jaký olej pro sonatu 2.0 ?

Moderátoři: Lukino, Moderátoři

Uživatelský avatar
bohdees
*
Příspěvky: 44
Registrován: 16 led 2008, 11:11
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

jaký olej pro sonatu 2.0 ?

Příspěvek od bohdees »

Zdravím :-)

chtěl byh se zeptat, mám Sonatu 1995, 2.0L, 102 kw v benzínu, a olej byl měněný na jaře. Od té doby jsem najel 8000 km a chtěl bych vyměnit olej, jaký byste mi doporučili?
Nebo takhle - ohledně aut jsem zatím úplný amatér, takže ani nevím jestli koupit olej 5W40, 10W40 (aspoň takto jsem to v příspěvcích viděl), nebo syntetika/polosyntetika - nic mi to neříká ...
Víte o nějakém levnějším který vydrží zase do podzimu a který nebude nějak moc zkracovat životnost? A ještě - kolik litrů toho oleje asi potřebuju? Nebo mužu třeba jen litr dolít, a na jaře vyměnit komplet s filtrama a vypuštěním starého oleje? Kolik ho tam tak mužu dolít?
A ještě chladící kapalina - fridex. Kudma se vypouští ta stará a kudyma se vypouští destilovaná voda z nádoby na ostřikovače abych to nemusel dlouho vystříkávat na sklo? ;-)

Možná jste se aspoň zasmáli ... hold je to moje první auto nooo :-)

Bohdan :)
Hyundai Sonata 1995, 102kw
Reklama
 

Uživatelský avatar
Limitz
******
Příspěvky: 2719
Registrován: 16 dub 2008, 20:27
Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Limitz »

tak úplná výměna oleje i s filtrem by se měla udělat po 15000km nebo po roce, takže klidně můžeš olej dolít po horní rysku, ale musí to být olej stejný jako ten který tam je, nemyslím stejnou značku ale to 5W/40 nebo 10W/40 jinak nevím jak u sonaty ale do lantry se vejdou 4 litry oleje, ale myslím že to bude stejně. No a u té chladící kapaliny a ostřikovačů sám nevím :oops: ale stačí se podívat a určitě to najdeš
:hyu: Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 :hyu: R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km :D
Limitz89@seznam.cz
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele: