Well

Karol to napisal dobre

Ono si treba stanovit priority,u teba Cibo je to horsie,lebo jazdis(alebo si jazdil) na offroade,tusim Samikovi,jestli se nepletu a ked presadnes do Starexa,to je ina vozba,tam kde si vdaka malosti a lahkosti Samika presiel,tam so Starexom nemas sancu,je vacsi,tazsi(omnoho)s vyssim taziskom.Bola by chyba ocakavat od neho plnihodnotne offroadove vykony,nie ze by to nedokazal po urcitych upravach,ale spytaj sa seba,preco si ho kupoval? Chces vozit rodinu aj na miesta mimo pevnej vozovky,pohodlne a bezpecne.To ti umozni na 100%. Je rozdiel ist s partiou offnadsencov testovat moznosti auta v terene a ist so svojimi najblizsimi a doviest ich bezpecne do ciela bez narusenia rodinnej pohody.Pretoze na tej zalezi a nie na tom,ze si presiel teren o ktorom si myslel,ze ho neprejdes a dolamal si pri tom auto.Ja ked chcem otestovat a znicit auto,tak mi staci vyjst 1 km za barak a dotiahnu ma s odtahovkou a nemusim sa vlacit 1000 km,aby som si znicil auto.To fakt nie.

Moje priority pri vybere boli auto do 5m dlzky,vysky do 2m s pohodlnostou cestovania po cestach,pri zachovani rozumnej uspornosti jazdy a s moznostou jazdy na nezpevnenych komunikaciach so zvysenou trakciou na blate,snehu,piesku.nutorny priestor rieseny tak,aby sa dalo pohodlne prejst z prednych miest dozadu bez toho,aby som musel z auta vystupit.Starex mi to splna vsetko na 100%.Povodne po kupe som tiez spekuloval nad zadnou a prednou uzavierkou,velkymi gumami,bodyliftom,ale postupom casu prichadzam na to,ze je to zbytocne na nase ucely,pretoze to prinasa dalsie potreby,ktore sa musia riesit.Mna hneva napr. ten zadny samosvor,rad by som normalny,otvoreny dif a uzavieru k tomu,ale ked nebude,musim sa naucit zit aj s LSD.Radsej tu energiu a peniaze presuniem na zlepsenie zivota v aute pocas ciest,lebo to priamo ovplyvnuje nasu pohodu na cestach a nie fakt,ze vdaka uzavierke mozem ist o nieco tazsim terenom ako bez nej.Ale auto vzdy natrafi na svoje hranice moznosti(takisto ako ma hranice aj vodicova schopnost spravne diagnostifikovat teren a zvolit vhodnu taktiku prejazdu) cize je to vacsi boj o priority. Ja moje mam jasne dane,Karol takisto a ty si ich musis urcit. Dalej k tomu jazdeniu po terene,na cestach idem len do takych situacii,kde je viacmenej iste,ze ich prejdem,lebo jazdim sam,navijak nemam ani ine vyprostovadla.Ked ides s partiou,tak nad tym nerozmyslas,vhupnes do kazdej zablatenej jamy,ved niekto pomoze,ked to nedas vlastnymi silami,ale sam v cudzom prostredi si to sakra rozmyslis.Karol ma vyhodu,ze auto pouziva kazdodenne,ja len ked pridem na par dni na Slovensko(aj tak nevydrzim a idem niekde zapadnut

) Cize asi tolko moj pohlad na Tvoje otazky ohladom jazdy v terene.
PS urcite ale vsetkym doporucim ako zakladnu vec,vymena diskou za 7" sirky s ET=12mm,to auto sa ukludni,rozsiri,stabilita je vacsia uplne ucividne.To by mala byt prva uprava na tomto aute,potom tlmice a samo pneumatiky,tie rozhoduju o vsetkom. Ak chces nejake videa s off tematikou,pohladaj si na youtube gerbiH1,je to spanel,ktory s tym autom robil vsakovake blbosti,neskor,ked sa mu narodilo male dieta,tiez prehodnotil svoje potreby a teraz uz viacmenej len kempuje.Sledujem ho na jednom spanielskom fore. toto je napr. on
http://www.youtube.com/watch?v=mU7roJce ... re=related
A co zvladnu tieto Delicy,to zvladne aj Starex,podvozok je ten isty...
http://www.youtube.com/watch?v=5-bta0Ou ... ure=fvwrel