má i na levnějších autech.
Ale my máme zase na jiné přednosti...
Nejvíce mě ale dostává ten chybějící krycí lak v motorovém prostoru a ve "žlabu" pod dveřma zavazadelníku.
Ano, koupil jsem si na dnešní dobu levné auto, ale konkurence tam ten dostřik krycího laku má i na levnějších autech.
Ale my máme zase na jiné přednosti...
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Re: oprava laku
Pravdou že, že na předchozím autě jsem po nájezdu 35tis (za dobu mého vlastnictví) neměl tolik ďobků na kapotě, jako po 2500km od novoty s Hyundaiem Přišel mi tam ten lak na autě z roku 2010 takovej "tvrdší" a snad i že ho tam byla vyšší vrstva A to pan Vaculík ve tom videu říkal, jak je překvapenej kvalitou a odolností laku na tom testovaném autě
Do toho ty "pofiderní" měkčené plasty na palubce, které se "poškrábou" po přejetí vlhkou mikrovláknovou utěrkou, což jsem taky u jiných aut ještě neviděl (předchozí auto nájezd 235tis a palubka a veškeré tapecírungy jak nové)...
Žena už mi říkala, že tím mým věčným mytím a leštěním nadělám na tom Hyundai víc škody jak užitku A má pravdu. Asi to opravdu přestanu tak často mýt (nebudou vidět ťukánky na kapotě a palubku pokryje prach) a a sledovat a budu žít víc v klidu
Do toho ty "pofiderní" měkčené plasty na palubce, které se "poškrábou" po přejetí vlhkou mikrovláknovou utěrkou, což jsem taky u jiných aut ještě neviděl (předchozí auto nájezd 235tis a palubka a veškeré tapecírungy jak nové)...
Žena už mi říkala, že tím mým věčným mytím a leštěním nadělám na tom Hyundai víc škody jak užitku A má pravdu. Asi to opravdu přestanu tak často mýt (nebudou vidět ťukánky na kapotě a palubku pokryje prach) a a sledovat a budu žít víc v klidu
Re: oprava laku
Nevím jak ale Škoda má 3 různý programy na nástřik aut : 1. běžné prodejní, 2. showroomové, 3. výstavní.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: oprava laku
Sprite : teď už je pozdě, ale neměl jsi spíše podat stížnost na vlastníka toho sypače a neřešit jak samo domo opravit lak ?
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: oprava laku
Právě naopak .. čím je horší lak, tim ho musíš umejvat citlivěji a častěji a následně více konzerovat/voskovat. Se ti na to vyse*e pták a když to tam necháš dýl tak to z toho laku nijak snadno nedostaneš. A že vaculík povídal že s tím byl 50x v myčce a cajk to se mi nechce věřit. Moje auta do myčky nesmí .. teda max 1-2x ročně v zimě, když fakt není zbytí. Jinak se toho žádný kartáč nedotkne. Bohužel nutno dodat že i přes veškerou péči jde lak slušně do p*dele. V předu sekance řekl bych snad i od měkkýho hmyzu a na pastelové Engine Red jsou vidět i ty starý ptačí sjačky. Aneb byl jsem naivní když auto vyjelo naleštěný ze salónu že má na sobě kvalitní ochranu a že po tom laku není prd. Koupit si od něco dražšího než i30 tak jdu do folie (nárazník+světla+kapota+střecha).
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: oprava laku
V první chvíli jsem byl tak vyplesklej z toho, jak zacali ťukat ty kamínky do auta, že jsem byl rád, že jsem rychle uhnul do vedlejšího pruhu o předjel ho. Pak mi to došlo, ale říkal jsem si jak byh asi zastavoval sypač na dálnici a navíc nemám v autě ani kameru třeba, takže jak bych mu dokazoval, že to udělal on. Navíc ty ďubky na kapotě jsem zkoumal až po zastavení - hned jsem měl tucha, že tam budou, ale pořád jsem tak nějak věřil Takže snažit se ho zastavit na dálnici s nejistotou, že tam vůbec něco bude... Víš jak... Navíc pro 9/10 by ty ďobky byly takřka neviditelné a třeba můj otec když jsem mu to ukazoval, tak se mi vysmál, že takové věci vůbec řeším. Takže plno lidí by to neřešilo asi vůbec. Nedělám si iluze o tom, koik nás takových je, kteří zakapávámě ďobky na laku apod.
Re: oprava laku
Fakt? to se mi nezdá .. nedělají jim spíš jen nějakou dodatečnou "nano" ochranu ať to nemusí tak často/náročněji leštit? Co by získali tlustější barvou či lakem .. opotřebení na showroomu a výstavě ve formě letícího štěrku asi nehrozí a tak zbývá jen ometání prachu.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: oprava laku
Já nechal dát hned po koupi fólii alespoň na světla. Když jsem tady četl zkušenosti s tím, jak po roce provozu světla vypadají jako by měly 10 let.mozecek píše: ↑19 črc 2023, 14:40 Právě naopak .. čím je horší lak, tim ho musíš umejvat citlivěji a častěji a následně více konzerovat/voskovat. Se ti na to vyse*e pták a když to tam necháš dýl tak to z toho laku nijak snadno nedostaneš. A že vaculík povídal že s tím byl 50x v myčce a cajk to se mi nechce věřit. Moje auta do myčky nesmí .. teda max 1-2x ročně v zimě, když fakt není zbytí. Jinak se toho žádný kartáč nedotkne. Bohužel nutno dodat že i přes veškerou péči jde lak slušně do p*dele. V předu sekance řekl bych snad i od měkkýho hmyzu a na pastelové Engine Red jsou vidět i ty starý ptačí sjačky. Aneb byl jsem naivní když auto vyjelo naleštěný ze salónu že má na sobě kvalitní ochranu a že po tom laku není prd. Koupit si od něco dražšího než i30 tak jdu do folie (nárazník+světla+kapota+střecha).
