Auto pohání dvoulitrový motor s "výkonem" 96kw, čili ta slabší možnost u tohoto modelu. Že by to byl nějaký trhač asfaltu nemůže být řeč, každopádně tohle auto nebylo na nějaké závodění stavěné.
Tohoto mastodonta jsem po zralé úvaze koupil zde na klubu, s přibývajícím věkem přibývaly i kila a v chudobce jsem začínal vypadat jak vosa na bonbónu, do toho začínal favorit stávkovat, začal jsem se tedy poohlížet po náhradě.
Sonata nebyla vůbec mým favoritem, a s odstupem času si ani nejsem jist, že jsem o ní vůbec uvažoval, moje představa byla superb, passat apod. Podmínkou však byl benzín bez fénu, čímž byl výběr předražených koncernových pleček značně zúžen

Vše změnil uživatel Danouch, který se zde pochlubil sonatou, a myslím že jsem nebyl jediný, kdo při shlédnutí jeho fotek slintal na monitor https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=11&t=15010
Radost mi výše zmiňovaný uživatel udělal, jakmile tento "skvost" nabídl k prodeji. Slovo dalo slovo a vyrazili jsme do Pardubic.
Když jsme vylezli z vlaku a viděli sonatu na parkovišti, na dálku jsme se s manželkou zamilovali. Nevím, co by s tím autem muselo být, aby jsme s ním neodjeli. Dan s námi udělal hloubkovou kontrolu, podepsali jsme papíry a tradá směr na Plzeň.
Najeto měla, něco kolem 170tis. nepamatuji si přesně, samozřejmostí byla servisní knížka, víceméně po prvním majiteli.
Výbava GLS = samozřejmě všechny okna v eletrice + zrcátka, automatická klima, TCS, ABS, 4x airbag ...........
Auto bylo celkově v cajku, nechal jsem jen vyměnit olej, který jsem dostal včetně filtrů v ceně, a rozvody.
Léta páně 2011, se výroba kde pracuji přetěhovala dále od našeho bydliště, na tachometru svítilo asi 190000km a sonata prodělala přestavbu na plyn. Systém STAG 300, nádrž toroid, nemám co namítnout, spotřeba 10,5l plynu + malinko benzínu na starty.
V současné době najeto 249000km , do nedávna v mojí taktovce (cca 77000km), nyní ji sedlá manželka. Dle mého názoru je ve víc než solidním stavu, co jí trápí jsou zadní lemy - klasická vada na kráse nejen u sonát

Sonata se podívala na několik srazů, mimo jiné jsme jeli na oběd do Mohelnice, do Ústí a dostali jsme se i na jeden náboženský víkend v Soběšíně

Na laně skončila jednou, zásluhou snímače klikového hřídele.
Postupem času se dále měnilo (o5 nebylo všechno vyloženě nutné) :
manžety na poloosách
ložiska včetně nábojů komplet
kotouče + desky komplet
střední díl výfuku
silentbloky na zadní nápravě
alternátor
akumulátor
svíčky + kabely
2 x vlnovec (1x únava materiálu, 1x destrukce díky pangejtu

samozřejmě! každý rok olej + filtry + údržba klimatizace
to je myslím vše, popř. doplním.
Dvorní dodavatel ND Mr. Hardcam, ale u tohoto typu sonaty je sem tam zapotřebí zakoupit originál u autorizovaného servisu, k tomuto účelu používám služby autosalonu Běhounek v Plzni - spokojenost veliká s oběma zmíněnými.