airback??
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
Kontrolka neoznamuje, že by byl děravý měch nebo zvlhlá patrona (to ani dost dobře nejde kontrolovat ), ale že:
je špatný koďan na desce řízení airbagu, nebo
parametry výkonových spínačů neodpovídají očekávaným hodnotám, nebo
selhal test budící elektroniky, nebo
je chybná komunikace s akcelerometrickými čidly, nebo
některý z dalších mnoha problémů, které se už nepamatuju...
Amatérsky s tím člověk asi moc neudělá, dají se jen zkontrolovat konektory mezi čidly,patronami a řídící jednotkou. Vřele doporučuju velkou obezřetnost, abys při nešikovném "testování" airbag neodpálil (míněno, aby Ti nevystřelil).
Teď si nevybavuju, zda je to tak i u Accentu, ale evropská norma pro airbagy vyžaduje, aby kontrolka po zapnutí zapalování blikala a po proběhnutí testu má zhasnout (vše ok), nebo zůstat svítit (detekován problém). Pokud ze začátku nemrká, zkusil bych se podívat, zda nejsou zkratnuté přívody ke kontrolce,že by byla živena odjinud, i když pravděpodobnost je dost malá.
Krom zmíněného mě už napadá jen servis a pravděpodobně výměna některého z modulů...
je špatný koďan na desce řízení airbagu, nebo
parametry výkonových spínačů neodpovídají očekávaným hodnotám, nebo
selhal test budící elektroniky, nebo
je chybná komunikace s akcelerometrickými čidly, nebo
některý z dalších mnoha problémů, které se už nepamatuju...
Amatérsky s tím člověk asi moc neudělá, dají se jen zkontrolovat konektory mezi čidly,patronami a řídící jednotkou. Vřele doporučuju velkou obezřetnost, abys při nešikovném "testování" airbag neodpálil (míněno, aby Ti nevystřelil).
Teď si nevybavuju, zda je to tak i u Accentu, ale evropská norma pro airbagy vyžaduje, aby kontrolka po zapnutí zapalování blikala a po proběhnutí testu má zhasnout (vše ok), nebo zůstat svítit (detekován problém). Pokud ze začátku nemrká, zkusil bych se podívat, zda nejsou zkratnuté přívody ke kontrolce,že by byla živena odjinud, i když pravděpodobnost je dost malá.
Krom zmíněného mě už napadá jen servis a pravděpodobně výměna některého z modulů...
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
No problem je v tom ze kdyz jsem rozebiral pristrojovku tak jsem zjistil ze je vadna zarovicka kontrolky erbeku, kdyz jsem tam dal novou tak pro zmenu svitila furt. Jinak nikam jsem se nehrabal jen jsem sundal kryt na volantu, jestli tam ten pitel vubec je:-) Asi nejlepsi bude servis, anebo doufat ze ho nebudu nikdy potrebovat. Diky moc za vase rady:-)
1.5i , 12v (65kw) ,, ŠMOULA,,
¨jandax píše:No problem je v tom ze kdyz jsem rozebiral pristrojovku tak jsem zjistil ze je vadna zarovicka kontrolky erbeku, kdyz jsem tam dal novou tak pro zmenu svitila furt. Jinak nikam jsem se nehrabal jen jsem sundal kryt na volantu, jestli tam ten pitel vubec je:-) Asi nejlepsi bude servis, anebo doufat ze ho nebudu nikdy potrebovat. Diky moc za vase rady:-)
No, tak tady je několik možností
1) Při výměně žárovky jsi měl klíček v zapalování a zapnuté kontrolky (např. oleje, dobíjení atd.) Tím, že jsi nevypnul zapalování se porušil tzv. logický obvod a systém hlásí chybu-zajeď si na diagnostiku a tam ti chybu vymažou.
2) Stejný problém by nastal, pokud bys vyndal pojistklu airbagu při zapnutém zapalování-možná, žes to už dříve udělal při kontrole pojistek, pouze sis nevšimnul žádného problému, protože žárovka byla spálená
3) První nebo druhou věc udělal již předchozí majitel (pokud nějaký byl ), případně vůz havaroval, takže aby se nepoznalo, že byl airbag vystřelen, tak tam dal spálenou žárovku, ale to není pravděpodobné.....
Prostě si zajeď do Hyundaie a tam ti tu chybu na počkání smažou, protože si myslím, že problém je v tom, co jsem popsal v bodě 1)
Hyundai Lantra GLS, 1,6i 16V 84kW, r.v.1996
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
-
- ***
- Příspěvky: 634
- Registrován: 22 čer 2007, 16:25
- Bydliště: Ostrava a předtím Český Těšín
- Kontaktovat uživatele:
Ne,nestačí.Bezpečnostní prvky,jako airbagy,nebo ABS z důvodu bezpečnosti nejdou vyresetovat.Musíš na diagnostiku na výmaz chyby v registru řídící jednotky.Já za to před rokem zaplatil 400 Kč.jandax píše:S tou moznosti 1 jste me zaskocil ani nevym jestli jsem mel vypnute zapalovani, ale delam to vzdy. Nestaci resetovat pocitac?