

Vybíral jsem auto už někdy od července, měl jsem limit kolem 300 tisíc za nové auto, bazar jsem vůbec riskovat nechtěl. Nejdříve jsem začal u Rapida, asi i díky tomu, že doma máme přes 10 let Fabii sice jen 1.2 HTP, ale auto jako takové po více jak 110 tisících kilometrech bez větších problémů, tak proto výběr začal opět u škodovky, nicméně jsem preferoval spíš naftový motor a chtěl jsem tempomat, tak cena Rapida byla přes 400 tisíc a usmlouvat se mi povedlo jen pár tisícovek dolů, nikdo nechtěl větší slevu dát. Další varianta, kterou jsem zkoumal a byl i projet byl Citroen C-elyseé, na papíře krásné auto i s dobrým dieslovým motorem 1,6 (euro 5) za 325 tisíc od prodejce u nás ve městě. Ovšem auto na první pohled zklamání a hrozně lacině vypadá uvnitř, především vzadu a taky malý vstup do kufru, to jsem ihned zavrhl. Měl jsem doporučení na Kiu Ceed, ale benzín docela dost žere a naftová verze byla opět přes 400 tisíc jako Rapid. Začátkem září jsem viděl nabídku na Czech Edition i30 a víceméně bylo rozhodnuto, hned ten den návštěva salonu a prohlídka auta, nenarazil jsem na žádnou větší vadu a začal přemýšlet o zvednutí rozpočtu

Po Praze jsem obešel 3 prodejce a nabídka se postupně zlepšovala a ve výsledku jsem platil cca 366 tisíc za úplně vše dohromady a to konkrétně i30 kombi 1,6 crdi 81kw ara blue trikolor comfort (na autě zimní pneu na ocelových diskách a letní pneu na litinových jsem si odvezl v kufru), gumové koberečky pod nohy a první rok Uniqa pojištění
Aktuálně mám najeto 3200 km a auto již bohužel navštívilo servis, při popojíždění v koloně před kruháček na kraji Prahy do mě zezadu naboural pán, který nedával pozor. Měnil se celý zadní nárazník, něco i u podvozku a auto strávilo v servise přes 14 dní, neboť nejdříve netrefili barvu a tak to předělávali a posunuli prvotní termín předání (během té doby jsem měl půjčenou benzínovou 1,4 ix20, což jsem si vyzkoušel a s radostí se vrátil do i30 a již bych ix20 nechtěl, když vidím, že cenově to takový propastný rozdíl není). Servis si za toto pojištovně účtoval téměř 30 tisíc, přitom technik mi nabízel necelých 7 tisíc na opravu rozpočtem (původně jsme uvažoval, že bych si nechal dát rozpočet a koupil zadní nárazník na vrakovišti, ale tahle směšná částka mi za to nestála a chtěl jsem to raději pořádně zkontrolovat)
S autem jsem nadmíru spokojen, trochu mě zamrzelo, že pár dní po koupi změnili tu Czech edition na vyšší výbavu současně s vyšší cenou, ale když to vezmu zpětně, tak cenový rozdíl by byl kolem 50 tisíc a to mi za ty vyhřívané sedačky a automatickou klimu nestojí a jsem rád, že jsem vzal tu první nabídku.
Tankuju zatím výhradně vervu diesel od benziny, připravený mám již VIF zimní aditiva, že možná zkusím i jiné nafty, ale aktuálně je spotřeba někde kolem 5 l a řekl bych, že to ani VIF nezlepší. Dále jsem si dokoupil gumovou vanu do kufru.
Foto ze dne nákupu

Foto 25.12.

Detail disků vylepšených o středovou nálepku loga

na dveře krytky, ale reálně toho asi moc neochrání

polštářek (v i30 je pohodlný, do xsary picasso prý nebyl příjemný)

na doporučení i zde vůně Rituals
