i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

acrossik
*
Příspěvky: 12
Registrován: 23 říj 2017, 21:13

i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od acrossik »

Zdravím,
pořídili jsme si nové auto, i30 2017 1.0 GDI šestistupňová převodovka.
Tak bych se ráda zeptala, prý je důležité jak se auto (motor) zajede....mám ho vytáčet nebo se řídit dle rady palubního počítače?
Dle citu řadím tak nějak 2200 otáček, někdy ale na trojky či čtyřku i 3000.
Tak se prosím ptám zkušených, jak na to ?
Děkuji :-)
i30 combi 2017 1.0 88kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8136
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od Mexican »

preboha, hlavne nepozeraj na rady palubneho pocitaca !... litrove GDi som mal na tyzden a radil som vzdy nad 2500ot.. ak ti otacky padnu pod 2000, motor sa vylozene trapi - najjednoduchsie je ak sa budes drzat radena tesne nad 3000 otacok s tym ze pocitaj kopec/rovina. Palubak chce radit v uplne nezmyselnych otackach, dolezite je motor nepodtacat

Vyssie otacky su v pohode ked je motor prehriaty (pozor neznamena ze rucickaje v polovici, daj tomu v tomo pocasi tak 10-15km ako minimum. Prvu nadrz/dve by som asi neprekracoval 4000 otacok, potom pozvolna pri nizsej zatazi (nizsie prevodove stupne) uz tocit vyssie. Zasada je vzdy mat zahriaty motor
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
acrossik
*
Příspěvky: 12
Registrován: 23 říj 2017, 21:13

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od acrossik »

To jsem si myslela, že to píše blbosti.
To jo to slyším, neřadím pod 2000 ot.

To vím, že teď nesmím motor vytáčet víc jak 4000 ot. To mi kdosi řekl, tím se řídím. Zatím máme cca 700km najeto.

Aha, já mám práci vzdálenou tak 12km. Takže zase až tak nevytáčet ? Spíš když pojedeme za rodinou, cca 100km....
Mohl byste mi to více popsat - cestu do práce a pak cesta vzdálenější?
Omlouvám se za někomu možná hloupé dotazy, ale pro mě je to důležité, naše první nové auto.
i30 combi 2017 1.0 88kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8136
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od Mexican »

rad okolo 3000 ako som pisal.. kedze ten liter motorom moc nebrzdi, snaz sa aby si ten motor moc nepretazovala a radsej si pribrzdi brzdami

Zrychluj postupne, ziadne pretekanie medzi semaformi.. na zaciatku (prve-dve tri nadrze) by som asi ja osobne vypinal manualne start-stop ak jazdis primarne po meste

PS: Nove auto treba rozjazdit na dlhsich trasach. Skakat s tym po meste fakt nie je najlepsi sposob - zaplatila si 350+ tisic za nove auto, rozjazdi to auto po par vyletoch v okoli, urobis len dobre (lepsie si zvyknes na auto ako rano/vecer ked mas v hlave uplne ine veci typu decka, pracu, nakupy, ...
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od asd111 »

Dle mého dnešní motory snesou více a není třeba nějak extrémně dodržovat nějaké zajíždění.Asi bych to zbytečně nevytáčel nad 4tis a souhlasím s kolegou nademnou,že by bylo dobré auto trochu projet ať si součástky trochu sednou.Sice mám 1.4T, ale s litrovým motorem mám zkušeností dost.Určitě nejezdit pod 2000ot a nekoukat na indikátor řazení.
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
bubudorf
*
Příspěvky: 31
Registrován: 31 bře 2017, 12:49

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od bubudorf »

Ahoj,já mám s tímto motorem od letošního února najeto 26 000 km.Rady pro jízdu: otáčky nenechat spadnout pod 2000 Horní hranici moc neřeš protože k 5000 se dostaneš při rychlosti 1,2 max 3 při agresivním předjíždění.1a2 jsou vyloženě rozjezdové rychlosti a pak už to tam sázej dle dobrého pocitu z jízdy.Při dálničních 130 to točí na 6 těsně pod 3000.Přeji hodně pohodových km.
Bubudorf
acrossik
*
Příspěvky: 12
Registrován: 23 říj 2017, 21:13

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od acrossik »

Děkuji za rady i přání, snad vše dodržím a zmáknu ;-)

Pavla
i30 combi 2017 1.0 88kW
Uživatelský avatar
hafush
**
Příspěvky: 272
Registrován: 25 srp 2017, 22:51

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od hafush »

Jakou sis pořídila barvičku auta?
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
acrossik
*
Příspěvky: 12
Registrován: 23 říj 2017, 21:13

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od acrossik »

IMG_20171027_175306.jpg
IMG_20171027_175306.jpg (221.38 KiB) Zobrazeno 5548 x
i30 combi 2017 1.0 88kW
Uživatelský avatar
hafush
**
Příspěvky: 272
Registrován: 25 srp 2017, 22:51

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od hafush »

Intenzivní měď je krásná, spolu s bílým pískem a modrou Ara patřila do finálního výběru mého auta. Nakonec přítelkyně vybrala Ara. Líbí se mi totiž moc všechny tři a nemohl jsem si vybrat.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
Uživatelský avatar
Vendelín
***
Příspěvky: 554
Registrován: 05 úno 2014, 17:51
Bydliště: Benešov

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od Vendelín »

Hezká barva,tak ať dělá autíčko samé radosti!!
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od idam.i »

Parádna farba. =D>
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
acrossik
*
Příspěvky: 12
Registrován: 23 říj 2017, 21:13

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od acrossik »

Děkuji :-)
i30 combi 2017 1.0 88kW
Ranndy
Příspěvky: 6
Registrován: 18 pro 2017, 12:03

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od Ranndy »

Chtěl bych jenom přidat i pro diskuzi 1.0 t-gdi vs. 1.4 t-gdi takový poznatek ze Světa motorů. SM měl v dlouhodobým testu Rio 1.0 t-gdi 88kw. Redaktoři SM (letošní vydání v srpnu) popisují zkušenosti. Cestovní rychlost v Německu dlouhodobě 180 km/h a když jí dali na brzdu, tak místo 171Nm měla 211Nm!!!. A to motor nepoznal Vervu100. Spotřeba cca 6l. Myslím, že ten motor dobře poslouží drtivý většině lidí a že by neplatili pokuty za rychlou jízdu se bát nemusí :D
Votavik
**
Příspěvky: 116
Registrován: 19 zář 2017, 20:25

Re: i30 2017 1.0 GDI zajetí nového motoru

Příspěvek od Votavik »

Ahoj, to je docela zajimavy info. By me zajimalo kolik by mela 1.4 T-GDI kdyby nekde zmerili zajetej motor.
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“