Ahoj všem,
Mám Tucson 2018 po faceliftu 2.0 CRDI 136kW výbava Style. Auto jsme koupili z bazaru od autorizovaného dealera. Ještě má tovární záruku do 11/2023, najeto 40000km. Všechno funguje perfektně, jen mi nejde do hlavy systém FCW (varování před možnou srážkou s autem vpřed) a FCA resp. AEB (nouzové brždění).
Auto máme cca 3 měsíce a i když mám obě funkce aktivované a dokonce u FCA mám nastavenou vysokou citlivost, tak mě ještě ani jednou auto neupozornilo na nebezpečnou situaci. Mám služební oktávku III s radarem a tam mi zařve relativně často, systém funguje pěkně.
Tak jsem dnes udělal test „na krev“. Zkusil jsem dojet auto bráchy přede mnou s nohou připravenou na brzdě. Až když jsem dojel fakt hodně blízko a docela agresivně, tak mě systém varoval. Nestihl jsem zaznamenat přesný typ hlášení, ale na brzdy nedupnul. Jen varoval. A to fakt na poslední chvíli, že kdybych nebyl připravený na brzdě, tak už by mi v reálu bylo takové varování k prdu…
Podle pravé přední krycí mřížky na předním nárazníku by měl být namontovaný radar, kameru u zrcátka mám.
Je tohle chování asistenta normální nebo něco není dobře?
Jde mi taky o to, že mi auto hlásí za 20 dní servis. Už jsem nepočítal, že bych šel na garančku do autorizáku, údržbu si bez problémů udělám sám. Počítám s tím, že mi tím padne záruka, ale o 2 měsíce se nezblázním….
Jinak s autem jsme maximálně spokojený, je to super kára…
Díky za názory a zkušenosti.
Asistent FCW a FCA - varování před překážkou a nouzové brždění
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Asistent FCW a FCA - varování před překážkou a nouzové brždění
Být tebou, jsem rád, že to zbytečně neřve a nedupe na brzdy v nejméně vhodnou chvíli.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Asistent FCW a FCA - varování před překážkou a nouzové brždění
Hyundai reaguje pozdeji - videl jsem nejake testy tech brzdeni a H zacne brzdit casto tak pozde, ze uplne nezastavi. Ale nehoda ve 20 nebo 60 km/h je porad dost rozdil, a aspon to nedela rizikove situace dupnutim na brzdu. Plus, ono to bere v potaz, jestli akcelerujes, nebo jsi akorat pustil plyn, atd. Zkus jet na parkovisti do prekazky a misto brzdeni uhnout.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asistent FCW a FCA - varování před překážkou a nouzové brždění
za mna ideal - ked to je ticho a neprudi
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023