Zrada v elektrice
Moderátor: Moderátoři
Zrada v elektrice
Neporadí někdo? Poslední dobou se mi stává, že při pokusu nastartovat zhasnou všechny kontrolky a úplně vypadne elektrika, startér nezasune. Někdy pomůže znovu úplně vypnout a zapnout klíček, někdy odpojit a zapojit autobaterii (mám naštěstí odpojovač). Mám pocit, že víc to dělá, když je vlhko, třeba prší, dělá to po vypnutí zapalování a pokusu o nastartování, zahřátí motoru nemá vliv, ani předchozí jízda, udělá to jak když přijdu k autu v garáži a chci odjet, tak když třeba zastavím na pumpě, vypnu zapalování a chci potom nastartovat. U starého Formana mi něco podobného dělal, když odcházel zemnící pletený Cu proužek uzemnění motoru, ale nevím, jestli u Matrixe je něco podobného nebo kde ho přesně hledat.
Matrix 1,5 CRDi VGT
- Reklama
- Zbyněk Hanáček
- **
- Příspěvky: 283
- Registrován: 11 úno 2011, 17:41
- Bydliště: Džungľa
Re: Zrada v elektrice
Mě tohle dělala na Lantře volnoběžka startéru, byla zatuhlá. Zkus dobrý startér. Ukostření na Matrixu je přímo na startér od baterky, tak to mám u benzínu, u ropáka si myslím to nebude jiné.
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
Re: Zrada v elektrice
Díky za tip, podívám se na to, ale moc mi to od stolu nesedí, kdyby to bylo zatuhnutím pastorku na startéru, asi by to dělal pořád a nepomohlo by jen odpojit baterku nebo vypnout a zapnout klíček, každopádně jsem chtěl stejně jako první zkontrolovat kabely ke startéru, tak to zkouknu.
Matrix 1,5 CRDi VGT
Re: Zrada v elektrice
Skontrolovať elektrické káble, ktoré prechádzajú do predných dverí. Tam býva prehorený skrat.
Matrix 1.6
Re: Zrada v elektrice
Vadná baterka (nedodá potřebný proud)
Jak psaly zasekává se startér.
Nebo velký odpor kabelů mezi baterkou a startérem (jak + tak - ) skouknout.
A pak někde skrat který nedovolí sepnout ovládací napětí pro startér.
Jak psaly zasekává se startér.
Nebo velký odpor kabelů mezi baterkou a startérem (jak + tak - ) skouknout.
A pak někde skrat který nedovolí sepnout ovládací napětí pro startér.
Re: Zrada v elektrice
Ahoj, po delší době jsem zpátky, bohužel stav dnes vyvrcholil tím, že jsem dnes vůbec nenastartoval, dřív pomáhalo několikrát odpojit a připojit baterku , dnes už ani ťuk. Jsem z toho na prášky, dal bych to i do servisu, ale dost pochybuji, že to najdou,nejspíš mi postupně vymění půlku auta a nakonec bůhví, s jakým výsledkem. K věci: startér jsem rozebral a mechanickou část včetně zasouvání pastorku vyčistil a namazal, motorek jsem nerozebíral. Nedošlo k žádné změně, občas blblo jak popisuji výše. Podotýkám, stojím obvykle na krytém garážovém stání. Teď jsem dva dny parkoval venku, na dnešek pršelo, ráno jsem chtěl odjet, sepnu klíčky do první polohy, normálně svítí kontrolka otevřených dveří, světla ve dveřích atd. Sepnu do startovací polohy, zhasne kontrolka žhavení, někdy se ani nerozsvítí - ne po chvilce, jako normálně, ale hned, ostatní kontrolky svítí tak na půl jasu, a blikají, jako by někdo držel kabel od baterky a přerušoval napájení. Vlevo dole od startéru cvakání, ale netočí. nejspíš to bude někde, kam může zatéct voda, i když auto stojí, ale fakt netuším, kde. Vedení do dveří jsem prohlížel, nic jsem nenašel. Představa, že rozřezávám všechny husí krky v autě a kontroluji všechny dráty mě dost děsí, to už to radši nechám sešrotovat, navíc zrada je v tom, že do mrtva to evidentně dělá, jen když je mokro, vsadím se (nebo spíš doufám) že odpoledne, až to vyschne , normálně nastartuji, ale s tím se nedá jezdit . Poradí někdo, budu vděčný za všechny tipy, co s tím. Podle všeho to opravdu vypadá na zkrat. který nedovolí sepnout nebo spíš přerušuje napětí pro startér, ale netuším,kde to hledat. když jsem sundával startér, prohlížel jsem v rámci možností i kabely co do něj vedou, ale žádný zádrhel jsem nenašel.
Matrix 1,5 CRDi VGT
Re: Zrada v elektrice
Zkusil jsi jak je zde psáno...jinou baterii? Jednu dobu jsem řešil podobnou věc na i30 a ač se to opravdu nezdá,po výměně baterie naprosto bez problémů. Začal bych tím. Upozorňuji-nestačí baterii dobít,ale vyměnit.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Zrada v elektrice
Nezkusil. mám jen jednu , ale už mě to taky napadlo, tuhle mám asi 5 let, nicméně je mi trochu záhadou ta vazba na déšť a mokro, to by, pokud je to baterka, asi nemělo mít vliv? Nicméně jí zkusím teď hodit na nabíječku, pokud to bude mít nějaký viditelný efekt, tak jí vyměním. Chápu, že pokud je načatá a nedává dostatečný proud, tak to nabití nevyřeší, ale když jí nechám třeba 3 hoďky nabíjet a hned to zkusím, tak by to, pokud je to baterka, nějaký vliv mít mohlo, ne?
Matrix 1,5 CRDi VGT
Re: Zrada v elektrice
Podstatné je, jestli máš i nabíječku, která ti řekne, kolik dává aktuálně proudu. Kolegovi v práci jsme dobíjeli baterku, připojil 6A nabíječku, byla slabá, ale lezlo tam max 0.3A, tím ani po třech hodinách žádný zázrak neuděláš. Pokud bys měl nabíječku bez indikátoru, nepoznal bys to. Máš měřák? Změřit baterku na prázdno (vše vypnuté), změřit baterku po rozsvícení světel, o kolik napětí padne. Pokud máš k dispozici další ruce, tak změřit i kolik je na ni při pokusu o startování. Měřit přímo na baterce, abys vyloučil vliv kabelů a měřil fakt baterku.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: Zrada v elektrice
Já bych to ani nepokoušel,prostě si někde zkus třeba půjčit od někoho baterku,nebo napojit přes kabely z jiného auta.A pokud budeš bez problémů startovat je to jasné.A na 95% tipuju že je v předháji a kup novou.Z těch katastrofických scénářů je to ten nejmíň bolavý. A ano,vlhko a chlad na to vliv mají-Nevím proč,ale mají
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Zrada v elektrice
Chlad načatou baterku dorazí úplně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Zrada v elektrice
Ahoj, Díky všem za nakopnutí. Stihl jsem ještě sobotní zavíračku v baterkárně, baterka je vyměněná, auto jede. Jenom nevím, jestli se tím odstraní i příznaky popsané v úvodu vlákna, nebo hnije ještě něco dalšího. Tomu, že dnes nenastartovalo rozumím, baterka měla ještě dost šťávy na kontrolky i zasunutí pastorku, ale na roztočení už ne, co ale nechápu je, že mi to blbnutí popsané nahoře dělá tak rok, a pokud by to bylo načnutím baterky, tak by asi odpojení a připojení nepomohlo, tak uvidíme. Druhá věc je, že na to, že po minulých zkušenostech nekupuju baterku v hypemarketu, bych čekal, že vydrží déle. Mám jí necelých 5 let, auto parkuje ve společných garážích a před zimou jí vždycky hodím na nabíječku. Pravda je, že jezdím spíš o víkendech a v zimě ani to ne, ale mám odpojovač a když nejezdím, tak jí odpojím. Měl jsem Vartu, borec v baterkárně dneska tvrdil, že Varta je OK pokud člověk často jezdí delší trasy, ale jinak moc ne. Prý je nejznámější, ale ne nejkvalitnější. Doporučoval Banner, což jsem doposud měl za hypermarketovou značku, nakonec jsem rozdíl 500 Vč v ceně obětoval, tak uvidíme za 5 let . Údajně má silnější desky. I když začínám mít pocit, že je to možná úplně jedno a všechny vydrží zhruba totéž. Tak hlavně, aby v té elektrice nehnilo nic dalšího. ještě mi rachtá něco asi v rozvodech, postnu to zvlášť, třeba taky poradíte, to ale bude větší oříšek.
