To dřív porostou na stromech jitrnice a v potoce bude pivo.
Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
dzejkob:
...nooo.. když to bude moribundus ?..
tak to prej pomáhá
...nooo.. když to bude moribundus ?..
tak to prej pomáhá
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Motor 1.5DPi
Nekde jsme to tu psal, a jini taky...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
dotaz:
chci koupit nějakou litrovku oleje na případné dolití,
předpokládám že to udělalo už hodně z vás, je tam 0w20,
co jste kde koupili?
a pak, protože 0W20 je fakt peklo, ale přejít na jinej fakt půjde nejspíš až po záruce,
tak co tam pak při první výměně dát? je něco z těch 0W20 menší zlo?
dík
chci koupit nějakou litrovku oleje na případné dolití,
předpokládám že to udělalo už hodně z vás, je tam 0w20,
co jste kde koupili?
a pak, protože 0W20 je fakt peklo, ale přejít na jinej fakt půjde nejspíš až po záruce,
tak co tam pak při první výměně dát? je něco z těch 0W20 menší zlo?
dík
I30 1.5DPI kombi Comfort 16" 2021
Re: Motor 1.5DPi
Prejst na iny olej podla manualu mozes hned, aj dnes.
Urcite nie je v navode len 0W-20, mas tam tabulku.
Urcite nie je v navode len 0W-20, mas tam tabulku.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Motor 1.5DPi
Ideš na to od zlého konca... v príručke máš podstatne dôležitejší parameter ako viskozitu... výkonostnú triedu... pre tieto nové motory určil tuším API SP alternatívne API SN+... olej na dolievanie kúp takýto, viskozitu nerieš... pri dolievaní kritická nie je, pokojne môže byť aj vyššia..rybak1057 píše: ↑20 bře 2021, 12:09 dotaz:
chci koupit nějakou litrovku oleje na případné dolití,
předpokládám že to udělalo už hodně z vás, je tam 0w20,
co jste kde koupili?
a pak, protože 0W20 je fakt peklo, ale přejít na jinej fakt půjde nejspíš až po záruce,
tak co tam pak při první výměně dát? je něco z těch 0W20 menší zlo?
dík
Čo sa týka zmeny viskozity... aj keď sú riedke oleje vynútené tlakom na emisie, tak na druhú stranu výrobca takým olejom prispôsbuje materíálove a konštrukčné riešenie. Použitie viskóznejšieho oleja môže byť preto aj kontraproduktívne a motoru môže ublížiť(napr. hustejší olej nemusí paradoxne vytvoriť dostatočný mazací film na valci) , takže treba poriadne pozrieť príručku čo výrobca povoľuje. Napr. 1,4 tgdi bez gpf má povolenú len jednu viskozitu 5w30... Acea a5/b5..
Tej viskozity 0w20 by som nebál... ford ju používa už roky, bez problémov..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Tak to jsem rád, že nejsem sám, kdo má tenhle pocit. Když sešlápnu plyn a motor jde do otáček, tak to má zvuk jak diesel nebo jako auto s vytuněným tlumičem. Když má pak konstantní otáčky, tak už je tichý. Měl jsem obavu, jestli nemám nějaký problém s motorem (mám najeto zatím cca 800 km), ale jak to tak vypadá, je to asi vlastnost a ne závada. Je fakt, že to je asi i o zvyku. Když má člověk nové auto, tak chvíli trvá, než si zvykne na jiné standardní zvuky, než byly v předchozím autě .Odjinud píše: ↑31 říj 2020, 18:49 Ja mam na nem najeto jen cca 500 km, takze jsem v zabehu a nalozim mu jen vyjimecne. Nicmene co mi nejvic vadi je hluk, od 3 tis. ot. / min. je pomerne slyset, ale hlavne me vadi, ze je to takovy divny hluk, jakoby stare TDi (muj sef mel kdysi takoveho Superba I, ale ten tak chrochtal v nizkych otackach, i30 to dela ve vyssich).
Co mi ještě příjde, i když se to netýká přímo motoru, že řazení dvojky je trochu hlučnější, nebo jak to popsat, než ostatních rychlostí. Všechny rychlosti kromě dvojky jen tak lehce cvaknou, ale dvojka je dost slyšet. Jakoby se rozmýšlela jestli zapadne nebo ne. Nedokážu to pořádně popsat. Máte někdo podobnou zkušenost?
Hyundai i30 1,5 DPi Comfort kombi
ex:
Citroen C3 Picasso
Citroen Xsara Picasso 2x
Škoda Felicia kombi
Škoda Forman
Škoda 120
VAZ 2101
ex:
Citroen C3 Picasso
Citroen Xsara Picasso 2x
Škoda Felicia kombi
Škoda Forman
Škoda 120
VAZ 2101
Re: Motor 1.5DPi
Ten zvuk bude opravdu vlastnost, zatím jsem se s tím setkal u všech aut s 1.5 DPI, ve kterých jsem jel (vedle toho našeho to byly ještě 3 předváděčky). Spíš než k dieselu bych to ale přirovnal k jakési zvláštní kombinaci zvuků staré italské školy (FIAT, Lancia...) a nějakého současného tříválce. 1.4 MPI měla zvuk trochu hladší - ale už třeba při srovnání zvuku Ceedu I a Ceedu II tam jakési hrubší zrno slyšet taky bylo a to byly ty motory de facto stejné.
Při řazení žádný přímý akustický projev nevnímám - tam mi nesedí spíš ty malé odstupy mezi stupni, kvůli kterým někdy trochu laburuju, jak zacházet se spojkou a plynem, aby to necuklo.
Při řazení žádný přímý akustický projev nevnímám - tam mi nesedí spíš ty malé odstupy mezi stupni, kvůli kterým někdy trochu laburuju, jak zacházet se spojkou a plynem, aby to necuklo.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Uz mam najeto 200 km
Je to drama ten zabeh, ale to ticho a klid ctyrvalce to vyvazuje
Takhle pomalu na plyn a ne moc do otacek je to pro me dost nezvyk
Jak moc se ten motor probere az to zacnu tocit? Hodne citelne?
Je to drama ten zabeh, ale to ticho a klid ctyrvalce to vyvazuje
Takhle pomalu na plyn a ne moc do otacek je to pro me dost nezvyk
Jak moc se ten motor probere az to zacnu tocit? Hodne citelne?
I30 1.5DPI kombi Comfort 16" 2021
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Záběh u Tucsona probíhal stylem, jakým jezdím pořád. Za první měsíc jsem najel 3500 km
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Máme různé motory, ale co se zvuků týká, ( teď mám na mysli benziňáky ), tak dokud se motor nezahřeje je ten zvuk strašný, a je jedno zda má motor 15 000 a nebo 60 000 km . Jakmile motor má víc jak 80 st. je zvuk v pořádku.
A protože to dělá na našich všech benzinových motorech, je to vlastnost.
A protože to dělá na našich všech benzinových motorech, je to vlastnost.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 22 bře 2021, 17:41
Re: Motor 1.5DPi
Áno, zvuk motora okolo 3000 začína byť taký dieslový. Keďže som posledné roky jazdil len s dieslami nevadí mi to. S radením z 1 ky do 2 –ky mám tiež problém , je to také zvláštne cuknutie, mám pocit aj ako keby auto nachvíľku zastalo. Myslím si že to bude tým , že dvojka je dosť tažká a potrebuje sa chvíľku ,,pozbierať,,mopic píše: ↑22 bře 2021, 17:34Tak to jsem rád, že nejsem sám, kdo má tenhle pocit. Když sešlápnu plyn a motor jde do otáček, tak to má zvuk jak diesel nebo jako auto s vytuněným tlumičem. Když má pak konstantní otáčky, tak už je tichý. Měl jsem obavu, jestli nemám nějaký problém s motorem (mám najeto zatím cca 800 km), ale jak to tak vypadá, je to asi vlastnost a ne závada. Je fakt, že to je asi i o zvyku. Když má člověk nové auto, tak chvíli trvá, než si zvykne na jiné standardní zvuky, než byly v předchozím autě .Odjinud píše: ↑31 říj 2020, 18:49 Ja mam na nem najeto jen cca 500 km, takze jsem v zabehu a nalozim mu jen vyjimecne. Nicmene co mi nejvic vadi je hluk, od 3 tis. ot. / min. je pomerne slyset, ale hlavne me vadi, ze je to takovy divny hluk, jakoby stare TDi (muj sef mel kdysi takoveho Superba I, ale ten tak chrochtal v nizkych otackach, i30 to dela ve vyssich).
Co mi ještě příjde, i když se to netýká přímo motoru, že řazení dvojky je trochu hlučnější, nebo jak to popsat, než ostatních rychlostí. Všechny rychlosti kromě dvojky jen tak lehce cvaknou, ale dvojka je dost slyšet. Jakoby se rozmýšlela jestli zapadne nebo ne. Nedokážu to pořádně popsat. Máte někdo podobnou zkušenost?
Hyundai i30 HTB 1,5 DPI LED -2021
Škoda Superb Combi 2,0 TDI -2014
Ex:
Opel Astra 1,4 16 V -1998
Ford Fiesta 1,4 Tdci -2005
Octavia 1,9 TDI -2010
Octavia combi 2,0 Tdi -2012
Škoda Superb Combi 2,0 TDI -2014
Ex:
Opel Astra 1,4 16 V -1998
Ford Fiesta 1,4 Tdci -2005
Octavia 1,9 TDI -2010
Octavia combi 2,0 Tdi -2012
Re: Motor 1.5DPi
Netocit pres 4000 (id. min), ale taky to nepodtacet, moc neakcelerovat, hodne menit otacky a řadit (prvnich 1000km bez tempomatu), netahat vozik, nevozit velky naklad, s ohledem na brzdy brzdit jemne, s ohledem na pneu pocitat, ze prvni km to nemusi sedet v zatackach. Idealne prvnich 1000km jezdit mimo dalnice.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Rybak
Podla krivky krutiaceho momentu je max pri 3.500 ot., potom to rychlo opadne. Je to atmosfera.
Zbytocne budes hnat motor do otacok, vyuzival by som 3.000 az 4.500.
Az to budes tocit, tak sa nepreberie, resp.citelne nie. Kuzla necakaj.
Podla krivky krutiaceho momentu je max pri 3.500 ot., potom to rychlo opadne. Je to atmosfera.
Zbytocne budes hnat motor do otacok, vyuzival by som 3.000 az 4.500.
Az to budes tocit, tak sa nepreberie, resp.citelne nie. Kuzla necakaj.
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Motor 1.5DPi
Dnes kontrola oleje po cca 6200km. Stav ryska uprostřed, takže ideál. Mimochodem, od novoty mám instalovanou plasicku na kuny jelikož mé bývalé vozy vždy nějaké zvířátko navštěvovalo. Dosud byl klid, ale dnes jsem našel stopy na baterii po tapkach a polovinu vlašského ořechu. Po obhlídce bylo jasno, baterka v plasicce KO, takže proběhla výměna za novou, utření zanechaných otisků a nyní budu sledovat, jestli se zam znovu objeví.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...