Výdrž originál baterie ve vozidle
Getz může být klidně i 16 roků, jako v mém případě (DELKOR 45Ah/410A)... se musím pochlubit, no
Je to zřejmě tím, že tahle originálka je poctivě udělaná (vyšší, tlustší a těžší olověné destičky) a sloužila v technicky udržovaném a na elektrické spotřebiče skromném vozidle... anebo jsem měl jen štěstí na pověstný středeční kousek
Před měsícem jsem ji však s velmi těžkým srdcem nahradil za novou, protože už při teplotách okolo nuly dosti váhavě startovala a musel jsem ji během posledního týdne její věrné služby už 2x dobíjet. Jelikož si auto občas půjčují i rodinní příslušníci, tak jsem je nechtěl vystavovat zbytečnému stresu, že někde zůstanou stát. Pořád ji mám ještě uloženu na zemi v garáži a po měsíci stání má stále slušných 12,62 V (před dopsáním tohoto příspěvku jsem ji zašel z plezíru změřit), ale hádám, že její kapacita už bude za ty roky hluboko pod nominální hodnotou, což pro auto už není moc použitelné... leda, že bych ji ještě prubnul v létě
... ne, ne, dělám si srandu
Jako jejího nástupce jsem zvolil baterii EXIDE Premium EA530 53AH/540A s technologií Carbon Boost 2.0, která by měla - alespoň podle slov výrobce - zajistit až 2x rychlejší dobíjení oproti "běžné" baterii (vyrobená je 9J.... 10/2019). Byly na ni veskrze dobré recenze, tož to jsem fakt zvědavý, jak moc se životností přiblíží k originálu, protože pomyslná laťka je nastavena hoooodně vysoko