Tak se mi to taky blizi a premyslim, na co vsechno bych u dealera pri prejimani auta nemel zapomenout.
Pocitam, ze auto obejit, jestli tam nahodou neni nekde nejaky skrabanec, co by pak sel za mnou. Dal, jestli tam neco nechybi, treba kolo (myslim rezervu , hever atd.
Ma cenu neco zkouset ve stylu "svetla sviti, stirace stiraji"? To by asi kryla zaruka, ne?
Karoséria vizuálna kontrola (VIN číslo pod sklom, kontrola kvality a homogénnosti odtieňa laku na celom aute, podrobná kontrola škrabancov a preliačín, skontrolovať hrany dverí, pozrieť sa pod zadný spojler-po pol roku som tam našiel fabrický škrabanec, lícovanie jednotlivých karosárskych dielov, kolesá a obutie - či pasujú k výbave/objednávke + ich vizuálny stav).
Karoséria funkčná kontrola (otváranie/zatváranie dverí, kapoty, dvierok a víečka nádrže)
Pod kapotou -kontrola kódu motora, kontrola hladiny oleja, chladiacej kvapaliny a brzdovej kvapalimy
Interiér (VIN číslo pod sedačkou spolujazdca, štítok na vodičovom B stĺpiku, kontrola výbavy vzhľadom na stupeň výbavy/objednávku, funkčná kontrola výbavy vozidla - svetlá, stierače, infotaiment, klimatizácia, sťahovanie okien, otváranie z vnútra, centrálne zamykanie, nastavenie sedadiel, bezpečnostné pásy, vizuálna kontrola interiéru na prípadné poškodenia)
Batožinový priestor - vybavenie + povinná výbava (rezerva/lepiaca sada, Hever, kľúč na kolesá, ťažné oko + asi šroubovák)
Mal by to všetko kontrolovať predajca a mechanik pri úvodnom servise... ak je ale prípadný problém podchytený v preberacom protokole, tak máš o problém menej v budúcnosti.
Naposledy upravil(a) dibarbora dne 12 říj 2020, 10:40, celkem upraveno 2 x.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
-> spolu s technikom presli auto, tz von, vnutri, motorovy priestor, kufor a vybavu ktora bola na fakture
-> mrkol som sa na VIN, ci sedi s tym ktore je vo fakture
-> nasledne som bol technikom pouceny o zakladnych ovladacich prvkoch a urobili sme cca5 km skusobny jazdu, potom sme este natankovali plnu
-> vylozil som technika a siel som sa previezt asi 100km. Potom som si vecer sadol a detailne precital manual, v dalsich dnoch som si auto preliezol fakt poriadne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Těch aut je cca 20 a musím to rozkládat do delšího úseku, doby, kdy jsem si mohl dovolit 4 dny nedělat nic jiného než přezouvat auta už je pryč. Takže první zítra, zatím poslední 7.11., ale ještě potřebuju 2 termíny, tak se to možná prodlouží...
Podle TPMS, jakmile se začaly používat aktivní ventilky, tak při jejich ceně jsem přešel na přezouvání, teď přichází pasivní systém tak možná časem některá auta zase budou mít komplety. Ale v tuto chvíli se u mě všechno přezouvá.
Dibarbora - no ty jo, to jdi vsechno kontrolovaĺ? To me tam asi zabijou
Mr. Hyundai - tedka ve stredu, nekdy okolo 17h. Budes tam? Pomuzes mi s prebiraci kontrolou
Rikam si, jestli bych je nezkusil pozadat dat auto uz na zimaky (budu mit celou sadu, ne jen pneu), ale stejne asi budu za chvili resit nastrik spodku a dutin, takze by ty kola prohodili tam. At to hned nemusim delat.
Můj i30 STYLE vyroben prý 3/2020 má podle konfigurátoru "tónovaná skla". To asi má a všechny 3 boční skla jsou stejně průhledný. Ale fotka z konfigurátoru má skla na zadních sedadlech a ty za nima (v kufru) daleko tmavší.
Jak to máte vy ?
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Odjinud píše: ↑12 říj 2020, 15:06
Dibarbora - no ty jo, to jdi vsechno kontrolovaĺ? To me tam asi zabijou
Jasné, že áno.... spísal som si zoznam, trochu naučil naspamäť v logických celkoch... otázka pol hodiny....predajca po 5 minútach pochopil, že je tam zbytočný. Jediné na čo sa zmohol asi po 15 minútach, bola otázka, že či som už robil niekde prijímacieho technika/predajcu v autorizáku . Základnú obsluhu vozidla som si už nechal vysvetliť .
Treba to brať tak, že kúpa auta nie je nákup v supermarkete... vzhľadom k hodnote je primeraná precíznosť na mieste.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Tesat do kamene a namlátit do hlav, pokud je v nich obsah a ne vzduch
A pak ještě, prosím Vás, všechny budoucí majitele nových vozidel. Návod k obsluze je "HODNĚ TLUSTÁ KNIHA", plná mimo obrázků, taky písmen, slov a složitých vět. Interaktivní návod zatím neexistuje a obrazový, který by se dal hlavně za jízdy pouštět na displeji MMS, zaplať pán Bůh, také ne. A je moc dobré si najít čas, odložit na pár hodin svoje chytré telefony, tablety, notebooky a tu knihu přečíst.
Ušetříte tím sobě spoustu času, spoustu času na fóru a když nic jiného, obohatíte si svou slovní zásobu. Mimo to, že se dozvíte spoustu těch základních věcí, na které se tady pořád a stále- a stále častěji odpovídá
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 40000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Ještě doplním, jestli sedí číslo VTP na COC, kancelářský šotek může nepěkně zapracovat. Taky mi minule zapomněli dát manuál, ale během 2 dnů se to napravilo.
Výhoda je, že na showroomu je to auto vypulírované, takže případné vady laku jdou dobře zpozorovat.