Teplota vzduchu v sání
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Melkor
- **
- Příspěvky: 282
- Registrován: 26 led 2007, 16:45
- Bydliště: Velké Popovice
- Kontaktovat uživatele:
Teplota vzduchu v sání
Dneska jsem se hrabal v motoru (kolísá mi volnoběh) a je mi divný, proč do airboxu vede oválnym průduchem vzduch zrovna kolem chladiče a ustí je vyvedeno nad chladičem tak, že mezi kapotou a nádechem je sotva centimetr... celý tento plastový díl je za provozu dost teplý a vzduch je z motorového prostoru nasáván skrz rozpálený plastový díl do airboxu. Nebylo by lepší tenhle černej plastovej díl vyndat a natáhnout od někud studený vzduch rovnou k tomu oválnému průduchu v airboxu??? Proč je to v originále řešeno takhle? (tuším že to nějaký význam má...a proto to tak dělaj)
- Reklama
- Rasty
- *****
- Příspěvky: 2268
- Registrován: 19 srp 2005, 18:47
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Já jsem u coupe kde je to řešeno stejným působem celej tenhle plast vytáhl včetně prachového náporu pod blatníkem a místo toho jsem natáhl hliníkovou rouru z otvoru v nárazníku (a hlavně o nejdál od motoru). Motor lépe reaguje na plyn, ale jen malinko
† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=2951Melkor píše:Tys to zkoušel vyndat? a kromě zvuku změnilo se ještě něco? Já si myslím že jenom to vyndat je k ničemu...Spíš by to chtělo tam místo toho plastu kolem rozpáleného chladiče přivést vzduch odněkud z podnárazníku. A když se to vytáhne nějakým husím krkem tak by to o moc hlučnější bejt nemělo
P.S. - omluvte vzhled motoru, ty fotky jsou rok staré, motůrek už vypadá trochu lépe a do léta to bude ještě lepší Ale princip sání zůstal stejný, s pár úpravami, které se týkaly spíš zlepšení technického provedení - schéma "filtr - trubka - vstup na nárazníku" nebylo třeba měnit.
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
- Melkor
- **
- Příspěvky: 282
- Registrován: 26 led 2007, 16:45
- Bydliště: Velké Popovice
- Kontaktovat uživatele:
Přesně na tohle sem narážel. Tohle je super práce a jak píšeš měla smysl. Já sem uvažoval o podobné variantě nádechu, ale skrz originální airbox. A pídím se, proč to Hyundai vyrábí s tím černým plastovým dílem, který ten vzduch nejen hodně ohřívá, ale také trochu brzdí. Nějakej smysl to mít musí, ale jakej. (kdyby to smysl nemělo tak to hyundai vyrobí jinak)
Pravda je, že jsem nad tím taky bádal - proč vede originál sání zrovna nad chladičem a svodama, kde je horko jak v peci... Místem to není, mají tam x jiných možností, kam to dát, tak proč si safra vybrali zrovna tuhle? Předehřívat tam vzduch v zimě taky nemá cenu - pokud je motor studený, je studený i chladič, a když se zahřeje, už zase potřebuje spíš studený vzduch... tam bude nějaká vychytávka... Proč to sakra ty šikmovocí dali tam? Jediné, co mě napadá, je že z nějakého důvodu potřebují mít určitou délku sání (třeba kvůli snížení hluku????) před airboxem a tohle umístění bylo nejméně konstrukčně náročné a teplota je v tomto případě podružná. U toho mého náporového sání jsem si taky všiml jedné věci - při studeném počasí a studeném motoru se při nízkých otáčkách (rozjezdy, tak 800-1200 ot.) motor občas jakoby na vteřinu dvě "zadusí", netáhne a nejde do otáček - je třeba rozjíždět se s trochu vyššíma otáčkama(1500 - 2000), pak to neudělá. Po zahřátí motoru je to O.K. - s origo sáním to ale nedělá nikdy... že by tohle bylo jádro chlupatého psa čili pudla? Neumíte někdo Korejsky, že bysme se zeptali přímo v centru dění? Docela by mě to taky zajímalo...
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI