Divný zvuk, turbo ?!
Moderátor: Moderátoři
Divný zvuk, turbo ?!
Zdravím všechny příznivce vozů HYUNDAI jsem čertvým majitelem vozu Hyundai Matrix s motorem 1,5 CRDi. S autem prozatím maximální spokojenost, až na jednu drobnost a tou je zvláštní zvuk, který se ozývá od třetího, znatelnější je při čtvrtém a pátem rychlostním stupni, když je sešlápnutý plyn, otáčky okolo 2000 a auto akceleruje. Je to jakoby crvlikání, které jde odněkud jinud, než od motoru - zvuk motoru je jiný, spíše takový v hlubokých tónech, tento co zachytávám je ve vyšších. Zdá se mi, že zvuk vychází odněkud zepředu od strany řidiče, při jízdě na spolujezdcovém sedadle mě rovněž nutí soutředit se nalevo.
Pokud sešlápnu plyn na rovině bez kvaltu, slyším jenom motor... pokud se brzdí motorem při všech rychlostních stupních, rovněž není nic slyšel.
Co jsem byl v servise, kde jsem auto kupoval, tak mi mechanik říkal, že neví, jestli ten zvuk s motorem souvisí, že jim to tam mám zavést a kouknou se, co by to mohlo být. Musí porovnat se stejným jiným motorem.
Neslýcháte někdo, "diesláci", podobný zlobivý zvuk a je to tudíž normální zvuk (syrového) motoru ?? Mám momentálně cca 1200 km.
Pokud sešlápnu plyn na rovině bez kvaltu, slyším jenom motor... pokud se brzdí motorem při všech rychlostních stupních, rovněž není nic slyšel.
Co jsem byl v servise, kde jsem auto kupoval, tak mi mechanik říkal, že neví, jestli ten zvuk s motorem souvisí, že jim to tam mám zavést a kouknou se, co by to mohlo být. Musí porovnat se stejným jiným motorem.
Neslýcháte někdo, "diesláci", podobný zlobivý zvuk a je to tudíž normální zvuk (syrového) motoru ?? Mám momentálně cca 1200 km.
Hyundai Matrix Premiun 1,5 CRDi
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 05 bře 2008, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Podobná zkušenost
Mám taky nového Matrixe a ten zvuk mě taky překvapil. Mám najeto 900 km, takže to přičítám, zatím, zmiňované syrovosti motoru. Navíc je to moje první dieselové auto, takže ještě nemám uši dostatečně naladěné na ropu. Jinak jsem jízdními vlastnostmi nadšen.
Hyundai Matrix, 1,5 CRDi VGT Celadon Blue
Já při přiřazení turba neslyším žádné cvrlikání, pouze cítím zrychlení. Nejsou slyšet žádné pazvuky, vibrace, žádné otřesy nic. Dle mého laického pohledu by se ani žádné zvuky neměly ozývat. Pokud se ozývají zvuky, tak to svědčí buď o nějakém dotyku rotujících částí, špatném nastavení lopatek nebo možná ložiska (pokud tam nějaká vůbec jsou ). Určitě bych to sledoval, protože podle mne to není úplně košer i když jezdit se s tím možná dá.
Matrix CHAMPION, 1,5CRDi VGT, rok 9/2006
Getz 1,3, rok 3/2003
Getz 1,3, rok 3/2003
pazvuky při 2000ot/min
Jedná se asi o rezonanci přístrojové desky u režimu "dušení" motoru ( není plynulá akcelerace , motor se spíše podtáčí ) po překročení 1900 tj. po plném záběru turba to přestane. Je to asi způsobeno blízkosti kritických otáček (prvních nebo druhých , kdo zná problematiků vibrací rotačních strojů , ví o čem mluvím ), v každém případě to není závada ,pouze motor pracuje v oblasti která není pro něj příjemná . V případě plynulé akcelerace pod plynem tento jev nenastane.
Mě osobně se turbo projevuje zvukem který přirovnávám k siréně záchranky jedoucí kdesi daleko za mnou. Ve vyšších otáčkách pak zanikne v hluku motoru. Zvuk vnímám někde mezi 2000-2500 otáčkami. Zrovna jsem dočetl zajímavý článek pojednávající o problémech turbodieslů a tam se píše, že tento zvuk ukazuje na odcházející turbo Proto by mě zajímalo zda to někomu taky "hvízdá"
Prohledal jsem jiná fóra a našel jsem info, že podobné zvuky jsou slyšitelné i na typu Tuscon. Komunikoval jsem s výrobcem, který mi potvrdil, že u Tusconu se jedná o vybrace spojky v důsledku podtáčení motoru. Optimální otáčky motoru Matrixu CRDi VGT jsou 3000 rpm bez ohledu na zařazenou rychlost.
