Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Vše o garančkách a Vašich zkušenostech se servisy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
brano.susta
Příspěvky: 6
Registrován: 19 říj 2018, 12:13

Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od brano.susta »

Chcel by som si kúpiť Hyundai I30 1,4 T-GDi COMFORT
Rozhodujem sa medzi automatickou a manuálnou prevodovkou.
Neviem ale odhadnúť aký je rozdiel v životnosti a servisných nákladoch na tieto prevodovky.

V rámci servisu automatickej prevodovky sa len vymieňa prevodový olej ?
V akom intervale ?
Dvojspojka vydrží rovnako alebo menej ako spojka pri manuálnej prevodovke ?

PS: Rozmýšľal som aj nad Crdi, ale čítal som v recenziách že 1,4 T-GDi je príjemnejší motor aj s automatom.
Mal som testovacie jazdy a mal som aj taký pocit že benzín je pružnejší.

Vopred dakujem za každú užitočnú informáciu.
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od dibarbora »

Napln je teoreticky dozivotna, u oboch prevodoviek manu/dct je kazdych 60tkm predpisana kontrola hladiny oleja. Dalej sa pise o potrebe vymeny, len pri kontaminacii vodou, na to vy sa malo prist asi pri tej kontrole.

Pri DCT treba mysliet na to, ze aj ked je to automat, ma to dve spojky a nie menic, takze do mesta a do pravidelnych kolon sa nehodi. Poskakovanie spojky silno zatazuje a opotrebovava. Takze prevodovka vhodna hlavne na dlhe trasy.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od Richard555 »

Určitě servis automatu bude něco dražší, než servis manuální převodovky. Je třeba rozlišit typ automatu, u I30 je dvojspojka, protože mám u IX55 měničový klasický automat s planetovými převody, nestudoval jsem DCT u :hyu: .
U dvojspojky jsou 2 možnosti, buď jsou spojky suché, nebo v oleji. Ty suché asi odejdou trochu dřív. Bláboly o celoživotnostní náplni převodovky neber vážně - všechny převodovky chtějí dobrou náplň oleje tedy u manuálu tak max. po 100000km vyměnit olej, ve dvouspojce určitě dřív, tipuji tak po 60000 km stejně jako třeba olej v haldexu u čtyřkolek Škoda. Stejně tak se doporučuje měnit olej v měničovém automatu.
Dvojspojka má problém s popojížděním pomalu (typicky parkování je třeba se naučit) proti tomu měničový automat je v tomto boží, navíc nepotřebuje žádnou dvojhmotu, což nevím u dvojspojek jestli dvojhmotový setrvák je nebo není :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od Pampa »

brano.susta píše:PS: Rozmýšľal som aj nad Crdi, ale čítal som v recenziách že 1,4 T-GDi je príjemnejší motor aj s automatom.
Mal som testovacie jazdy a mal som aj taký pocit že benzín je pružnejší.
Neviem comu hovoris pruznejsi, ak tomu ze ked pridas tak je tak gumovy ze sa nehne kym nepodradi, tak ano. Ak tomu ze ma v nizkych otackach moment, tak zabudni. Automat drzi tie motory v normanom mode na tak nizkych otackach ze ten benzin proste nema moment. Bez podradenia si ani nepinkne (samozrejme zacne radit v momente ked chces aby sa rozbiehalo, namiesto toho si pockas kym podradi a motor sa dostane do otacok). Naopak dizel celkom slusne taha bez podradenia (samozrejme ked chces naozaj odpich a das ho na podlahu, podradi aj ten dizel). Takze mozes pocitat ze ta prevodovku s benzinom bude radit daleko viac ako s dizlom a nasledne asi opotrebuje tu spojku viac.

Pokial ide o to plazenie. Nie je velky problem samotna pomala jazda, ale stav ked sa spojka snazi auto rozbehnut niekde medzi "stojim a nestojim" presne rovnako ako posunujes normalnou spojkou pri rychlosti mensej ako minimalnej. Ked vidis ze ti uz otackomer kopiruje rychlomer, je uz vsetko OK. A vobec nevidim najvecsi problem zapchu, pokial clovek nie je hlupak a nekopiruje predchadzajuci naraznik s polostlacenou brzdou tak to velky problem nie je, ale drzat to v pomalom pohybe do kopceka napriklad pri spomenutom parkovani, to spojka (aj ta manualna) dostane pekne po papuli. Ta manualna mozno este viac, ked nejaky hotentot si v takom rezime pekne vytoci motor : - )))
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
brano.susta
Příspěvky: 6
Registrován: 19 říj 2018, 12:13

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od brano.susta »

Dakujem za rady. Pozeral som porovnanie grafov výkonu a momentu a je fakt že točivý moment má diesel v širšom rozsahu otáčok.

Oplatí sa 100kw diesel alebo stačí ten 81kw, lebo krútiaci moment majú rovnaký.
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od Pampa »

Moment 88kw a 100kw dizla nie je rovnaky, 100kw ma s dct vecsi moment.

EDIT: ... aj ked teraz kukam do oficialnych papierov a tie ukazuju ze maju rovnaky moment, ked som kupoval auto ja urcite to tak nebolo:
https://www.hyundai.sk/files/download/m ... 8-2017.pdf
Aj tato stranka to uvadza tak ako si to pametam spred roka:
http://www.automobile-catalog.com/make/ ... /2017.html
Vsetky dizle maju 280Nm okrem 100kW verzie s DCT ta ma 300Nm

1,4 je tiez turbo motor, takze na benzin moment ma dost velky, ale prevodovka ho prevoduje rovnako ako dizel aby ho drzala v extremne nizkych otackach (ktore vyhovuju dizlu ale nie benzinu) kvoli ekoterorizmu, takze s automatom proste musi podradit lebo je v otackach kde absolutne ziadny pouzitelny moment na zrychlovanie nema, je schopny jedine udrzovat rychlost, nic viac. Proste je to stavane tak ze proste pri zrychleni podradi, co mne nevyhovuje. Vyakusaj si ho a uvidis ci ti to sadne alebo nie.
Naposledy upravil(a) Pampa dne 20 říj 2018, 14:02, celkem upraveno 1 x.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od Alf6 »

Napln je teoreticky dozivotna
Dozivotni znaci rečí vyrobcem vozu "po dobu záruky" . Teda max tech 5 let a to jen a pouze za predpokladu, ze vuz budes provozovat za idealnich podmínek. Něco jako dozivotni napln v pravem slova smyslu neexistuje.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
brano.susta
Příspěvky: 6
Registrován: 19 říj 2018, 12:13

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od brano.susta »

Ja som tiež pozeral rozdiel medzi 81 a 100kw diesla, majú rovnaký krútiaci moment podla technických údajov.
300 / 1 750- 2 500
300 / 1 750- 2 500
Na nete som ale našiel porovnanie v http://www.automobile-catalog.com a tam je uvedené u slabšieho 280Nm

Otázka je či tento rozdiel výkonu bude citelní pri jazde a oplatí sa za neho priplatiť.
vykonova_krivka.jpg
vykonova_krivka.jpg (34.49 KiB) Zobrazeno 6668 x
Pampa píše:Moment 88kw a 100kw dizla nie je rovnaky, 100kw ma s dct vecsi moment.

EDIT: ... aj ked teraz kukam do oficialnych papierov a tie ukazuju ze maju rovnaky moment, ked som kupoval auto ja urcite to tak nebolo:
https://www.hyundai.sk/files/download/m ... 8-2017.pdf
Aj tato stranka to uvadza tak ako si to pametam spred roka:
http://www.automobile-catalog.com/make/ ... /2017.html
Vsetky dizle maju 280Nm okrem 100kW verzie s DCT ta ma 300Nm

1,4 je tiez turbo motor, takze na benzin moment ma dost velky, ale prevodovka ho prevoduje rovnako ako dizel aby ho drzala v extremne nizkych otackach (ktore vyhovuju dizlu ale nie benzinu) kvoli ekoterorizmu, takze s automatom proste musi podradit lebo je v otackach kde absolutne ziadny pouzitelny moment na zrychlovanie nema, je schopny jedine udrzovat rychlost, nic viac. Proste je to stavane tak ze proste pri zrychleni podradi, co mne nevyhovuje. Vyakusaj si ho a uvidis ci ti to sadne alebo nie.
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od Pampa »

Ten rozdiel medzi 88 a 100kW ucitis ked tomu zdvihnes mandle pri prudkom predbiehani ked to tocis nad 3000. Inak nie. Ale nejake obehnutie do kopceka na Donovaloch by som radsej robil so 100kW ako s 88 : - ))) To da rozdiel tipujem ako +1 clovek v aute.

Rozdiel 20Nm medzi 88 a 100kW u DCT pri normalnej jazde ked to prevodovka drzi pod 2000 otacok, priamo neucitis asi ani pri rozbehu, lebo v tom rezime nemas pedal na podlahe (inak by prevodovka podradila). Jedine v com by mohol byt rozdiel je prave to podradenie ktore nastane skorej u toho mensieho tociveho momentu (a to je podla mna zmysel toho navysenia - usetrit radenie pri "normalnej" jazde). Teda v pripade ze tam ten rozdiel naozaj je ... mozno tam bol pred rokom a mozno ho upravili nejakym upgrejdom v priebehu roka aj u tej 88kW verzie. Netusim. Urcite si pametam ze pred rokom tam rozdiel bol a preto som o 88kW vobec neuvazoval. Teraz v papieroch tam jasne nie je, takze bud to upravili alebo nejaka tlacova chybycka.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od Chasnik »

Z toho grafu je krásně vidět, že ty výkonnové nůžky se citelně rozevírají okolo 2750 - 2800 ot. Takže je to podle stylu jízdy řidiče a požadavků nejčastěji používaných tras, zda ten výkon navíc využije a jak často.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
brano.susta
Příspěvky: 6
Registrován: 19 říj 2018, 12:13

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od brano.susta »

Diki za rady.

Nakoniec beriem 1,6 Crdi 85kW s DCT, verziu z 100kW nemali na sklade a ja potrebujem auto súrne.

Najprv som rozmýšlal nad 1,4 T-GDi s DCT, ale bojím sa trochu spotreby a ten rozdiel ceny je len nejakých 800 eur.
Tak dúfam že sa my to vráti na lepšej spotrebe, a nestratím to na servisných nákladoch :)
Pampa
**
Příspěvky: 237
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: Servisné náklady automatická vs manuálna prevodovka

Příspěvek od Pampa »

Benzin alebo nafta skorej zalezi ako s tym jazdis, ta nafta do mesta (alebo kratke jazdy) nie je dobre riesenie ani s tou mensou spotrebou. A ten rozdiel spotreby uz nie je taky ako bol pred 10 rokmi, benzinom spotreba klesa, dizlom rastie. Ja som bral dizla lebo kratke jazdy nerobim. Ale vyzera to ze cena benzinu bude rast, tak asi sa to tak ci onak rychlo vrati : - )))
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Garanční prohlídky, servis“