Kabinový(pylový) filtr
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Kabinový(pylový) filtr
Ahoj,nemá někdo z Vás originál namontovaný tento filtr?(pokud se teda vůbec montoval)
Docela by mě zajímalo kde je umístěn.Štve mě bordel co lítá větracími mřížkami dovnitř.
Docela by mě zajímalo kde je umístěn.Štve mě bordel co lítá větracími mřížkami dovnitř.
- Reklama
Re: Kabinový(pylový) filtr
Musíš úplně vyklopit skříňku před spolujezdcem, za ní je schránka pro prachový a pylový filtr. Přes svislé víko filtru vede lanko klapky přepínání ssání z venku/kabiny, to musíš odstranit. Pak se ti podaří sundat víčko, za kterým by měl být filtr, ale on tam není. V Hyundai servisu se dá koupit za cca 1000 Kč.
pylový filtr
Mě to tyky štve ,poradili mi ,že mám dát na hadici silonovou punčofu .Je to k zasmání ,ale na ten filtr se zeptám.
pylový filtr
Bohužel filtr se prý dává jen do aut s klimačkou toŤ odpověď servisu,
tak mě zbývá jen vysavač.
tak mě zbývá jen vysavač.
- HJugo
- *
- Příspěvky: 89
- Registrován: 20 zář 2005, 14:33
- Bydliště: Šaľa, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Bohuzial pelovy filter sa dnes nedava ani do aut s klimou. Mam klimu a dnes vysavam same jesenne listie po kabine. Koniec koncou museli niekde usetrit aby dali za tie prachy taku vybavu!
Hyundai Accent 1,3 12V '04, H&R, BitPower Technology, 195/50R15 Rainsport1 (plechace R15 6J), K&N in Box, NGK Iridium IX
Pylový filtr
Filtr nenechávej zasvinit tak, že by nepropouštěl. Jednou ročně nebo v čase pravidelného servisu (15 000 km) zasviněný filtr vyjmi, vyklep, profoukej stlačeným vzduchem a můžeš dát zpět. Funguje spolehlivě!andy píše:Zajimave, ja pylovy filtr mam /s klima/, presne tak jak to pise anonym vyse, za schrankou spolujezdce. Jen vydrzi velmi malo. (po 10000 je jako bota a prakticky nepropousti vzduch, ale da se sehnat neoriginal, stoji asi 400,-)
Filtr
To je divné, měl by tam určitě být. Já se ještě nedíval (mám Accenta měsíc), ale v dokumentaci je to jasně napsáno. To ti tam chybí celý ten kaslík na filtr, nebo tam kaslík je a chybí v něm jen ta filtrační vložka? Asi se budu muset podívat do svého auta, jestli mě taky neošidiliHJugo píše:Bohuzial pelovy filter sa dnes nedava ani do aut s klimou. Mam klimu a dnes vysavam same jesenne listie po kabine. Koniec koncou museli niekde usetrit aby dali za tie prachy taku vybavu!
Jinak co se týče cen - jsou tři druhy filtrů - proti prachu, pylu a zápachu. Ten první je jen "obyčejná punčocha" a určitě stojí méně než 1000. Ten druhý je standard, je jemnější, má víc vstev a vyplatí se hlavně alergikům. No a ten třetí je nejdražší a kromě filtrování přes punčochu obsahuje uhlíkovou mezivrstvu, která na sebe váže smrady z traktoru s hnojem co jede před tebou. Ten může ale stát až 1500.- (je to pro všechna auta prakticky stejně drahé). Životnost filtru záleží na šetrnosti používání, např. když se projíždí prašným úsekem, chce to přepnout na vnitřní okruh, jinak nevydrží 10000, ale třeba jen 1000 km.
SC
Taky jsem zatoužil po výměně filtru, protože se mi po vypnutí klimatizace začal oběvovat zápach z kondenzátu a tak jsem doufal že by to pomohlo. V návodu píšou že tam má být, ale když jsem v servisu požadoval jeho výměnu tak mě řekli že ho tam ani nemám. ;(
Jinak návod na výměnu i s fotkama byl v nějakém světě motorů z loňska. Bylo to tuším na getz ale je to stejný ....
Jinak návod na výměnu i s fotkama byl v nějakém světě motorů z loňska. Bylo to tuším na getz ale je to stejný ....
