Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Ahoj mám i30 1.4 Tgdi 103 kw 2017, najeto 90 tisíc. Po delší jízdě - buď cca hodině po Praze plné rozjezdů, nebo po hodině a půl mimo město mi začne cukání / trhání při skoro každém rozjezdu (někdy i trochu dříve). Dělá to v horním záběhu spojky a auto se jakoby zachvěje (jakoby dvakrát něco přeskočí), někdy to je ale horší a několikrat za sebou poskočí (trhaně se rozjede). Zhoršené to je do kopce. Neudělá to když dám více plynu. Současně mi začne i to, že když při konstantní rychlosti sundám nohu z plynu, tak dvakrát cukne a to samé když přidám.
Dělalo to loni únor, březen, duben a od května do října ani jednou, začalo to znovu s příchodem zimy v listopadu. Ptal jsem se na to v Hyundai v březnu a doporučili mi výměnu svíček, jenže nebyly skladem, tak jsem je měnil až v červnu preventivně, když už to nedělalo. Cívky dle diagnostiky ok.
Někde jsem četl, že se něco zahřeje ve spojce (myslím, že lamela s přítlačákem) a mohlo by to dělat. Pokud auto nechám přes noc odpočinout, druhý den jezdí jak nový. Pokud odpočívá jen hodinu a jedu znovu někam, cuká to stále. První hodinu jízdy jezdí perfektně, spojka zabírá skvěle uprostřed. Motor jede jak nový.
Ještě doplním, že v srpnu / září tohle cukání nedělalo, ale občas bylo líné a jakoby se dusilo. Taky jsem kolikrát musel víc šlapat na plynový pedál, aby to jelo. A ještě mělo neklidný volnoběh a cítil jsem trochu benzín při nastartovaném autě když jsem stál u kufru. Pomohlo projetí párkrát do vysokých otáček, ale asi na 3 týdny. Pak jsem tam dal čistič do benzínu od Liqi molly a Oxicat na čištění Lambdy, egr a katalyzátoru. Po Oxicatu se vše sklidnilo a od té doby vše ok a jede perfektně. 80 tisíc jsem tankoval Vervu 100 nebo OMV Maxmotion, od jara Natural 95 na Benzině s VIF (měl jsem už podezření, že po zdražení paliv mají ty drahší zvětralé a mohlo by to být tím, ale asi nebylo). S autem jezdím jen já, většinou klidně, Prahu i mimo Prahu (v zimě mimo Prahu méně). Na displeji nikdy nebyla žádná chyba. Baterie mi odešla v půlce prosince, je tam teď nová Yuasa a to na to vliv nemělo, jen to začalo až po daleko delší době, než dříve (asi po 1:15 po Praze).
Co by na to mohlo mít vliv? Co se děje se spojkou, když sundám nohu z plynu a opět na něj šlápnu?
Dělalo to loni únor, březen, duben a od května do října ani jednou, začalo to znovu s příchodem zimy v listopadu. Ptal jsem se na to v Hyundai v březnu a doporučili mi výměnu svíček, jenže nebyly skladem, tak jsem je měnil až v červnu preventivně, když už to nedělalo. Cívky dle diagnostiky ok.
Někde jsem četl, že se něco zahřeje ve spojce (myslím, že lamela s přítlačákem) a mohlo by to dělat. Pokud auto nechám přes noc odpočinout, druhý den jezdí jak nový. Pokud odpočívá jen hodinu a jedu znovu někam, cuká to stále. První hodinu jízdy jezdí perfektně, spojka zabírá skvěle uprostřed. Motor jede jak nový.
Ještě doplním, že v srpnu / září tohle cukání nedělalo, ale občas bylo líné a jakoby se dusilo. Taky jsem kolikrát musel víc šlapat na plynový pedál, aby to jelo. A ještě mělo neklidný volnoběh a cítil jsem trochu benzín při nastartovaném autě když jsem stál u kufru. Pomohlo projetí párkrát do vysokých otáček, ale asi na 3 týdny. Pak jsem tam dal čistič do benzínu od Liqi molly a Oxicat na čištění Lambdy, egr a katalyzátoru. Po Oxicatu se vše sklidnilo a od té doby vše ok a jede perfektně. 80 tisíc jsem tankoval Vervu 100 nebo OMV Maxmotion, od jara Natural 95 na Benzině s VIF (měl jsem už podezření, že po zdražení paliv mají ty drahší zvětralé a mohlo by to být tím, ale asi nebylo). S autem jezdím jen já, většinou klidně, Prahu i mimo Prahu (v zimě mimo Prahu méně). Na displeji nikdy nebyla žádná chyba. Baterie mi odešla v půlce prosince, je tam teď nová Yuasa a to na to vliv nemělo, jen to začalo až po daleko delší době, než dříve (asi po 1:15 po Praze).
Co by na to mohlo mít vliv? Co se děje se spojkou, když sundám nohu z plynu a opět na něj šlápnu?
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw
- Reklama
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
No,
je potreba nejdriv zjistit/rozlisit (a z popisu to neni zrejme), jestli za to muze motor, nebo spojka. Bud teda sam, nebo servis.
Co se tyce posledniho dotazu, pri ubrani/pridani plynu (bez slapani na spojku) spojka jako takova nedela nic, jen se muzou vymezit vule v celem ustroji. Na internetu to ale nikdo nevyresi, pro diagnostiku je potreba se s tim aute svezt.
je potreba nejdriv zjistit/rozlisit (a z popisu to neni zrejme), jestli za to muze motor, nebo spojka. Bud teda sam, nebo servis.
Co se tyce posledniho dotazu, pri ubrani/pridani plynu (bez slapani na spojku) spojka jako takova nedela nic, jen se muzou vymezit vule v celem ustroji. Na internetu to ale nikdo nevyresi, pro diagnostiku je potreba se s tim aute svezt.
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Dneska jsem se domlouval v Hyundai, že mám přijet bez objednání až to bude dělat...bylo na garančce a diagnostika žádné závady v minulosti nenašla. Jen jsem chtěl zkusit, jestli někdo neměl stejný problém. Sám právě nevím, jestli to je spojkou, nebo motorem. Ale vzhledem k tomu poskakování když to dělá nejvíc to může být klidně motorem.
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Pořídil jsem si wifi diagnostiku a přišel jsem na zajímavou věc. Ikdyž bylo venku na nule nebo večer mínus, mám teplotu nasávaného vzduchu 29 C. Druhý den jsem měl 21C a venku byly 4 stupně.
Měla by tato hodnota odpovídat okolí, nebo je teplota zkreslena např. zahřátím motoru apod? Pokud by si auto myslelo, že je léto, tak by dávalo smysl, že mě cukání zlobí přesně s příchodem velmi nízkých teplot. Od května do října necuklo ani jednou.
Díky
Měla by tato hodnota odpovídat okolí, nebo je teplota zkreslena např. zahřátím motoru apod? Pokud by si auto myslelo, že je léto, tak by dávalo smysl, že mě cukání zlobí přesně s příchodem velmi nízkých teplot. Od května do října necuklo ani jednou.
Díky
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw
-
- **
- Příspěvky: 205
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Podle podpisu (103kw) tak máš asi 1.4 tgdi a ne 1.4i.
To čidlo teploty sání se umístí za intercoolerem. Takže ukazuje každou chvíli neco jiného, za jízdy ve zimě je teplota nízká (v mém případě asi 10°C vyšší než okolí), po zastavení se zvyšuje protože do intercooleru nic nefouká (delší červená nebo na přejezdu klidně nějakých 40°C ikdyž venku je pod nulou)
V případě atmosféry (1.4i, 1.5dpi) samozřejmě bude teplota sání víceméně stejná jako venku.
To čidlo teploty sání se umístí za intercoolerem. Takže ukazuje každou chvíli neco jiného, za jízdy ve zimě je teplota nízká (v mém případě asi 10°C vyšší než okolí), po zastavení se zvyšuje protože do intercooleru nic nefouká (delší červená nebo na přejezdu klidně nějakých 40°C ikdyž venku je pod nulou)
V případě atmosféry (1.4i, 1.5dpi) samozřejmě bude teplota sání víceméně stejná jako venku.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Opravím si to, díky. Jinak díky za vysvětlení. Zkusím sem nahodit moje hodnoty z diagnostiky a hodnoty kolegy, stejné auto 2017, akorát najeto o 50 tisíc méně.