Na myčce jsem s autem nebyl až asi 15 let, vždy jen ručně. Ani ne bezkontaktně, ale svůj kýbl, svůj šampon + hromadu dalších serepetiček a jedu. Samozřejmě tam jezdím v čase, kdy tam není provoz, abych lidi nebrzdil ručním mytím Myju tak 2x do měsíce (zatím mě to baví - u předchozího auta mě to bavilo asi první rok a pak jsem ho dalších 5 let myl asi 2x ročně ) + 1x měsíčně to našplíchám po mytí i voskem ve spreji. O to víc mě pak dokáže nasrat, když mi na to napadají kamínky ze sypače
Re: oprava laku
Škodovka (aspoň ta linka v Boleslavi) má opravdu 3 různý programy na stejnou karoserii podle toho kam je auto určené. Sice nevím v čem se liší (jestli stříkají větší plochu nebo je tam tlustší vrstva, ale je to různé.mozecek píše: ↑19 črc 2023, 14:45Fakt? to se mi nezdá .. nedělají jim spíš jen nějakou dodatečnou "nano" ochranu ať to nemusí tak často/náročněji leštit? Co by získali tlustější barvou či lakem .. opotřebení na showroomu a výstavě ve formě letícího štěrku asi nehrozí a tak zbývá jen ometání prachu.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: oprava laku
Mohl bys prosím trochu rozepsat ty fólie na světla ? Jakou fóli, cena, jak dlouho to máš, jak se to meje, poznáš rozdíl ve svítivosti, co STK, ... Dík
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: oprava laku
Tady jsem to schválně vyfotil... Jak byste to chápali vy? Já to pochopil že netřepat Pravdou je, že co jsem měl v minulosti tyto opravné sady od jiných automobilek, tak v návodu vždy bylo že před použítím pár minut protřepat a zároveň byla tuším (snad se mi to neplete) vevnitř v lahvičce i taková ta kulička, že bylo při třepání slyšet, jak tam "cinká". U ta kulička není
Re: oprava laku
Jakou folii nevím, nechával jsem to lepit přímo ve firmě, která se zabývá wrapováním aut. Takže předpokládám, že použili tu, co se na světla dává. Cena byla 1.000,- za jedno světlo. Mám to od novoty, takže 3 měsíce. Myje se to asi normálně (jen prvních 14 dnů po nalepení mi doporučovali nemýt světla na wapce), jen při wapkování kolem světel dávám pozor a nestříkám na ně nijak velkým tlakem. Rozdíl ve svítivosti nepoznám, protože jsem tam tu folii nechal dát hned na nové auto, takže jsem nejel asi ani v noci bez folie - každopádně kdybych Ti neřekl, že na světlech ta folie je, tak to vůbec nepoznáš. Musel bys to detailně zkoumat a hledat hrany folie, abys ji na tom světle našel. STK mě čeká až za 4 roky, ale předpokládám, že to bude OK, protože jak píšu, vizuelně není vůbec poznat, že na světlech něco je Jen teda ted jak jsem chytl ty kamínky do kapoty, tak jeden šel i do světla a ve folii je vidět malá ďubka, která tam už samozřejmě zůstane. Což mě štve, že už to není jak nové, ale na to to tam člověk lepí aby to chránilo, že jo?
-
- **
- Příspěvky: 152
- Registrován: 07 dub 2022, 17:19
Re: oprava laku
Bohužel musím souhlasit... Moje stará i20 PB (2009) má svůj červený lak o dost odolnější, než zánovní i30 PDE (2019). Stačí vyzkoušet, co udělá s lakem na dveřích u těchhle aut (ne moc velký) bouchnutí s nimi na parkovišti do vedle stojícího auta. Zatímco u i20 PB skoro nic, i 30 PDE se začala dost odírat.. Kolega autíčkář, který má vše z německého "trojlístku" ale říká, že je to problém obecně většiny asijských aut. Tj. i japonských (třeba Honda, i když má super motory apod.). Opakoval, že Němci (nejen Mercedes) jsou pověstní svými tvrzenými laky.TheFirstman píše: ↑19 črc 2023, 13:31 Kvalita a odolnost laku je na Hyundai opravdu špatná, doufal jsem, že už to mají vychytané, ale opak je pravdou. Dokonce mám pocit, že na i20 (2009), kterou jsem měl byl lak o dost odolnější a stejně tak na i10 (2008), se kterou teď jezdí žena.
Nejvíce mě ale dostává ten chybějící krycí lak v motorovém prostoru a ve "žlabu" pod dveřma zavazadelníku.
Ano, koupil jsem si na dnešní dobu levné auto, ale konkurence tam ten dostřik krycího laku má i na levnějších autech.
Ale my máme zase na jiné přednosti...
Ale asi to bude taky tím, že i asiati začali lakovat jimi vyráběná auta nějakýma "eco-friendly" substancema, který jsou ale co do životnosti/odlonosti znatelně horší...
A dávat drahý keramický lak na starý je tak trochu luxus...