To je uplne normalni ...spravne bys mel tankovat jen tolik litru,kolik mas uvedeno od vyrobce jako objem nadrze.Sice se ti tam vejde o nekolik litru vic,ale nemelo by se to preplnovat.To zbyle misto je kvuli vyparum a rozpinavosti palivaMexican píše:Tak som vcera vecer tankoval.. palubak ukazoval kriticky nizku hladinu nafty (rucicka tiez), takze som vytiahol staru dobru AMEX a oprasil ju a zasiel som k OMV na Sportovni. natankoval som 46,02 l
Tak mi teraz povedzte co sa deje.. bud keca Hyundai (nadrz ma mat 45l) alebo tie stojany nie su to prave orechove. Mate niekto podobnu skusenost?
BENZÍN vs. DIESEL
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- Elite.Dave
- *
- Příspěvky: 13
- Registrován: 11 úno 2008, 13:35
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
- Reklama
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 25 bře 2008, 21:06
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Takze mi nedalo co spomenul pisal Borek, kedze mam tera trochu cas a nemam v laske tvrdenia ludi ktori cosi kdesi poculi (so vsetkym respektom k Borkovi) napisem tu male porovnanie:
na zaciatku si dame superov - 1,6 CVVT versus 1,5 CrDi, Accent 2006+ samozrejme, 1,4 nebudem porovnavat kedze vykonovo je cca o 10 kW slabsia
nebudem polemizovat o vybavach - referenciu dame Elegance
cena 1,6 CVVT Elegance 08/2007 bola 319 000 Kc vela ludi v tom case ( a myslim ze aj teraz) na 1,6 cakalo 4-6 mesiacov
cena 1,5 CrDi Elegance 08/2007 bola 329 000 Kc (bezna cakacia doba bola 2-4 mesiace, v republike vsak bolo vyrazne viac skladoviek
vykon je papierovo rovnaky, CVVT je 16V , CRDi je 16V Common Rail preplnovany turbom, akceleracia (podla papiera) z 0 na 100 vychadza o 1,3 sek lepsie pre 1,6, max rychlost o 14km/h pre 1,6 (v tech datach je pre CRDi uvedene 176 kde minimalne u mna ma este reervu takmer 20km/h - neva, budem sa drzat tabuliek
spotreba - hakliva vec - u CrDi je pisana 4,6 (to teda neviem kde to zobrali) a u 1,6 je to 6,4 (tiez trochu usmev na tvari), zobereme si za priklad 5,03 u CrDi a 6,5 litrov u 1,6 (u CRDi je to spotreba moja, u 16 som pridal deci - je na vas, ci to niekto dosiahne).
Cena paliva - budem pocitat 30 benzin a 33 nafta (co za posledny rok tak priblizne suhlasilo, rozdiel je teraz rovnaky)
Tak a teraz ideme na matiku.. za odbodbie 08-2007 -> 11/2008 clovek nabehal napr 30 000 (co nie je nijak extra vela na 15 mesiacov)
naklady na 1,6 CVVT (palivo + cena auta) = (1950 litrov * 30) + 319000 = 377500 kc
naklady na 1,5 CRDi (palivo + cena auta) = (1509 litrov * 33) + 329000 = 378797 Kc
teraz ku garancnym prehliadkam za 30 000 km, absolvujeme 2
U CrDi ( umna) to bolo 3300 Kc (po 15000) a 5300 (po 30 000), u 1,6 garancka moze vychadzat o cca 500 kc menej (o 2 litre menej oleja)
vysledna suma po 30 000km
1,5 CVVT = 377500 + 3300 + 5300 - 1000 = 385100
1,5 CRDi = 378797 + 3300 + 5300 = 387397 Kc