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw
-
- **
- Příspěvky: 137
- Registrován: 31 říj 2019, 17:46
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Znie to rovnako ako u mňa ale ja mám DCT. Začalo to pred rokom a pol, menili mi dvojspojku v rámci záruky, triaslo to aj po výmene ale potom to prestalo. Celý rok pokoj až pred touto zimou znovu to isté. Servis sa celý čas motá okolo prevodovky. Za 3 týždne mi budú meniť zotrvačník. Ale ja nečakám, že to pomôže. No nechám sa prekvapiť.
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Servis ti vyměnil dvojspojku bez setrvačníku???
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
-
- **
- Příspěvky: 205
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Když máš ty i kolega stejný motor jako já, mohl bys se podívat na tu věc (nějaký přívod do převodovky) co jsem se ptal tady na konci 3. strany? https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 3&start=30 jestli se vám taky trochu oleje (asi) z toho uniká nebo máte ho čistý? Video https://youtu.be/VVgpjp1Pfno
Díky.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
-
- **
- Příspěvky: 137
- Registrován: 31 říj 2019, 17:46
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Mám tu v okolí 3 servisy Hyundai a keby nemám nové auto tak do žiadneho z nich už nikdy viac nevkročím. Pri každej serviske ni solídne prelejú olej... Ale to je to posledné na čo by som sa mohol sťažovať.
Hyundai i30 fastback 1.4 t-gdi 7DCT 2018 Ultimate
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Dej vědět, jestli to pomohlo. Já zatím laboruju sám, auto už je po záruce a jelikož se mi to stane dvakrát měsíčně, tak jsem zatím ani jednou neměl čas jet zrovna do servisu to ukázat.pozorovatel píše: ↑06 úno 2023, 18:43 Znie to rovnako ako u mňa ale ja mám DCT. Začalo to pred rokom a pol, menili mi dvojspojku v rámci záruky, triaslo to aj po výmene ale potom to prestalo. Celý rok pokoj až pred touto zimou znovu to isté. Servis sa celý čas motá okolo prevodovky. Za 3 týždne mi budú meniť zotrvačník. Ale ja nečakám, že to pomôže. No nechám sa prekvapiť.
Po 4 měsících se mi zase začalo dít to, co jsem popisoval v prvním příspěvku na konci - při delší jízdě (ve velké zimě) začalo být auto hlavně na dálnici líné, jakoby se mu nechtělo. Musím více šlapat na plyn, spotřeba se mi zdála větší. Při první zkoušce projetí do 5-6 tisíc otáček se zrychlení trhalo, druhé už bylo ok. Nebo ve 120ti mi jednou nereagovalo na plyn, ve 120ti jsem dal plyn na podlahu a více nejelo. Nebo i při krátké vzdálenosti přidám více plyn ve městě a rozjezd velmi pomalý, jako by se turbu nechtělo a druhý a když to zkusím znovu, už je to ok. Minulý víkend se oteplilo a auto jezdilo jak drak, zkoušel jsem pořádný rozjezd a táhlo pěkně. Ještě se mi zdá, že když to bylo líné, tak to i hůř brzdilo.
Nevím, jestli to má souvislost s problémem s rozjezdy, ale klidně nemusí. Měl jsem podezření už i na vývěvu, která se stará o podtlak turbu (možná i brzdám), ventil N95 regulace turba anebo váha vzduchu či senzor tlaku potrubí. Či blbne potenciometr v plynovém pedálu. No asi to může být vlastně vším a kolega se mi směje, že každý týden přijdu s něčím jiným. Předtím jsem měl podezření na egr, přicpaní katalyzátoru nebo špatné lambdy, protože na tu lenost auta pomohlo projetí do vyšších otáček nebo oxikat. Auto chci dát dokupy, protože sice plánuju třeba za rok nové, ale chtěli si ho koupit rodiče. Zkusím sem nahrát záznamy volnoběhu z diagnostiky moje i kolegy, ale nic jsem v tom moc nezpozoroval. Jinak zkusím ještě na dekarbonizaci motoru, která má pročistit skoro vše, ale nevím jak s váhou vzduchu a škrtící klapkou.
