Girův kombík - 1.5T-GDi MHEV DCT
Napsal: 12 úno 2022, 20:36
Tak jsem se po 3 dnech dostal k pc a můžu zhodnotit naše soužití s novou i30 - aktuálně ujeto 300km.
Hned na úvod níže foto našeho nového mazla (i30 kombi 1.5 T-GDi MHEV DCT family smart + NAV) a poté i naše předchozí "žihadlo" (Fabia II Combi 1.2HTP holobyt s manuální klimou)
První co musím pochválit tak je základní zobrazení infotaimentu. Neruší a nevyžaduje řidičovu pozornost a pokud nepotřebuji navigaci, tak z ní ani nevyjíždím a líbí se mi, že v pravé části je vidět reálná mapa okolí a aktuální pozice vozidla.
Rádia už mám nastavena, telefon spárován, takže vše potřebné ovládám z pohodlně z volantu.
A když jsme u toho infotaimantu tak jsem si všiml jedné chybky. Systém asi nezná naše zákony a rychlostní omezení na 70km/h se zobrazuje i za křižovatkou pokud za ní není cedule, která to rychlostní omezení ruší. Párkrát to nezaznamenalo ani vjezd do obce a stále ukazovalo 90 či 70 - snad to do budoucna vyladí.
Nicméně hned po pár minutách vrtání se v systému a řešení připojení telefonu jsem narazil na první velké zklamání. Naštěstí není spojeno se samotným vozem, ale s tím, že můj věrně a spolehlivě sloužící telefon disponuje pouze verzí Androidu 9 bez možnosti upgradu což znamená, že není podporováno Android auto Naštěstí podobně výkonné stroje s Androidem 10 a vyšším začínají okolo 5 000Kč, takže upgrade mě moc stát nebude (nechci řešit alternativní připojení).
No a už se dostávám k samotné jízdě. Při courání po městě jsem nechápal jak někdo může nadávat na odhlučnění. Z venku nebylo slyšet nic -bohužel ani motor, takže rozjezdy byly zprvu trochu krkolomné - sice mám automat, ale musel jsem si zvyknout na celkovou reakci motoru a převodovky. Pár desítek minut jízdy po městě a už to bylo v pořádku. Při výjezdu mimo město tak už se začal objevovat zvuk proudícího vzduchu okolo auta a drobný hluk od kol - nic co by nějak rušilo - rádio nebylo ani potřeba nějak zesilovat. Ovšem při rychlosti 130km/h už bylo potřeba rádio lehce zesílit, ale i tak jsme si odhlučnění chválili (tohle bude velice subjektivní pocit a bude záležet z jakého auta přecházíte).
Co se týče akcelerace tak samozřejmě režim ECO je velice ospalý, NORMAL je prostě normál ale nevydržel jsem a po hodině klidné jízdy jsem přepnul na SPORT a zkusil akceleraci z 50 na 130. No hned po sešlápnutí pedálu se mi na tváři vyrojil úsměv jako dítěti, které pod stromečkem rozbalí vytoužený dárek. I když to ještě nebylo plně s pedálem na podlaze, tak auto vystřelilo a během pár vteřin už jsem musel dávat nohu pryč, jinak bych přišel o papíry dřív než bych auto stihl zaregistrovat . Zbytek cesty byl opět poklidný ovšem s tím rozdílem, že už jsem se nemohl dočkat až bude auto zajeté a režim sport bude zapnut po zahřátí motoru .
No a co se týče spotřeby tak za těch 300km byla průměrná spotřeba 5.9l/100km což je o 0,5l více než kolik je udávaná (samozřejmě zatím podle palubního počítače - tankovat budu až mě k tomu auto vyzve a poté porovnám údaje z palubního počítače a reálné spotřeby)
První natankování bylo hned 44l takže opravdu minimální náplň - ovšem ze salonu je Benzina celých 200m daleko, takže pohoda a navíc jsem s tím díky fóru počítal.
Pokud tohle čte nějaký čekatel stejné motorizace tak vydrž stojí to za to
Hned na úvod níže foto našeho nového mazla (i30 kombi 1.5 T-GDi MHEV DCT family smart + NAV) a poté i naše předchozí "žihadlo" (Fabia II Combi 1.2HTP holobyt s manuální klimou)
První co musím pochválit tak je základní zobrazení infotaimentu. Neruší a nevyžaduje řidičovu pozornost a pokud nepotřebuji navigaci, tak z ní ani nevyjíždím a líbí se mi, že v pravé části je vidět reálná mapa okolí a aktuální pozice vozidla.
Rádia už mám nastavena, telefon spárován, takže vše potřebné ovládám z pohodlně z volantu.
A když jsme u toho infotaimantu tak jsem si všiml jedné chybky. Systém asi nezná naše zákony a rychlostní omezení na 70km/h se zobrazuje i za křižovatkou pokud za ní není cedule, která to rychlostní omezení ruší. Párkrát to nezaznamenalo ani vjezd do obce a stále ukazovalo 90 či 70 - snad to do budoucna vyladí.
Nicméně hned po pár minutách vrtání se v systému a řešení připojení telefonu jsem narazil na první velké zklamání. Naštěstí není spojeno se samotným vozem, ale s tím, že můj věrně a spolehlivě sloužící telefon disponuje pouze verzí Androidu 9 bez možnosti upgradu což znamená, že není podporováno Android auto Naštěstí podobně výkonné stroje s Androidem 10 a vyšším začínají okolo 5 000Kč, takže upgrade mě moc stát nebude (nechci řešit alternativní připojení).
No a už se dostávám k samotné jízdě. Při courání po městě jsem nechápal jak někdo může nadávat na odhlučnění. Z venku nebylo slyšet nic -bohužel ani motor, takže rozjezdy byly zprvu trochu krkolomné - sice mám automat, ale musel jsem si zvyknout na celkovou reakci motoru a převodovky. Pár desítek minut jízdy po městě a už to bylo v pořádku. Při výjezdu mimo město tak už se začal objevovat zvuk proudícího vzduchu okolo auta a drobný hluk od kol - nic co by nějak rušilo - rádio nebylo ani potřeba nějak zesilovat. Ovšem při rychlosti 130km/h už bylo potřeba rádio lehce zesílit, ale i tak jsme si odhlučnění chválili (tohle bude velice subjektivní pocit a bude záležet z jakého auta přecházíte).
Co se týče akcelerace tak samozřejmě režim ECO je velice ospalý, NORMAL je prostě normál ale nevydržel jsem a po hodině klidné jízdy jsem přepnul na SPORT a zkusil akceleraci z 50 na 130. No hned po sešlápnutí pedálu se mi na tváři vyrojil úsměv jako dítěti, které pod stromečkem rozbalí vytoužený dárek. I když to ještě nebylo plně s pedálem na podlaze, tak auto vystřelilo a během pár vteřin už jsem musel dávat nohu pryč, jinak bych přišel o papíry dřív než bych auto stihl zaregistrovat . Zbytek cesty byl opět poklidný ovšem s tím rozdílem, že už jsem se nemohl dočkat až bude auto zajeté a režim sport bude zapnut po zahřátí motoru .
No a co se týče spotřeby tak za těch 300km byla průměrná spotřeba 5.9l/100km což je o 0,5l více než kolik je udávaná (samozřejmě zatím podle palubního počítače - tankovat budu až mě k tomu auto vyzve a poté porovnám údaje z palubního počítače a reálné spotřeby)
První natankování bylo hned 44l takže opravdu minimální náplň - ovšem ze salonu je Benzina celých 200m daleko, takže pohoda a navíc jsem s tím díky fóru počítal.
Pokud tohle čte nějaký čekatel stejné motorizace tak vydrž stojí to za to