Ahoj všichni... nějak mám pocit že bych se měl podělit o radu kterou jsem dostal..Byl jsem na vrakovišti Hyundai.. bral jsem nějaké plasty..a při té příležitosti mi nedalo se nezeptat toho maníka..proč tam stojí tolik santa-féček na rozebrání..když vůbec nejsou bourané ..Bylo mi řečeno že všechny padly na motor..respektive se zadřely Ptám se ..jako proc..byly bez oleje?? Prý ne.. oleje měly dost..ale olejové čerpadlo ho nedokázalo nasát..Údajně se vlivem tepelného namáhání..a nedostatečného dotažení udělá vůle mezi tepelným štítem vstřikovače..a spaliny kontaminuji olej..až do té míry..že takhle zakarbonovaný olej ..ucpe sitko sacího koše a problém je na světě..Sam u našeho santy pozoruji poslední dobu..ze po 4 tis km je olej nebývale černý..a při ranním startu kontrolka pohasína asi po 3 az 4 vteřinách...což už je dle mne nějaký signál ..Najeto máme 260 tis...Nějak jsem zde častečně v diskusích zaznamenal ..že někdo už sundává vanu..a čistí koš... tak nevím jestli je už zde známo co způsobuje jeho nadměrné znečistění.
Rozhodně neponechám nic náhodě..vstřiky vyhodím..a vanu sundám..to vse ješte pred dovolenou..
Tak jestli má někdo nějakou zkušenost s tímto problémem..?
No u nemám zkušenost, nicméně syn má SAAB 9-5 Aero a tam se doporučuje každou 2 či 3 výměnu oleje - mimochodem výměna co 10000km - sundat vanu, vyčistit a vyčistit sítko, a to je benzín! U nafty se olej špiní ještě více. Určitě vyčištěním vany a sítka olejového čerpadla nic nezkazíš. Možná by při nájezdu 260000km stálo za to uvažovat o výměně olejového čerpadla, zvláště pokud po nastartování kontrolka tlaku nezhasne okamžitě a svítí déle
Tak presne před peti lety jsem takhle zadrel moje SF. Udajne ucpany saci kos po 200.000km. Nedavno jsem koupil ojetinku SF se 180.000km. a i když je podle faktur udajne po vymene oleju a filtru tak stejne zrovna zítra nechavam sundat olejovou vanu, vymenit olej i saci kos za novy a všechny filtry. A dneska jsem nechal vymenit i olej v automatu.
Nesnasim blbce a neustupne idioty. Chytraky, vseznalky, cenzuru, vyssi moc, med a prazdnou penezenku. Vive la France
HYUNDAI Tucson 2020 1.6 CRDi 136 HTRAC DCT-7 - N Line - 0.000km +
HYUNDAI Santa Fe 2006 2.2 CRDi Automat 110kw 2WD - 180.000km +
Docela mne strasite manzelky santa ma par tisic do 200k km a asi pro klid duse necham sundat vanu, akorat je blbe, ze jsem olej menil nedavno a zase ho tam vracet po sundani vany ... no nevim
Sorento 2.2CRDi TOP 4x4 (2021)
Sportage 1.6T-GDi GT line 4x4 (2017) Stinger 3.3 V6 T-GDi (2017)
Prodáno:
Santa Fe 2.2CRDi GLS 4x4 (2008)
Sorento 2.2CRDi Premium 4x4 (2013)
Sorento 2.2CRDi (2010)
Santa Fe 2.2CRDi (2007)
cee'd 1.6CRDi (2007)
Mám pocit, že ty problémy se zanášením motoru usazeninama vzniká při "LONG LIVE" výměnách oleje v počátku života auta. Prostě měnit olej po 30000 km motoru neprospívá a když se to takhle udělá 3-4x tak auto s nájezdem 120000km už může mít docela zadělaný motor. V tomto období se většinou auto prodává a problémy si vyžere ten další...... někdy se podaří včasnými výměnami oleje zanášení potlačit, ev. napravit. Dokonce se někdy doporučuje při výměnách měnit značku oleje - přece jenom některá aditiva rozpouštějí lépe to jiné zas ono. Samozřejmě používat kvalitní oleje např. známý Castrol je úplně normální míchač olejů, stejně jako stovky dalších firem, který si sám nic nevyrábí.....
Další zajímavá volba kvalitních olejů je třeba Ravenol či Millers oil zvláště ty syntetické s PAO základem
Když jsem nakousl v předchozím příspěvku SAAB tak třeba konkrétně použití Castrol v předepsané konfiguraci většinou vede k poškození motoru. SAAB např. předepisuje Mobil1
Tak jsem se zrovna vratil ze servisu. Po vymene oleje , všech filtru, sundani olejove vany a vymena sacího kose v olejove vane. Za me spokojenost. Saci kos byl ucpany při skoro 190.000km asi z 20% a v olejove vane zadny další bordel. Tak snad SF bude dal slouzit a nebude zlobit.
Nesnasim blbce a neustupne idioty. Chytraky, vseznalky, cenzuru, vyssi moc, med a prazdnou penezenku. Vive la France
HYUNDAI Tucson 2020 1.6 CRDi 136 HTRAC DCT-7 - N Line - 0.000km +
HYUNDAI Santa Fe 2006 2.2 CRDi Automat 110kw 2WD - 180.000km +
Tato porucha nemá asi s termíny výměny oleje nic moc společného. Měnil jsem olej poctivě, jak je předepsáno a stejně motor dopadl špatně. Vřele všem, kdo má na SF okolo 200.000 km, doporučuji kontrolu a vyčištění sítka sacího koše. Tyto motory prostě z nějakého důvodu ničí olej a karbon pak sítko ucpe . A vzhledem k tomu, že písty jsou zde chlazené postřikem do kanálku v pístu, tak nedostatek tlaku oleje vede přinejmenším k jejich zadření. Kontrolka přitom žádný problém signalizovat nemusí
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
Taky už mám zkušenost ze zadrenym motorem. Taky z niceho nic a byl konec. U me teda spatne udelana go motoru u předchozích majtelu. Tak ji delam znova a davam vse nove a snad bude klid.
Taky jsem se koukal. Na sítku nějaký bordel byl, ale nic strašnýho cca v 220t. Sítko stačí vyčistit, nevím proš někdo shání nové. Zato vana se díky pomocnému rámu nesundavá moc dobře. A ještě hůř se tam namazaná červeným silikonem dává zpátky.
Zdravim, takze lze sundat vanu bez nejakych dalsich demotazi neceho jineho? Mechanikovi se do toho nechce ae ja bych chtel mit kiid a kdyby se neco posralo, tak aspon vedet ze jsem udelal vse co jsem mohl... Diky