Pálící se spojka
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Pálící se spojka
Ahoj,
nejsem si jist zda to není jen "vlastnost", ale pokud občas vůz někde "podržím" na spojce, tak je hned spojka cítit.
U vozidel jiných výrobců, se kterými jsem jezdil jsem se s "čichovými" projevy nesetkal (resp. naposledy u Favorita )
Je pravda, že mi spojka bere až skoro nahoře, takže by to mohlo být i špatné seřízení s tím, že stále jemně prokluzuje a pak ji stačí málo, aby se začala pálit. Dále mne napadlo, že by mohlo být "měkké" obložení, což by neprospělo životnosti no a do třetice mne napadlo, že jen u Hjundééé podcenili odvětrání spojky, takže je hned cítit v kabině.
Má někdo podobný postřeh nebo už řešil?
nejsem si jist zda to není jen "vlastnost", ale pokud občas vůz někde "podržím" na spojce, tak je hned spojka cítit.
U vozidel jiných výrobců, se kterými jsem jezdil jsem se s "čichovými" projevy nesetkal (resp. naposledy u Favorita )
Je pravda, že mi spojka bere až skoro nahoře, takže by to mohlo být i špatné seřízení s tím, že stále jemně prokluzuje a pak ji stačí málo, aby se začala pálit. Dále mne napadlo, že by mohlo být "měkké" obložení, což by neprospělo životnosti no a do třetice mne napadlo, že jen u Hjundééé podcenili odvětrání spojky, takže je hned cítit v kabině.
Má někdo podobný postřeh nebo už řešil?
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
- Reklama
Re: Pálící se spojka
Pravdou je, že když jsem vezl ženu do porodnice, a dal jsem autu trošku záhul, tak spojka taky smrděla jak čert...
-
- *
- Příspěvky: 85
- Registrován: 12 dub 2013, 22:44
Re: Pálící se spojka
Smrdí od začátku. Stačí se 2 - 3x za sebou rozjíždět do pořádnýho kopce s brzdovým asistentem. V servise mi technik potvrdil, že to bohužel nový i30 tak mají.
Každopádně jsem to už nějakej pátek nepocítil, možná se to "vypálilo".
Každopádně jsem to už nějakej pátek nepocítil, možná se to "vypálilo".
Re: Pálící se spojka
To dělala i předešlá řada i30.Co se divíte máte přece hnůůjdaj.
Hyundai i30 made in cz
Re: Pálící se spojka
A má někdo zkušenost se životností? Třeba i u staré i30?
Ona se "pálí" každá spojka, jde o to zda to v kabině smrdí z důvodu méně odolného obložení nebo proto, že podcenil odvětrání
Ona se "pálí" každá spojka, jde o to zda to v kabině smrdí z důvodu méně odolného obložení nebo proto, že podcenil odvětrání
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Pálící se spojka
Jezdím přes 40 let,a nikdy jsem se spojkou problém neměl Když je někdo kopyto,a jezdí s nohou stále na spojce( a že jich je hodně,jak mi potrdil kamarád učitel v autoškole) tak je možné spojku zlikvidovat poměrně brzy . Pocházím z generace,kterou na vojně učili jezdit a řadit i bez spojky,chce to mít cit pro auto ...
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
Re: Pálící se spojka
Mne u stary i30 dodnes nikdy nezasmrdela a mam 130tkm najeto, stezovali si na to hlavne 1.4ri, jsem ale nazoru, ze si za to mohli sami, protoze stejnou spojku a prevodovku jsem mel v Ceedu 1.4 a nesmrdela nikdy. Obecne spojky Hyu vydrzi 200tkm.
Dalibor se opet velmi hodnotne vyjadril, jak je u nej zvykem. Nechapu, proc mas tu potrebu jeste prispivat.
Dalibor se opet velmi hodnotne vyjadril, jak je u nej zvykem. Nechapu, proc mas tu potrebu jeste prispivat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Pálící se spojka
O kopytu tady nikdo nemluvil, takže prrr ... to bych si vyprosil. Jasně jsem psal, když někdy podržím auto na spojce, což je běžná praxe i u řidičů, kteří jezdí 40 let. Nemám tolik zkušeností jako ty - jezdím jen 35 let, 10 let jsem učil v autoškole (včetně takových blbů jako byla většina branců) a mám najeto téměř 2mil. km a také jsem nikdy problém se spojkou neměl.OGYN píše:Jezdím přes 40 let,a nikdy jsem se spojkou problém neměl Když je někdo kopyto,a jezdí s nohou stále na spojce( a že jich je hodně,jak mi potrdil kamarád učitel v autoškole) tak je možné spojku zlikvidovat poměrně brzy . Pocházím z generace,kterou na vojně učili jezdit a řadit i bez spojky,chce to mít cit pro auto ...
Jen mne zarazilo, že při stejné technice jízdy jako u jiných vozů, které jsem vlastnil či řídil spojka cítit nebyla (abych byl přesný od časů Felicie), zatímco u je cítit i po krátkém prokluzu.