Accent zde
http://www.eurogielle.it/schedetec/651/651.html
Sonata, Santa, Trajet, XG zde
http://www.eurogielle.it/schedetec/640/640.html
http://www.eurogielle.it/schedetec/651/651.html
Sonata, Santa, Trajet, XG zde
http://www.eurogielle.it/schedetec/640/640.html
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
Tak jsem se do toho dneska taky pustil. Stávalo se mi, že když bylo venku vlhko, dost se zevnitř mlžila okna. Nějak jsem to neřešil zatím. Poslední dobou ale i začalo trochu smrdět z výdechů ventilace. Sice jsem si koupil vůni ale příčinu to neřeší. Vzal jsem tedy nářadí a hurá podívat se kde ten filtr je a v jakém je stavu. Tady je tedy návod jak na to, +/- by to mělo být i u ostatních Hyundajek snad stejné nebo podobné, pokud by se do toho někdo chtěl taky pustit.
Nářadí: šroubovák křížák, placatý na páčení, klíč č. 10 (stranový, prstýnkový, hodil by se i ořech.
Postup:
1) otevřít schránku a vyndat z ní všechny klumpy.
2) zevnitř po stranách jsou jakoby plastové krytky, to jsou dorazy co mají na druhé straně gumu. Jednoduše se to vytáhne směrem do kastlíku ven za jeho mírného potevření.
3) kastlík se nyní úplně vyklopí, dole po stranách se povolí 2 metrické šrouby 10 hlava, nahoře 2 křížáky vruty a nahoře uprostřed v takové díře ještě matička 10 hlava (za očkem zámku kastlíku). Vpravo na straně dveří je plastový bazmeg na zacvaknutí, šroubovákem opatrně vycvaknout, celý kastlík tím vypadne ven.
4) odpojit kabeláž od osvětlení přihrádky, motá se to tam, bez toho je lepší manipulace.
5) za kastlíkem je vedení vzduchu a uprostřed jakoby kryt. Dole má západku, tu odjistit (jde to blbě ale jde, musel jsem šroubovákem).
6) kryt upadne a za ním je uř filtr, vytáhne se ven jako šuplík.
7) filtr vytáhnout ven, dát nový nebo ho vyprat a pak vše dát zase zpět.
To je celé, všechno to rvá tak 15 minut, nejdéle trvalo pochopit kde co povolit a jak se k tomu dostat. Filtr byl zasraný jako jetel. Černý od špíny, bláto v něm, listí, sajrajt z břízy a podobně. Vypral jsem ho mýdlovou vodou, ale další praní už asi nevydrží, přeci jenom je to takový jako papír. Následně jsem ještě vysál zbylý bordel ze vzduchového vedení. Okna se mlží dál, protože jsem filtr dával zpět ještě trochu vlhký pač jsem pospíchal, ale vzduch co jde do auta už nesmrdí. Řekl bych, že se opravdu vyplatí to tak jednou ročně zkouknout. Punčochu bych tam místo toho nedával, sice to pobere listí ale prach jde komplet do kabiny.
To je vše
Nářadí: šroubovák křížák, placatý na páčení, klíč č. 10 (stranový, prstýnkový, hodil by se i ořech.
Postup:
1) otevřít schránku a vyndat z ní všechny klumpy.
2) zevnitř po stranách jsou jakoby plastové krytky, to jsou dorazy co mají na druhé straně gumu. Jednoduše se to vytáhne směrem do kastlíku ven za jeho mírného potevření.
3) kastlík se nyní úplně vyklopí, dole po stranách se povolí 2 metrické šrouby 10 hlava, nahoře 2 křížáky vruty a nahoře uprostřed v takové díře ještě matička 10 hlava (za očkem zámku kastlíku). Vpravo na straně dveří je plastový bazmeg na zacvaknutí, šroubovákem opatrně vycvaknout, celý kastlík tím vypadne ven.
4) odpojit kabeláž od osvětlení přihrádky, motá se to tam, bez toho je lepší manipulace.
5) za kastlíkem je vedení vzduchu a uprostřed jakoby kryt. Dole má západku, tu odjistit (jde to blbě ale jde, musel jsem šroubovákem).
6) kryt upadne a za ním je uř filtr, vytáhne se ven jako šuplík.
7) filtr vytáhnout ven, dát nový nebo ho vyprat a pak vše dát zase zpět.
To je celé, všechno to rvá tak 15 minut, nejdéle trvalo pochopit kde co povolit a jak se k tomu dostat. Filtr byl zasraný jako jetel. Černý od špíny, bláto v něm, listí, sajrajt z břízy a podobně. Vypral jsem ho mýdlovou vodou, ale další praní už asi nevydrží, přeci jenom je to takový jako papír. Následně jsem ještě vysál zbylý bordel ze vzduchového vedení. Okna se mlží dál, protože jsem filtr dával zpět ještě trochu vlhký pač jsem pospíchal, ale vzduch co jde do auta už nesmrdí. Řekl bych, že se opravdu vyplatí to tak jednou ročně zkouknout. Punčochu bych tam místo toho nedával, sice to pobere listí ale prach jde komplet do kabiny.
To je vše
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002