První dvoje jsou od Helly a další od firmy Stualarm.
Všechny mají homologaci pro provoz na pozemních komunikacích.
Hella




Jsou pouze žárovkové.
Od Stualarm 2x LED diody,1x žárovkové



Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Podle mě to má ale i nevýhodu a to, že nejsou pořádně vidět, zvláště když jsou až v nárazníku.Rasty píše:zanmená to to že nemusíš mít zapnuté hlavní světla ale jen tyto. Má to tu výhodu že častým zapínaním a vypínáním ničíš žárovky a mají velký odběr. Použitím světel pro denní svícení šetříš jak žárovky ve světlech, tak i baterii a vcelku není takovej odběr.
Souhlas, se světly jezdím už několik let (ještě před tímto zákonem) a žárovku/výbojku jsem měnil jen 1x. A jako z hlediska zvýšení spotřeby to bude dle mě dělat nula nula nic, kolik berou ty specoš světla pro denní? Mám od koupě santíka světla stále zapnutá a neřeším žádné přídavné.Rexcor píše:Podle mě to má ale i nevýhodu a to, že nejsou pořádně vidět, zvláště když jsou až v nárazníku.Rasty píše:zanmená to to že nemusíš mít zapnuté hlavní světla ale jen tyto. Má to tu výhodu že častým zapínaním a vypínáním ničíš žárovky a mají velký odběr. Použitím světel pro denní svícení šetříš jak žárovky ve světlech, tak i baterii a vcelku není takovej odběr.
Druhá věc je, že se mi nezdá, aby to tak ničilo žárovky...nevšiml jsem si, že by odcházely častěji, než za provozu kdy se nesvítilo.
Tak ono kolikrát nejde jen o tu cenu, ale i komfort. Já používám lepší žárovky Tungsram Megalight. Cena je asi 200 za kus. Předpokládám, že asi odejdou podstatně dříve než standardní za 80kč. U mě je tak debilní výměna, že musím k levé žárovce podběhem. Když si představím, že bych tu žárovku měnil v lednu na sněhu, kdy je v podběhu 20 kilo sněhu, tak je to příšerná otrava. Takhe tam ty žárovky budou do smrti auta... Navíc mám světelný senzor, takže se o světla nebudu muset starat vůbec. Ve dne svítí ta pro d.s. a jakmile se sešeří, automaticky se zhasnou a rozsvítí se ty hlavní. Ještě nejsem rozhodnut, uvidím, jak dlouho mi vydrží první sada Tungsram Megalight.Bruno píše:Já bych taky přispěl se svou troškou do mlýna!!!
Sada pro denní svícení, jak se tu píše, stojí cca 3 500Kč, šetří se tím žárovky ve světlometech a také nějaká úspora na benzinu za spotřebovanou el. energii.
Beru to tak, čistě ekonomicky:
náklady na pořízení 3 500Kč
cena jedné žárovky do světl. obyčejná průměr 100Kč = 35 ks žárovek
vezmu-li v úvahu, že se mohou spálit i jiné žárovky povinného osvětlení př. 12 ks á průměr 40 Kč = cca 500 Kč
3 500 - 500 = 3000 Kč = 30 kusů hlavních žárovek + 12 ks ostatních
Za jakou dobu tolik žárovek spotřebuješ????
Něco je ještě potřebné odpočítat na benzín ale i tak je to astronomická suma za světla denního svícení s ohledem na ekonomiku provozu. K bezpečnosti to moc nepřispívá, protože ty světla za běžného provozu moc nevynikají a v záplavě normálního svícení je spíše přehlédneš, což u normálních světel se ti nestane. Je to módní záležitost / na starý auta/ u nových aut je to něco jiného, tam to máš v ceně a ne jako vícenáklady.
U starých aut to spíš vidím něco jako Tunnig !!!Je to však jen můj osobní názor, který nikomu nevnucuji!!!!!
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |