csgut píše: ↑21 srp 2023, 09:24
Jak je projevují vibrace převodovky? To vibruje celé auto?
S pocitem ze sedaček souhlasím, musel jsem si dlouho zvykat i na cestách okolo 100 km. Na druhou stranu, po tolika najetých kilometrech byste byl možná rozlámaný všude.
Jinak ty rezonance, hluk v kabině, jak už jsem tu psal... Auto je levné. Ve své kategorii možná nejlevnější. A jedno z mého pohledu nejcitelnějších šetření je bohužel v tom, že kabina řidiče je velmi špatně! odhlučněná.
Taky jsem byl u Baltu spokojen, ale ne každý chce jet k moři (v úmyslu se hlavně koupat), které má 18 - 20 °C a vzduch 23. Je to o pojetí té dovolené, s Chorvatskem proto pro většinu lidí neporovnatelné.
1) vibrace prevodovky
kdyz bylo auto nove tak jsem cca po 500km kolem komina jel 4x 250 km Olomouc-Viden coz je trasa defacto na 5-6 rychlost po celou dobu. A sem tam po zarazeni 6ky jeste nez sem paku uplne pustil bylo citit takove vrneni, videt to nebylo, citit jen prilozenim ruky a ani nebylo treba tlacit jen lehky dotek, pak zase jezdeni kolem komina s max 5kou
ted sem k tomu pridal 3300km a na tu sestku sem jezdil hodne a bylo znat den co den, ze to vibruje vic, nekdy je to dokonce videt jak se chveje, nekdy je to dokonce citit v plynovem pedalu, ale hlavne uz to ted obcas citim pri samotnem prechodu mezi 5 a 6 .. jakoby se pridiraly synchrony nebo tak neco, doradim tu sestku a bud to vrni (tak radim neutral a opet sestku), nebo to zavrni pri tom prechodu (potom se to dorazeni do sestky obvykle uklidni, ovsem dost casto to po chvili jizdy zacne vibrovat stejne) nebo je to proste zarazene tak jak by melo. A ze jsou vibrace silnejsi je znat i vizualne, kdyz se "podari" je to i videt.
nemaji na to vliv otacky, po zarazeni 6ky mam obvykle 2-3.5tis a dela to klidne i na 3-3,5tis takze se motor nedusi, pritom na 2tis to nekdy mam taky a nic nevibruje, zasadni zmena je ovsem v pridani plynu - driv sem to pocitoval prave jen pri zarazeni a seslapnuti plynu, ted uz i bez, ale s plynem a to i mirnem je to vyraznejsi
jeste nez se stavim v servisu, tak pojedu na jeden kopec s plnym autem, stejne jako jsem jel po prvnich 500km, tam silene a bezduvodne smrdela spojka, tak jestli se to zlepsilo nebo je to stejne .. dokud vibrovalo az po kompletnim zarazeni, tak sem si rikal jestli to neni prave neni spojkou co nejak hazi, ale jelikoz to dela jen sestka a ted uz i pri razeni tj pri seslapnuti spojky tak je problem na 99% v prevodovce na nejakem lozisku ci synchronu u te sestky
2) komfort
mam dost najezdeno ve VW Golf V, Octavia II, Superb II .. sedacky jsou tam tvrdsi, v Superbu nebyl problem dat na zatah 800km skoro bez zastavek
tady se jaksi zaborim a propadnu a asi mi nesedi uhel naklopeni sedadla pac s operadlem i bederkou sem zkousel vsechny polohy. Takovej pocit sem mel snad naposled ve felicii. Dokonce tomu nepomohla ani regulace operky hlavy jejichz absence mi az tak nevadila
3) hluk je hluk no, ty dalnice az tak moc nejezdim, kocici hlavy po me bezne trasy nepotkavam, a spis me rusi ty ruzne rezonance casem neco namazu nebo podlepim no uvidim jak se mnou icko dlouho bude, kdyz se ohlednu ted zpetne tak nevim jestli nebylo lepsi vzit ojetyho superba, mel sem strach ze ho utrapim po meste, ale zatim sem utrapeny vic ja