Turbodmychadlo

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Kaproman
Příspěvky: 6
Registrován: 03 led 2008, 13:52
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Turbodmychadlo

Příspěvek od Kaproman »

Dobrý den, zdravím všechny členy fóra, jelikož jsem tady novej a nedávno jsem si pořídil new Santa Fe s naftovým motorem 2007. Brouzdal po netu a našel Vaše pěkný fórum a nikde nenašel co mne zajímá. Na dveřích od prodeje mám samolepku s tímto textem :

TURBODMYCHADLO (naftové motory)

Jestliže je vozidlo vybavené turbodmychadlem, nezastavujte motor okamžitě po jízdě. Nechte motor běžet na volnoběžné otáčky po dobu přibližně 60 vteřin a nebo více na vychladnutí turbodmychadla.

Dodržujete toto doporučení výrobce nebo to řešíte jinak, případně Vaše doporučení ? Mohl by laikovi vysvětlit princip turbodmychadla a jeho chlazení. Předem děkuji. 8)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Thomick76
*
Příspěvky: 14
Registrován: 03 led 2008, 13:45
Bydliště: Homole u Českých Budějovic

Turbo

Příspěvek od Thomick76 »

Ahoj,
určitě většina lidí to doporučení nedodržuje, ale asi by měli... Je to kvůli tomu, aby turbo nasálo chladný (resp. chladnější) vzduch a ochladilo se. To celé pak zapříčiní, že se na něm neusazuje a nezapéká špína, prach nebo vlhkost na horkých plochách a nesnižuje to jeho životnost.

Snad to stačí ale technik nejsem... :wink:
Tomáš

služební HYUNDAI - třeba I30, iX35, Santa Fe, iX20 :)
soukromá Elantra 1.6i, zelený sedan, RV 2000, 315 000 km !!!

http://www.facebook.com/pages/Ceske-Bud ... 2111055417
koddet
*
Příspěvky: 16
Registrován: 18 pro 2006, 22:23
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbodmychadlo

Příspěvek od koddet »

"Chladím" jen když jsem jel rychle další dobu, např. když na dálnici zajedu k benzínce tak chvíli čekám na volnoběhu.

Dobrý článek ohledně turba a jak se k němu chovat je tady.
Kaproman
Příspěvky: 6
Registrován: 03 led 2008, 13:52
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kaproman »

Děkuji za odpovědi. :lol:
Uživatelský avatar
jardo0908
*
Příspěvky: 83
Registrován: 10 led 2008, 12:35
Bydliště: Vitanova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jardo0908 »

turbo po rychlejsej jazde ma strasne vysoke teploty pretoze spaliny su velmi horu ce a samotne turbo ma velmi vysoke otacky a tym ze motor zastavite trpia hlavne loziska a system turba VGT to este viac potrebuje pretoze meni geometriu lopatiek a po nedohladeni s amozu zadriet lopatky preto je dobre min tych 60s motor nehat klepat alebo ho ochladit plynulou jazdou nie je to lacna zalezitost a ma to ja dopady na zivotnost turba a hlavne pochipe kd ema vacsi tlak
tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Re: Turbodmychadlo

Příspěvek od tomki »

koddet píše:"Chladím" jen když jsem jel rychle další dobu, např. když na dálnici zajedu k benzínce tak chvíli čekám na volnoběhu.

Dobrý článek ohledně turba a jak se k němu chovat je tady.
zravim,

s tym turbom je to pravda, ja mam prave chiptuning ale mam to genialne vyriesene pomocou autoalarmu magicar 100, ktory ma okrem dialkoveho startu aj tzv. turborezim, kde sa da nastavit prave beh po vypnuti zapalovania takze ked vytiehnem kluc zavriem auto tak motor bezi este celu minutu a mam pokoj.
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“