vrzání závěsu
Moderátoři: miooo, Moderátoři
vrzání závěsu
ahoj všem, tahám svým SF 2,0 CRDI karavan o hmotnosti cca 1400 kg. Co mne vždy překvapí, je vrzání ze zadní části auta. Dělá to hlavně ve měste na nerovnostech. Když jedu mimo město nebo po dálnici, většinou se vrzání již neozývá. Připadá mi to, jako kdyby byl uvolněný závěs nebo co. Můžete mi poradit? Karavan jsem tahal Lagunou a byl naprostý klid.
- Reklama
Re: vrzání závěsu
zkontroluj dotažení šroubů mezi závěsem a karoserií (podvozkem), jinak těžko něco takhle na dálku radit
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Plano
- *
- Příspěvky: 92
- Registrován: 29 črc 2009, 20:39
- Bydliště: pár kilometrů od Hradece Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: vrzání závěsu
A koule je namazaná?
I30 Kombi 1,6 2014
předtím:
Trabant 601
VW Pasaat 1.6 CL
Peugeot 405 1.9 GRi
Škoda Felicia 1.3
Opel Vectra 2.0 16V
Škoda Fabia Combi I. 1.9 sdi
Škoda Octavia Combi I. 1.9 TDi
Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi 4WD 2003
https://www.e-samolepky.eu
předtím:
Trabant 601
VW Pasaat 1.6 CL
Peugeot 405 1.9 GRi
Škoda Felicia 1.3
Opel Vectra 2.0 16V
Škoda Fabia Combi I. 1.9 sdi
Škoda Octavia Combi I. 1.9 TDi
Hyundai Santa Fe 2,0 CRDi 4WD 2003
https://www.e-samolepky.eu
Re: vrzání závěsu
ja som mal take vrazanie na zadnej pravej naprave.. ozyvalo sa to sporadicky asi podľa vlhkosti okolia....uz ma to otravovalo..tak som s tym siel do servisu skumat co to je..dali auto na dvihak a spustali a dvihali santika a zistili sme ze vrzanie sa ozyva z miesta silent-bloku predneho ramena praveho zadneho kolesa, výmena silentbloku s robotou oboch strán vzadu..120eur..a vrzanie zmizlo..vrzanie bolo ako stare tazke drevene dvere na starom hrade v hororovych filmoch
santafe 2005
Re: vrzání závěsu
Potvrdzujem: rovnaký problém, rovnaká diagnoza a rovnaké riešenie. Je po vrzganí.koperko píše:ja som mal take vrazanie na zadnej pravej naprave.. ozyvalo sa to sporadicky asi podľa vlhkosti okolia....uz ma to otravovalo..tak som s tym siel do servisu skumat co to je..dali auto na dvihak a spustali a dvihali santika a zistili sme ze vrzanie sa ozyva z miesta silent-bloku predneho ramena praveho zadneho kolesa, výmena silentbloku s robotou oboch strán vzadu..120eur..a vrzanie zmizlo..vrzanie bolo ako stare tazke drevene dvere na starom hrade v hororovych filmoch
Vlastním Santa Fe 2.0 CRD 4x4 rv. 2004, dovezené z Francúzska.
Re: vrzání závěsu
zeby ten moj Satan Fe nebol vynimka:)
a ten problem s prevodovkou si nemal?..lebo s tym si neviem dat rady..
Ked sa uz bavíme o prevodovke..aj ja hladam odpoveď.
mam Santa Fe 2005, 2.0l diesel CRDi VGT 92kW 202tis km
5.stupeň prevodovky mi niekedy vyhodí do neutrálu a to len pri zošliapnutom plyne pri rýchlostiach nad 100km/h zväčša tak 130km/h, stava sa to niekedy 1x až 3x za mesiac.. mesačne jazdim tak 1000-1200km takže to nie je pravidelne len sem tam..akoby niekedy 5.stupeň zle "dosadol" a zošmykol sa do neutralu, nevydá sa pritom žiaden "pa-zvuk" akurát motor zahučí kedže sú otáčky okolo 2900-3000/min a skočí do neutrálu.
S jednym mechanikom som sa o tom bavil..vraj to ma lankove prevodya može byť že je len problem s lankom..len neviem komu to dať sa na to pozrieť, mam obavy že v orig. servise mi vymenia rovno prevodovku celu za 2tis eur až sa len zasmejem....
PS: ak položim palec na 5.stupeň prevodovku, niekedy citim že paka "sa pýta" vrátiť sa do neutrálu ale odpor prsta neprekona a žiane skočenie naspäť do neutralu sa nekona..
ma s tym niekto podobnu skúsenosť? pripadne poradí?..dik moc..každa rada sa ceni..
a ten problem s prevodovkou si nemal?..lebo s tym si neviem dat rady..
Ked sa uz bavíme o prevodovke..aj ja hladam odpoveď.
mam Santa Fe 2005, 2.0l diesel CRDi VGT 92kW 202tis km
5.stupeň prevodovky mi niekedy vyhodí do neutrálu a to len pri zošliapnutom plyne pri rýchlostiach nad 100km/h zväčša tak 130km/h, stava sa to niekedy 1x až 3x za mesiac.. mesačne jazdim tak 1000-1200km takže to nie je pravidelne len sem tam..akoby niekedy 5.stupeň zle "dosadol" a zošmykol sa do neutralu, nevydá sa pritom žiaden "pa-zvuk" akurát motor zahučí kedže sú otáčky okolo 2900-3000/min a skočí do neutrálu.
S jednym mechanikom som sa o tom bavil..vraj to ma lankove prevodya može byť že je len problem s lankom..len neviem komu to dať sa na to pozrieť, mam obavy že v orig. servise mi vymenia rovno prevodovku celu za 2tis eur až sa len zasmejem....
PS: ak položim palec na 5.stupeň prevodovku, niekedy citim že paka "sa pýta" vrátiť sa do neutrálu ale odpor prsta neprekona a žiane skočenie naspäť do neutralu sa nekona..
ma s tym niekto podobnu skúsenosť? pripadne poradí?..dik moc..každa rada sa ceni..
santafe 2005
Re: vrzání závěsu
Vrzání v zadní části jsem taky měl.V Hyundai pořád něco zkoumaly pak vyměnily silentbloky a byl s vrzáním konec.Cenu neznám auto bylo v záruce a najeto asi 30000km.
Ford Transit
Renault Twingo
Hyundai Santa Fe 2,0CRDi 2002
Renault Twingo
Hyundai Santa Fe 2,0CRDi 2002
Re: vrzání závěsu
Dobrý den,
všem,chtěl bych se zeptat,nastal mi stejný problém s vrzáním na zadní nápravě a chtěl bych si upřesnit,jestli jste měli problém stejný.
Myslím,že vrzání vychází od silentbloku zadního ramene(nápravy) spojené s karoserií,zhruba pod zadním sedadlem,pokud to byl i Váš problém,dejte mi prosím vědět kde se dá silentblok sehnat,protože všude kde jsem hledal,mají jen na přední nápravu.
Děkuji za odpověď Honza
všem,chtěl bych se zeptat,nastal mi stejný problém s vrzáním na zadní nápravě a chtěl bych si upřesnit,jestli jste měli problém stejný.
Myslím,že vrzání vychází od silentbloku zadního ramene(nápravy) spojené s karoserií,zhruba pod zadním sedadlem,pokud to byl i Váš problém,dejte mi prosím vědět kde se dá silentblok sehnat,protože všude kde jsem hledal,mají jen na přední nápravu.
Děkuji za odpověď Honza
Re: vrzání závěsu
Měl jsem to samé - druhovýroba nebyla , tak jsem musel do servisu - jeden kousek 1 300Kč - měnili jsme obě strany , takže dva šest jenom v matroši.