Moj zaver je ze po 15 mesiacoch a 30 000 je rozdiel v neprospech CrDi nehoraznych 2297 Kc
- kazdy si urobi zaver ci je mozne s 1,6 jazdit s priemerom 6,5 Litra / 100 (myslim ze nie)
- kazdy kto bude pocitat dalej (do 60 000) uz vitaza prevadzkovych nakladov najde velmi jednoducho
Zaruka a poistenie je u oboch aut rovnaka, teda nebudem ju brat do uvahy
na zaciatku si dame superov - 1,6 CVVT versus 1,5 CrDi, Accent 2006+ samozrejme, 1,4 nebudem porovnavat kedze vykonovo je cca o 10 kW slabsia
nebudem polemizovat o vybavach - referenciu dame Elegance
cena 1,6 CVVT Elegance 08/2007 bola 319 000 Kc vela ludi v tom case ( a myslim ze aj teraz) na 1,6 cakalo 4-6 mesiacov
cena 1,5 CrDi Elegance 08/2007 bola 329 000 Kc (bezna cakacia doba bola 2-4 mesiace, v republike vsak bolo vyrazne viac skladoviek
vykon je papierovo rovnaky, CVVT je 16V , CRDi je 16V Common Rail preplnovany turbom, akceleracia (podla papiera) z 0 na 100 vychadza o 1,3 sek lepsie pre 1,6, max rychlost o 14km/h pre 1,6 (v tech datach je pre CRDi uvedene 176 kde minimalne u mna ma este reervu takmer 20km/h - neva, budem sa drzat tabuliek
spotreba - hakliva vec - u CrDi je pisana 4,6 (to teda neviem kde to zobrali) a u 1,6 je to 6,4 (tiez trochu usmev na tvari), zobereme si za priklad 5,03 u CrDi a 6,5 litrov u 1,6 (u CRDi je to spotreba moja, u 16 som pridal deci - je na vas, ci to niekto dosiahne).
Cena paliva - budem pocitat 30 benzin a 33 nafta (co za posledny rok tak priblizne suhlasilo, rozdiel je teraz rovnaky)
Tak a teraz ideme na matiku.. za odbodbie 08-2007 -> 11/2008 clovek nabehal napr 30 000 (co nie je nijak extra vela na 15 mesiacov)
naklady na 1,6 CVVT (palivo + cena auta) = (1950 litrov * 30) + 319000 = 377500 kc
naklady na 1,5 CRDi (palivo + cena auta) = (1509 litrov * 33) + 329000 = 378797 Kc
teraz ku garancnym prehliadkam za 30 000 km, absolvujeme 2
U CrDi ( umna) to bolo 3300 Kc (po 15000) a 5300 (po 30 000), u 1,6 garancka moze vychadzat o cca 500 kc menej (o 2 litre menej oleja)
vysledna suma po 30 000km
1,5 CVVT = 377500 + 3300 + 5300 - 1000 = 385100
1,5 CRDi = 378797 + 3300 + 5300 = 387397 Kc
Moj zaver je ze po 15 mesiacoch a 30 000 je rozdiel v neprospech CrDi nehoraznych 2297 Kc
- kazdy si urobi zaver ci je mozne s 1,6 jazdit s priemerom 6,5 Litra / 100 (myslim ze nie)
- kazdy kto bude pocitat dalej (do 60 000) uz vitaza prevadzkovych nakladov najde velmi jednoducho
Zaruka a poistenie je u oboch aut rovnaka, teda nebudem ju brat do uvahy
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- David C3
- *****
- Příspěvky: 1769
- Registrován: 11 zář 2006, 16:01
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Mě se s naftou prostě jezdí líp.. I když můj sem je Golf V R32 tak možna si ho někdy splním ale možna že těch 11L benzínu by mě po čase žačalo vadit ale ten zvuk a těch 250koní. Káždý má něco. Když vemu že CRdi se dnes dá koupit za nějakých 250-270 bral bych ho zas.
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Spritmonitor.de (ja viem, referujem casto, ale papier je proste papier)
1,5 CRDI = 5,44 litra (17 uzivatelov a 305000 km)
1,6 CVVT = 7,18 litra (3 uzivatelia a 28 000km)
1,5 CRDI = 5,44 litra (17 uzivatelov a 305000 km)
1,6 CVVT = 7,18 litra (3 uzivatelia a 28 000km)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
takze pre ludi co si stoja na kabli (beriem, Wifi nie je dostupna vsade)
re moj prispevok vyssie
pri stave tachometra 30 000km (za 15 mesiacov)
1,5 CRDI = 387397 Kc
1,6 CVVT = 385100 kc
pri stave tachometra 60 000 (za 30 mesiacov)
1,5 CRDI = 2x palivo, 4 x garancky, cena auta = 3900*30 = 117000 +14600 + 319000 = 450 600
1,6 CVVT = 2 palivo, 2x garancky, cena auta = 3018*33 = 99594 + 16600 + 329000 = 445194
(4 garancky podla minula = 16 600 u CRDi, 14 600 u 1,6 CVVT)
po 60 000km sa nam to samozrejme otocilo, ake prekvapujuce ze
BTW pre srandu, ak zoberiem ako etalon priemerne spotreby podla spritmonitoru tak pri stave tachometra 30 000 km to bude
naklady na 1,6 CVVT (palivo + cena auta) = (2154 litrov * 30) + 319000 = 383 620 kc
naklady na 1,5 CRDi (palivo + cena auta) = (1632 litrov * 33) + 329000 = 382 856 Kc
po dvoch garanckach (-1000 Kc u 1,6CVVT) je rozdiel v neprospech CRDi 200 Kc, co znamena ze fakticky po najazdeni 30 000 km (co niekto najazdi za 4, niekto za 9 mesiacov, niekto za 2 roky) sa vam zaplatil diesel.. Hodina matematiky sa skoncila, mozte na prestavku
re moj prispevok vyssie
pri stave tachometra 30 000km (za 15 mesiacov)
1,5 CRDI = 387397 Kc
1,6 CVVT = 385100 kc
pri stave tachometra 60 000 (za 30 mesiacov)
1,5 CRDI = 2x palivo, 4 x garancky, cena auta = 3900*30 = 117000 +14600 + 319000 = 450 600
1,6 CVVT = 2 palivo, 2x garancky, cena auta = 3018*33 = 99594 + 16600 + 329000 = 445194
(4 garancky podla minula = 16 600 u CRDi, 14 600 u 1,6 CVVT)
po 60 000km sa nam to samozrejme otocilo, ake prekvapujuce ze
BTW pre srandu, ak zoberiem ako etalon priemerne spotreby podla spritmonitoru tak pri stave tachometra 30 000 km to bude
naklady na 1,6 CVVT (palivo + cena auta) = (2154 litrov * 30) + 319000 = 383 620 kc
naklady na 1,5 CRDi (palivo + cena auta) = (1632 litrov * 33) + 329000 = 382 856 Kc
po dvoch garanckach (-1000 Kc u 1,6CVVT) je rozdiel v neprospech CRDi 200 Kc, co znamena ze fakticky po najazdeni 30 000 km (co niekto najazdi za 4, niekto za 9 mesiacov, niekto za 2 roky) sa vam zaplatil diesel.. Hodina matematiky sa skoncila, mozte na prestavku
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Dnes sa tu niekto trosku rozpisal a aj si zaspominal na svoje studentske casy, ze Mexicane
Ale zaujimavostou na tych udajoch zo spritmonitora, co sem dal Mexican je to, ze priemerna spotreba toho diesla podla uzivatelov je 5,44 litra. To sa mi zda vcelku dost, kedze horna hranica vyrobcu je 5,6. Hold v hyundaii nas trosku oklamali...
Aj ta priemerna spotreba, co by mala byt akoze 4,6, je v praxi nedosiahnutelna. Cislo 4,8 by sa tam hodilo viac a 5,0 by tomu svedcalo najviac...
1,5 CRDI = 5,44 litra (17 uzivatelov a 305000 km)
1,6 CVVT = 7,18 litra (3 uzivatelia a 28 000km)
Ale zaujimavostou na tych udajoch zo spritmonitora, co sem dal Mexican je to, ze priemerna spotreba toho diesla podla uzivatelov je 5,44 litra. To sa mi zda vcelku dost, kedze horna hranica vyrobcu je 5,6. Hold v hyundaii nas trosku oklamali...
Aj ta priemerna spotreba, co by mala byt akoze 4,6, je v praxi nedosiahnutelna. Cislo 4,8 by sa tam hodilo viac a 5,0 by tomu svedcalo najviac...
1,5 CRDI = 5,44 litra (17 uzivatelov a 305000 km)
1,6 CVVT = 7,18 litra (3 uzivatelia a 28 000km)
Accent 1.5 CRDi, 2007, Red Wine
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
musim pracovat a vobec sa mi nexce este ze robim z domu.. no spotreba je v papieroch fakt podhodnotena... ale zas je to relativne, pretoze nie je mesto ako mesto... keby som napr v MT jazdil do prace, resp vrutky-MT tak tych 5,6 - 5,8 sa da spravit. tym by kombinovana u mna padla na 4,8-4,9... neviem vsak ako chcu mimomesto dosiahnut 4 litre, to znamena prest 100km mimo obce, nezrychlovat nespomalovat, drztat si 80 tacho na 5. .. a to mozno medzi ryzovymi poliami v Koreii ide, mozno aj na rovinach v Turecku, ale u nas o tom dost pochybujem.. Preto berem spritmonitor fakt vazne, pretoze tak jazdia ludia.. a cim viac ludi bude realne merat spotrebu, tym presnejsie vysledky budu.. pretoze s CRDi je tam 17 uzivatelov a ak tam bude jeden borec co ma 15 000km a spotrebu 8 litrov, moc priemer nepokazi, u tych 3 pri CVVT dost vyraznepeaty píše:Dnes sa tu niekto trosku rozpisal a aj si zaspominal na svoje studentske casy, ze Mexicane
Ale zaujimavostou na tych udajoch zo spritmonitora, co sem dal Mexican je to, ze priemerna spotreba toho diesla podla uzivatelov je 5,44 litra. To sa mi zda vcelku dost, kedze horna hranica vyrobcu je 5,6. Hold v hyundaii nas trosku oklamali...
Aj ta priemerna spotreba, co by mala byt akoze 4,6, je v praxi nedosiahnutelna. Cislo 4,8 by sa tam hodilo viac a 5,0 by tomu svedcalo najviac...
1,5 CRDI = 5,44 litra (17 uzivatelov a 305000 km)
1,6 CVVT = 7,18 litra (3 uzivatelia a 28 000km)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Mexican,pokud se chceš vrátit k faktům a upustíš od nadávek (v jiném vlákně),tak tady je správné vlákno.
Porovnával jsi 1,6l benzín a 1,5Crdi.Ale jízdní výkony jsou srovnatelnější u 1,4l a 1,5Crdi.Jak max.rychlost,tak zrychlení(u Crdi o 0,8s lepší než 1,4l,ale o 1,3s horšíCrdi než 1,6l,o max.rychlosti ani nehovořím).A u 1,4l už je cena o 30000,-KČ nižší než u nafťáka a to už je pořádná cisterna benzínu.
Ta spotřeba na pritmotoru je z hlediska 3 účastníků dost neprůkazná,ale to jsi připustil a i já souhlasím +- s tvým použitým průměrem spotřeby u obou motorů.Ale i když vezmu tvůj výpočet s dražší 1,6l,tak je stále i po 30000km výhodnější benzín(u 1,4l-nižší cena,nižší spotřeba než 1,6l- je hranice vyrovnání už dost vysoká).
Chápu,že se v době,kdy byla nafta lacinější(to už se dle odborníků nikdy nevrátí)než benzín a kvůli spotřebě rozhodla řada lidí pro naftu.Ale otázka zní-vyplatí se dnes ještě koupit auto s nafťákem?Pominu teréní auta(pokud jejich majitel někdy do terénu vjede )nebo lidi,kteří mají "lacinný"zdroj nafty nebo lidi s velkými auty,kteří velice často tahají třeba karavan....tam vidím rozumný důvod koupě nafťáka.
Nutno napsat,že zrovna u Accenta s řekněme menším rozdílem ceny NxB a auty s Crdi na prodejnách(menší ček.doba než na zmiňovanou 1,6l)je nákup nafťáku ještě snad pochopitelný.Pokud zůstanu u tvého porovnání 1,6l a1,5Crdi u Accenta-závislost naft.motoru na kvalitě nafty(zanášení čerpadel,filtrů a vstřik.trysek)-a řekněme si na rovinu,že kvalita nafty je prokazatelně dost často mizerná,,,díky přeplňování pracují naft.motory s vyššími tlaky a teplotami(tepelné a únavové opotřebení),rychlejším degradováním kvality maz.oleje-takže turbo se dá spíše považovat za problém,než výhodu.Zimní provoz naftového auta není zrovna také jeho silnou stránkou-zamrzání nafty(případné dolívání aditiv ,zvedá cenu paliva ještě výš),velké nároky na stav baterie....