Takže pokud nemáš nic k věci, tak si svoje modra nech od cesty
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Pálící se spojka
Hardíku jen píšu co jsem také zažil s tímto autem.Že to dělalo asi hlavně jen u 1.4 ve 4 lidech něco v kufru do mírného stoupání to je omezující sem psát?Tak mě odstraňte ze seznamu.Tobě na korejcovy vše funguje na 100% buď rád a neodsuzuj lidi co mají nebo měli potíže.Nepoznal jsem v 50letech doposud auto,které má podobný problém.Ani řada jiných aut s naloženým vozíkem za sebou nemá takové problémy.Hardcam píše:Mne u stary i30 dodnes nikdy nezasmrdela a mam 130tkm najeto, stezovali si na to hlavne 1.4ri, jsem ale nazoru, ze si za to mohli sami, protoze stejnou spojku a prevodovku jsem mel v Ceedu 1.4 a nesmrdela nikdy. Obecne spojky Hyu vydrzi 200tkm.
Dalibor se opet velmi hodnotne vyjadril, jak je u nej zvykem. Nechapu, proc mas tu potrebu jeste prispivat.
Hezké svátky vánoční a mír v duši.
Hyundai i30 made in cz
Re: Pálící se spojka
Ja neodsuzuju tebe, ale ty neustale se opakujici sracky, co plodis, vzdyt neustale pises to samy uz dva roky, nic konkretniho, nic prinosnyho, prijdes, zaplives si, odtahnes.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Pálící se spojka
lez jako vezHardcam píše: . . . stezovali si na to hlavne 1.4ri, jsem ale nazoru, ze si za to mohli sami, . . .
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: Pálící se spojka
Pro mkr Co si mam představit pod tvým označením krátkém prokluzu?
Já jsem provedl jen jednou pálení spojky (na fábiji)při pokusu o průhrab na dvojku při vytočeném motoru.Ale to byla má blbost.Jinak vždy protočím pneu.Držet auto na spojce je frajeřína nebo lenost používat ruční brzdu.Pak se nedivím že smrdí.Nevím jakými auty jsi jezdil ani jaké používáš teť.Jestli měls naftu a teť máš benál.Nafta má odolnější spojky,ta snese i delší staní na spojce.Nehledě na to že dnešní konstruktéři chodí na limity materiálu víc než v minulosti.
Jezdím jen 26let taky branec a zkušeností z autoškoly?Náš učitel byl šílený nervák dokázal vytrémovat tak žes netušil k čemu slouží kolo kterého ses držel.
Já jsem provedl jen jednou pálení spojky (na fábiji)při pokusu o průhrab na dvojku při vytočeném motoru.Ale to byla má blbost.Jinak vždy protočím pneu.Držet auto na spojce je frajeřína nebo lenost používat ruční brzdu.Pak se nedivím že smrdí.Nevím jakými auty jsi jezdil ani jaké používáš teť.Jestli měls naftu a teť máš benál.Nafta má odolnější spojky,ta snese i delší staní na spojce.Nehledě na to že dnešní konstruktéři chodí na limity materiálu víc než v minulosti.
Jezdím jen 26let taky branec a zkušeností z autoškoly?Náš učitel byl šílený nervák dokázal vytrémovat tak žes netušil k čemu slouží kolo kterého ses držel.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: Pálící se spojka
ááá pán je specialista, ostatní jsou hovadaOGYN píše:Jezdím přes 40 let...
taky vám tady zasmrdím
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 03#p407358
stačí jeden necitelný rozjezd, a je třeba ten smrad vyvětrat, mé předchozí vozy takto nikdy nesmrděly, todle prostě smrdí a je to tak v poměru já:manželka 1:20
... já už se nedivím vůbec ničemu
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Pálící se spojka
Např. couvání do kopce - zajíždění do řady podélně stojících vozidel - tam prostě rychlost vozu reguluješ spojkou - no a pak abych "půl" hodiny větral autorobil píše:Pro mkr Co si mam představit pod tvým označením krátkém prokluzu?
Já jsem provedl jen jednou pálení spojky (na fábiji)při pokusu o průhrab na dvojku při vytočeném motoru.Ale to byla má blbost.Jinak vždy protočím pneu.Držet auto na spojce je frajeřína nebo lenost používat ruční brzdu.Pak se nedivím že smrdí.Nevím jakými auty jsi jezdil ani jaké používáš teť.Jestli měls naftu a teť máš benál.Nafta má odolnější spojky,ta snese i delší staní na spojce.Nehledě na to že dnešní konstruktéři chodí na limity materiálu víc než v minulosti.
Jezdím jen 26let taky branec a zkušeností z autoškoly?Náš učitel byl šílený nervák dokázal vytrémovat tak žes netušil k čemu slouží kolo kterého ses držel.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Pálící se spojka
ono ne nadarmo se tomu říká třecí spojka, má za úkol plynulý rozběh hnaného hřídele a rozpojení za provozu ,
za provozu se totiž krátký prokluz používá například při rozjezdu, kde výkonový rozdíl jednotlivých hřídelů se řeší mařením energie na třecích segmentech tohoto zařízení a přeměnu v teplo a tak když výrobce použije na tento segment něco kvalitou se blížící "hovnu" tak to taky pak hezky smrdí
asi tak nějak
(na blbou otázku, blbá odpověď)
za provozu se totiž krátký prokluz používá například při rozjezdu, kde výkonový rozdíl jednotlivých hřídelů se řeší mařením energie na třecích segmentech tohoto zařízení a přeměnu v teplo a tak když výrobce použije na tento segment něco kvalitou se blížící "hovnu" tak to taky pak hezky smrdí
asi tak nějak
(na blbou otázku, blbá odpověď)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012