Ahoj stal se mi tento problém.
po nastatrování nezhasla kontrolka baterie.Stále svítila.Vypnul jsem motor ,chvilku počkal a opět nastartoval.Opět kontrolka baterie nezhasla.Přidal jsem plyn a kontrolka zhasla.myslel jsem si,že je vyhráno.Ale opak byl pravdou.po asi 20 vteřinách jsem začal cítit v kabině,že se něco pálí.vypnul jsem motor,otevřel kapotu a z pod alternátoru,mohlo to být ale i z něj šel bílý kouř.
Nyní kontrolka baterie již nesvítí nikdy.Auto lze nastartovat ,ale alternátor je po cca minutě velmi horký.Při měření je na baterii po nastartování 11.8 V.Připadá mi,že asi alternátor nenobíjí.V servisu mi řekli,že se asi zadřela npínací kladka,ale to se mi zdá jako nepravděpodobné.nyní se pokouším vyndat alternátor,ale zatím se mi nedaří přijít na to ,jak ho vyndat.l
Prosím tímto o radu.
Děkuji.
Josef
Alternátor asi odešel 120000km -prosím o radu
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
Re: Alternátor asi odešel 120000km -prosím o radu
Mne sa stalo presne to iste.... Nech ti skontroluju vodnu pumpu... asi sa ti rozthrhla a nechladi ti motor... ak je to biely dym tak mas stastie lebo motor sa este nezadrel. Vsimni si co ti robi teplota motora, ak ti stupa alebo je vacsia ako je v norme tak je to ta pumpa... mne potom museli vybrusovat hlavu motora robit tesnenia a podobne... cim skor to daj skontrolovat. alternator to ale urcite nebude.
Re: Alternátor asi odešel 120000km -prosím o radu
Ak by ti alternator prebijal tak by ti hned vyskratovali svetla, a ak by nedobijal tak by ti to logicky nesvietilo... (aj toto sa mi stalo)
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Alternátor asi odešel 120000km -prosím o radu
No normální napětí v palubní síti je tak 14,2 - 14,7 V když máš to vyšší odcházejí zi dost žárovky (H7) ale zas to hezky svítí tedy něco je s alternátorem. A jak ho vyndat? U nového Santy nevím, ale mrkni do sekce na starého Santu a tam je popsáno jak vyndat altík možná to až tak odlišné nebude.......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Alternátor odešel 120000km - vadný diodový blok
Takže potvrzuji,že je vadný alternátor.
Vyndání alternátoru je ale docela pracné a časově náročné.
Vyndání alternátoru je ale docela pracné a časově náročné.
Naposledy upravil(a) josfiala dne 16 dub 2013, 13:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Alternátor odešel 120000km - vadný diodový blok
co ta sranda stojí ?? altík se lae hřeje po nastartování vždy ..... baterka a i auto maji velký odběr !josfiala píše:Takže potvrzuji,že je vadný alternátor.
po rozebrání alternátoru byl vadný diodový blok.
Dvě z diod byly zcela zpečené.
Po výměně diodového bloku /lze koupit samostatně / je vše zase vpořádku.
Vyndání alternátoru je ale docela pracné a časově náročné.
Re: Alternátor asi odešel 120000km -prosím o radu
Pokud by byl zájem o repasi alternátoru na Santa Fe,pošlete SZ nebo na email : josfiala@seznam.cz