Nazdar. Chcel by som kúpiť teraccan 2,9 CRDI 120KW v automate r.v. 2006. Auto má najazdené 145 OOO km - kúpená v SR prvý majiteľ / dobrý kamarát/, nebúraný . Veľmi sa mi toto auto páči, ale mám obavu zo závady na vstrekoch CRDI. Dočítal som sa tu, že CRDI vstrekovače dlho nevydržia a že ich výmena je dosť nákladná. Objavuje sa táto vada aj na týchto posledných ročníkoch ?
Koľko stojí ich výmena resp. repas ? Po koľko km zvyčajne odchádzajú ? Údajne automat viac šetrí motor a teda aj CRDI je to pravda ? Diesel ani automat som ešte nemal. Doma mám pekného LR freelander 1,8 benzín - jazda - pohon 4 x 4 fajn, ale serie ma výkon verzus spotreba. Taktiež som zistil, že na tomto teraccane oproti freelenderu dosť v zákrutách ustreluje na klzkom povrchu zadok - asi to bude vo vyššej hmotnosti. Počas jazdenia na snehu som spozoroval , že teraccan dosť prehrabáva zadnými kolesami a predok pripája tak ledabolo. Neviem asi prenáša krútiaci moment postupne podľa potreby ale freelander je na snehu a ľade určite lepší - stabilnejší len má slabý motor - chýbajú redukcie. V uvedenom Teraccane nie je žiadny volič na pohon 4x4 len otočný vypínač redukcie, ktorý keď zapnem nič na ňom ani palubovke nezasvieti ani nebliká, a zdá sa mi že auto ide obdobne, ale veľmi som sa tým nezapodieval - automat dosť skresľuje. Taktiež neviem ako zísť na automate bezpečne klzký zráz asi na na L stupni - frečko má na to asistenta, ktorý funguje perfektne a taktiež má aj TC - el. uzávierku - výborná vec ale na teraccane som takéto nič nenašiel.
Kúpa teraccan - problém vstrekov
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Kúpa teraccan - problém vstrekov
tohle auto jsem měl v naftě a vstřiku se neboj to bylo u starších modelu do roku 2005 !celru píše:Nazdar. Chcel by som kúpiť teraccan 2,9 CRDI 120KW v automate r.v. 2006. Auto má najazdené 145 OOO km - kúpená v SR prvý majiteľ / dobrý kamarát/, nebúraný . Veľmi sa mi toto auto páči, ale mám obavu zo závady na vstrekoch CRDI. Dočítal som sa tu, že CRDI vstrekovače dlho nevydržia a že ich výmena je dosť nákladná. Objavuje sa táto vada aj na týchto posledných ročníkoch ?
Koľko stojí ich výmena resp. repas ? Po koľko km zvyčajne odchádzajú ? Údajne automat viac šetrí motor a teda aj CRDI je to pravda ? Diesel ani automat som ešte nemal. Doma mám pekného LR freelander 1,8 benzín - jazda - pohon 4 x 4 fajn, ale serie ma výkon verzus spotreba. Taktiež som zistil, že na tomto teraccane oproti freelenderu dosť v zákrutách ustreluje na klzkom povrchu zadok - asi to bude vo vyššej hmotnosti. Počas jazdenia na snehu som spozoroval , že teraccan dosť prehrabáva zadnými kolesami a predok pripája tak ledabolo. Neviem asi prenáša krútiaci moment postupne podľa potreby ale freelander je na snehu a ľade určite lepší - stabilnejší len má slabý motor - chýbajú redukcie. V uvedenom Teraccane nie je žiadny volič na pohon 4x4 len otočný vypínač redukcie, ktorý keď zapnem nič na ňom ani palubovke nezasvieti ani nebliká, a zdá sa mi že auto ide obdobne, ale veľmi som sa tým nezapodieval - automat dosť skresľuje. Taktiež neviem ako zísť na automate bezpečne klzký zráz asi na na L stupni - frečko má na to asistenta, ktorý funguje perfektne a taktiež má aj TC - el. uzávierku - výborná vec ale na teraccane som takéto nič nenašiel.
- ivan kuschall
- **
- Příspěvky: 396
- Registrován: 28 pro 2008, 19:22
Re: Kúpa teraccan - problém vstrekov
Tak mám automat, vstřiky jsem ještě neměnil, nevím co máš za automat ale já když dám předek či redukci tak se roužne kontrolka zelená se symbolem
http.kuschall.webovastranka.cz
www.dvere-drevene.cz
www.dvere-drevene.cz
Re: Kúpa teraccan - problém vstrekov
2006 už má připínání předku přes elektromagneticky ovládanou lamelovou spojku, takže tma žádné tlačítko nenajdeš. Do roku 2004 tam bylo tlačítko na připínání předku.
Ohledně těch vstřikům, je to vůz od vozu, nedá se obecně říct, že by se to po 2005 zlepšilo. Ono obecně je tento motor 2.9 CRDi (vyrobila ho paradoxně KIA) v otázce spolehlivosti horší než hyundaický 2.5 CRDi (ten si právě vybrala KIA do Sorenta kvůli spolehlivosti v prémiovém SUV). Hlavní slabina je vstřikování Delphi (znalci Fordů TDCi důvěrně znají jeho "spolehlivost"), které je etrémně náchylné na kvalitu nafty tj. velmi snadno se začne zadírat a špony dokonají dílo zkázy. Tato závada potkala většinu vozů ještě v záruce, takže se Hyu při opravách docela prohnulo. Jistou výhodou je, že se tento motor snadno opravuje, je to taková koncepce nakláďáků.
Úplně ideální kombinace pro tento vůz je benzin 3.5V6 a automatická převodovka, pak nebudeš vědět, co je to servis.
Ohledně těch vstřikům, je to vůz od vozu, nedá se obecně říct, že by se to po 2005 zlepšilo. Ono obecně je tento motor 2.9 CRDi (vyrobila ho paradoxně KIA) v otázce spolehlivosti horší než hyundaický 2.5 CRDi (ten si právě vybrala KIA do Sorenta kvůli spolehlivosti v prémiovém SUV). Hlavní slabina je vstřikování Delphi (znalci Fordů TDCi důvěrně znají jeho "spolehlivost"), které je etrémně náchylné na kvalitu nafty tj. velmi snadno se začne zadírat a špony dokonají dílo zkázy. Tato závada potkala většinu vozů ještě v záruce, takže se Hyu při opravách docela prohnulo. Jistou výhodou je, že se tento motor snadno opravuje, je to taková koncepce nakláďáků.
Úplně ideální kombinace pro tento vůz je benzin 3.5V6 a automatická převodovka, pak nebudeš vědět, co je to servis.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz