MiroslavJanec píše: ↑02 zář 2024, 08:05
Takže predajca si objedná tri-štyri identické vozidlá na sklad a bude dúfať, že sa to niekedy predá? Zaujímavá úvaha. Ja keby som bol predajca, tak y som objednal aspoň v rôznej farbe alebo bez nejakého packetu, aby bolo z čoho vyberať keď už tak ...
Skôr mi tá obchodná politika príde tak, že firma si objedná 3 vozidlá, ale jedno je mierene Vadné, takže to odmieta prevziať. Tak HYUNDAI/DOVOZCA dá predajcom info, že tu máte zľavu a za koľko ich predáte, je Vaša vec. A kto prvý príde ten prvý berie. A keďže na západe Slovenska je tých predajcov oveľa viac ako na východe (4), tak je jasné, že na východe sa skôr predajú, lebo je ich menej ...
V lete bola "dodatočná" akcia na i30 ďalších 1200,- ale nie plošne ale treba napísať predajcom, a tí Vám potom nejakú zľavu dali.
Keď som sa pýtal, prečo nie je plošná, tak že to závisí o VIN čísla - prečo by si to predajca vymýšľa? Takže asi s tým výpredajom "nepodarkov" môže byť celkom pravda.
Kde som písal, že si predajca objedná identické vozidlá?..
Predajca si na sklad objedná prioritne to čo sa mu najlepšie predáva. Výbavová politika
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
je taká, že tie autá až na farbu môžu byť úplne identické pretože možnosti konfigurácie sú často minimálne až žiadne v rámci jedného výbavového stupňa. Potom si na sklad objednáva aj importér, tak isto podľa nejakého kľúča vyplývajúceho zo záujmu zákazníkov. Prípadne nejaké autá "vnúti" aj predajcom.
By si sa čudoval, že aj skladové autá sa predajú... často aj skôr ako ich stihnú vyrobiť, keď predajca predá už objednané auto. Potom je hromada ľudí, čo nemôžu alebo nechcú čakať a voziť sa chcú hneď/čo najskôr.. pre tých sú skladové autá určené napr.
Čo sa týka tvojej konšpiračnej terórie o dvojakej kvalite... S autami manipuluje logistická firma a uskladnené sú na jednom nie malom parkovisku medzi BA a PK kde sú uskladnené nové autá naprieč značkami..
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
tam má len časť kapacity. S tohto skladu sú autá distribuované logistickou firmou potom k predajcom. Z pohľadu importéra a predajcu sa jedná o administratívny proces a s autom prichádza fyzicky do kontaktu až predajca, keď im zaparkuje prepravník pred salónom. Tam sa riešia len prípadné poškodenia spôsobené pri preprave.. a aj tam má predajca obmedzené možnosti auto neprevziať. Ak je poškodené, tak väčšinou opravu zabezpečuje servis predajcu a rovnako aj prípadné nedorobky, ktoré pustila výstupná kontrola vo fabrike. Pričom existuje mechanizmus ako si vyrovnajú vzniknuté náklady. Rovnako má na centrálnom sklade logistická firma svoj servis, ktorý rieši poškodenia vzniknuté na sklade + skladový servis vozidiel. Takže ak dobre čítaš, na nejaké "akostné triedenie" priestor nie je... ak je niečo zle zlícované, tak to vo finále musí vyriešiť servis koncového predajcu. Čo sa týka selektívneho poskytovania zľavy na skladové autá (v tomto prípade končiaceho MY), tak vyššia zľava bude na autá, kde sa predpokladá, že sú horšie predajné.. farba, výbava alebo aj platnosť povolenia na predaj auta zo strany ministerstva dopravy.. ktorú by inak musel importér za nejaké poplatky predlžovať. Predpokladám, že by si oči otváral, koľko je napr. administratívy s predajom auta zo strany importéra...
Čo sa týka zľavy ako takej.. tak predajca Ti vie dať tak zadarmo koberčeky... jeho "vývar" na aute je pár sto eur.. s tým sa deliť nebude. Všetky zľavy či už dlhodobé alebo mimoriadne poskytuje importér..
A ešte jedna poznámka na záver... pokojne sa Ti môže stať, že kúpiš nové auto so zárukou s "0" km na tacho, pričom auto bude mať tmelenú a striekanú nezanedbateľnú časť karosérie.. stačí neopatrnosť pri manipulácii alebo nejaké krupobitie.. poisťovňa ani zďaleka všetko nerieši na "totálku"...