Stránka 1 z 2
Optimálny tlak v pneu
Napsal: 30 dub 2021, 20:00
od dibarbora
Ahojte, na koľko hustíte 16" pneu na i30 kombi?
Dôvod otázky je ten, že dnes som vyhodil letné hankooky kinergy eco z prvomontáže po nejakých 45tkm hlavne na opotrebenie vnútorného(k pozdĺžnej osi vozidla) okraja dezénu... vonkajší okraj bol o kúsok lepšie na tom ale aj tam to už bolo hraničné.... stred dezénu mal ešte 4,5 - 5mm. Jedna pneu mala vnútorný okraj miestami zjazdený už na hladko (vlani bola na prednej náprave). Auto som zobral na geometriu... všetky parametre boli ešte v norme, keď to už bolo na mašine, tak len trochu znížili odklon zadných kolies. Takže keď vylúčime geometriu, tak mi vychádza podhustená pneu a tu je kameň úrazu.
Výrobca predpisuje pre bežné zaťaženie 2,2/2,2 bar predok/zadok. Reálne boli kolesá väčšinou nahustené 2,5/2,5 baru... ak som nezabudol, tak pred dlhšími cestami som dofúkal na 2,5/2,8... otázka je, ako nafúkať nové ventus prime3?
Neviem si to opotrebenie vysvetliť... žeby z prvomontáže boli tie pneu až taký hnoj... úprimne neviem si predstaviť hustenie na 2,2/2,2.. to by snáď nedali ani tých 45tkm.....
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 30 dub 2021, 20:41
od Sanchez
Kinergy eco su na tlak 2,5 bar. To som mal na Ceede. Ale tam boli 15".
Na i30 mam tusim tiez eco2, ale 16". Tlacim tam 2,4 az 2,5. Na stlpiku je 2,2 bar, ak sa nemylim.
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 01 kvě 2021, 17:09
od Boryš
Dibarbora: A co třeba 3,5 bar? To bude teprve ecolabůžo...
Na Maree jsem většinou jezdil na 2,1 předek, 2,3 zadek (takový byl předpis výrobce) a letní Bridgestone mi vydržely +-50 tisíc a daly by ještě víc, kdyby auto nešlo do šrotu.
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 01 kvě 2021, 19:53
od dokidoki
Boryš píše: ↑01 kvě 2021, 17:09
Dibarbora: A co třeba 3,5 bar? To bude teprve ecolabůžo...
toľko som mal na i30 keď som ju preberal od predajcu, gúľalo sa to neskutočne
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 01 kvě 2021, 21:30
od dibarbora
Boryš píše: ↑01 kvě 2021, 17:09
Dibarbora: A co třeba 3,5 bar? To bude teprve ecolabůžo...
Na Maree jsem většinou jezdil na 2,1 předek, 2,3 zadek (takový byl předpis výrobce) a letní Bridgestone mi vydržely +-50 tisíc a daly by ještě víc, kdyby auto nešlo do šrotu.
Nešlo mi o ekolabúžo
ale o spôsob opotrebenia pneu... ktoré vykazovalo znaky podhustenia... a životnosť ma tiež nemilo prekvapila... v názve sa pneu pýšia popisom ECO... predpokladám tvrdú zmes, realita 45tkm mi prišla dosť biedna. Na bývalom aute BMW E91... malo na podvozku čo to opravené ale väčšina vecí pôvodná (pri predaji 430tkm)... v čase predaja mali letné barumy bravuris 3HM za sebou cca. 60tkm a ešte 35-40% rovnomerného dezénu...
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 01 kvě 2021, 21:45
od petzl62
17" pneu 225/45/17 léto 2,7-2,8... za studena samozřejmě. 205/55/16 zima 2,6-2,7
Vzorek sjetý naprosto rovnoměrně a žádný problém.
Geometrie - tam kde to opravdu umí a vědí co dělat a jak - 2x do roka vždy po přezutí pneu.
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 02 kvě 2021, 08:50
od Mexican
on je merac a merac. mam doma tri a kazdy ukazuje inak, takze sa pre dobro duse spolieham u aut na jeden a pneumatiky fuk na 2.4. Na vsetkych autach co mam na krku
(Accent, fabia, Fusion, P3008). Pneumatiky zjazdene rovnomerne s jednou vynimkou - raz som presiel cca 5000km s jednou na 1.8 a bolo to vidiet nasledne na vacsom opotrebovani
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 02 kvě 2021, 19:36
od Boryš
dibarbora píše: ↑01 kvě 2021, 21:30
v názve sa pneu pýšia popisom ECO...
To ECO je dáno i huštěním. Já mám předepsané 2,5 baru vepředu i vzadu a četl jsem že je to jen úlitba požadavkům "ekologie". A že je to zbytečně moc a pneu jsou pak tvrdé a netlumí jak by měly/mohly. Jak to má vliv na životnost to nevím. Já jsem začal hustit na nižší tlak.
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 03 kvě 2021, 09:49
od sarin007
Mě foukali v servisu u Fastbacka 17" pneu na 2,7-2,8, což mi přišlo moc, odfoukl jsem na 2,6. Je fakt, že i Tucsona mi tam foukají na 2,7. Ptal jsem se jich, prý kolem 2,6 je optimum, tak nevím
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 03 kvě 2021, 11:05
od Odjinud
Otazka je, co je to ECO. Bud ekonomicky, tj. smejd, nebo ekologicky, tj. taky smejd.
Jinak, kdo urci spravny tlak, to je otazka... podle me vyrobce pneu stanovi pouze max. tlak, aby pneu nebouchla, ale na jake auto to pujde logicky nevi, takze ani nevi, na kolik to sprvne foukat. Vyrobce auta zase vi jen tlak obecne, tj. na rozmery pneu. Ale nevi, co tam kdo da za pneu (znacka, model). Takze vsechny pneu daneho rozmeru by v tomto mely mit stejne vlastnosti, minim tim jakousi vnitrni tvrdost.
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 03 kvě 2021, 12:18
od Boryš
Tak já mám předepsaných 2,5 baru jak jsem již uvedl. Když mi TPMS zahlásilo pokles tlaku tak jsem nafoukal na 2,5 baru a ani po ujetí možná 20 km se to nechytilo. Po zavolání na servis
mi bylo řečeno že mám nafoukat na 3 bary a jet auto projet, že pak se to chytí a pak tlak snížit. Že to tak normálně dělají. Takže nejspíš vědí, že 2,5 baru není bezpečnostní maximum...
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 03 kvě 2021, 20:49
od Axel.Foley
sarin007 píše: ↑03 kvě 2021, 09:49
Mě foukali v servisu u Fastbacka 17" pneu na 2,7-2,8, což mi přišlo moc, odfoukl jsem na 2,6. Je fakt, že i Tucsona mi tam foukají na 2,7. Ptal jsem se jich, prý kolem 2,6 je optimum, tak nevím
Naprostý souhlas, sarin-e. Taky foukám na 2,6 Baru za studena, na výrobcem předepsaných a na štítku uvedených 2,4 Baru se auto chová jako zaoceánský parník. Pneu 225/60 R17.
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 04 kvě 2021, 09:50
od Scaild
Já to řešil spíš pocitově a nejvíc mi sedí asi 2.4. Po přezutí mi to servis nafoukal na 2.1 a bylo to strašně nepříjemné, jak když jedeš bahnem.
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 07 kvě 2021, 16:16
od Patr
Já jsem to nechal nafoukat na 2,3 vpředu i vzadu a nějak nepociťuju, že by to plavalo. Mám ale zesílené gumy XL, které bývají o něco "tvrdší".
Re: Optimálny tlak v pneu
Napsal: 09 kvě 2021, 22:49
od Chasnik
dibarbora píše: ↑30 dub 2021, 20:00
Ahojte, na koľko hustíte 16" pneu na i30 kombi?
Dôvod otázky je ten, že dnes som vyhodil letné hankooky kinergy eco z prvomontáže po nejakých 45tkm hlavne na opotrebenie vnútorného(k pozdĺžnej osi vozidla) okraja dezénu... vonkajší okraj bol o kúsok lepšie na tom ale aj tam to už bolo hraničné.... stred dezénu mal ešte 4,5 - 5mm. Jedna pneu mala vnútorný okraj miestami zjazdený už na hladko (vlani bola na prednej náprave). Auto som zobral na geometriu... všetky parametre boli ešte v norme, keď to už bolo na mašine, tak len trochu znížili odklon zadných kolies. Takže keď vylúčime geometriu, tak mi vychádza podhustená pneu a tu je kameň úrazu.
Výrobca predpisuje pre bežné zaťaženie 2,2/2,2 bar predok/zadok. Reálne boli kolesá väčšinou nahustené 2,5/2,5 baru... ak som nezabudol, tak pred dlhšími cestami som dofúkal na 2,5/2,8... otázka je, ako nafúkať nové ventus prime3?
Neviem si to opotrebenie vysvetliť... žeby z prvomontáže boli tie pneu až taký hnoj... úprimne neviem si predstaviť hustenie na 2,2/2,2.. to by snáď nedali ani tých 45tkm.....
Máš pravdu, 2,2 je nesmysl. Já na CRDi GD foukal na 2,5 a origo Continentaly z výroby vydržely více než 70 tkm. Buď ty Hankooky jsou horší než Contíky nebo nevím.
Na Albínovi foukám taky 2,5, někdy zadek 2,7 podle zátěže, ale vzhledem k nájezdu zatím nejsem schopen opotřebení zhodnotit.