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Nejde mi editovat předchozí příspěvek, myslel jsem ventil N75. Ta ztráta výkonu se mi děla dva týdny koncem ledna krátce po garančce a když jsem jedno tankování nedal vif. Poslední 3 týdny jezdí naprosto v pořádku.
A ten další problém - cukání po delší jízdě při rozjezdech - se mi objevil naposledy před týdnem, když jsem jezdil hodně po Praze. Takže teď poslední týden jezdí parádně. Je to tedy oboje dost sporadické. Ještě jsem někde četl, že někomu problém s cukáním při rozjezdu dělal nějaký spínač spojkového pedálu, který diagnostika neodhalí. Všiml jsem si, že když auto začne po tý hodině cukat při každém rozjezdu, hrozně rychle mi padají otáčky při přeřazování. Normálně mi padají pomalu a drží zůstanou držet kolem tisíce a přišlo mi, že mi padaly velmi rychle. Ten spínač by měl držet otáčky pro plynulé řazení.
Ještě se mi zdá velmi nízká volnoběh. Kolega má 720 ot, já mám cca 655. Je to normální?
A ten další problém - cukání po delší jízdě při rozjezdech - se mi objevil naposledy před týdnem, když jsem jezdil hodně po Praze. Takže teď poslední týden jezdí parádně. Je to tedy oboje dost sporadické. Ještě jsem někde četl, že někomu problém s cukáním při rozjezdu dělal nějaký spínač spojkového pedálu, který diagnostika neodhalí. Všiml jsem si, že když auto začne po tý hodině cukat při každém rozjezdu, hrozně rychle mi padají otáčky při přeřazování. Normálně mi padají pomalu a drží zůstanou držet kolem tisíce a přišlo mi, že mi padaly velmi rychle. Ten spínač by měl držet otáčky pro plynulé řazení.
Ještě se mi zdá velmi nízká volnoběh. Kolega má 720 ot, já mám cca 655. Je to normální?
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Ahoj, mam stejny problem akorat u 1.0 T-GDi. Prisel si co to cukani zpusobuje? Ja se ptal jednoho za me dobreho mechanika, kdyz mi menil brzdy a ten rekl, ze po delsi dobe rozjezdu napr v kolone ve meste ci na dalnici se spojka zahreje a proto to pak cuka. Na chvili jsem se s tim spokojil, ale kdyz jsem ted narazil na tento prispevek tak mi to zas vrta hlavou.
Kazdopadne ztratu vykonu jsem loni parkrat taky zazil, ale jen pri plnem plynu, treba na 4 nebo 5 to po 4 vterinach najednou prestalo zrychlovat a jelo to jak kdyby bez turba Pomohlo pustit plyn a slapnout znovu a jelo to zas normalne. Letos se mi to zatim nestalo.
Kazdopadne ztratu vykonu jsem loni parkrat taky zazil, ale jen pri plnem plynu, treba na 4 nebo 5 to po 4 vterinach najednou prestalo zrychlovat a jelo to jak kdyby bez turba Pomohlo pustit plyn a slapnout znovu a jelo to zas normalne. Letos se mi to zatim nestalo.
Re: Cukání / trhání při rozjezdu po delší jízdě
Já jsem to květen - říjen neřešil, protože se to nestane ani kdybych se snažil. Začal listopad a začalo to dělat znovu. Teď před 2 týdny to dělalo hned po 15 minutách jízdy, jeden týden skoro furt. Teď je docela klid. Ale auto docela vibruje při studeném startu. Možná něco se spojkou a dvojhmotou... Přišel jsi na něco? Já zatím ne.
Jinak ztráta výkonu už rok není, tam už je klid. Docela jsem se věnoval pročištění - BG, Oxicat a dekarbonizace motoru.
Jinak ztráta výkonu už rok není, tam už je klid. Docela jsem se věnoval pročištění - BG, Oxicat a dekarbonizace motoru.
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw