A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
ja uz si o tom moc nepamatuju ale zasadni problem "ladenych" vyfuku je ten ze castokrat zvysuji prumer vyfukoveho potrubi, a tim zpomali spaliny a tim padem i vyprazdnovani valcu a to kazdymu musi docvaknout co se v ten moment deje. takze ty siroky koncovy tlumice, delaj vazne akorat kraval a berou kone... v tomhletom je idealni se vzdycky inspirovat zavodnimi a nebo specialnimi edicemi danyho auta.. coz je u scoupe trosku potiz
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Reklama
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Ale u turba je to podle mne tak trochu jedno... naopak cim kratsi a tlustsi potrubi mas, tim mensi je protitlak, tim padem se turbo i lip roztaci nez kdyz plyny brzdi kat.
Muj nazor, 5cm nerezova trubka s vlnovcem bez katalyzátoru a vzadu nejakou sirokou koncovkou co dela peknejtichej bublavej zvuk i z 1.5ky
Muj nazor, 5cm nerezova trubka s vlnovcem bez katalyzátoru a vzadu nejakou sirokou koncovkou co dela peknejtichej bublavej zvuk i z 1.5ky
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Díky za odpovědi. Jde mi prostě o přizpůsobení/vyrobení funkčního (co nejvíce přizpůsobeného) výfuku. O design popř. zvuk mi ani nejde.
A docela by mě zajímala ta teorie.
Když to zjednoduším na provozní otáčky (2500-3000?) Tak při ot=konst. můžu uvažovat, že objem spalin vstupujících do výfuku je konst. což znamená, že když zvětším průměr potrubí, klesne jejich rychlost a naopak. A jak ej to tam s tlakem? Čím menší průřez, tím vyšší tlak je třeba na odvod spalin. To znamená protitlak proti motoru. Tak kde je kompromis nebo optimální bod?
Prostě teoretizuju a chtěl bych pak nějak vyzkoušet... (a rád bych se dozvěděl, jak že to teda vlastně je ve skutečnosti)
A docela by mě zajímala ta teorie.
Když to zjednoduším na provozní otáčky (2500-3000?) Tak při ot=konst. můžu uvažovat, že objem spalin vstupujících do výfuku je konst. což znamená, že když zvětším průměr potrubí, klesne jejich rychlost a naopak. A jak ej to tam s tlakem? Čím menší průřez, tím vyšší tlak je třeba na odvod spalin. To znamená protitlak proti motoru. Tak kde je kompromis nebo optimální bod?
Prostě teoretizuju a chtěl bych pak nějak vyzkoušet... (a rád bych se dozvěděl, jak že to teda vlastně je ve skutečnosti)
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
yurii ja mluvil o zmenach potrubi skokove a ne ze das jiny vyfuk komplet s jinym prumerem. ale v miste kde se zvetsi prumer potrubi tak v tom miste se zpomali spaliny. ale mas pravdu u turbo motoru je to jinak nez u atmosfery.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Jasne no skokove menit prumer vejfukovyho vedeni je blbost, pak se v těch místech budou spaliny trochu točit a dělat víry, čímž vznikne něco jako u elektrickýho proudu parazitní kapacita pěkně od turba stejnej průměr jako má příruba aby to neblblo a pak až ten koncovej tlumič o větším průměru (jen člověk kterj o tom nic neví nebo tuner jako já může dát menší průměr vstupu do tlumiče než je vnitřní průměr trubky, akorát mu tam pak vznikne restrikce
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
tak mě napadlo, jestli to u těch laďáků není náhodou udělaný tak, aby byl rychlejší odvod spalin proto, aby se dostal motor rychleji do otáček? Že ani tak moc nejde o protitlak k motoru, ale hlavně o to, aby se co nejrychleji dostal an otáčky, kde má max. krouťák?
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
ono u tech zavodaku se to stejne resi tak aby daval porad plnej vykon, co nejvetsi z toho muzou v ramci naky specifikace vymackat. o naky hezky prubeh a zatah od nizkejch otacek a plynuly narust tam prece vubec nejde.. proto ty auta jsou vicemene kompromisni..
tak treba sani. pokud nemas v aute variabilni delku sani tak bud udelas kratke prime sani ktere ti treba neco ziska ve vysokych otackach pokud odstinis teply vzduch od motoru, ale zase to zlenivi zespoda. a nebo delas dlouhou vetev ktera pojede odspoda ale v otackach to brzdi. takze to resi automobilky kompromisem a nebo ma sani dve odbocky, pro vysoke a pro nizke otacky a ty se stridaji jak je potreba. rika se tomu pak variabilni delka sani... s tim vejfukem to bude neco podobnyho...
tak treba sani. pokud nemas v aute variabilni delku sani tak bud udelas kratke prime sani ktere ti treba neco ziska ve vysokych otackach pokud odstinis teply vzduch od motoru, ale zase to zlenivi zespoda. a nebo delas dlouhou vetev ktera pojede odspoda ale v otackach to brzdi. takze to resi automobilky kompromisem a nebo ma sani dve odbocky, pro vysoke a pro nizke otacky a ty se stridaji jak je potreba. rika se tomu pak variabilni delka sani... s tim vejfukem to bude neco podobnyho...
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
To zní logicky, cos tu napsal. Prostě jako se vším v technice (nebo i vživotě), není jen černá a bílá a člověk vždycky musí vybrat odstín šedivé takový, aby převážil + nad -
Jo, mám otázku. Svítí mi kontrolka brzdy. A není to zaseklý spínač (resp rozpínač) od ručky. Je to něco s plovákem v nádobce brzd.kap. Ale brzdovky mám dost. Co tohle signalizuje? Málo kapaliny nebo je tam ještě nějaké čídlo na tlak? je to blbost, ale úplně neskutečně mě ta kontrolka rozčiluje.
A musím se pochlubit, mám alu s protisluz vzorkem na 2 alukoberečky. Předek auta dostane dáreček Yurii, máš tu fotku toho autoposuvu sedačky?
Jo, mám otázku. Svítí mi kontrolka brzdy. A není to zaseklý spínač (resp rozpínač) od ručky. Je to něco s plovákem v nádobce brzd.kap. Ale brzdovky mám dost. Co tohle signalizuje? Málo kapaliny nebo je tam ještě nějaké čídlo na tlak? je to blbost, ale úplně neskutečně mě ta kontrolka rozčiluje.
A musím se pochlubit, mám alu s protisluz vzorkem na 2 alukoberečky. Předek auta dostane dáreček Yurii, máš tu fotku toho autoposuvu sedačky?
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Omlouvám se, tu fotku jsem včera neudělal... bylo kolem těch dílů docela lítání takže jsem úplně zapomněl že mám ssebou foťák
Ta svítící ručka mne štvala, furt ale já mám za to, že to fakt je tím spínačem občas to totiž zhasíná... zkus ho prosříknout kontaktolem. Mimochodem, kdybys měl někdy cestu do Prahy, mám už ty ručkoidní lanovody
Ta svítící ručka mne štvala, furt ale já mám za to, že to fakt je tím spínačem občas to totiž zhasíná... zkus ho prosříknout kontaktolem. Mimochodem, kdybys měl někdy cestu do Prahy, mám už ty ručkoidní lanovody
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Mno, když to říkáš, tak ten spínač testnu. Uvažoval jsem, že to je plováček, protože mi jeden čas ta kontrolka nesvítila a rozsvítila se vždycky při jízdě z kopce. Uvidíme.
A copak bys chtěl za ty lanovody?
A copak bys chtěl za ty lanovody?
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Noo za tři stovky sou tvoje Ale musíš se pro ně stavit v Praze a říct mi dostatečně předem abych je sem přivez Už máš referentskej řidičák?
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Referenťák jsem dostal hned ten den po školení Není zákonem danej formát, tak je to jen taková hnusná žlutá karta On zákon pouze ukládá povinnost proškolit a je na školiteli, jak bude vypadat to potvrzení.
Heleť, to bych bral. A co to poslat poštou? Samozřejmě, že bych poštu uhradil. Mě se Ti nějak do Phy nechce To je zabitý celý odpoledne
Heleť, to bych bral. A co to poslat poštou? Samozřejmě, že bych poštu uhradil. Mě se Ti nějak do Phy nechce To je zabitý celý odpoledne
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Našel jsem na Streamu videa od Yuriiho s teď už mojí Černou Perlou, teda, dme se mi hruď pýchou. Heč
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Tak jsem kontroloval tu kontrolku brzdy a spínač ručky je OK. Pustím ručku a jas kontrolky se sníží tak o polovinu, ale svítí dál. Řekl bych, že teda si něco s plovákem. Může signalizovat, že je brzdovky přes rysku max?
Re: A je pryč...aneb Černej ďábel v rukou Kulla opravitele ;)
Tak nejnovější info je takový, že nějakej zm.... čů.... zas.... se mi v noci prošel od čumáku po zadek auta. Haupna, střecha, zadní haupna. Přísahám, že ho chytit a vidět a je mi jedno, byl li by z toho průser, chytil bych ho a umlátil