Jinak - dostat ven ty šrouby (myslím že to byly M16X1,5X110) , co drží silentblok v nosníku kasle , tak to byl fakt zážitek. Třeba u koncernu je to prý řešeno tak , že když jsou tyhle šrouby zarezlý v silentbloku , tak se nechá sundat celá ta kapsa , ve které je silentblok , sklonit rameno dolů a tam už se s tím nechá něco dělat. Tady néééé - držáky silentbloku navařený natvrdo do kasle - je tam málo místa na manipulaci a navíc se tam nedá s autogenem , páč ja tam hodně blízko nádrž.
Jinak - dostat ven ty šrouby (myslím že to byly M16X1,5X110) , co drží silentblok v nosníku kasle , tak to byl fakt zážitek. Třeba u koncernu je to prý řešeno tak , že když jsou tyhle šrouby zarezlý v silentbloku , tak se nechá sundat celá ta kapsa , ve které je silentblok , sklonit rameno dolů a tam už se s tím nechá něco dělat. Tady néééé - držáky silentbloku navařený natvrdo do kasle - je tam málo místa na manipulaci a navíc se tam nedá s autogenem , páč ja tam hodně blízko nádrž.
Hyundai Santa Fe 2.4 16V 107 kW 4WD r.2002
Re: vrzání závěsu
A jak je to pak s vyndáním a hlavně s nalisováním silentbloku? Asi to budu muset celý sundat dolů co? Čirou náhodou by jste asi origo číslo dílu nikde nedohledal? Pokusil bych se to dohledat v druhovýrobě. Díky za případnou odpověď.
Re: vrzání závěsu
Když jsme odřezali ty 16ctky šrouby , vyklonili jsme ramena co šly dolů , vyřerali ze starých silentbloků gumu a vnější kroužek rozřízli "šukalkou" na dvou místech. Tím se kroužek uvolnil a šel vyndat z objímky v ramenu - pozor , aby nedošlo k přeříznutí i objímky v ramenu. Pak jsme ty objímky v ramenou pořádně vyčistili , zbavili grotů a namazali olejem.
Na montáž jsme použili dva kovové kroužky síly tak 10 mm se středovou dírou asi 18mm (byla to původně hlava frézky na dřevo) , průměr větší než je průměr objímek v ramenou a závitovou tyč , myslím , že M16.
Z jedné strany kroužek , pak objímka s ramenem , silentblok , druhý kroužek , skrz tohle celé prostrčit závitovou tyč M16 potřebné délky , opatrně stahovat , mazat a kontrolovat pomyslnou osu silentbloku s osou objímky. Jak to tam vlezo hičmo , je konec - vymlátit a nový silentblok.
EDIT: tohle je na 2.4 benzín , rok 2002 , 4WD
Na montáž jsme použili dva kovové kroužky síly tak 10 mm se středovou dírou asi 18mm (byla to původně hlava frézky na dřevo) , průměr větší než je průměr objímek v ramenou a závitovou tyč , myslím , že M16.
Z jedné strany kroužek , pak objímka s ramenem , silentblok , druhý kroužek , skrz tohle celé prostrčit závitovou tyč M16 potřebné délky , opatrně stahovat , mazat a kontrolovat pomyslnou osu silentbloku s osou objímky. Jak to tam vlezo hičmo , je konec - vymlátit a nový silentblok.
EDIT: tohle je na 2.4 benzín , rok 2002 , 4WD
- Přílohy
-
- Silentblok.JPG (40.88 KiB) Zobrazeno 3772 x
Hyundai Santa Fe 2.4 16V 107 kW 4WD r.2002
Re: vrzání závěsu
Super, díky moc i za montážní postup
Re: vrzání závěsu
Není zač. Třeba budu taky někdy potřebovat radu.
Hyundai Santa Fe 2.4 16V 107 kW 4WD r.2002