1,6 CRDi 94kW skusenosti

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

japi
*
Příspěvky: 78
Registrován: 22 bře 2013, 18:58

i30 2012 CRDi 94 KW skúsenosti s regeneráciou DPF filtra

Příspěvek od japi »

Chcel by som požiadať majiteľov I30-tok s motorom CRDi 94 KW r.v. 2012, aké máte osobné skúsenosti s jazdením a regeneráciou DPF filtra. Akú máte skúsenosť s periodicitou regenerácii a ako dlho trvá. Má niekto skúsenosť s pridávaním tohto aditíva do nafty ? http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty,dpf-super-clean
Tu som sa dočítal, že to ide samovypalovaním - teda bez pridávania aditív: http://www.autoconnect.sk/www-autoconne ... ic-FAP-DPF
Ponachádzal som dosť príspevkov ale starších dát, alebo príspevky ohladom áut vyrobených pred r. 2010, ... alebo zle hľadám :(
ďakujem
od 5/13 H i30 1,6 CRDI 94KW Style, Satin Amber
Reklama
 

Uživatelský avatar
ttoomikk
*
Příspěvky: 21
Registrován: 08 říj 2012, 18:10

Re: i30 2012 CRDi 94 KW skúsenosti s regeneráciou DPF filtra

Příspěvek od ttoomikk »

japi píše:Chcel by som požiadať majiteľov I30-tok s motorom CRDi 94 KW r.v. 2012, aké máte osobné skúsenosti s jazdením a regeneráciou DPF filtra. Akú máte skúsenosť s periodicitou regenerácii a ako dlho trvá. Má niekto skúsenosť s pridávaním tohto aditíva do nafty ? http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty,dpf-super-clean
Tu som sa dočítal, že to ide samovypalovaním - teda bez pridávania aditív: http://www.autoconnect.sk/www-autoconne ... ic-FAP-DPF
Ponachádzal som dosť príspevkov ale starších dát, alebo príspevky ohladom áut vyrobených pred r. 2010, ... alebo zle hľadám :(
ďakujem
zdravim, moje skusenosti s regeneraciou filtra su asi take, ze v prvom rade ma hneva, chybajuca signalizacia kedy sa filter cisti a kedy nevypinat motor a jazdit, ale kde nie je kontrolka da sa na to prist sam, ja som to objavil tou naj jednoduchsou cestou, kedze sa filter cisti palivom tak sa to deje len ked kratkodobo stupne spotreba, takze sledovanim aktualnej spotreby ktore, pri suvislej jazde zrazu enormne stupne o 3-6 litrov sa da zistit kedy sa DPFko cisti.
Zvykne sa mi to diat povacsinou bud po natankovani plnej nadrze alebo ked mam plus minus pol nadrze, neviem ci stastim ale vzdy sa mi to stalo ked som bol na dialnici takze idealne podmienky na regeneraciu filtra, frekvencia je asi tak raz za 800-1000km, tazko povedat od coho to zavisi ale trva to priblizne 10-15minut. Ked to skonci spoznam to opat podla toho ze spotreba spadne na bezne hodnoty pri danej konstantnej rychlosti.
Co sa tyka aditiv, nepridavam a ani neplanujem, skor v tom vidim marketingovy tah ako ucinnu latku, mozno u starych motorov to vyznam ma ale u moderneho dieslu to vela nenarobi, dolezitejsie je tankovat kvalitne palivo a pravidelne menit olej a filtre a nie je treba dolievat ziadne predrazene aditiva
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: i30 2012 CRDi 94 KW skúsenosti s regeneráciou DPF filtra

Příspěvek od Richard555 »

no já bych zase aditiva používal, dáváme tam Vif zimní, letní, cena aditiva je cca 40 halířů na litr chrání to systém před korozí zvyšuje cetanové číslo a mimo to má člověk lepší pocit že něco pro auto dělá.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
japi
*
Příspěvky: 78
Registrován: 22 bře 2013, 18:58

Re: i30 2012 CRDi 94 KW skúsenosti s regeneráciou DPF filtra

Příspěvek od japi »

Tak, dnes som mal možnosť vidieť na vlastné oči ako "chodec" prebiehajúcu regeneráciu DPF na :hyu: i30. Čakal som na prechode a auto s dymiacim výfukom prechádzalo križovatkou cca 30 km/h vedľa mňa. Keďže chodci mali červenú tak som ho sledoval až kým sa mi stratilo z dohľadu. Takže takto nejak to bude vypadať aj u mňa od mája...
od 5/13 H i30 1,6 CRDI 94KW Style, Satin Amber
Uživatelský avatar
scorp
*
Příspěvky: 31
Registrován: 24 dub 2013, 07:37