Lze předpokládat, že u Matrixu se jedná o stejný problém. Začal jsem řadit při cca 3100 rpm a je to OK. Je také nutná jemnější práce s plynem, což byl můj problém. Tímto stylem jezdím asi 1000 km a spotřeba se se pohybuje na úrovni 5.8 l i při použití klimatizace.
Lze předpokládat, že u Matrixu se jedná o stejný problém. Začal jsem řadit při cca 3100 rpm a je to OK. Je také nutná jemnější práce s plynem, což byl můj problém. Tímto stylem jezdím asi 1000 km a spotřeba se se pohybuje na úrovni 5.8 l i při použití klimatizace.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8135
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
mno neviem ci motuju do Matrixu tu istu 1,5 VGT s 81 kW ako do Accenta a tu istu prevodovku (na 99% myslim ze ano) tak potom 3000 otacok rozhodne optimum nie je. Optimom sa rozumie vzdy rezim najvyssieho mozneho krutiaceho momentu spojeny s co najvyssim komfortom jazdy (vykonom a spotrebou), tu na 1,5 CRDi VGT v okoli 2000 otacok (konkretne 1750 az 2700 dosahujenajvyssi krutiaci moment)... ak do toho kalkulujeme spotrebu plus jazdu pod zatazou (3-4-5 ludia) tak optimom bude aj s rezervou 2000-2200 otacok.. a tym samozrejme klesne spotreba, myslim ze ani u vacsieho a tazsieho matrixu nie je problem udrzat spotrebu pod 5,5 litrapehlo píše:Prohledal jsem jiná fóra a našel jsem info, že podobné zvuky jsou slyšitelné i na typu Tuscon. Komunikoval jsem s výrobcem, který mi potvrdil, že u Tusconu se jedná o vybrace spojky v důsledku podtáčení motoru. Optimální otáčky motoru Matrixu CRDi VGT jsou 3000 rpm bez ohledu na zařazenou rychlost.
Lze předpokládat, že u Matrixu se jedná o stejný problém. Začal jsem řadit při cca 3100 rpm a je to OK. Je také nutná jemnější práce s plynem, což byl můj problém. Tímto stylem jezdím asi 1000 km a spotřeba se se pohybuje na úrovni 5.8 l i při použití klimatizace.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8135
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
uz z podstaty dieslu je tych 3000 otacok ako optimum mimo. Ano, max vykon hranici niekde u 4000 otacok, to vsak je uz daleko za optimom motora. Ked ti ale povedali ze 3000, jazdi 3000 ... tych pol litra paliva rozdiel je na 30 000 km je cca 4800 kc pri sucasnej cene nafty.. a kvili tomu rozdielu by som si ja osobne dal poraditpehlo píše:Tak nevím, skoro bych předpokládal, že výrobce bude znát hodnotu optimálních otáček motoru a nevím jaký důvod by ho vedl aby mi poskytl nepravdivé informace právě v této oblasti.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Zdravíčko pánové, mám již téměř na svém Matrixovi naježděno 15 000 km a tudíž se chystám na garanční prohlídku. Dnes jsem byl v servise, kde jsem auto chtěl kupovat, ale bohužel mi ho v dieslu nebyli schopni již odnikud stáhnout a tak jsem pořídil jinde, leč jsem chtěl využít jejich servisu. Projel jsem auto s majitelem (vedoucím servisu) a potvrdil mi, že je tam opravdu "něco" slyšet, ale u nich zakoupených vozů (mluvil o 5 Matrixech a pár dieslových Accentech) nikdo z majitelů nic podobného nepozoroval (nehlásil) a ani oni o tomto podivném zvuku nic neví, tak mě odkázal řešit tuto záležitost jako reklamaci u mého prodejce, kam se chystám v nejbližších dnech. Tam mi už před nedávnem několikrát říkali, že si to po 3 000, 5 000 a snad i 10 000 km "sedne". Pokud bych to chtěl řešit (samo, že chci!) tak musejí sehnat stejný motor aby to posoudili, takže se brzy chystám toto porovnání u nich podstoupit - rád bych byl i přítomen, jelikož jsem potkal člověka se stejným autem (dokonce i barvou ), který žádný jiný zvuk z auta krom motoru neslyší a to už najezdil pár milionu kilometrů (kamionák).
