Zdravím Sanťáci, opäť sa podelím o ďalšiu skúsenosť s mojím 10r. Kórejčanom...zase mi odišlo riadenie, ale to bude v inej téme

...a mechanik mal času kým príde servo riadenie po oprave a či som už čistil sitko v olej. vani lebo v poslednej dobe už mal 2 SF so zadretým motorom...samozrejme že som okrem pravidelnej výmeny oleja nič také nerobil. Aj keď som to asi pred 2 rokmi žiadal v Author.sevise Hyundai, tak ma odbili že je tam vela rozoberania a pokiaľ nemám žiadnu chybnú hlášku, tak to nemám riešiť. Asi 1 týždeň po poslednej servis. prehliadke a samozrejme výmene oleja mi začala v tiahlom kopci preblikovať kontrolka nízky tlak oleja, ale vtedy som si myslel, že je to nízka hladina oleja, ale keďže oleja bolo MAX., tak som to neriešil a z času na čas začala blikat a stále zhasla a keďže teraz bola na to príležitosť, tak sa to rozobralo a ževraj možno ešte 1000km a motor je v háji(prikladam foto), sitko bolo úplne zapchate, ževraj karbón a muselo sa kúpiť nové, nedoporučuje čistiť, vaňa sa kompletne vyčistila, nový filter, nový olej, všetko vyzerá super

. V mojom SF bol stále olej Castrol, zo začiatku Profesionál 5w30 a neskôr som dával EDGE 5W40 TD. Neodporúčali mi miešať olej SHELL, aby sa neuvolnil karbón a aby neboli ešte väčšie problémy, ale keďže Hyundai ukončil servis s olejmi Castrol a prešiel na SHELL, tak som si olej nosil sám. Momentálne už Castrol v SF nemám, mechanik mi ho odmietol dať, ževraj je to najviac pančovaný olej a najviac karbonuje, mám tam SHELL ULTRA 5W30 a musím prísť na výmenu oleja po 10.000km.
Moje druhé auto VW Touareg 2015 mal takisto najprv Castrol a zachvílu ma čaká 2.servisna prehliadka, ale už len SHELL, s Castrolom skončili.