Matrix 1,5 CRDi VGT
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Zrada v elektrice
Držím pěsti, aby se elektřina výměnou baterky umoudřila.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Zrada v elektrice
Tak bohužel, výměna baterky nepomohla, chování popsané na začátku trvá. Dneska mi to udělalo po třech dnech v garáži, naposledy jsem jel ve čtvrtek večer, takže ani na déšť se to úplně svádět nedá, i když mi přijde, že to zhoršuje. Zopakuji, přijdu k autu, zapnu klíček do první polohy, kontrolky se rozsvítí a zhasnou, svítí kontrolka žhavení, po chvilce zhasne. Otáčím klíček do startovací polohy a šlus, všechno zhasne, startér se neotočí a tím jsem skončil. Odpojím a hned zase připojím baterku (někdy stačí jednou, někdy několikrát) a normálně nastartuji. Dělá to náhodně. Fakt nevím, kdyby to byl nějaký prodřený drát, tak asi nepomůže odpojit a připojit baterku? Startér jsem vyčistil, pravda , udělal jsem chybu a nerozebral motorek, ale kabely jsem odpojil a tedy s nimi hýbal, elektromagnet rozebral a vyčistil.
Mate mě, že na nic nesáhnu,jenom odpojím a připojím baterku (mám na ní mechanický odpojovač). Jako kdyby se někde musela vybít nějaká kapacita, ale veliká. Jasně, smyčka z drátu je taky kapacita, ale to by asi totálně neodrovnalo kompletní napětí.
Odcházející řídící jednotka? Jestli někoho napadá, jak to nějak systematicky hledat bez výměny půlky auta, please, help. Sice s tím nějak jezdím, ale párkrát mi to udělalo třeba po vypnutí motoru v koloně, a běhat v takové situaci odpojovat baterku není ani komfortní,ani bezpečné. Fakt jsem v koncích.
Mate mě, že na nic nesáhnu,jenom odpojím a připojím baterku (mám na ní mechanický odpojovač). Jako kdyby se někde musela vybít nějaká kapacita, ale veliká. Jasně, smyčka z drátu je taky kapacita, ale to by asi totálně neodrovnalo kompletní napětí.
Odcházející řídící jednotka? Jestli někoho napadá, jak to nějak systematicky hledat bez výměny půlky auta, please, help. Sice s tím nějak jezdím, ale párkrát mi to udělalo třeba po vypnutí motoru v koloně, a běhat v takové situaci odpojovat baterku není ani komfortní,ani bezpečné. Fakt jsem v koncích.
Matrix 1,5 CRDi VGT
Re: Zrada v elektrice
Zkus vypustit ten odpojovač baterky. Mě tohle dělal na tatře. Po výměně odpojovače se závada neopakovala. Pak mě ještě napadá špatná kostra "někde".
hyundai matrix 1.6 GLS rv 05
citroen c3 picasso 1.6 D rv 11
citroen c3 picasso 1.6 D rv 11