Jsem zvěděv, jak to dopadne, o výsledek se podělím.
Co se týče otáček motoru, tak všeobecně se o dieslu ví, že mu svědčí spíše otáčky v rozmezí 1500-2500 ot/min. Z mého pohledu na tento motor je ideální držet otáčky (s ohledem na spotřebu i akceleraci) mezi 1800-2300 ot/min.
Zatím jsem se bohužel pod 5l na 100km nedostal, ale to připisuju tomu, že jezdím hodně město a dálnici (okolo 110 když to jde), leč to občas i protáhnu, nadruhou stranu přes 6l to ještě nešlo ani "pod parou"
Jsem zvěděv, jak to dopadne, o výsledek se podělím.
Co se týče otáček motoru, tak všeobecně se o dieslu ví, že mu svědčí spíše otáčky v rozmezí 1500-2500 ot/min. Z mého pohledu na tento motor je ideální držet otáčky (s ohledem na spotřebu i akceleraci) mezi 1800-2300 ot/min.
Zatím jsem se bohužel pod 5l na 100km nedostal, ale to připisuju tomu, že jezdím hodně město a dálnici (okolo 110 když to jde), leč to občas i protáhnu, nadruhou stranu přes 6l to ještě nešlo ani "pod parou"
Hyundai Matrix Premiun 1,5 CRDi
Hlučné turbo
Takže jsem absolvoval garačku a výsledkem - je to normální.
Něco málo informac okolo...
Při přejímání auta technikem a "prokázání" nezvyklého zvuku, technik prohlásil "toto jsme nedávno řešili, to jsou plechy u podvozku, které se někde dotýkají, jak se motor hýbe. Vyřešíme".
Při vyzvedávání auta: "Ty zvuky nejsou způsobené vibracemi, ale jsou pro CRDi motory běžné - porovnávali jsme s motorem CRDi v Accentovi, Matrix tady nebyl a zvuky byly slyšet i tam. U vašeho vozu bohužel trochu více."
Toto konstatování mi ale moc nevyhovuje, jelikož v jiném servise mi říkali, že to není normální... Zkusím ještě zavolat na importéra, jestli nepoví něco víc, protože bych nerad měl rozesrané turbo a při mém "štěstí" se mi rozskočí po vypršení záruky... Mám to ale nahlášeno v zápiscích, takže snad bych případný spor vyhrál ?!? Asi spíš ne...
Něco málo informac okolo...
Při přejímání auta technikem a "prokázání" nezvyklého zvuku, technik prohlásil "toto jsme nedávno řešili, to jsou plechy u podvozku, které se někde dotýkají, jak se motor hýbe. Vyřešíme".
Při vyzvedávání auta: "Ty zvuky nejsou způsobené vibracemi, ale jsou pro CRDi motory běžné - porovnávali jsme s motorem CRDi v Accentovi, Matrix tady nebyl a zvuky byly slyšet i tam. U vašeho vozu bohužel trochu více."
Toto konstatování mi ale moc nevyhovuje, jelikož v jiném servise mi říkali, že to není normální... Zkusím ještě zavolat na importéra, jestli nepoví něco víc, protože bych nerad měl rozesrané turbo a při mém "štěstí" se mi rozskočí po vypršení záruky... Mám to ale nahlášeno v zápiscích, takže snad bych případný spor vyhrál ?!? Asi spíš ne...
Hyundai Matrix Premiun 1,5 CRDi
Re: Divný zvuk, turbo ?!
Tak mám matrixe dva dny a tyto zvuky mě dostaly. Zjistil jsem je okamžitě jak jsem jel s autem domů. Je to přesně tak jak se píše v prvním příspěvku. Trochu mě to rozladilo a dneska se v servise na to zeptám ( jdu si pro SPZ ).... Jinak motor jede jak z praku. Máte někdo nějaké další postřehy okolo tohoto zvuku ??
NEW; MATRIX; 1.5 CRDi VGT 81 kW; r.v. 2009.
OLD; VW POLO;1.9 TDI 81 kW; r.v. 1999.
OLD; VW POLO;1.9 TDI 81 kW; r.v. 1999.
Re: Divný zvuk, turbo ?!
já mám podivné zvuky asi v 2000ot ale je to spíš nějaký plast v palubce na garančce jsem jim to říkal přilepili mi kabel od radia a zlepšilo se to nicméně je to tam stále,doufám že s motorem to nesouvisí, a k té spotřebe chlapi jak to děláte já jezdim za 6,4 at dělám co dělám
Matrix 1.5 CRDi VGT