Pokud vezmu tvou cenu benzínu a nafty a stejně tak i tvé udávané spotřeby:řekněme,že si auto necháš 5 roků-tak výpočtem podle vzorce SM pro výpočet hranice,od které se stává vznětový motor provozně výhodnější-vychází 1,6l benzín x 1,5Crdi - nafťák se začíná vyplácet lidem,kteří najedou více jak 14000km/rok(tzn po najetí více než 70000km).
U srovnání porovnatelných Accentů 1,4l x 1,5Crdi= nafta se vyplatí lidem,kteří najedou minimálně přes 26000km/rok(tzn.nafta se začne vyplácet po najetí více než 130000km -turbo,vstřikovače,žhav.svíčky.... v těch km asi budou potřebovat pár korunek na vzpamatování ).
A TO NEJSOU ZAPOČÍTÁNY SERV.NÁKLADY :!:Takže hranice se ještě posouvá.
Pokud porovnáme náklady na palivo,pojistku,nákup.cenu auta a přičteme servisní náklady-na jízdními vlastnostmi porovnatelné Accenty 1,4l a 1,5Crdi,tak pochybuji,že je tady alespoň pár lidí,kteří si nafťáka chtějí nechat nad nějakých 160000km,kdy se jim začne vyplácet .
Pokud mluvíme o 1,6l,tam už se začne nafta vyplácet dříve,ale 90000km není také zrovna málo.
A navíc NELZE vydávat jízdními vlastnostmi za stejná Accent 1,6l benzín a 1,5Crdi.Kdo zkusil dvě stejná auta-1.benzín,2.nafta v zatáčkách,nejlépe bezpečně v losím testu mezi překážkami-ví,že ovladatelnost nerovnoměrně rozložené hmotnosti u nafťáku,přetížené přední nápravě- je oproti lehkému předku a rovnoměrnějšímu rozložení hmotnosti NEPOROVNATELNÁ Kdo někdy mohl zkusit brzdění tzv.na tvrdo-zašlápnutí,ví také své. :roll:Používáme často na měření brzdné dráhy(pneumatik)-nejdříve sucho,poté na mokrém povrchu. Ponořování předku a neklidné lítání(kroucení) lehkého zadku u naftových aut,také není zrovna to pravé.Pravda,určitě se najde "někdo",který bude tvrdit,že zrovna Accent je vyjímka .Osobně jsem s Accentem nejel,tak to nikomu vymlouvat nebudu.Je to 10 dní,co jsme měli možnost vyzkoušet pár sad pneumatik a měli jsme k dispozici také od měst.úřadu jejich nová služ.auta-Kia Ceed 1,4CVVT(80kW) a Kiu Ceed 1,6Crdi(85kW).Když použiju přirovnání "nebe a dudy",tak neochota zatáčení,nejdříve hrnutí předku ven a následná snaha ustřelování zadní části auta,pasovala u všech účastníků testů,Crdi do rolí "dud" .Ono o 100kg více na přední nápravě,se hůře přemlouvá k zatočení U Accenta je to JEN o něco přes 70kg více na předku.
Aby bylo jasno,nejsem nepřítelem naft.motorů,naopak třeba již zmiňovaná 1,6Crdi je skvělý motor s vyrovnanějším příjemnějším tahem než kopanec a doslova chcípnutí u TDI.Ale nevidím důvod,PROČ by si měl někdo dnes kupovat nafťáka-o finanční výhodnosti srovnatelných motorů nemůže být řeč a jízdní vlastnosti třeba Accenta 1,6l benzín-jsou naprosto jinde(ono to kvedlání (zdržování)šaltpákou u diesla při předjíždění kolony-to se někdy zdá čas nekonečný a nebezpečný) .A samozřejmě,že auto,které je stavěné a podvozek laděný na vyšší max.rychlost,se i při běžné dáln.rychlosti bude chovat jistěji.Takže v tomto případě bych jednoznačně volil Accent 1,6l benzín.
