Nabíjení přes palubní zástrčku
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Nabíjení přes palubní zástrčku
Mám ještě od minulého auta dobíječku akumulátoru, která 55 mA dokrmuje akumulátor přes palubní zástrčku (zapalovač) když auto stojí.
Protože teď nemám moc potřebu jezdit, tak jsem ji chtěl použít a poněkud mě zarazilo, že po připojení na tento vnější zdroj začalo hrát rádio a rozsvítilo se uvnitř světlo. Asi tak jako bych zapnul klíč zapalování (bez nastartování). Klíč tam samozřejmě, že nebyl.
Otázka tedy zní. Ví někdo bezpečně, jak to u funguje a zda se vůbec dá u tímto šidítkem baterka dobíjet? Rádio vypnout umím , ale jde o to, co dál. Jestli se vůbec nějací ti elektrónkové k baterce přes elektroniku dostanou. Nerad bych tam něco odpálil.
Protože teď nemám moc potřebu jezdit, tak jsem ji chtěl použít a poněkud mě zarazilo, že po připojení na tento vnější zdroj začalo hrát rádio a rozsvítilo se uvnitř světlo. Asi tak jako bych zapnul klíč zapalování (bez nastartování). Klíč tam samozřejmě, že nebyl.
Otázka tedy zní. Ví někdo bezpečně, jak to u funguje a zda se vůbec dá u tímto šidítkem baterka dobíjet? Rádio vypnout umím , ale jde o to, co dál. Jestli se vůbec nějací ti elektrónkové k baterce přes elektroniku dostanou. Nerad bych tam něco odpálil.
- Reklama
Re: Nabíjení přes palubní zástrčku
u Santíka je při vyndaném klíčku zástrčka zapalovače (ale i ostatní zástrčky po autě) bez napětí, abys třeba při zapomenuté zapojené navi nevybil baterku. Takže když do zapalovače vrazíš napětí z externího zdroje, bude pod napětím celá el.síť auta. Jestli ze vůbec něco dostane do baterky, toť otázky, podle mě ne, tyhle "dobíječky" jsou jen na udržování stavu. Dnes se tyto "udržovačky" prodávají s kontakty přímo na baterku, abys nelezl do el.sítě auta. Měl jsem to kdysi na škodovce, jmenovalo se to Kondik.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Nabíjení přes palubní zástrčku
Děkuji za odpověď. Mi jde právě o tu udržovačku. Zbyla mi od Felicie a tak když auto stojí, chtěl jsem baterku dokrmovat bez potřeby otevřené kapoty.
Riskovat to raději nebudu.
Riskovat to raději nebudu.
Re: Nabíjení přes palubní zástrčku
hele, taky jsem o tom po pořízení Santíka uvažoval, ale tohle mě právě odradilo. U Škodovky byly zástrčky i bez klíčku pod proudem, takže nebyl problém.
Jedinou šanci bych viděl v tom, natáhnou nové kabely přímo od autobaterie a udělat si v autě extra zástrčku pro tu udržovačku.
Jedinou šanci bych viděl v tom, natáhnou nové kabely přímo od autobaterie a udělat si v autě extra zástrčku pro tu udržovačku.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Nabíjení přes palubní zástrčku
Já mám v kufru zástrčku funkční furt.Už mně vypekla,když jsem na ní zapoměl ledničku
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení přes palubní zástrčku
Dobíjet ti to nebude.Zapalovač je při vytaženém klíčku odpojený od přívodu baterie.Dodáš jen napětí spotřebičům,co jsou funkční v první poloze klíčku-(to je třeba to rádio..),ale relátko od přívodu baterie je odpojené.
Také mě vadil nefunkční zapalovač při vypnutém klíčku,tak mě ho na žádost zapojili pod stálé napětí(chtěl jsem to pro zadní DVD,navi...).Nenech se odradit,když ti v nějakém neochotném servisu řeknou,že to nejde přepojit.Mě se to snažili namluvit šmejdi v Korecaru HK .To co v Hradci nešlo,bylo otázkou chvilky v SAS Hyundai Česká Třebová. Teď jsem spokojený,protože i když vystoupím a vezmu si klíče(nebo je nechám v poloze 0),můžou se děti dívat na DVD dál.Takže v tomhle zapojení,by ti ta dobíječka fungovala jak má.
Používám elektronickou nabíječku u všech svých aut,ale připojuji ji přímo k autobateriím.Sama si reguluje sílu nabíjení a po dobití se aut.odpojí.
Také mě vadil nefunkční zapalovač při vypnutém klíčku,tak mě ho na žádost zapojili pod stálé napětí(chtěl jsem to pro zadní DVD,navi...).Nenech se odradit,když ti v nějakém neochotném servisu řeknou,že to nejde přepojit.Mě se to snažili namluvit šmejdi v Korecaru HK .To co v Hradci nešlo,bylo otázkou chvilky v SAS Hyundai Česká Třebová. Teď jsem spokojený,protože i když vystoupím a vezmu si klíče(nebo je nechám v poloze 0),můžou se děti dívat na DVD dál.Takže v tomhle zapojení,by ti ta dobíječka fungovala jak má.
