hyundai i20 - stupajuca spotreba

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

preetro
Příspěvky: 3
Registrován: 11 úno 2014, 12:27

hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od preetro »

Zdravim. Mam Hyundai i20 1.2 benzin, r.v.2012. Denne na mojom aute najazdim 140 km (do prace a spat) - mesto, mimo mesta, dialnica. Po kupe auta na jesen v roku 2012 som mal podla palubneho pocitaca spotrebu 4,4l/100km az do prvej garancnej prehliadky. Po prvej garancnej prehliadke (20 000km), ktoru som mal v maji v roku 2013 mi spotreba stupla na 4,6-4,7l/100km a malo kedy sa mi podarilo dostat spotrebu pod tuto hranicu. Po druhej garancnej prehliadke (40 000) zaciatkom novembra v roku 2013 mi spotreba nahle stupla na 5 - 5,2l/100km. V technickom je sice pisana priemerna spotreba 4,9l/100km, avsak ja vacsinu cesty idem mimo mesto priemerna rychlost 70km/h (cca 20km dialnica, 10km dialnica v meste, 10km mesto, 30km mimo mesta), sposob jazdy mam stale rovnaky, jazdim stale po rovnakej trase, avsak teraz mam uz problem dostat sa pod 5l/100km. Blizi sa dalsia garancna prehliadka po 60 000 km(teraz mam najazdene 53 300km), som zvedavy aka bude spotreba po nej. Mali ste niekto podobny problem? Moze zvysenie spotreby suvisiet s odflaknutymi garancnymi prehliadkami? Zatial som si vzdy daval robit prehliadku v servise, kde som auto kupil. Dakujem za rady
Reklama
 

soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od soban »

Jak garanční prohlídka může ovlivnit spotřebu?

Jedině volbou typu oleje se to dá trochu ovlivnit.

Jinak já jezdím v průměru za 5,5l/100km (počítáno na papíře).

Pochybuji že se dá jezdit za to co píšeš jedině snad z kopce a při dlouhých cestách.

Taky třeba brát v úvahu že je zima, zimní pneu taky zvyšují spotřebu, sníh a břečka taky atd....

Pokud ti to nežere 6 litrů tak bych to neřešil.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od caruser »

soban

preetro má zrejme FL verziu, ktorá je úspornejšia ako verzia bez variabilného časovania. spotreba, ktorú tu uvádza podľa palubného PC je dosiahnuteľná, reálna bude cca. o 0,3 l vyššia, napr. teraz v zime jazdím podľa palubného PC s dlhodobou spotrebou 4,7, ide ale o úspornú jazdu.

preetro

píšeš, že ti stúpla spotreba podľa palubného PC. prepočítaval si tú spotrebu aj podľa dotankovaného paliva? stúpla rovnako ako podľa palubného PC? čo všetko bolo na aute menené počas servisných prehliadok?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od soban »

Já mám FL verzi :-) samozřejmě na dálnici při 70km/h bych asi taky dostal 4,5 - taky mi párkrát na PP naskočilo 4,7 :-)

Ovšem jezdím Olomouc - Zlaté Hory a to je samý kopec....

PS. Podle mě spotřeba bude taky asi závislá na kvalitě benzínu....
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od caruser »

soban

Nuž neviem, u mňa pri diaľničnej rýchlosti 90 - 100 km/h mám spotrebu 4,7, ale je to rovina. V kopcoch mám spotrebu +- rovnakú, to čo stratím v stúpaniach, získam pri ceste späť v klesaní.

Benzín bude mať vplyv na spotrebu, ale keďže u nás kvalitný benzín nepredávajú až taký význam by som tomu neprikladal.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od soban »

To nám taky tvrdí že co stratíš do kopce z kopce zase doženeš - ovšem toto je blud!

Ano fungovalo by to v tom případě kdyby jsi naschromážděnou energii kdy jsi vyjel kopec nepřeměnil v teplo na brzdách při sjíždění :-)

Prostě nemůžeš jet z kopce bez brzdění - zatáčky jsou svině.

