Zdravím Ferďáky, mám takový problém...loni v říjnu jsem byla na technické (ano,první závorka, jsem ženská a blondýna k tomu , ale snad ne úplně pitomá) a (druhá závorka, že na tecnické jsem byla s tímto autem potřetí).
Tentokrát jsem ale dojela jen na pohraničí, jelikož žiji mimo republiku, ale auto mám stále na českých snačkách...to jen tak mmch. 2x jsem byla na tech.v Praze, na jednom místě, ale posledni tech.mě totálně dostala. Ten záhul, co Ferda dostal, jsem ještě nezažila (a to jsem byla vždy přítomna kontrole). Po cca 200 km jsem zastavila na benzině natankovat a umýt, ale v myčce se urvala předni SPZ-ka, tak, při nastartovaném motoru mi obsluha pomohla SPZ-ku přidpevnit. Tam se stalo poprvé, že motor zhasl sám od sebe. Přikládala jsem to vodě, ale jak se později ukázalo, byl to první vrabčák. Od té doby se to stává stále častěji, jednoduše si usmyslí a zastaví, klidně uprostřed křižovatky.
Nož teď vážně, jedná se o 2.model Santa Fe 2005-ky 2.0 CRDi. Známý mi pomohl auto "rozebrat" a začali jsme škrtícím ventilem, který byl fakt zaprasený a ani nedomykal, což ano, pomohlo, už nemusím stát na plynu na červené, ale po zahřátí motoru na mormál si prostě chcípne. Motor má zvuk čistý, při pokusu o znovunastartování baterka točí jak divá (znám se, koupila jsem silnou), nafta je!!! Otáčky ve volnoběhu 900, olej na výměnu má ještě 10.000 km čas (prý), jediné, co mě trochu trápí je kapalina posilovače řízení, která je pod normál, ale to v tom snad roly nehraje...
Nyní se pokusím o dotazy....co mohlo Ferdu na té brutální tecnické takto rozhodit ? Má někdo nápad, na co se mám ještě zaměřit, prohlédnout, vyčistit..... Teď mi stojí auto napůl zpředu rozebrané (napůl jen proto, že nejdou některé šrouby povolit z nárazníku) na dvoře fakt nejsem blbá blondýna, jen potřebuji radu
Například absolutně nemám šajna jak je to s chladicím systémem (ale dle ukazatelu se nepřehřívá). Prostě se jen zahřeje na provozní teplotu a zastaví. Jak je to s ventilátory, nikdy jsem si jich nevšímala, oba se spustí, jen když zapnu klimu. Jsem už naprosto bezradná, prosím moc o pomoc.
Kdybych tak aspoň někde našla přesný popis motoru, to se mi prostě nepodařilo.
Předem všem děkuji za případnou slovní pomoc, Erika
Zhasne po normální hodnotě zahřátí motoru
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Zhasne po normální hodnotě zahřátí motoru
K tomu týrání motoru na STK - kouřivost se měří v tzv.přeběhových otáčkách, jde o vyložené týrání motorů, prostě se hamtne na plyn a motor se nechá pár sekund točit v max. otáčkách až zasahuje omezovač.... určitě to není pro motor dobrý a někdy odejdou (trhnou se) rozvody, nebo se může i jinak poškodit pokud omezovač zasáhne blbě, pozdě atd. Já bych, kdybych měl sazomet, asi bych dal za tohle ničení mého majetku Ťokotovi nejradši pěstí naštěstí Santu má syn a já s ním na STK nemusím
K samovolnému zastavení motoru, je tady na foru spousty těhle případů někdy dořešených, někdy vyřešení problému chybí.... bohužel..... když ti auto vychladne zas nastartuje ? Může to být nějaké čidlo které je "teplotně závislé" - ohřeje se a přestane dávat relevantní údaje, ale to by měla říct diagnostika oč jde.
Pokud do sání stříkneš startovací sprej a motor hned chytne, jde o problém s palivovou částí, ale ta v případě CRDI zahrnuje i víceméně všechnu elektroniku co na motoru je.... takže takhle radit na dálku fakt nejde....
musí se jít systematicky a začít diagnostikou , ale pořádnou, nejlépe originální..... pak obligátně filtr paliva, kompresní tlaky, vstřiky, čerpadlo, tlak v railu, váha vzduchu, čidla ..... je toho fůra
Kapalinu do serva určitě dolej, jakmile se v nádobce dostaneš pod rysku min. začne vynechávat posilovač, řízení nepravidelně "ztuhne" a je to nebezpečné
K samovolnému zastavení motoru, je tady na foru spousty těhle případů někdy dořešených, někdy vyřešení problému chybí.... bohužel..... když ti auto vychladne zas nastartuje ? Může to být nějaké čidlo které je "teplotně závislé" - ohřeje se a přestane dávat relevantní údaje, ale to by měla říct diagnostika oč jde.
Pokud do sání stříkneš startovací sprej a motor hned chytne, jde o problém s palivovou částí, ale ta v případě CRDI zahrnuje i víceméně všechnu elektroniku co na motoru je.... takže takhle radit na dálku fakt nejde....
musí se jít systematicky a začít diagnostikou , ale pořádnou, nejlépe originální..... pak obligátně filtr paliva, kompresní tlaky, vstřiky, čerpadlo, tlak v railu, váha vzduchu, čidla ..... je toho fůra
Kapalinu do serva určitě dolej, jakmile se v nádobce dostaneš pod rysku min. začne vynechávat posilovač, řízení nepravidelně "ztuhne" a je to nebezpečné
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Zhasne po normální hodnotě zahřátí motoru
Díky moc za reakci
Pravdou je, že na TK nešlo pouze o hamntnutí na plyn, já to nechtěla rozvádět do podrobností, i tak jsem toho napsala víc než dost.... Jde o to, že auto rozhýbali do stran a to nekecám, min. 30 cm šlo do výchylek. Zrovna včera jsem náhodou koukala na nějaký dokument a přesně toto dělali s TRAKTOREM !!!!! Jezdím, pravda, ráda do terénu, ale i tak, když člověk zařadí dvojku, je rád..... ano, je to fakt na pěst, a tak trochu zvažuji něco jako žalobu ....
Nož, ale, s tím zahřátím...čistě náhodou jsem si všimla u levého předního kola vpředu na krytu menší dírky. No, zas šel dolu nárazník a hups...Webasto topení, které je v tomto místě vmontováno (bylo dodatečně, ale takto jsem auto již koupila), totálně KO. Všechno vedení naprosto zrezlé a doslova rozpadlé. Webasto se zahřívalo, i když nebylo používáno a tím pádem celý okruh a proto se zahřál motor rychleji, než měl. Bylo odpojeno a záhada další....stále se zahřívá. Musím ho celé vyndat, ale na to už si sama netroufám hlavně kvůli přívodu paliva. Zatím je jen odpojeno z alektroniky.
S tí sprejem to zkusím, ale ano, když klesne teplota, nastartuje.
Ano, pročetla jsem zde snad vše, co souvisí, ale přes to jsem se rozhodla zaregistrovat a napsat. Já už pročetla snad vše co existuje
Do poslední TK s Ferdou nebyl JEDINY problém....jasně krom výměn potřebného, na což jsem vždy dohlížela (a prasklého ABS kroužku po opakovaných cestách na D1-ce - což se dá pochopit
Nyní, co vysrtčilo růžky Webasto, si myslí, že se opravdu zaměřím na palivový filtr, protože, i když byly měněny (prý) VŠECHNY filtry, začínám nacházet protifakta. No vlastně i s olejem...s teoretickými 10.000-ci km-ry do výměny, je super tmavý. Jsem prostě asi blbec blond´atý, který věří, že když zaplatíš, dostaneš co ti patří
To je ten problém, že ted všecny prachy cpu do podnikání (jen se klidně zasmějte, ženská, co se vrtá v autech, šije na psi ) a na POŘÁDNOU diagnostiku ted momentálně nemám Jsem odkázaná na auto, které by, ale potřebovalo autíčkovou nemocnici
Pravdou je, že na TK nešlo pouze o hamntnutí na plyn, já to nechtěla rozvádět do podrobností, i tak jsem toho napsala víc než dost.... Jde o to, že auto rozhýbali do stran a to nekecám, min. 30 cm šlo do výchylek. Zrovna včera jsem náhodou koukala na nějaký dokument a přesně toto dělali s TRAKTOREM !!!!! Jezdím, pravda, ráda do terénu, ale i tak, když člověk zařadí dvojku, je rád..... ano, je to fakt na pěst, a tak trochu zvažuji něco jako žalobu ....
Nož, ale, s tím zahřátím...čistě náhodou jsem si všimla u levého předního kola vpředu na krytu menší dírky. No, zas šel dolu nárazník a hups...Webasto topení, které je v tomto místě vmontováno (bylo dodatečně, ale takto jsem auto již koupila), totálně KO. Všechno vedení naprosto zrezlé a doslova rozpadlé. Webasto se zahřívalo, i když nebylo používáno a tím pádem celý okruh a proto se zahřál motor rychleji, než měl. Bylo odpojeno a záhada další....stále se zahřívá. Musím ho celé vyndat, ale na to už si sama netroufám hlavně kvůli přívodu paliva. Zatím je jen odpojeno z alektroniky.
S tí sprejem to zkusím, ale ano, když klesne teplota, nastartuje.
Ano, pročetla jsem zde snad vše, co souvisí, ale přes to jsem se rozhodla zaregistrovat a napsat. Já už pročetla snad vše co existuje
Do poslední TK s Ferdou nebyl JEDINY problém....jasně krom výměn potřebného, na což jsem vždy dohlížela (a prasklého ABS kroužku po opakovaných cestách na D1-ce - což se dá pochopit
Nyní, co vysrtčilo růžky Webasto, si myslí, že se opravdu zaměřím na palivový filtr, protože, i když byly měněny (prý) VŠECHNY filtry, začínám nacházet protifakta. No vlastně i s olejem...s teoretickými 10.000-ci km-ry do výměny, je super tmavý. Jsem prostě asi blbec blond´atý, který věří, že když zaplatíš, dostaneš co ti patří
To je ten problém, že ted všecny prachy cpu do podnikání (jen se klidně zasmějte, ženská, co se vrtá v autech, šije na psi ) a na POŘÁDNOU diagnostiku ted momentálně nemám Jsem odkázaná na auto, které by, ale potřebovalo autíčkovou nemocnici