Problém s vyřazením na neutrál + brzda před nastartováním

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Jan89
Příspěvky: 2
Registrován: 18 zář 2020, 18:37

Problém s vyřazením na neutrál + brzda před nastartováním

Příspěvek od Jan89 »

Zdravím všechny. Nevím jestli mi bude někdo schopný poradit, protože jsem k tomuto tématu nic nenašel.
Včera se mi stalo, že jsem před nastartováním nemohl vyřadit z 1 na N. Auto sálo přes noc. Současně jsem si všiml, že brzdový pedál je tuhý a při sešlápnutí se posunul max. pár cm s velkým odporem. Jako když už stojíte na brzdě. Spojka chodila normálně. Po nastartování se zařazenou 1 se brzdový pedál vrátil do normálu (chápu, že začal pracovat posilovač atd.) a přes a sešlápnutou spojkou se mi podařilo vyřadit na neutrál. Vždy po zaparkování zatáhnu ruční brzdu nadoraz a až po vypnutí motoru zařadím 1, pro jistotu. Chápu že by se to mohlo stát při stání v kopci, ale auto stálo na rovině.
Jde o kombinaci těchto dvou věcí (brzda a nemožnost vyřadit na N). Nikdy jsem se s tím dříve nesetkal, při jízdě bez problémů. Máte s tím někdo zkušenosti?
Doplním, že se jedná o :hyu: TUCSON 2018, 1.7CRDI nájezd 30k manuální převodovka.
Předem děkuji budu vděčný za každou odpověď.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Problém s vyřazením na neutrál + brzda před nastartováním

Příspěvek od Axel.Foley »

Několikrát jsem to zažil, a to když jsem po zastavení zařadil 1, vypnul motor, pustil spojku a zatáhnul ručku. Změnil jsem pořadí úkonů a už se mi to nestalo:

- zastavím s vyšlápnutou spojkou a brzdou
- zatáhnu ruční brzdu
- pustím pedál brzdy (auto se někdy trošku jakoby zhoupne dopředu)
- dám za 1
- vypnu motor
- pustím spojku

Může to vypadat komplikovaně, ale funguje to.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Motor a převodovka“