Takže tato teorie padá :-) (U felicie jsem měl o 1l menší spotřebu při jízdě do Ostravy jak do Zlatých Hor)

Doporučuji dlouhodobě si psát natankované litry a km a pak to počítat. A když se to začne moc lišit tak až potom to řešit.

Prostě nějaké 0,5l bych neřešil. Měl jsi těžší nohu a pod....
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od caruser »

soban

Z kopca brzdím hlavne motorom, brzdy používam už len na jemné dobrzďovanie. Pri ceste na hory mám spotrebu podľa palubného PC 5,3, cestou späť 4,4, to čo stratím v kopci získam cestou späť, kedy často brzdím motorom s nulovou spotrebou. Ale je pravda, že takúto spotrebu v zime mám pri dlších trasách cca. 600 km.

Ak je štýl jazdy, poveternostné podmienky, trasa a podmienky rovnaké nemôže spotreba stúpnuť o 0,5 l. Na rovnakej trase, za rovnakých podmienok podľa palubného PC mám rovnakú spotrebu po 90.000 km ako som mal pri 10.000 km
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 400
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od frawd »

Odporúčam sledovať spotrebu podľa tankovania a použiť napríklad nejaký online portál na vyhodnotenie. Napríklad www.spritmonitor.de/en/ alebo www.spotreby.cz.

Mne na novom aute palubný počítač ukazoval nezmyselne malý dojazd, ale po pár tisícoch km sa to upravilo.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
preetro
Příspěvky: 3
Registrován: 11 úno 2014, 12:27

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od preetro »

soban

naozaj do 2. garancnej prehliadky som mal spotrebu 4,6-4,7l/100km, ak som nejazdil po dialnici, tak som sa obcas dostal aj na 4,4l/100km. Ale po tej 2. garancnej mi palubny pc ukazuje spotrebu 5l a viac. Pride mi to cudne, ze tak zrazu sa zvysila spotreba. Pred servisnou prehliadkou som mal spotrebu 4,6l/100km, ako som si zobral auto zo servisu, tak som mal auto tyzden v inom servise, kde riesili poistnu udalost. Od vtedy mam spotrebu stale okolo 5l/100km. Napadlo ma, ze mozno nevymenili vsetko co treba, mozno olej len doliali, alebo filtre nevymenili, ci by to nemohlo mat na tu spotrebu takyto vplyv. Alebo v tom druhom servise mi nieco zamenili, cital som, ze to v niektorych servisoch robia. Dost najazdim. Za tyzden najazdim tych 900 - 1000 km bez problemov. A doteraz bola taka miernejsia zima. Minuly rok som mal v zime spotrebu 4,8l/100km a to bol aj sneh a vacsie mrazy, tento rok je miernejsia zima. Od noveho roku chodim tankovat do Rakuska na Avanti pumpu, pocul som, ze rakuske benziny su o nieco kvalitnejsie. Ale na spotrebe sa to neprejavilo. Na dialnici jazdim 100 - 110km/h a zvyklo mi ukazovat spotrebu 4,6-4,7l/100km

caruser

neprepocitaval som si spotrebu, ale ked sa mi to prestalo pozdavat, tak som si zacal prepocitavat pomocou android appky PHM & naklady, tam mi momentalne ukazuje priemernu spotrebu 6,22l/100km. Pri servisnej prehliadke mi menili podla faktury vsetko - sviecky, filtre, olej, .. proste vsetko co je napisane, kedze tych 20 000km najazdim za necely polrok. Moj styl jazdy je stale rovnaky, nikam sa neponahlam, jazdim predpisovo..
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od soban »

Jinak to že je nulová spotřeba když brzdíš motorem to možná platí u naftáků (pokud nevypaluje filtry) u benzínu to taky odstaví na nulu, ale při delším sjíždění jak klesne teplota katalizátoru tam zase nějaký benzín dá aby katalizátor úplně nevychládl :-)

Takže pokud je kopec pozvolnej a netřeba brzdit motorem tak je někdy menší spotřeba jak vyřadíš rychlost a kinetickou energii využiješ na větší dojezd než když to bude motor brzdit.

Jinak jasně při stejné cestě a stejných podmínkách musí být stejná spotřeba, ovšem málokdy docílíš stejné podmínky - i délka stání na červenou rozhodí spotřebu na menším úseku, na delším to zase nepoznáš neboť pak je to moc sprůměrované.

Jinak taky mě PP ukáže jinou spotřebu když jedu Olomouc -> Zlaté Hory a jinou když jedu obráceně.

Do Zlatých Hor přijíždím s kopce takže PP ubere na spotřebě a když do Olomouce to vemu kolem Uničova tak mi taky klesne na rovince spotřeba při dojezdu do Olomouce....

A jenom taková perlička když byla mlha a jel jsem z bídou 50km/h tak mi taky klesla spotřeba na 4,8 z průměru co mám normálně 5,5 a to v průměru jezdím 80km/h.

Prostě vypovídající hodnotu má nějaký dlouhodobější průměr, prostě jednou jsem měl 5l/100km a pak 6l/100km prostě stačí do nádrže narvat o pár litrů více a je taky rozdíl.

Pokud jsou svíčky a filtry OK tak jediný rozdíl může být v druhu oleje - každý má nějaké vlastnosti, takže máš tam pořád ten stejný druh oleje od stejného výrobce?

A potom taky PP nemusí ukazovat správně - většinou něco proměří jak píšou jiní tak asi 0,3 což by sedělo mě vychází počítaná spotřeba 5,5 a PP ukazuje 5,2.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11580
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Nejzásadnější problém je v tom, jak se k hodnotě průměrné spotřeby PP dostává. Podle mých informací PP neodečítá skutečně spotřebovaný benzín z ŘJ, ale spotřebu vypočítává podle otáček motoru a času, po který je motor v chodu.
To je hlavní důvod proč PP :hyu: tak děsně kecají. Na mojí i30 jsem vypozoroval, že pokud PP udává průměr 6,5 litru, tak nekecá. Pokud spotřeba dle PP vzroste, tak skutečná roste násobně. Vtipné je, že pokud PP ukazuje míň, než oněch 6,5, tak skutečná spotřeba taky klesá násobkem :D .
Takže jakékoliv posuzování vývoje spotřeby dle PP je holý nesmysl. Jedinou vypovídací hodnotu mají výpočty dle natankovaného paliva a ujetých kilometrů. On-line aplikací je na to dost.

A ten rozdíl spotřeby na stejné trase tam a zpátky? Praha-Budějce a pak zpátky - rozdíl vychází dle počasí a protivětru 0,5 - 0,8 litru. Jedna cesta je víc do kopce, druhá tudíž víc z kopce.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od caruser »

soban

Zatiaľ sa mi ešte nestalo, že by pri brzdení motorom z prudšieho kopca stúpla spotreba z nuly, ale možno ten katalyzátor sa tak výrazne neochladil. Na diaľnici na rovnakom úseku nie je problém dosiahnúť rovnaké podmienky.

preetro

6,22 je vysoká spotreba na štýl jazdy, ktorý popisuješ. pozrel si v akom stave je vzduchový filter? aký olej ti tam liali?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od soban »

A jak jsi zjišťoval tu nulovou spotřebu?

Jinak stačí přepnout na okamžitou spotřebu a uvidíš že někdy to neklesne na nulu i když na pedálu nestojíš.

Prostě je to skrz ekologisty - v kterém si článku to bylo popsáno proč není pořád nulová spotřeba u benzínu.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od mmv »

soban píše:... ale při delším sjíždění jak klesne teplota katalizátoru tam zase nějaký benzín dá aby katalizátor úplně nevychládl :-)
v klidu bych se zamyslel nad tímto výrokem, ale nějak mi to nende ;-) kam to jako ten bezín dá aby to nevychladlo ??? to jako do motoru ??? a to jako jenom pro to aby nějaká součástka nevychladla tak ti auto samovolně zrychlí ??? :idea: :idea: :idea: :idea: a kam to dosadíš do vzorečku
emc.jpg
emc.jpg (2.67 KiB) Zobrazeno 5292 x
???
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: hyundai i20 - stupajuca spotreba

Příspěvek od caruser »

soban

Nulovú spotrebu vidím podľa okamžitej spotreby, ak je nulová, palivo by sa nemalo vstrekovať, ale či je to tak vie len samotná RJ motora :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“