Používám elektronickou nabíječku u všech svých aut,ale připojuji ji přímo k autobateriím.Sama si reguluje sílu nabíjení a po dobití se aut.odpojí.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: Nabíjení přes palubní zástrčku
to jirikstb, nevím , ale asi víš že elektrika felicie a i20 není jedno a to samé , tyto nabíješe už nelze tak jednoduše používat ,jediná možnost je přímé zapojení na autobateri , a to co píše Borek , by zase muselo odpojit zapalovač od stávající elektoinstalace a jen přes svou vlastní pojistku zapojit přímo k baterii, protože by se ti stejně to rádio (a ještě pár věcí) rozsvěcovalo , a má pravdu , že byse měla použít právě dobíječka , která se sama odpojuje, ale je více jak jasné,že pokud budou teploty kolem nuly a níž, pak k nějakému "odpojení"nedojde,
a ten servis se jen brání zásahu do elektroinstalace,jejich povinnost to není,že to udělali jinde,je to zřejmě na dobré vůli,nevím jak by ti to udělali na novém autě v záruce,
každý šikovný autoelektrikář to udělá taky,určitě by bylo lepší udělat nový konektorový vývod z baterie na tu nabíječku , odzkoušet a změřit voltáž na baterii,konektoru v malém provedení je dnes všude dostatek,stačilo by i propojení 3,5 mm monojack
a ten servis se jen brání zásahu do elektroinstalace,jejich povinnost to není,že to udělali jinde,je to zřejmě na dobré vůli,nevím jak by ti to udělali na novém autě v záruce,
každý šikovný autoelektrikář to udělá taky,určitě by bylo lepší udělat nový konektorový vývod z baterie na tu nabíječku , odzkoušet a změřit voltáž na baterii,konektoru v malém provedení je dnes všude dostatek,stačilo by i propojení 3,5 mm monojack
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Re: Nabíjení přes palubní zástrčku
Ano, teď už to vím. Kdybych to věděl dopředu, tak bych se neptal.
Re: Nabíjení přes palubní zástrčku
tak ta moje rada byla jak píchnutí do vosího hnízda
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení přes palubní zástrčku
Nenapsal jsem,že ten požadavek byl po záruce.V záruce bych si to ani nedovolil požadovat. Zapalovač neřešili zvláštním přívodem od baterie,ale spíše přepojením v pojistkové skříni.Žádný přídavný drát k baterce není.
Jiná situace je třeba u elektr.ovládání oken-také bych byl raději,aby šla okna ovládat i bez klíčku.Na druhé straně chápu,že vypnutí komplet elektr.po vytažení klíčku,má svůj důvod-bezpečně komplet odpojené spotřebiče.V létě ale člověk přijede ve vychlazeném autě(samo,že zavřená okna při klimě),někde si odběhne na delší dobu (třeba do obchodu-aut.vyndám klíče ze zapalování a beru sebou)a spolujezdec si nemůže okna stáhnout bez klíčku.Tam je však potřeba větší zásah do říd.el.a tak jsem to vyřešil tím,že jsem nechal udělat klíč za pár kaček(bez čipu imobilizéru,jen obyč.klíček-takže k nastartování je bezcenný,což potřebuji).Ten je v autě-tak ho manželka může použít a okna stáhnout i když já odejdu s origo klíčem.Předtím si musela vždy otevřít dveře.
Nabíječka-jak píše Amaize-v případě takového tráfka(dobíječky),co se prodávalo(možná i prodává),se jednalo o dobíjení mini proudem(stále,po dobu připojení).Nabíječka,o které jsem psal,změří stav baterie-sama reguluje intenzitu nabíjení(žádné vaření jako u starých trafo nabíječek)a po dosažení nabití se odpojí a může dále zůstat připojená k baterii léta,aniž by se něco stalo nebo zničilo .Proto ji používám na nabíjení bat.,bez jejich odpojování(vyndávání)z auta.I v kruté zimě nabije,odpojí se a čeká na páníčka,až ji odpojí od baterky,hodí do regálu a jede provětrat autíčko. Stála pár set Kč a fakt funguje dobře-kdyby někoho zajímalo,co je zač,tak bych musel mrknout na značku nebo nafotit.
Jiná situace je třeba u elektr.ovládání oken-také bych byl raději,aby šla okna ovládat i bez klíčku.Na druhé straně chápu,že vypnutí komplet elektr.po vytažení klíčku,má svůj důvod-bezpečně komplet odpojené spotřebiče.V létě ale člověk přijede ve vychlazeném autě(samo,že zavřená okna při klimě),někde si odběhne na delší dobu (třeba do obchodu-aut.vyndám klíče ze zapalování a beru sebou)a spolujezdec si nemůže okna stáhnout bez klíčku.Tam je však potřeba větší zásah do říd.el.a tak jsem to vyřešil tím,že jsem nechal udělat klíč za pár kaček(bez čipu imobilizéru,jen obyč.klíček-takže k nastartování je bezcenný,což potřebuji).Ten je v autě-tak ho manželka může použít a okna stáhnout i když já odejdu s origo klíčem.Předtím si musela vždy otevřít dveře.
Nabíječka-jak píše Amaize-v případě takového tráfka(dobíječky),co se prodávalo(možná i prodává),se jednalo o dobíjení mini proudem(stále,po dobu připojení).Nabíječka,o které jsem psal,změří stav baterie-sama reguluje intenzitu nabíjení(žádné vaření jako u starých trafo nabíječek)a po dosažení nabití se odpojí a může dále zůstat připojená k baterii léta,aniž by se něco stalo nebo zničilo .Proto ji používám na nabíjení bat.,bez jejich odpojování(vyndávání)z auta.I v kruté zimě nabije,odpojí se a čeká na páníčka,až ji odpojí od baterky,hodí do regálu a jede provětrat autíčko. Stála pár set Kč a fakt funguje dobře-kdyby někoho zajímalo,co je zač,tak bych musel mrknout na značku nebo nafotit.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: Nabíjení přes palubní zástrčku
Borku,ale myslím si že ten Tvůj Tiburon , roč.03 se nedá moc srovnávat z i20
ale jinak souhlas s tím co píšeš,každý to má zařízeno po svém,nebo to aspoň okopíroval
ale jinak souhlas s tím co píšeš,každý to má zařízeno po svém,nebo to aspoň okopíroval
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
† R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018