1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od scorp »

Je tu dost popisane o 1,6 GDi motoroch, ale chcel by som sa opytat na 1,6Crdi 94kW ak ma niekto skusenosti, popripade problemy. Videl som na youtube test tohoto motora ako isli do chorvatska a spotreba im tam vysla slusna....
Hyundai Tucson, 2.0 CRDI 100kW, 4x4, style,

Hyundai i30 combi, 1,6 CRDI 94kW, style, phantom black
Peugeot 307 2,0HDi, r.v. 2001
Citroen Saxo 1,5D, r.v.1999 - prve biele žihadlo :)
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: 1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od Haer »

MOD: Slouceno
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Uživatelský avatar
scorp
*
Příspěvky: 31
Registrován: 24 dub 2013, 07:37

Re: 1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od scorp »

Vyzera to tak ze s tymto motorom nie su skoro ziadne problemy :)
Hyundai Tucson, 2.0 CRDI 100kW, 4x4, style,

Hyundai i30 combi, 1,6 CRDI 94kW, style, phantom black
Peugeot 307 2,0HDi, r.v. 2001
Citroen Saxo 1,5D, r.v.1999 - prve biele žihadlo :)
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od vlado1979 »

ttoomikk píše: zdravim, moje skusenosti s regeneraciou filtra su asi take, ze v prvom rade ma hneva, chybajuca signalizacia kedy sa filter cisti a kedy nevypinat motor a jazdit
Na akom inom aute si videl kontrolku regenerácie filtra ? Ja doteraz na žiadnom.

Inak nevidím najmenší dôvod kupovať 94 KW v chrochťáku na SK, pretože príplatok 3500 eur oproti comfortu vo verzii 81 kW (dynamický rozdiel minimálny) a pár nepotrebných možností vo výbave style sa mi zdá neadekvátny.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
lukij
*
Příspěvky: 22
Registrován: 09 říj 2012, 21:33
Bydliště: Ostrava

Re: 1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od lukij »

Zdravím, jezdím už cca 14000 km s 1.6 CRDI 81kW a zatím na ten motor nedám dopustit - klidný, tichý běh, použitelný od 1500 otáček (dle mého názoru je třeba ignorovat asistent řazení, který doporučuje řazení dříve). Slušná dynamika ježdění (na těch 81 kW), dlouhodobá spotřeba 5,8. Můžu porovnávat se Škodou 2.0 TDI 103 kW ještě PD (samozřejmě lepší dynamika) a nejnovější 1.6 TDI 77kW v Octavia III a obojí mi teď přijde jako motor pro traktor...Jinak samozřejmě ma oktávka za ty prachy spoustu věcí dotaženější, ale ten motor pokud vydrží aspoň 200.000 km, pak pro mě nemá chybu.
i30 1.6 CRDi combi
macoxxx
*
Příspěvky: 16
Registrován: 09 dub 2013, 05:19

Re: 1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od macoxxx »

uplne suhlasim, mam najazdene 9200 km s tymto motorom, nedam nan dopustit, tichy chod, vynikajuca spotreba, akceleracia je tiez vyborna, teraz ked mam pustenu aj klimu nevidim skoro vobec zvysenu spotrebu....dlhodoba spotreba 5,8 l a to jazdim dost casto v bratislavskych rannych kolonach...len pre zaujimavost, zaciatok marca, Bratislava - Stary Smokovec, max. rychlost po dialniciach 110 km/h, spotreba 4,9 l...
Hyundai i30 kombi Style 1,6 CRDi HP Black Phantom
macoxxx
*
Příspěvky: 16
Registrován: 09 dub 2013, 05:19

Re: 1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od macoxxx »

sorry, ja mam 1,6 CRDi HP 94 kw motor...kombi, ten marec som absolvoval s posadkou 2 dospely a dve deti a plne nalozeny kufor.. :D :D
Hyundai i30 kombi Style 1,6 CRDi HP Black Phantom
Uživatelský avatar
stehnik
*
Příspěvky: 64
Registrován: 30 dub 2013, 11:38

Re: 1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od stehnik »

Motor šlape zatím perfektně. Jezdím s celkovou průměrnou spotřebou 5,4l ve městě i po dálnici (ujeto 6000km). Tuhle jsme jeli na výlet po Vysočině cca 420km a spotřeba 4,6l. Takže na spotřebu si nemůžu stěžovat. Jen je potřeba nedělat závoďáka :mrgreen:

Regeneraci DPF jsem si ještě nestihl všimnout. Motor je dobře utlumen, na výfuk dozadu nevidím, a sledovat ty čárečky aktuální spotřeby je dost nuda :-k

Do nafty mě nic přidávat nenapadlo. Přijde mi, že je sama o sobě drahá a ještě abych do toho dával něco dalšího :) Zatím mě nikdo ničím nepřesvědčil.

