Taj sa hlasim uz z UK

. K otazke: ja som odskusal zaradenie a vyradenie4H pri rychlosti 100km/h bezproblemu(prepol na palubke,vymackol a pustil spojku) rozdelenie predok/zadok by malo byt 50:50(podla mna trepali blbost v servise) Myslim,ze problem " s predbiehanim zadku a predku by mohol byt v rozlicnych(typ,opotrebenie) pneumatik,ono to nema medzinapravovy diferak a tak pri rozlicnom obvode hnacich kolies prednej a zadnej napravy dochadza automaticky k disproporcii otacok hnacieho kardana na zadnu a prednu napravu,co ma za nasledok snahu o podklznutie niektoreho kolesa.V idealnom pripade,ked su obvody kolies rovnake ,tak by to malo byt v poriadku.V opacnom pripade bud dochadza k spominanemu preklzavaniu niektoreho kolesa(v makkom podklade) alebo zvysenemu namahaniu retazoveho prevodu v pridavnej prevodovke(kde sa pripaja predna naprava k zadnej-vytahanie retaze,pripadne v extremnom pripade k roztrhnutiu)Preto tie doporucenia nepouzivat trvaly pohon vsetkych styroch na pevnom podklade.Ono sa to auto sprava trosicku ako so zaradenou niektorou uzavierkou(ma snahu tahat na niektoru stranu) Osobne myslim lepsie riesenie ako nahle priradovanie zadku ci predku cez viskoznu spojku Haldex,kde to este musi byt dobre osefovane elektronicky. Este k tomu zaradovaniu predku.Riesi sa elektronicky na paneli,samotna realizacia prebieha vzduchovym podtlakovym valcom(v prednej naprave,na pravej poloose je zubova?? spojka) samotne priradenie v redukcke bude podobne myslim.Elektronika sluzi len na bezpecne ovladanie(na zaklade snimacov si zvoli vhodny cas zaradenia a ovlada logiku postupnosti zaradenie pozadovaneho jazdneho rezimu.(aby sa 4L dala zaradit len pri4x4 a pod.)v prednych nabojoch su volnobezky,to jest aj ked je priradeny predok,ale nenastala situacia kedy doslo k vyraznemu rozdielu otacok medzi kolesami,tak kolesa sa tocia volne(nie su spojene s hnacimi poloosami) Je to dost slabe miesto pri intenzivnom vyuzivani v terene(doporucuje sa ich nahradit manualnymi spojkami(jednoducha vymena) Dalsi problem byva vo vzduchovom podtlakovom gumenom potrubi,kde sa vplyvom starnutia dochadza k unave materialu a "scucnutiu" hadice do "seba" dosledkom coho sa neda priradit predok v tej spojke na naprave.Cuvanie par metrov dozadu sa doporucuje po vyradeni z 4L na 4H(aby si zuby v redukcnej vyradili zo zaberu.Dalsi mozny problem sa obcas stava,ked je problem s "vypalenymi kontrolkami " pre 4H a 4L,vtedy nedovoli computer zaradit nahon 4H(kvoli bezpecnosti) Pri zmene rezimu vzdy kontrolky indikuju prebiehajuci stav(blikanim)Tiez sa nedoporucuje odstavovat auto so zaradenim 4L,ked sa nieco poserie,tazko je to pouzitelne na ceste

zatial ma nic viac nenapada

To su info co som nastrebal po forach.

Cize zhrniem,co treba spravit(podla mojho skromneho nazoru): skontrolovat pripojovacie kontakty na snimacoch zaradenia,skontrolovat tu hadicu(niekde pri redukcnej prevodke) skontrolovat s asistenciou niekoho,co to spravi ked sa priradi a zaradi predok-pohlad zvonku na hnaci kardan prednej napravy(musi sa odpojit(resp.zapojit) prejavi sa to jeho otacanim,ci zastavenim) pri odpojenom predku sa nesmie tocit. Skontrolovat volnobezky v nabojoch prednych kolies(zdemontovat,pripadne vycistit a len zlahka prestreknut WDckom-POZOR ziadna vazelina-ta by sposobila nefunkcnost!!!!! ) Zvuk pri zaradeni/vyradeni predku je normalny aj lahke cuknutie(preto doporucujem vymackut spojku po zaradeni/vyradeni-lahsie to prebehne,ked nieje pod zaberom motora,event. ubrat plyn.
PS pisem to schvalne jednoducho,aby to pripadne pomohlo aj inym zaujemcom,ktori niesu kovani v automobilovej technike. V prilozenom pdf je info o pouzitych systemoch pohonu u Mitsu(u Starexa je pouzity system Easy Select 4WD) oops neda sa prilozit pdf,tak len screen