Pokud je jinde ve světě cena nafťáku stejná s benzinovou verzí,tak to už by byl důvod k zvážení,ale v Čechách tomu zatím tak není.
Porovnával jsi 1,6l benzín a 1,5Crdi.Ale jízdní výkony jsou srovnatelnější u 1,4l a 1,5Crdi.Jak max.rychlost,tak zrychlení(u Crdi o 0,8s lepší než 1,4l,ale o 1,3s horšíCrdi než 1,6l,o max.rychlosti ani nehovořím).A u 1,4l už je cena o 30000,-KČ nižší než u nafťáka a to už je pořádná cisterna benzínu.
Ta spotřeba na pritmotoru je z hlediska 3 účastníků dost neprůkazná,ale to jsi připustil a i já souhlasím +- s tvým použitým průměrem spotřeby u obou motorů.Ale i když vezmu tvůj výpočet s dražší 1,6l,tak je stále i po 30000km výhodnější benzín(u 1,4l-nižší cena,nižší spotřeba než 1,6l- je hranice vyrovnání už dost vysoká).
Chápu,že se v době,kdy byla nafta lacinější(to už se dle odborníků nikdy nevrátí)než benzín a kvůli spotřebě rozhodla řada lidí pro naftu.Ale otázka zní-vyplatí se dnes ještě koupit auto s nafťákem?Pominu teréní auta(pokud jejich majitel někdy do terénu vjede )nebo lidi,kteří mají "lacinný"zdroj nafty nebo lidi s velkými auty,kteří velice často tahají třeba karavan....tam vidím rozumný důvod koupě nafťáka.
Nutno napsat,že zrovna u Accenta s řekněme menším rozdílem ceny NxB a auty s Crdi na prodejnách(menší ček.doba než na zmiňovanou 1,6l)je nákup nafťáku ještě snad pochopitelný.Pokud zůstanu u tvého porovnání 1,6l a1,5Crdi u Accenta-závislost naft.motoru na kvalitě nafty(zanášení čerpadel,filtrů a vstřik.trysek)-a řekněme si na rovinu,že kvalita nafty je prokazatelně dost často mizerná,,,díky přeplňování pracují naft.motory s vyššími tlaky a teplotami(tepelné a únavové opotřebení),rychlejším degradováním kvality maz.oleje-takže turbo se dá spíše považovat za problém,než výhodu.Zimní provoz naftového auta není zrovna také jeho silnou stránkou-zamrzání nafty(případné dolívání aditiv ,zvedá cenu paliva ještě výš),velké nároky na stav baterie....
Pokud vezmu tvou cenu benzínu a nafty a stejně tak i tvé udávané spotřeby:řekněme,že si auto necháš 5 roků-tak výpočtem podle vzorce SM pro výpočet hranice,od které se stává vznětový motor provozně výhodnější-vychází 1,6l benzín x 1,5Crdi - nafťák se začíná vyplácet lidem,kteří najedou více jak 14000km/rok(tzn po najetí více než 70000km).
U srovnání porovnatelných Accentů 1,4l x 1,5Crdi= nafta se vyplatí lidem,kteří najedou minimálně přes 26000km/rok(tzn.nafta se začne vyplácet po najetí více než 130000km -turbo,vstřikovače,žhav.svíčky.... v těch km asi budou potřebovat pár korunek na vzpamatování ).
A TO NEJSOU ZAPOČÍTÁNY SERV.NÁKLADY :!:Takže hranice se ještě posouvá.
Pokud porovnáme náklady na palivo,pojistku,nákup.cenu auta a přičteme servisní náklady-na jízdními vlastnostmi porovnatelné Accenty 1,4l a 1,5Crdi,tak pochybuji,že je tady alespoň pár lidí,kteří si nafťáka chtějí nechat nad nějakých 160000km,kdy se jim začne vyplácet .
Pokud mluvíme o 1,6l,tam už se začne nafta vyplácet dříve,ale 90000km není také zrovna málo.
A navíc NELZE vydávat jízdními vlastnostmi za stejná Accent 1,6l benzín a 1,5Crdi.Kdo zkusil dvě stejná auta-1.benzín,2.nafta v zatáčkách,nejlépe bezpečně v losím testu mezi překážkami-ví,že ovladatelnost nerovnoměrně rozložené hmotnosti u nafťáku,přetížené přední nápravě- je oproti lehkému předku a rovnoměrnějšímu rozložení hmotnosti NEPOROVNATELNÁ Kdo někdy mohl zkusit brzdění tzv.na tvrdo-zašlápnutí,ví také své. :roll:Používáme často na měření brzdné dráhy(pneumatik)-nejdříve sucho,poté na mokrém povrchu. Ponořování předku a neklidné lítání(kroucení) lehkého zadku u naftových aut,také není zrovna to pravé.Pravda,určitě se najde "někdo",který bude tvrdit,že zrovna Accent je vyjímka .Osobně jsem s Accentem nejel,tak to nikomu vymlouvat nebudu.Je to 10 dní,co jsme měli možnost vyzkoušet pár sad pneumatik a měli jsme k dispozici také od měst.úřadu jejich nová služ.auta-Kia Ceed 1,4CVVT(80kW) a Kiu Ceed 1,6Crdi(85kW).Když použiju přirovnání "nebe a dudy",tak neochota zatáčení,nejdříve hrnutí předku ven a následná snaha ustřelování zadní části auta,pasovala u všech účastníků testů,Crdi do rolí "dud" .Ono o 100kg více na přední nápravě,se hůře přemlouvá k zatočení U Accenta je to JEN o něco přes 70kg více na předku.
Aby bylo jasno,nejsem nepřítelem naft.motorů,naopak třeba již zmiňovaná 1,6Crdi je skvělý motor s vyrovnanějším příjemnějším tahem než kopanec a doslova chcípnutí u TDI.Ale nevidím důvod,PROČ by si měl někdo dnes kupovat nafťáka-o finanční výhodnosti srovnatelných motorů nemůže být řeč a jízdní vlastnosti třeba Accenta 1,6l benzín-jsou naprosto jinde(ono to kvedlání (zdržování)šaltpákou u diesla při předjíždění kolony-to se někdy zdá čas nekonečný a nebezpečný) .A samozřejmě,že auto,které je stavěné a podvozek laděný na vyšší max.rychlost,se i při běžné dáln.rychlosti bude chovat jistěji.Takže v tomto případě bych jednoznačně volil Accent 1,6l benzín.
Pokud je jinde ve světě cena nafťáku stejná s benzinovou verzí,tak to už by byl důvod k zvážení,ale v Čechách tomu zatím tak není.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
ja sem dodam len jednu velmi dolezitu informaciu (nechcem rypat)
ked nalozis do naftaka 5 ludi a do benzinaka 5 ludi nemame sa o com bavit.
tolko moj postreh.
viezol som sa v 1.4 benzine.... nikdy viac.
ked nalozis do naftaka 5 ludi a do benzinaka 5 ludi nemame sa o com bavit.
tolko moj postreh.
viezol som sa v 1.4 benzine.... nikdy viac.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Mikro-ano to beru jako důvod někoho,kdo vozí klidnou jízdou denně 5 lidí v autě,pro nákup nafťáku.Jak jsem psal,volil bych 1,6l-tam už jsou výkonové parametry jinde,ale tvůj důvod beru.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- David C3
- *****
- Příspěvky: 1769
- Registrován: 11 zář 2006, 16:01
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Proti benzínu nic nemám... třeba ta 1.6 musí být super. i ta 1.4 je v poho. Jen u Accentu nebyl rozdíl ceny a najedu 35tis ročně a auto mam vždy tak 6let. jinak např. Fabky II 1.4 16 a nafta 1.9 tdi je rozdíl 100tis
Naposledy upravil(a) David C3 dne 13 lis 2008, 09:34, celkem upraveno 1 x.