Mám ale trochu problémy se řazením. Ve městě jezdím tachometrových 50-55km/h a pořád řeším dilema, jestli na 3 nebo na 4. Na 4 točí motor 1400-1500ot a trochu duní. Na trojku něco přes 2100ot a to už se zdá pocitově na konstantní jízdu dost. Nápověda řazení hlásí někde kolem 1400ot 4 a to nezávisle na tom, jestli na to zrovna šlapu nebo jestli jedu do kopce, což mi přijde dost nahlavu.
Jak řadíte vy?

Ještě mi přijde, že výkon je krapet nelineární (asi turbem) - když zařadím trochu brzo vyšší rychlost (třeba podle našeptávače) a šlápnu na to - chvilku nic nic nic a když trochu vyjedou otáčky, začne to neskutečně zrychlovat a tlačit do sedačky. #-o
i30 II 1,6 CRDi VGT 94 kW Obrázek
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od JoKo »

vlado1979 píše: Na akom inom aute si videl kontrolku regenerácie filtra ? Ja doteraz na žiadnom.

Inak nevidím najmenší dôvod kupovať 94 KW v chrochťáku na SK, pretože príplatok 3500 eur oproti comfortu vo verzii 81 kW (dynamický rozdiel minimálny) a pár nepotrebných možností vo výbave style sa mi zdá neadekvátny.

kontrolku maju niektore automobilky. najcastejsie sa pouzivaju tieto symboly:
Obrázek

a z pristrojovky: http://www.myturbodiesel.com/images/dpf ... vw-tdi.jpg


inak nevidim dovod kupovat inu vybavu ako style pri zlavach... ;)
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
japi
*
Příspěvky: 78
Registrován: 22 bře 2013, 18:58

Re: 1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od japi »

stehnik píše: Mám ale trochu problémy se řazením. Ve městě jezdím tachometrových 50-55km/h a pořád řeším dilema, jestli na 3 nebo na 4. Na 4 točí motor 1400-1500ot a trochu duní. Na trojku něco přes 2100ot a to už se zdá pocitově na konstantní jízdu dost. Nápověda řazení hlásí někde kolem 1400ot 4 a to nezávisle na tom, jestli na to zrovna šlapu nebo jestli jedu do kopce, což mi přijde dost nahlavu.
Jak řadíte vy?
Ještě mi přijde, že výkon je krapet nelineární (asi turbem) - když zařadím trochu brzo vyšší rychlost (třeba podle našeptávače) a šlápnu na to - chvilku nic nic nic a když trochu vyjedou otáčky, začne to neskutečně zrychlovat a tlačit do sedačky. #-o
Ja mám uplne nové, nabehané cca 500 km a po meste jazdím na 3-ke s ľahkou nohou otáčky sú 1900-2000 auto v pohode, len si tak pradie a aktuálna spotreba podľa "vejárika" :) pri takejto jazde v meste pod 5 L. Na 4-ke sa motor pri jazde v meste podtáča, nejde mi ten zvuk do uší. Podľa našepkávača ja neradím, môj názor.
od 5/13 H i30 1,6 CRDI 94KW Style, Satin Amber
Uživatelský avatar
JoRy
**
Příspěvky: 217
Registrován: 09 kvě 2013, 19:04
Bydliště: Praha

Re: 1,6 CRDi 94kW skusenosti

Příspěvek od JoRy »

JoKo píše:
vlado1979 píše: inak nevidim dovod kupovat inu vybavu ako style pri zlavach... ;)
Ja jsem si ji nekoupil treba jen proto, ze se mi opravdu hodne nelibi ta predni maska. Co slo jsem si tam dodal, jeste jsem zvedav na to zajizdeni/vyjizdeni oken...
Hyundai i30 combi (07/2013), 1.6 GDI + další příslušenství
(Koupeno a servisováno v Hyundai Centrum Praha - Dolní Počernice)
Spritmonitor: http://goo.gl/Jkij5e
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“