Výměna brzdových kotoučů svépomocí
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Výměna brzdových kotoučů svépomocí
Ahoj všem,
chtěl bych se zeptat,zda je možné si vyměnit přední brzdové kotouče sám a případně jak to udělat?Dělal to někdo z Vás?
I have Accent 1.3 /1995
chtěl bych se zeptat,zda je možné si vyměnit přední brzdové kotouče sám a případně jak to udělat?Dělal to někdo z Vás?
I have Accent 1.3 /1995
- Reklama
- Virus
- **
- Příspěvky: 159
- Registrován: 24 bře 2007, 19:14
- Bydliště: Freetek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím. Mám takový laický dotaz. Je třeba při výměně kotoučů měnit i ty ložiska v náboji nebo tam můžou zůstat ty starý? Pze jak jsem se na to ptal automechanika, tak mi řekl, že je může vyměnit nebo je tam nechat. Zítra to budu rozebírat tak bych prosil o radu, zda je tam můžu nechat. Jestli teda jde sundat náboj vyměnit kotouče a nahodit náboj zpět s původními ložisky.
Accentík 1,3; 62 KW; r.v. 96-7; mírně upraven
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ložiska pokud jsou dobré bych neměnil ale proč ti sem píšu! Při výměně kotoučů vyměň i deštičky protože staré kotouče mají vyjeté drážky a ty jsou i v destičkách takže by jsi rychleji vytvořil drážky v nových kotoučích a dokud by se tak nestalo tak by ti to méně brzdilo.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Virus
- **
- Příspěvky: 159
- Registrován: 24 bře 2007, 19:14
- Bydliště: Freetek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
To je jasný. Dělal jsem kdysi v servisu a měnil komplet brzdy, ale ještě jsem se nesetkal s nábojem před bubnem. Sundat čelisti, roztáhnout dát nové desky, povolit buben (jedním pojistným šroubkem) sundat starý nasadit nový (utáhnout šroubek) nasadit čelisti a hotovo. No uvidíme zítra co a jak.
Accentík 1,3; 62 KW; r.v. 96-7; mírně upraven
- Virus
- **
- Příspěvky: 159
- Registrován: 24 bře 2007, 19:14
- Bydliště: Freetek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem to vykutil. Neměl jsem ani profi zvedák ani profi nářadí a dělal jsem to úplně poprvé a zatím to vypadá, že je všechno OK. Ložiska zatím nehučí a brzdy brzdí. Chtěl bych poděkovat Aldikovi za obchod a mému otci za vydatnou pomoc, bez které bych to kutil ještě teď. Jestli se do toho chcete taky někdo vrhnout sám doma tak přeji hodně štěstí, měl jsem z toho docela strach, ale šlo to celkem v pohodě (vytáhnout náboj bez vercajku je docela pakárna ale šlo to) Taky děkuji za rady všech Háčkařů a vůbec všech.
Accentík 1,3; 62 KW; r.v. 96-7; mírně upraven
- Samuel
- **
- Příspěvky: 169
- Registrován: 12 bře 2008, 19:07
- Bydliště: Nitra, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Hmmm clovece a nevies sem buchnut komplet navod ako na to.....co si pouzil a tak,.......lebo len kotuce ma vyjdu na 1500 za ks a nechcem si predstavit co bude stat robota tu u nas.........a hlavne tie loziska....ako sa to robi presne ??Virus píše:Tak jsem to vykutil. Neměl jsem ani profi zvedák ani profi nářadí a dělal jsem to úplně poprvé a zatím to vypadá, že je všechno OK. Ložiska zatím nehučí a brzdy brzdí. Chtěl bych poděkovat Aldikovi za obchod a mému otci za vydatnou pomoc, bez které bych to kutil ještě teď. Jestli se do toho chcete taky někdo vrhnout sám doma tak přeji hodně štěstí, měl jsem z toho docela strach, ale šlo to celkem v pohodě (vytáhnout náboj bez vercajku je docela pakárna ale šlo to) Taky děkuji za rady všech Háčkařů a vůbec všech.
- Virus
- **
- Příspěvky: 159
- Registrován: 24 bře 2007, 19:14
- Bydliště: Freetek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Je to docela pakárna bez nářadí a zkušeností. Ale pokusím se.
Sundáš kolo. Povolíš závlačku na centrální matici, sundáš centrální matici. Povolíš čtyři šroubky, které drží kotouč. Povolíš dva šrouby, které drží celé čelisti (před tím si povol jeden šroubek na "prasátku") Potom musíš vyndat náboj (já to dělal šroubovákem a majzlíkem pze stahovák nevlastním) což je asi nej dojeb část. vyměníš kotouče nasadíš náboj (já ho tak zlehka nasadil ať se nekousne a dotáhnul centrální maticí) dotáhneš ty čtyři šroubky, které ti drží kotouč vyměníš desky namontuješ čelisti a pohoda párty.
Vypadá to jednoše (mě se naštěstí nevysypala ložiska a vše šlo nazpět)
Přeji hodně štěstí
Sundáš kolo. Povolíš závlačku na centrální matici, sundáš centrální matici. Povolíš čtyři šroubky, které drží kotouč. Povolíš dva šrouby, které drží celé čelisti (před tím si povol jeden šroubek na "prasátku") Potom musíš vyndat náboj (já to dělal šroubovákem a majzlíkem pze stahovák nevlastním) což je asi nej dojeb část. vyměníš kotouče nasadíš náboj (já ho tak zlehka nasadil ať se nekousne a dotáhnul centrální maticí) dotáhneš ty čtyři šroubky, které ti drží kotouč vyměníš desky namontuješ čelisti a pohoda párty.
Vypadá to jednoše (mě se naštěstí nevysypala ložiska a vše šlo nazpět)
Přeji hodně štěstí
Accentík 1,3; 62 KW; r.v. 96-7; mírně upraven
- Samuel
- **
- Příspěvky: 169
- Registrován: 12 bře 2008, 19:07
- Bydliště: Nitra, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Ahaa chlape diky...........avsak kedze som dodzubkal aj vymenu palivoveho filtra tak to asi necham tak ........nemam nastroje a fakt ked sa mi vysipe lozisko tak neviem........a aj tie prasatka davat dole.........hmmm no nevim predsa su to len brzdy.......asi to necham takVirus píše:Je to docela pakárna bez nářadí a zkušeností. Ale pokusím se.
Sundáš kolo. Povolíš závlačku na centrální matici, sundáš centrální matici. Povolíš čtyři šroubky, které drží kotouč. Povolíš dva šrouby, které drží celé čelisti (před tím si povol jeden šroubek na "prasátku") Potom musíš vyndat náboj (já to dělal šroubovákem a majzlíkem pze stahovák nevlastním) což je asi nej dojeb část. vyměníš kotouče nasadíš náboj (já ho tak zlehka nasadil ať se nekousne a dotáhnul centrální maticí) dotáhneš ty čtyři šroubky, které ti drží kotouč vyměníš desky namontuješ čelisti a pohoda párty.
Vypadá to jednoše (mě se naštěstí nevysypala ložiska a vše šlo nazpět)
Přeji hodně štěstí
Já to stahuju i bez stahováku takto.... vytočte ty 4 šrouby co drží u sebe náboj a kotouč. Pak si najděte 2 delší šrouby a matky (já použil 10-tky byly tam akorát). Matku si dejte mezi náboj a kotouč (akorát se tam vejde) a skrz náboj a kotouč do té matky našroubujte ten šroub. 2. šroub s matkou dejte křížem naproti. pak vemte dva kliče jednim držte matku a 2. kličem (nebo) golou točte střídavě s 1. a 2 šroubem, aby šel náboj souběžně. šrouby se zapřou o starý kotouč a krásně během 3 minut sundáte ten náboj. Včera jsem to tak dělal.... Snad jsem to napsal nějak srozumitelně... když tak se zeptejte kdyby jste něčemu nerozuměli. Ale tahle technika funguje prefektně.
Jinak celou výměnu jsem dělal takto
1. nejdřive jsem si sundal závlačku z centrální matice a povolil centrální matku.
2. sundání kola
3. sundání brzdiče
4. vytočení 4 šroubů co drží kotouč u náboje
pak technika kterou jsem popsal nahoře...
5. očištění dosedacích ploch
6. nandání kotouče
7. nandání náboje a lehké dotažení centrální matice ona si ten náboj krásně nalisuje.
8. 4 šrouby náboj+ kotouč
9. Dotažení centrální matice
10. montáž brzdiče a osazení destičkami
11. závlačka na centrální matici + kontrola dotažení všech šroubů
12. namontovat kolo a hurá na druhou stranu....
Jinak celou výměnu jsem dělal takto
1. nejdřive jsem si sundal závlačku z centrální matice a povolil centrální matku.
2. sundání kola
3. sundání brzdiče
4. vytočení 4 šroubů co drží kotouč u náboje
pak technika kterou jsem popsal nahoře...
5. očištění dosedacích ploch
6. nandání kotouče
7. nandání náboje a lehké dotažení centrální matice ona si ten náboj krásně nalisuje.
8. 4 šrouby náboj+ kotouč
9. Dotažení centrální matice
10. montáž brzdiče a osazení destičkami
11. závlačka na centrální matici + kontrola dotažení všech šroubů
12. namontovat kolo a hurá na druhou stranu....
Autoprofi Hyundai České Budějovice
Pital som sa v Hyundai tak norma na jeden kotuc je 620,- bez daneSamuel píše:
Hmmm clovece a nevies sem buchnut komplet navod ako na to.....co si pouzil a tak,.......lebo len kotuce ma vyjdu na 1500 za ks a nechcem si predstavit co bude stat robota tu u nas.........a hlavne tie loziska....ako sa to robi presne ??
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379