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Tak, jestli si myslel Accenta 1.4, tak si dovolím dost nesouhlasit !! S Accentem 1.4 jsem jezdil přes týden a musím říct, že to není žádnej lenoch, ani naloženej. Kdyby v době, kdy jsem si auto objednával nebyly problémy s řídící jednotkou, tak bych ho bral. A jako odpůrce nafty bych ho bral okamžitě. Přál bych Ti, aby si se povozil ve Fussionu 1.4 nebo v Thalii 1.4 ... to by si valil oči Každý zkušený řidič ví, že s naftou máš poněkud odlišný stil jízdy, než s benzínem, a naložit do 1.4, pět lidí a dojet s nima kamkoliv, v úplně normálním režimu jízdy - bez problémů !! V tomhle bodě musím souhlasit s Borkem, jedinou výhodou u Vašich CRDíček je spotřeba, nic víc. Na 1.6 výkonově nemáte a proti 1.4 jste ve výhodě pouze na dálnici. Při jízdě po normálních silnicích bude mít lehčí 1.4 lepší jízdní vlastnosti. To je můj osobní názor.Mikro píše:ja sem dodam len jednu velmi dolezitu informaciu (nechcem rypat)
ked nalozis do naftaka 5 ludi a do benzinaka 5 ludi nemame sa o com bavit.
tolko moj postreh.
viezol som sa v 1.4 benzine.... nikdy viac.
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: BENZÍN vs. DIESEL
Už se touhle diskuzí chvíli probírám a prostě už musím taky něco poznamenat.
Ekonomické porovnávání dieselu s benzínem je věc ošidná a díky neustálému pohybu cen PHM i aut, dílů a práce je to otázka nedořešitelná. Dokázal bych provést výpočet ve prospěch i v neprospěch dieselu (či benzínu) v podstatě na přání - pokud se nebudeme bavit o probězích 40.000 km ročně a víc.
Volba nafty či benzínu je v 99% případů volba dle osobních preferencí. Oba způsoby spalování mají své přednosti a nedostatky. Benzín je konstrukčně jednodušší, lehčí, lépe odolává nedotáčivosti, má kratší brzdnou dráhu, je točivější, má jemnější zvuk, benzínu je fuk jaká je teplota vzduchu a není tak citlivý na krátké pojížďky. Diesel lépe pružně zrychluje, míň baští, je méně citlivý na zatížení vozidla.
Z výše uvedeného vyplývá, že s dieselem a benzínem se jezdí odlišně. A tady bych hledal ten zdroj osobních preferencí, každému vyhovuje jiný styl jízdy a podle něj volí. Já osobně preferuji benzín, a to proto, že najezdím do 20.000 km ročně a 85% jízd je do 10 kilometrů, což by mi diesel odpouštěl jen těžko .
A proto bych si dovolil navrhnout následující. Přestaneme se přít co je lepší (protože lepší není ani jedno ani druhé, srovnáváme jablka a hrušky ) a když se nás bude někdo ptát co má zvolit, tak mu doporučíme se projet s obojím a ať se rozhodne podle toho, co mu víc vyhovuje.
Zakopeme válečnou sekeru ?
Ekonomické porovnávání dieselu s benzínem je věc ošidná a díky neustálému pohybu cen PHM i aut, dílů a práce je to otázka nedořešitelná. Dokázal bych provést výpočet ve prospěch i v neprospěch dieselu (či benzínu) v podstatě na přání - pokud se nebudeme bavit o probězích 40.000 km ročně a víc.
Volba nafty či benzínu je v 99% případů volba dle osobních preferencí. Oba způsoby spalování mají své přednosti a nedostatky. Benzín je konstrukčně jednodušší, lehčí, lépe odolává nedotáčivosti, má kratší brzdnou dráhu, je točivější, má jemnější zvuk, benzínu je fuk jaká je teplota vzduchu a není tak citlivý na krátké pojížďky. Diesel lépe pružně zrychluje, míň baští, je méně citlivý na zatížení vozidla.
Z výše uvedeného vyplývá, že s dieselem a benzínem se jezdí odlišně. A tady bych hledal ten zdroj osobních preferencí, každému vyhovuje jiný styl jízdy a podle něj volí. Já osobně preferuji benzín, a to proto, že najezdím do 20.000 km ročně a 85% jízd je do 10 kilometrů, což by mi diesel odpouštěl jen těžko .
A proto bych si dovolil navrhnout následující. Přestaneme se přít co je lepší (protože lepší není ani jedno ani druhé, srovnáváme jablka a hrušky ) a když se nás bude někdo ptát co má zvolit, tak mu doporučíme se projet s obojím a ať se rozhodne podle toho, co mu víc vyhovuje.
Zakopeme válečnou sekeru ?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate