Kabinový(pylový) filtr

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Mydloch
*
Příspěvky: 31
Registrován: 15 čer 2005, 20:53
Bydliště: Kadaň

Kabinový(pylový) filtr

Příspěvek od Mydloch »

Ahoj,nemá někdo z Vás originál namontovaný tento filtr?(pokud se teda vůbec montoval)
Docela by mě zajímalo kde je umístěn.Štve mě bordel co lítá větracími mřížkami dovnitř.
Reklama
 

Návštěvník

Re: Kabinový(pylový) filtr

Příspěvek od Návštěvník »

Musíš úplně vyklopit skříňku před spolujezdcem, za ní je schránka pro prachový a pylový filtr. Přes svislé víko filtru vede lanko klapky přepínání ssání z venku/kabiny, to musíš odstranit. Pak se ti podaří sundat víčko, za kterým by měl být filtr, ale on tam není. V Hyundai servisu se dá koupit za cca 1000 Kč. :cry:
Václav Svoboda

pylový filtr

Příspěvek od Václav Svoboda »

Mě to tyky štve ,poradili mi ,že mám dát na hadici silonovou punčofu .Je to k zasmání ,ale na ten filtr se zeptám.
Svoboda Václav

pylový filtr

Příspěvek od Svoboda Václav »

Bohužel filtr se prý dává jen do aut s klimačkou toŤ odpověď servisu,
tak mě zbývá jen vysavač.
Uživatelský avatar
HJugo
*
Příspěvky: 89
Registrován: 20 zář 2005, 14:33
Bydliště: Šaľa, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HJugo »

Bohuzial pelovy filter sa dnes nedava ani do aut s klimou. Mam klimu a dnes vysavam same jesenne listie po kabine. Koniec koncou museli niekde usetrit aby dali za tie prachy taku vybavu!
Hyundai Accent 1,3 12V '04, H&R, BitPower Technology, 195/50R15 Rainsport1 (plechace R15 6J), K&N in Box, NGK Iridium IX
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Taky pylový filtr nemám. A mám klima
Uživatelský avatar
andy
Příspěvky: 4
Registrován: 07 lis 2005, 17:44
Bydliště: Praha

Příspěvek od andy »

Zajimave, ja pylovy filtr mam /s klima/, presne tak jak to pise anonym vyse, za schrankou spolujezdce. Jen vydrzi velmi malo. (po 10000 je jako bota a prakticky nepropousti vzduch, ale da se sehnat neoriginal, stoji asi 400,-)
Accent CRDi 2003
zach

Pylový filtr

Příspěvek od zach »

andy píše:Zajimave, ja pylovy filtr mam /s klima/, presne tak jak to pise anonym vyse, za schrankou spolujezdce. Jen vydrzi velmi malo. (po 10000 je jako bota a prakticky nepropousti vzduch, ale da se sehnat neoriginal, stoji asi 400,-)
Filtr nenechávej zasvinit tak, že by nepropouštěl. Jednou ročně nebo v čase pravidelného servisu (15 000 km) zasviněný filtr vyjmi, vyklep, profoukej stlačeným vzduchem a můžeš dát zpět. Funguje spolehlivě!
Uživatelský avatar
goblin
*
Příspěvky: 31
Registrován: 15 říj 2005, 20:06
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od goblin »

Ahojte, já ten pylový filtr nemůžu najít. Mohl by někdo poskytnout fotky? Diky Filip
Hyundai Accent 1.3 SOHC,12 V r.v. 2002, LPG
Uživatelský avatar
bumbrle
*
Příspěvky: 12
Registrován: 03 pro 2005, 17:02
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bumbrle »

Ja ho u Accenta, i kdyz mam klima, taky nemam, mas nejaky link na ten neoriginal? U Elantry je... tam uz mi ho i na prohlidce menili a bylo to pres litr...
Sonata 2,0 CRDi Elegance - 2006, Trajet 2,7 V6 Automat - 2004, i30 CW 1,6 CRDi (manželky)
SC

Filtr

Příspěvek od SC »

HJugo píše:Bohuzial pelovy filter sa dnes nedava ani do aut s klimou. Mam klimu a dnes vysavam same jesenne listie po kabine. Koniec koncou museli niekde usetrit aby dali za tie prachy taku vybavu!
To je divné, měl by tam určitě být. Já se ještě nedíval (mám Accenta měsíc), ale v dokumentaci je to jasně napsáno. To ti tam chybí celý ten kaslík na filtr, nebo tam kaslík je a chybí v něm jen ta filtrační vložka? Asi se budu muset podívat do svého auta, jestli mě taky neošidili :-)

Jinak co se týče cen - jsou tři druhy filtrů - proti prachu, pylu a zápachu. Ten první je jen "obyčejná punčocha" a určitě stojí méně než 1000. Ten druhý je standard, je jemnější, má víc vstev a vyplatí se hlavně alergikům. No a ten třetí je nejdražší a kromě filtrování přes punčochu obsahuje uhlíkovou mezivrstvu, která na sebe váže smrady z traktoru s hnojem co jede před tebou. Ten může ale stát až 1500.- (je to pro všechna auta prakticky stejně drahé). Životnost filtru záleží na šetrnosti používání, např. když se projíždí prašným úsekem, chce to přepnout na vnitřní okruh, jinak nevydrží 10000, ale třeba jen 1000 km.

SC
Uživatelský avatar
goblin
*
Příspěvky: 31
Registrován: 15 říj 2005, 20:06
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od goblin »

Please poskytněte někdo fotku kde se presne ten filtr nachází. Mam tam jenom černou velkou krabici, ale zadna prihradka kam se filtr dava. Diky Filip
Hyundai Accent 1.3 SOHC,12 V r.v. 2002, LPG
Andrews
*
Příspěvky: 39
Registrován: 01 úno 2006, 10:57
Bydliště: HK

Příspěvek od Andrews »

Taky jsem zatoužil po výměně filtru, protože se mi po vypnutí klimatizace začal oběvovat zápach z kondenzátu a tak jsem doufal že by to pomohlo. V návodu píšou že tam má být, ale když jsem v servisu požadoval jeho výměnu tak mě řekli že ho tam ani nemám. ;(
Jinak návod na výměnu i s fotkama byl v nějakém světě motorů z loňska. Bylo to tuším na getz ale je to stejný ....
Uživatelský avatar
Tomikp
***
Příspěvky: 510
Registrován: 07 zář 2006, 20:47
Bydliště: CV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomikp »

Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
Uživatelský avatar
Tomikp
***
Příspěvky: 510
Registrován: 07 zář 2006, 20:47
Bydliště: CV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomikp »

Tak jsem se do toho dneska taky pustil. Stávalo se mi, že když bylo venku vlhko, dost se zevnitř mlžila okna. Nějak jsem to neřešil zatím. Poslední dobou ale i začalo trochu smrdět z výdechů ventilace. Sice jsem si koupil vůni ale příčinu to neřeší. Vzal jsem tedy nářadí a hurá podívat se kde ten filtr je a v jakém je stavu. Tady je tedy návod jak na to, +/- by to mělo být i u ostatních Hyundajek snad stejné nebo podobné, pokud by se do toho někdo chtěl taky pustit.

Nářadí: šroubovák křížák, placatý na páčení, klíč č. 10 (stranový, prstýnkový, hodil by se i ořech.

Postup:
1) otevřít schránku a vyndat z ní všechny klumpy.
2) zevnitř po stranách jsou jakoby plastové krytky, to jsou dorazy co mají na druhé straně gumu. Jednoduše se to vytáhne směrem do kastlíku ven za jeho mírného potevření.
3) kastlík se nyní úplně vyklopí, dole po stranách se povolí 2 metrické šrouby 10 hlava, nahoře 2 křížáky vruty a nahoře uprostřed v takové díře ještě matička 10 hlava (za očkem zámku kastlíku). Vpravo na straně dveří je plastový bazmeg na zacvaknutí, šroubovákem opatrně vycvaknout, celý kastlík tím vypadne ven.

Obrázek

4) odpojit kabeláž od osvětlení přihrádky, motá se to tam, bez toho je lepší manipulace.

Obrázek

5) za kastlíkem je vedení vzduchu a uprostřed jakoby kryt. Dole má západku, tu odjistit (jde to blbě ale jde, musel jsem šroubovákem).

6) kryt upadne a za ním je uř filtr, vytáhne se ven jako šuplík.

Obrázek

7) filtr vytáhnout ven, dát nový nebo ho vyprat a pak vše dát zase zpět.

To je celé, všechno to rvá tak 15 minut, nejdéle trvalo pochopit kde co povolit a jak se k tomu dostat. Filtr byl zasraný jako jetel. Černý od špíny, bláto v něm, listí, sajrajt z břízy a podobně. Vypral jsem ho mýdlovou vodou, ale další praní už asi nevydrží, přeci jenom je to takový jako papír. Následně jsem ještě vysál zbylý bordel ze vzduchového vedení. Okna se mlží dál, protože jsem filtr dával zpět ještě trochu vlhký pač jsem pospíchal, ale vzduch co jde do auta už nesmrdí. Řekl bych, že se opravdu vyplatí to tak jednou ročně zkouknout. Punčochu bych tam místo toho nedával, sice to pobere listí ale prach jde komplet do kabiny.

To je vše :D
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“