Bílý kouř a houpání otáček
Moderátor: Moderátoři
Bílý kouř a houpání otáček
Dobrý den dámy a pánové,
potřeboval Vaší radu. Nechal jsem si na Terrakrámu opravit vstřiky a čerpadlo no a po cca 300km (natankováno u Benziny + aditivum ProLong) začli houpat otáčky a z výfuku opravdu hustý, štiplavý, bílý kouř. Výkon pořád stejný. Děje se to pouze,když není motor zcela zahřátý, respektive už neběží na sitič ,ale na termostatu je tak 1/3. K tomu všemu se při studeném motoru rozvěcí kontrolka Check,která při přidání plynu nad 2000otáček zhasne a třeba při přeřazování a tedy i spadnutí otáček znova svítí. Po zahřátí motoru na provozku to vše přestane i kouření i houpání i kontrolka zhasne.
Koukal jsem na podobná témata a EGR to nijak neovlivnilo. Hyundaii řekli, že auto je O.K. jen relé žhavící cvíčky v sání má trvale nízký příkon. V autě jsem už měnil čerpadlo a vstřiky celkem 3x a tohle se mi zatím nestalo.
díky za Vaší pomoc Jirka
potřeboval Vaší radu. Nechal jsem si na Terrakrámu opravit vstřiky a čerpadlo no a po cca 300km (natankováno u Benziny + aditivum ProLong) začli houpat otáčky a z výfuku opravdu hustý, štiplavý, bílý kouř. Výkon pořád stejný. Děje se to pouze,když není motor zcela zahřátý, respektive už neběží na sitič ,ale na termostatu je tak 1/3. K tomu všemu se při studeném motoru rozvěcí kontrolka Check,která při přidání plynu nad 2000otáček zhasne a třeba při přeřazování a tedy i spadnutí otáček znova svítí. Po zahřátí motoru na provozku to vše přestane i kouření i houpání i kontrolka zhasne.
Koukal jsem na podobná témata a EGR to nijak neovlivnilo. Hyundaii řekli, že auto je O.K. jen relé žhavící cvíčky v sání má trvale nízký příkon. V autě jsem už měnil čerpadlo a vstřiky celkem 3x a tohle se mi zatím nestalo.
díky za Vaší pomoc Jirka
- Reklama
Re: Bílý kouř a houpání otáček
Na Accente crdi po vymene vstrekovacov, sa mi takto vypalovala nafta z vyfuku.. Po par km to prestalo...
Ale otacky mi nekolisali, ani oranzova kontrolka nesvietila..
Ale otacky mi nekolisali, ani oranzova kontrolka nesvietila..
Opel Astra H 1,6
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Renault Clio RS
Hyundai I30 1.4CVVT 2011 - 2012 - predane
Accent MC CRDi 2007 - 2011 - predane
Accent MC CRDi 2009 - 2021 - ekologika likvidacia
Ak si myslíte že poznáte Hyundai, zamyslite sa znova!
Re: Bílý kouř a houpání otáček
ze by to bolo tym,sice nemam terosa,ale podla mna ti nezhavi spirala v sani,ktora ma predohrievat vzduch pri studenom motore,startuje ti dobre?Hyundaii řekli, že auto je O.K. jen relé žhavící cvíčky v sání má trvale nízký příkon.
Re: Bílý kouř a houpání otáček
jo startuje to uplně normálně na druhý otočení motoru. A začlo to dělat až po 300km od výměny palivového ústrojí (nádrž a potrubí bylo jen čištěno) do té doby jen svítila kontrolka a auto jelo v pohodě i spotřeba O.K. až včera jsem dojel na servis sekačky a hodinu to trvalo než jsem mohl odjet - auto trochu vychladlo a pak po nastartování oblak kouře a houpání otáček. Většinou,když se mi rozsvítila kontrolka tak to cuklo s výkonem - noha z plynu kontrolka zhasla jedeme dále,ale teď svítí,když je to studený po zahřáti zhasne,ale po zhařáti motoru tak 1/3 až 1/2 houpou otáčky jako blázen klidně v rozmezí 300 otáček.Když nechám auto na volnoběh takhle houpat tak se dým zhoršuje až do hustého bílého kouře (jako když tank spustí zadýmení), po rozjezdu to hulí jako blázen dokud se motor nezahřeje na provozku pak to sice smrdí,ale nekouří.
Tohle auto je moje srdcovka a nerad bych se ho vzdal tímto způsobem, měl jsem už spoustu jiných aut jako třeba Discovery III i IV nebo Landcriusr 100,ale s Terrym je zábava = nemusí se člověk bát, že to rozbije (dílů je mnoho) a práci vždy odvede za hubičku (tahám 3,5t přívěsy)
Tohle auto je moje srdcovka a nerad bych se ho vzdal tímto způsobem, měl jsem už spoustu jiných aut jako třeba Discovery III i IV nebo Landcriusr 100,ale s Terrym je zábava = nemusí se člověk bát, že to rozbije (dílů je mnoho) a práci vždy odvede za hubičku (tahám 3,5t přívěsy)
Re: Bílý kouř a houpání otáček
to hupanie otacok bud zrejme tym,ze ECU prepina medzi nudzovym a normalnym rezimom,stiplavy biely dym svedci o nespalenej nafte,zeby spatny repas vstrekovacej supravy? Plus spatne fungujuci senzor tlaku na raile? Neviem,len tak uvazujem.Po zahriati sa vymedzia vole teplotnou roztaznostou a potom to funguje v normale. tazka dilema
Re: Bílý kouř a houpání otáček
Jo přesně tak. To bych byl ale opravdu nešťastný,kdyby to byl špatný repas,ale zase záruka funguje tak proč ne.na PC nic není, že by bylo nějaké čidlo v háji,ale zkusím ho proměřit jestli to půjde.Jinak CR lišta byla dávaná origo nová. Při výměně vstřiků a čerpadla na dílně ještě vyčistili potrubí na sání - prý bylo úplně totál zacpaný (motor má už výrazně přes 300tis km a celou tu nálož odjel s vlekem), tak to vyčistil a turbo prý trochu propouští,ale to není nic neobvyklého.Teď jsem mu to odvezl do dílny ať se znova na to podívá tak uvidíme jestli jsou vstřiky KO nebo jen nějaké čidlo, pokusí se vyřadit EGR otevřít klapku a pak to všechno shodí ze skály
Re: Bílý kouř a houpání otáček
ja som EGR odstavil pred rokom,klapku otvoril naplno a jej ovladanie zaslepil.Drzim palce pri reklamacii.
Re: Bílý kouř a houpání otáček
Tak si jako myslím, že po 300km to snad nejde ani ukecat na nějakou nekvalitní naftu nebo něco.Ale určitě to bude boj.Nejhorší je to, že diagnostika mlčí,kdyby aspoň něco.Je pravda, že v Liberci je Hyundai takový nic moc-respektive ti kluci Terracany vůbec neznají a vždy na mě čumí jako vyoraná myš.Když to máš takhle upravené byl nějaký rozdíl?
Re: Bílý kouř a houpání otáček
Toz,spravil som to z principu,do motora ma ist cisty vzduch a nie nejake splodiny,aj ked prezentuju nejake zlepsenie vyfukovych plynov v nizkych otackach(pre splnenie Euro3) to ma nezaujima,teraz je to zivsie a nezasieram si sacie potrubie dechtom a odstranil som dalsi mozny zdroj problemov(nedotvaranie EGR ventilu)
PS ten repas si daval robit az po 300tkm? Dovtedy nic?Ziadne problemy so vstrekovanim?
PS ten repas si daval robit az po 300tkm? Dovtedy nic?Ziadne problemy so vstrekovanim?
Re: Bílý kouř a houpání otáček
Vzhledem k tomu,l že auto má najeto 310000km s 3,5t vlekem tak ne.
Jo kéž by, to byl už třetí. Prní repas byl po 180000km druhý 280000km a ten zmrvili v Hyundai Auto Dorda Česká Lípa, protože to šlo přes pojišťovnu takže se akorád napakovali a s autem nic neudělali. Normálně sundali čerpadlo + vsřiky a poslali do do Hade Praha na repas ti jim to po týdnu poslali zpět hotové a v Hyundai to akorát namontovali zpět výsledná cena Kč 78.000,- bez DPH 20%. Jenže nevyčistili nádrž ani potrubí a dokonce nedali ani nový palivový filtr, takže veškeré nečistoty šli znova do čerpadla (aže jich tam bylo) což nemohlo dlouho vydržet respektive vydrželo 22482km a udělalo to celé znova pá pá. Mě potkal záchvat zuřivostia po tom co jsem 20minut prskal do telefonu mi bylo řečeno, že na repasovanou techniku podle občanského zákonníku je záruka pouze 3měsíce (pokud zhotivetel neposkytne delší) a protože jsem se ozval až 4měsíce jeden týden po předání auta z opravy, tak se mi pouze vysmáli. S úsměvem na tváři řekl, že ho to mrzí,ale ať už neotravuju. No a to jsem si u nich v roce 2009 koupil novou Discoveru III za 1,5mil prostě hnusné jednání.A kdokoliv má Hyundae tak Auto Dorda NE NE NE.
teď mi to opravovali v Liberci v čerpadlárně a pán je takový starý matador, který už to nemá nějak zapotřebí,ale pořád do práce chodí. Zítra mu to tam vezu tak doufám, že ho neklepne.Respektive to musí zavézt ten servis co mě vstřiky demontoval a mám od opravy zakázkový list.Nerad se s někým dohaduju,ale pokud bude zle tak bude muset nastoupit právník.
Nechal jsem to sací potrubí vyčistit a klapku zaseknout do plna-mám čekat zvýšení spotřeby? Na vleku to bere nějakých 10,5l/100km no vzimě o litr více.Teď jsem si koupil Terrakráma v automatu a to žere jako LC 100 jen to tak nejede, normálně jsem rád,když jedu za 13/100km no zase byl jen za 100000Kč po repasy čerpadla a vstřiků a velkým servisu se stavem km 125000km tak ho má paní na ježdění (teda pokud jezdí muj obouchánek) a ta bez vleku jezdí za 10l/100km. Toyouta brala prázdná 12L a s vlekem 14L jenže jela jako tančík kopec nekopec pořád 90km/h a protim úplně stejná automatická převodovka.
Jo kéž by, to byl už třetí. Prní repas byl po 180000km druhý 280000km a ten zmrvili v Hyundai Auto Dorda Česká Lípa, protože to šlo přes pojišťovnu takže se akorád napakovali a s autem nic neudělali. Normálně sundali čerpadlo + vsřiky a poslali do do Hade Praha na repas ti jim to po týdnu poslali zpět hotové a v Hyundai to akorát namontovali zpět výsledná cena Kč 78.000,- bez DPH 20%. Jenže nevyčistili nádrž ani potrubí a dokonce nedali ani nový palivový filtr, takže veškeré nečistoty šli znova do čerpadla (aže jich tam bylo) což nemohlo dlouho vydržet respektive vydrželo 22482km a udělalo to celé znova pá pá. Mě potkal záchvat zuřivostia po tom co jsem 20minut prskal do telefonu mi bylo řečeno, že na repasovanou techniku podle občanského zákonníku je záruka pouze 3měsíce (pokud zhotivetel neposkytne delší) a protože jsem se ozval až 4měsíce jeden týden po předání auta z opravy, tak se mi pouze vysmáli. S úsměvem na tváři řekl, že ho to mrzí,ale ať už neotravuju. No a to jsem si u nich v roce 2009 koupil novou Discoveru III za 1,5mil prostě hnusné jednání.A kdokoliv má Hyundae tak Auto Dorda NE NE NE.
teď mi to opravovali v Liberci v čerpadlárně a pán je takový starý matador, který už to nemá nějak zapotřebí,ale pořád do práce chodí. Zítra mu to tam vezu tak doufám, že ho neklepne.Respektive to musí zavézt ten servis co mě vstřiky demontoval a mám od opravy zakázkový list.Nerad se s někým dohaduju,ale pokud bude zle tak bude muset nastoupit právník.
Nechal jsem to sací potrubí vyčistit a klapku zaseknout do plna-mám čekat zvýšení spotřeby? Na vleku to bere nějakých 10,5l/100km no vzimě o litr více.Teď jsem si koupil Terrakráma v automatu a to žere jako LC 100 jen to tak nejede, normálně jsem rád,když jedu za 13/100km no zase byl jen za 100000Kč po repasy čerpadla a vstřiků a velkým servisu se stavem km 125000km tak ho má paní na ježdění (teda pokud jezdí muj obouchánek) a ta bez vleku jezdí za 10l/100km. Toyouta brala prázdná 12L a s vlekem 14L jenže jela jako tančík kopec nekopec pořád 90km/h a protim úplně stejná automatická převodovka.
Re: Bílý kouř a houpání otáček
no te buh,ty si stary harcovnik
Ta klapka ma len jednu ulohu,ked je v cinnosti EGR,tak ju privre,aby si motor lepsie nasal splodiny z vyfuku a menej z intercooleru.Cize po zaslepeni EGR,jej cinnost nebola dolezita,normalne je stale otvorena,len som odpojil hadicku a zablendoval,aby neunikal podtlak.Spotreba sa nezvysi,naopak znizi,pretoze dava motor lepsi vykon v tom spektre,kedy pracoval s cinnym EGR.Pravdepodobne ju vyhodim uplne,ked budem cistit sanie a chystam sa dorovnat vzniknute diery hlinikovym tmelom po EGR a skrtiacej klapke,nech to nema straty prudenim v sani,i ked to nieje pri preplnovanych motoroch az take dolezite(koeficient plnenia je vzdy vyssi ako=1) ale mam rad poriadok
Ta klapka ma len jednu ulohu,ked je v cinnosti EGR,tak ju privre,aby si motor lepsie nasal splodiny z vyfuku a menej z intercooleru.Cize po zaslepeni EGR,jej cinnost nebola dolezita,normalne je stale otvorena,len som odpojil hadicku a zablendoval,aby neunikal podtlak.Spotreba sa nezvysi,naopak znizi,pretoze dava motor lepsi vykon v tom spektre,kedy pracoval s cinnym EGR.Pravdepodobne ju vyhodim uplne,ked budem cistit sanie a chystam sa dorovnat vzniknute diery hlinikovym tmelom po EGR a skrtiacej klapke,nech to nema straty prudenim v sani,i ked to nieje pri preplnovanych motoroch az take dolezite(koeficient plnenia je vzdy vyssi ako=1) ale mam rad poriadok
- michal 2.9
- *
- Příspěvky: 71
- Registrován: 14 úno 2010, 10:44
- Bydliště: Svojšice u Kouřimi
Re: Bílý kouř a houpání otáček
Já mam úplně stejný problém jen se mi u toho nerozsvěcuje ta kontrolka check. Čerpadlo ani vstřiky nikdy nebyli repasovány a ani nebyli nikdy vyndány z auta. Mam najeto 250000 a v hyundai mi taky řekli že je auto v pořádku že na diagnostice je vše ok. Už s tím jezdím od minulé zimy a nijak se to nezhoršuje ani nezlepšuje. Už sem si na to nějak zvyk. Ale asi by to chtělo nějak vyřešit.
Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi VGT 100 kw 7 st. DCT WEEKEND Premium Polar White (r.v.2015)
Hyundai Terracan 2,9 CRDi 110 kw (r.v.2001)
Hyundai Terracan 2,9 CRDi 110 kw (r.v.2001)
Re: Bílý kouř a houpání otáček
A jaká je spotřeba? Protože tohle se mi už jednou stalo a spotřeba šla postupně vzhůru až na 14L/100km, pak jsem si nechal vvyměnit čerpadlo a vstřiky a spotřeba na normálních 8-9L.
Už jsem znovu nechal vyndat čepadlo se vstřiky a je to na expertýze jestli je to špatně opravené nebo je chyba někde jinde.
Každopádně bych ti kolego doporučil, aby jsi si zavolal na servis Delfi a tam ti řeknou co to houpání otáček je = nafta a vzduch jsou špatně časovány při vstřiku pak dojde k špatnému hoření-pokud se motor zahřeje na provozku pak už to hořeni probíhá dobře,ale při ne zcela zhřátým motoru je to nejvíce poznat.A jestli máš najeto na originál palivovou soustavu 250tkm tak soustava trochu přesluhuje.Leješ do nafty nějaké aditivum?
Já to tady řeším spíš proto, že jsem zaplatil docela velkou opravu a místo jednoho vyřešeného problému tu mám jiný, respektive dava , jinak bych to asi taky nějak nechal v klidu plynout až se to projeví a pak se to vymění.
Zdar a sílu najdeš v aditivu
Už jsem znovu nechal vyndat čepadlo se vstřiky a je to na expertýze jestli je to špatně opravené nebo je chyba někde jinde.
Každopádně bych ti kolego doporučil, aby jsi si zavolal na servis Delfi a tam ti řeknou co to houpání otáček je = nafta a vzduch jsou špatně časovány při vstřiku pak dojde k špatnému hoření-pokud se motor zahřeje na provozku pak už to hořeni probíhá dobře,ale při ne zcela zhřátým motoru je to nejvíce poznat.A jestli máš najeto na originál palivovou soustavu 250tkm tak soustava trochu přesluhuje.Leješ do nafty nějaké aditivum?
Já to tady řeším spíš proto, že jsem zaplatil docela velkou opravu a místo jednoho vyřešeného problému tu mám jiný, respektive dava , jinak bych to asi taky nějak nechal v klidu plynout až se to projeví a pak se to vymění.
Zdar a sílu najdeš v aditivu
- michal 2.9
- *
- Příspěvky: 71
- Registrován: 14 úno 2010, 10:44
- Bydliště: Svojšice u Kouřimi
Re: Bílý kouř a houpání otáček
Tak spotřeba je pořád stejná, do deseti na dálky a po městě víc. Takže průměr 10 až 11 a moc ho nešetřim. Jinak aditiv tam leju tak jednou za rok na pročištění palivový soustavy. A při velikejch mrazech aby to nezamrzlo.
Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi VGT 100 kw 7 st. DCT WEEKEND Premium Polar White (r.v.2015)
Hyundai Terracan 2,9 CRDi 110 kw (r.v.2001)
Hyundai Terracan 2,9 CRDi 110 kw (r.v.2001)
Re: Bílý kouř a houpání otáček
No to jde. Včera se mi vrátilo auto ze servisu (kontrola vstřiku,atd) a vstřikovače a čerpadlo jsou prý O.K., jenže otáčky houpou dál. Takže jedu ještě jednou na diagnostiku do Hyudaie a budu muset trvat na tom, aby nechal prověřit veškeré čidla-to bude srandy kopec a o penězích ani nemluvím.Už teď oprava převyšuje hodnotu auta,ale co, umřít ho nenechám.
Jinak jsem včera konečně našel svůj ukradený vlek (po dvou letech) a pán co si koupil z toho nebyl moc nadšený.
Jinak jsem včera konečně našel svůj ukradený vlek (po dvou letech) a pán co si koupil z toho nebyl moc nadšený.