Jedného krásneho dňa sa mi odporúčala CD mechanika v mojom autorádiu, hláška "READ ERROR" tak som sa ho rozhodol rozobrať a pozrieť sa na to.
Najprv sa však treba ku autorádiu dostať
1. V priečinku na prístrojovej doske vyberte gumovú podložku
2.V priečinku sú 4 skrutky, ktoré uvoľníte krížovým skrutkovačom
3. Ťahom hore a k sebe uvoľníte priečinok, jednoducho len rukou. Sám povyskočí
4. Pod priečinkom je ešte jedna skrutka ktorú treba uvoľniť a to je posledná kovová prekážka k uvoľneniu celého čelného panelu
5. Čelný panel musíte uvoľniť jemným, ale že naozaj jemným vypáčením a žiadne skrutkovače. poškodíte plasty!!!
6. Pozor k panelu sú ešte pripojené konektory na ovládanie klimatizácie, výstražné blikanie a kontrolka airbagov. Tie treba odpojiť, kabeláž je síce pevná, ale netreba riskovať jej pretrhnutie.
7. Uvoľníte 4 skrutky a rádio je uvoľnené. Potiahnutím k sebe ho vyberiete
8. Odpojíme konektory rádia a hlavne nezabudnúť na konektor antény
9. Takto by to malo vyzerať bez rádia a čelného panelu
10. Z rádia treba odpojiť držiaky na prístrojovú dosku, 4 skrutky
11. Už v ruke držíte samotné rádio
12. Demontovať horný kryt rádia a ste v samom jadre môjho problému
13. a 14. Čelný plastový panel je prichytený 4 malými skrutkami a 8 plastovými západkami, ktoré sú extrémne náchylné k ulomeniu. Skrutky dáte dole aj sami ale tie plastové potvory nie. Potrebujete ešte jeden pár rúk aby ste ich vedeli postupne uvoľňovať a demontovať čelný panel
15. Po uvoľnení panelu musíte dávať pozor na pásik vodičov, pozor na pretrhnutie inak mate rádio už len na parádu Prečo musíte dať dole čelný panel? Pod panelom je dvojica skrutiek ktoré držia CD mechaniku, ktorú musím vymeniť za novú
16. Ešte uvoľniť zadné dve skrutky a CD mechanika je voľná
17. CD mechanika je voľná, ale ešte ju treba odpojiť od dosky v autorádiu
18. 19. Tento konektor treba uvoľniť
20. Ak by nieto chcel tak ako ja kúpiť novú mechaniku tak je to Matsushita single CD mechanism
https://www.aliexpress.com/item/Origina ... 25923.html
Dúfam, že Vám to pomôže, aspoň tak ako mne.
Autorádio demontáž a rozorbatie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
Re: Autorádio demontáž a rozorbatie
Perfektní návod. Chystám se to taky rozdělat a zkusit vložit na osvětlení rádia další reostat aby tolik nesvítilo a dalo se to ovládat. Ale až bude teplo.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Autorádio demontáž a rozorbatie
Protoze se mi nechce delat navod od zacatku, doplnim k teto demontazi jak odstranit zavadu samocinneho vypinani radia a zavadu nemoznosti zapnuti radia. Muze za to jedna a ta sama soucastka.
Demontaz jak je perfektne popsano vyse a to az do bodu 15. Za oba druhy zavad muze soucastka hned u toho spojovaciho pasku jak je v demontazi upozorneni na opatrne odpojeni od prednoho panelu. Najdete ji jednoduse, je to kondenzator s oznacenim "C905".
Pokud je ve zkratu, nelze diky ni radio spustit (spojuje trvale GND na pin č.20).
Zdar, at se dari.
RR
Demontaz jak je perfektne popsano vyse a to az do bodu 15. Za oba druhy zavad muze soucastka hned u toho spojovaciho pasku jak je v demontazi upozorneni na opatrne odpojeni od prednoho panelu. Najdete ji jednoduse, je to kondenzator s oznacenim "C905".
Pokud je ve zkratu, nelze diky ni radio spustit (spojuje trvale GND na pin č.20).
Zdar, at se dari.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Autorádio demontáž a rozorbatie
Skvělý návod má ale jednu "chybičku krásy" - ne všechna auta mají kastlík navrchu na palubce.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Autorádio demontáž a rozorbatie
S hornou schránkou je to akurát jednoduchšie a je tam lepšie vidno. Inak je postup rovnaký a začína sa bodom č. 5 - opatrne vypáčiť.