Spotreba vs palubny pocitac

Co se jinam nevešlo - výfuk, kola, údržba, akumulátor, příslušenství, manuály/schémata atd.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Tak ja s HTP ani za nič som sa nevedel dostať pod 5 L, ale keďže to bola požičovňa ani sa nedivím, každý jazdí inak.
Po Európe s LPG som nemal možnosť jazdiť, takže neviem, napr. v Rakúsku je veľmi málo LPG ČS, ale CNG možno viac ako u nás LPG :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Reklama
 

gmpm
*
Příspěvky: 39
Registrován: 13 črc 2012, 16:12

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od gmpm »

To auto je zaklety, vcera jsem se hnal domu pomoc s listim (dneska uz mame na zahrade 20cm snehu) a cestou zpatky jsem potkal srnku.
Zatim jsem si nevsiml, ze nejezdim na benal, ale na LPG (neni to znat na vykonu motoru). PP ukazuje furt stejnou spotrebu, ale jeste jsem netankoval (servis mi predal auto s "plnou"), takze realnou spotrebu nevim a ani se neda rozumne odhadnout.
Takhle srnu odnesla chudinka mala a prej to bude do 50K ... nechtel bych to platit ze svyho.
Přílohy
predek_I.jpg
predek_I.jpg (164.13 KiB) Zobrazeno 1691 x
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
gmpm
*
Příspěvky: 39
Registrován: 13 črc 2012, 16:12

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od gmpm »

Zacala mi na LPG blikat rezerva. Dotankoval jsem 30l. Najezdeno mam 548km a PP ukazoval 5.1l. Po vydeleni to vychazi na 5.5l a k tomu je nutno dopocitat benal. Na prvni nadrz to jde a az se zlepsi pocasi, pujde to jeste dolu (vcera vecer jsem si uzil vanici a nad ranem pak led ...).
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
gmpm
*
Příspěvky: 39
Registrován: 13 črc 2012, 16:12

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od gmpm »

Druha nadrz za 4.9PP a po 700km jsem dotankovaval 37.25l LPG => 5.3l. Spotreba uz dobra, ale zere mi to dost benzinu.
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

gmpm

Na koľko máš nastavené VSR, na 20%?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
gmpm
*
Příspěvky: 39
Registrován: 13 črc 2012, 16:12

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od gmpm »

Ahoj,
cert vi. V tomhle ohledu jsem pouze uzivatel. Prijdu, reknu co se mi nelibi ... rikali, ze to asi neni bezne chovani, ale ze plyn jeste nemaj osahanej a ze mi daj vedet (prodavaj :hyu: relativne kratce).
Jak jses na tom ty se spotrebou benzinu?
Naposledy upravil(a) gmpm dne 04 pro 2012, 08:13, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

gmpm

Ja mám primazávanie ventilov, takže benzín sa spotrebováva len na štarty. V lete to bolo cca. 0,18 l 100 km (raz za 4000 km som natankoval 6,5 l), teraz v zime to odhadujem na cca. 0,5 l/100 km.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

Na oživenie témy týkajúcej sa spotreby i20ky sem dám menšie porovnanie.

Porovnávať budem Hyundai i20 1,25 Kappa 57 kW 1045 kg a Toyotu Auris 1,33 Dual VVTi 73 kW 1245 kg.

Aj s :hyu: a taktiež s Toyotou som absolvoval rovnakú trasu v dĺžke 52 km (90% diaľnica konštantných 90 km/h, 10% mesto) priemerná rýchlosť 70 km/h. Vychádzal som z hodnôt, ktoré ukázal palubný PC - i20ka ukazuje hodnoty o 0,3 l nižšie, rovnako aj Auris, mám to odsledované podľa tankovania.

Výsledné hodnoty sú veľmi zaujímavé:

i20 5,3 L/100 km

Auris 5,7 L/100 km

Vzhľadom na rozdiel v hmotnosti 200 kg som čakal, že :hyu: bude úspornejší :-k
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

Pri konstantnej dialnicnej rychlosti je hmotnost tak nevyrazna premenna, ze by som ju okamzite zanedbal. Ine je to samozrejme vo vsetkych ostatnych rezimoch..
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od jirikstbk »

Jsi si tím jistý? Řekl bych, že fyzika funguje i na dálnici a 19 % hmotnosti navíc se musí projevit vždy.

Tady ten test by ale i tak byl průkazný, pokud by měl více opakování než jen jednu cestu. Při jedné cestě mohly mít vliv i jiné okolnosti jako třeba vítr, nutnost předjíždění, možnost pověsit se za autobus atd. A mimo to mají vliv i pneumatiky.

Takže bych tento test nezobecňoval.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od mnkk »

Fyzika sa prejaví vždy, to je pravda. Toyka je o 19% ťažšia, ale je o 28% výkonnejšia.

Takže:

i20 = 54,5kW/1 tona
auris = 58,6kW/1 tona

Výkon/hmotnosť majú dosť podobný... Ten rozdiel pár desatín litra môže byť pneumatikami, vetrom, alebo hocičím iným, tak ako píšeš...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od caruser »

jirikstbk, mnkk

S i20kou spomínanú trasu za rovnakých podmienok som absolvoval viac ako 15x, s Aurisom asi 3x. Auris má pneumatiky 195/65 R15, i20 175/70 R14 značky Kleber avšak rozdielnych modelov. Pri oboch jazdách fúkal približne rovnaký vietor, nejazdil som blízko za inými vozidlami, predbiehanie bolo minimálne, snažil som sa o dosiahnutie rovnakých podmienok.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od suah »

jirikstbk, jasne, fyzika funguje aj na dialnici, ale celkom nerozumiem, co si tym myslel..

Podla mna (a mozno ma roznosite v zuboch :mrgreen: ) je to totizto velmi specificky pripad. Auto tam vlastne zrychluje minimalne, narozdiel od inych jazdnych rezimov (dynamicka jazda na dialnici, okresky, mesto ...). Do zrychlenia samozrejme hmotnost zasahuje priamo umerne, preto v inych rezimoch rozdiel bude priamo umerny hmotnosti auta (velmi zjednodusene).

Narozdiel od zrychlovania, na dialnici sa vykon motora vyuziva najma na prekonanie odporu. A hoci odporov bude viacero (vzduchu, valivy, vnutorny odpor motorovej sustavy..), pri vyssich rychlostiach zacina dominovat odpor vzduchu - kvoli tomu, ze rychlost vstupuje k odporovej sile ako druha mocnina. Hmotnost vsak ovplyvnuje len jednu z tychto sil - silu valiveho odporu - ale kedze ta uz pri tychto rychlostiach tvori male percento vyslednej odporovej sily - su to uz take drobnosti, ze sa uz rovno mozme zacat bavit o sirke pneumatik, ich dohusteni a samozrejme konkretnom type.
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od mnkk »

Pravda. :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Spotreba vs palubny pocitac

Příspěvek od pietro32i »

Takže ten rozdiel je spôsobený pneumatikami. Stále som hovoril, že užšie sú bezpečnejšie, teraz k tomu pridám aj úspornejšie.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Odpovědět

Zpět na „i20 Ostatní“