Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Zdravím, máte někdo zkušenosti s Hyundai i30 1.4 cvvt 2019 na LPG? Máte ho někdo přestavěný? Nějaké postřehy ohledně spolehlivosti atd..?
- Reklama
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Ohledně i30 nevím, ale zkušenost mám s KIA Ceed 1.4 CVVT (což jsou stejné motory, jako v i30). Ve firmě máme nyní takových aut celkem 11, z nichž 10 je přestavěno na LPG. Jsou to vesměs vozy KIA Ceed druhé generace, je mezi nimi ale i jedno auto z třetí generace a několik naopak z generace první (těch už se řada prodala po uplynutí 7leté záruky a po poměrně velkém nájezdu).
Já mám pro sebe shodou okolností vyhrazené to jedenácté auto, které jako jediné zůstalo na benzínu, ale sem tam nějakým tím LPGéčkemtam taky jedu.
Co se spolehlivosti týče, tak oproti provozu na benzín žádné problémy zaznamenány nebyly (poměrně dlouho byla flotila kombinovaná, některá auta se přestavovala i docela dlouho po čistě benzinovém provozu) - o tom konec konců svědčí i to, že jakmile se nyní koupí auto nové, tak jde na LPG co nejdříve.
Pokud jde o provoz, tak plynu si motor samozřejmě vezme víc, než benzínu (cca o 15%?). Někdo tvrdí, že vnímá snížení výkonu při jízdě na LPG více, někdo naopak to, že to ani nepozná. Já patřím spíše k té druhé skupině, ale pravda je, že většinou jezdím v autě sám a bez jakéhokoli nákladu. Rozdíl podle mne není ani v akustickém projevu motoru.
LPG je u tohoto motoru asi docela dobrá volba, pokud tedy člověk odhlédne od těch negativ (zákazy vjezdu do garáží, omezení místa v autě apod.) a má odpovídající nájezd a vhodný profil jízd.
Já mám pro sebe shodou okolností vyhrazené to jedenácté auto, které jako jediné zůstalo na benzínu, ale sem tam nějakým tím LPGéčkemtam taky jedu.
Co se spolehlivosti týče, tak oproti provozu na benzín žádné problémy zaznamenány nebyly (poměrně dlouho byla flotila kombinovaná, některá auta se přestavovala i docela dlouho po čistě benzinovém provozu) - o tom konec konců svědčí i to, že jakmile se nyní koupí auto nové, tak jde na LPG co nejdříve.
Pokud jde o provoz, tak plynu si motor samozřejmě vezme víc, než benzínu (cca o 15%?). Někdo tvrdí, že vnímá snížení výkonu při jízdě na LPG více, někdo naopak to, že to ani nepozná. Já patřím spíše k té druhé skupině, ale pravda je, že většinou jezdím v autě sám a bez jakéhokoli nákladu. Rozdíl podle mne není ani v akustickém projevu motoru.
LPG je u tohoto motoru asi docela dobrá volba, pokud tedy člověk odhlédne od těch negativ (zákazy vjezdu do garáží, omezení místa v autě apod.) a má odpovídající nájezd a vhodný profil jízd.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Hyundai i30pointa 1.4 cvvt lpg
Pointa je vybrat kvalitnu dielnu kde sa bude robit ajservis.Nie lacnu dielnu ale vybornu.... nie je ani dolezity typ splynovaca aj polsky system bude ok ak to ma dielna v ruke.... a samozrejme ekonomika,ak sa to ma vratit za 10 rokov je to nezmysel
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
a taky nejezdit s prázdnou benzínovou nádrží. Palivové čerpadlo je ponořené v nádrži a pokud jezdíš jen na plyn a benzínu v nádrži je málo tak se čerpadlo nestíhá uchladit a zničí se.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
tak to je až ďalší krok.... ešte ten splyňovač nemá....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Uvažuji o přestavbě, ročně najezdím přes 20k tak si myslím že se to vyplatí. Jde mi především zda něco neodchází. Někde jsem četl, že u druhé generace se rozpadal katalyzátor. Tak se ptám, zda má někdo zkušenost, abych tím auto "neodepsal".
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
katalyzátor sa rozpadal lebo bol keramický a nie kovový.... ale to sa deje bez ohľadu na palivo....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Pokud vím, tak problém s katalyzátorem byl nějakou technickou modifikací už před lety odstraněn. U nás ve firmě jsme totiž žádnou takovou potíž vlastně nikdy neřešili, aspoň nemám o ničem takovém povědomost...
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Pri prestavbe je potrebné myslieť aj na to, že citeľne viac dostávajú zabrať sedlá ventilov. Lepšie prerábky majú ma to "primazávací" systém, ale samospásne riešenie to asi nebude, keďže automobilky produkčné motory modifikujú, keď sa počíta z "fabrickou" zástavbou na LPG. Fiat asi najčastejšie, svojho času upravoval niektorú z generácii 1,4 atmo.. aktuálne je v tomto asi "topka" Renault so svojim nepriamovstrekovým 1.0 turbo...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
prímaz je zbytočnosť, na funkci nemá vlyv.... ak veľa jazdí a nejazdí ako pretekár tak kľudne... aj keby motor vydržal len 100 000km, za ten čas ušetrí na x ďalších motorov, u poliakov sa agregátov váľa...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Měnit motor se mi opravdu nechce chtěl bych aby to vydrželo co nejdéle, alespoň 10 let by bylo ideální
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
za 10 rokov niekto najazdi 80 000 a niekto 350 000km takze treba pocitat.... moderne motorceky a lpg si az tak nerozumeju...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Výhoda ale je, že 1.4 CVVT není až zas tak moderní motor - to uvádím zcela vážně jako poctu tomuto motoru, nikoli jako jeho zpochybnění
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Takže myslíte že by mělo být vše v pořádku? Že to ten motor zvládne a bude dlouho sloužit?
Re: Hyundai i30 1.4 cvvt lpg
Vždy to bude lotéria... to, že by Ti motor(konštrukčne neupravený) prevádzkovaný na LPG vydržal rovnako ako na benzín.... to rovno zabudni. Vždy tam bude daň v podobe skrátenej životnosti. O koľko... to závisí od X faktorov (spôsob používania, kvalita servisu, kvalita zástavby....). Cez víkend jeden člen na FB skupine reportoval nadmernú spotrebu oleja (1l/1000km) na 1,4 atmo (i30 PD) upravenej na LPG. Najazdených 200tkm... či s tým má LPG dočinenia dokázané nie je, ale ani zďaleka vylúčené.... keďže to bol taxikár, tak to LPG mal na 100% od nova...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.