Stránka 3 z 4

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 09 úno 2023, 17:02
od idam.i
petzl62 píše: 08 úno 2023, 23:23
gogocik píše: 08 úno 2023, 09:20 V prosinci jsem koupil Tucson r.v.21, najeto 20000 km a teď po ujetí 500 km se mi taky tato kontrolka rozsvítila. Je to mild hybrid 48V automat, takže řadí si sám v nízkých otáčkách. Jak zajistit regenraci gpf? Moc těch kopců v Ostravě není, takže asi zajet do servisu že?
Jak ti tady kolegové radí, jeď to projet, tak jak je popsáno. Vypni start stop, přepni do normálního módu, žádné ECO. A jeď dokud to nezhasne. Třeba Ostrava- Opava a zpět.
Nebo jeď do servisu a tam si poradí [-o<
Pokud chceš vidět jak vypadá nucená regenerace GPF, tak takhle: https://www.youtube.com/watch?v=gyWrWFq ... oL%C3%A4te

Názor na to, co vidíš a co je pro tebe i auto lepší si doufám uděláš sám... :-k :idea:
TVL to je brutalita.Zvlášť to vypnutie motora po tom týraní. #-o #-o #-o

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 10 úno 2023, 15:39
od gogocik
Tak jsem to projel z OV do OP a kontrolka zhasla. Snad to vydrží.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 10 úno 2023, 20:33
od petzl62
=D> =D> :D/ :D/
Nějaký čas ano a protahuj ho pravidelně [-o<

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 11 bře 2023, 10:28
od Šíma65
Mám najeto (1,6 T-benzín) cca 11tis km a kontrolka už svítila 3x, vždy v zimě. Dávám VIF, ale nepomáhá to. Ano, do práce mám 4km.....no na koni tam jezdit nebudu jen proto, že dělají debilní auta. Dřív jsem měl Tucsona 2017 v naftě a kontrolku jsem neviděl za celou dobu. Na fejsu je lidí s podobným problémem spoustu. Prostě špatná konstrukce auta.....

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 11 bře 2023, 10:52
od dibarbora
V tvojom prípade to nie je zlá konštrukcia auta, ale zlý výber auta.... to, že aspoň ako tak vhodných áut a motorizácii na presuny "zo spálne do obývačky" je ako šafranu je fakt... ale niečo sa vždy dá nájsť. S tým naftovým Tucsonom si mal viac šťastia ako rozumu, pretože za takéto používanie sa Ti vedela "odvďačiť" aj bahenná pumpa typu 1,9TDI ešte s rotačným vstrekovacím čerpadlom.... (stačilo mať regulované turbo)..

V princípe by som bol na tvojom mieste za tú kontrolu rád... pretože ak by motor nemal GPF, tak by ťa auto nijako nevyhnalo na servisnú jazdu a v pohode by si motor mazal zmesou oleja a benzínu, čoho výsledkom by bol zničený motor možno už po 50tis km....

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 11 bře 2023, 19:19
od Valo84
dibarbora píše: 08 úno 2023, 18:23
gogocik píše: 08 úno 2023, 09:20 ..... Jak zajistit regenraci gpf? Moc těch kopců v Ostravě není, takže asi zajet do servisu že?
Deaktivovať štart stop systém, zohriať motor a zregeneruje Ti aj pri dojazde ku križovatke bez plynu... ak ten motor nedosiahne aspoň približnú prevádzkovú teplotu, tak sa nedokáže GPF vypaľovať. V servise ťa isto radi uvidia, ale či sa Ti chce platiť za aktiváciu nútenej regenerácie dva krát do mesiaca je otázka... Upravil by som režim používania auta...
Pri dojazde ku križovatke bez plynu (ak už svieti kontrolka mu to nezregeneruje nikdy). Takychto pokusov som uz urobil milion...

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 11 bře 2023, 21:15
od dibarbora
To som ani nepísal.... a nemyslel... myslené bolo. že pokiaľ to auto je aspoň trochu zohriate a jazdí sa s tým rozumne, tak by kontrolka nemala vôbec svietiť.
Úprimne, ani neviem čo s tými autami všetci stvárate.. mám teraz prvú zimu auto s GPF. Mali sme tu v Žiline viac ako týždeň fakt poctivých mrazov(na túto otepľovaciu dobu) ... teplota bezmála 9dní nonstop pod nulou... cez víkend po som to vytiahol na dlhší výlet(230km) inak od pondelka do piatku - ráno 5km do roboty a poobede 5km z roboty(cesta dokonca vždy raz prerušená - pred školou). Kontrolka žiadna. V decembri síce nebola taká zima, ale auto viac ako dva týždne vkuse jazdilo tých 5km hore dolu.. cez víkend stálo (chrípková sezóna nedovolila cestovať)... tak isto žiadna sťažnosť motora. Jediné čo sledujem po takejto monotónnej tortúre "okolo komína" je vyššia spotreba na najbližšej dlhšej ceste - evidentne kombinácia vyššieho protitlaku vo výfuku a potrebe nejakého času na vypálenie sadzí...

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 13 bře 2023, 19:50
od kiviss
Vyzkoušel jsem, že pravděpodobnost rozsvícení kontrolky výrazně zvyšuje EKO režim.....

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 12 úno 2024, 14:40
od Decin
Dobrý den.
Mám Tucsona 3 benzín 1.6 a kontrolka gpf svítí že bych s ní mohl vytápět kabinu.
Ženu to na čtverku 125 km/h na vzdálenost 62km a stejně nezhasne. Otočím to a stejnou trasu také nezhasne. Nucená regenerace statická a opakovaná je ničení motoru. Největší slabinou je že řidič nedostane informaci že auto chce regenerovat. Nájezd 15000km. R.V. 7/21
Prodám to...

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 12 úno 2024, 14:51
od Mexican
predaj to :-) mne prijde ze ak za 30 mesiacov co auto vlastnis najazdis 15 000km, znamena to ze mesacne najazdis v priemere 500km
To mi prijde, ze to auto nepozna dlhsiu trasu. Tam je vsetko zle (caste ohrievanie/chladnutie oleja, benal dlho stojaci v nadrzi, ....

Na tieto trasy nieco s nepriamym vstrekom, idealne Euro4 / 5 alebo si proste priplatit za elektromobil

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 12 úno 2024, 16:11
od Bagrid
GPF se vypaluje jízdou bez plynu se zařazeným kvaltem. Takže si najdi nějaký pěkný kopeček. Cestou nahoru zahřeješ filtr a pak s kvaltem bez plynu dolů, aby se oxidačním hořením filtr vypálil. Kvalt zvol dle situace, aby byly otáčky 2-3 tisíce. Jestli je filtr echt plnej, tak otáček víc klidně k 5 tisícům. Kopeček si možná několikrát sjedeš, než se to vyčistí.

Netuším, jakým stylem jezdíš, ale s GPF je potřeba na to myslet a kdykoliv to jde, tak z kopce nebo při dojíždění mít zařazený kvalt. Hodně předvídat a využívat k brždění motor. Pak se taky nebát dát zahřátému motoru trochu za uši.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 12 úno 2024, 18:20
od dibarbora
Decin píše: 12 úno 2024, 14:40 Dobrý den.
Mám Tucsona 3 benzín 1.6 a kontrolka gpf svítí že bych s ní mohl vytápět kabinu.
Ženu to na čtverku 125 km/h na vzdálenost 62km a stejně nezhasne. Otočím to a stejnou trasu také nezhasne. Nucená regenerace statická a opakovaná je ničení motoru. Největší slabinou je že řidič nedostane informaci že auto chce regenerovat. Nájezd 15000km. R.V. 7/21
Prodám to...
Kúpil si si nevhodnú motorizáciu na tvoje použitie… to gpf v TGDi si toho celkom nechá… ale keď to aspoň raz za jeden, dva týždne nezoberieš niekam na dlhší výlet, tak po čase začne zlostiť… čo je logické. Očividne si ten motor za tých 15tkm poriadne nezohrial, lebo aj v meste to dokáže regenerovať, len to tteba zobrať na cestu dlhšiu ako do samošky o ulicu ďalej… Ako radí Mexican… vymeniť za niečo staršie benzínové, prípadne EV.. k tomu doplním ešte novú fábiu so základným motorom 1.0MPI, Sandero so základným litrom a úplný ideál auto predať a chodiť pešo, mhd a na nákup taxikom… pretože pri mesačnom nájazde 500km je auto (nové dupľom) do neba volajúca diera do peňaženky….

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 12 úno 2024, 19:01
od Decin
Dobrý den.
Děkuji za odpověď. Jezdím i mimo město. Jezdím oněch 62 km. Jedu i delší trasy. Tucsona jsem koupil v benzínu neboť to bylo auto s největším obsahem mimo 2.0 různých značek. Koupil jsem ho jako druhé auto abych mohl tahat lehký opakuji lehký karavan v letní sezóně.
Doteď všechno v pořádku.
Souhlasím v plném rozsahu že od listopadu auto jezdí mimo těch 60 km dvakrát do měsíce jen krátké trasy ca 25 km denně. K tomu zimní období a je problém na světě. Záměrně jsem nebral naftu abych se tomuto vyhnul. Ovšem netušil jsem že jsou dnešní auta tak citlivé.
Koupím dálniční známku a půjdu vyhnat pavouky z výfuku.
Ovšem pokud došlo několika násobně k nedokončené regeneraci nucené regeneraci se nevyhnu. Jinak auto je velmi pohodlné.
Jedná se o Tucson 3 Smart.

S přátelským pozdravem Dekař.

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 12 úno 2024, 19:29
od dibarbora
GPF filter nepotrebuje vôbec nútenú regeneráciu... aj keď svieti kontrolka a GPF je po niekoľkej nedokončenej regenerácii... zásada je zohriaty motor a veľa brzdiť motorom... aj v dielenskej dokumentácii je návod, že ak svieti kontrolka tak zákazníka treba vyhnať na okresku a jazdiť na 3-4 prevodový stupeň.. auto rozbehnúť na 3-4tis otáčok.. potom ubrať plyn a nechať to dobrzdiť na 2000 otáčok a potom zase opakovať dookola... pretože prebytok kyslíka po ubratí plynu rozpáli oxidačný katalyzátor a zabezpečí zhorenie sadzí v štruktúre GPF... plynulá jazda po diaľnici na takúto núdzovú regeneráciu úplne vhodná nie je...

Re: Kontrolka filtru pevných částic ‐ 1.6 T-GDI

Napsal: 12 úno 2024, 19:41
od Mexican
tou jazdou vo vyssich otackach aspon pomoze od karbonizacie :-)