spotreba
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Takže jsme na tom všichni stejně - autiko žere víc než v létě, zima je nám větší než je zdrávo a ten bílej sajrajt na silnici někomu chvilku vyhovuje (např. mě - mimo silnice zkouším, co si s autem můžu dovolit), ale v převážný většině se shodnem na tom, že všeho moc škodí
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
- Reklama
zahřívání motoru
Na téma zahřívání motoru již zde diskuse proběhla.Najděte si ji, vyplynulo z toho, že nastartováním a následným chodem motoru na volnoběžné otáčky mu škodíte. Ale já to taky občas udělám, i když se raději snažím vyjíždět ihned. Pokud to není zde, pak na auto.cz.
Rade622
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
A vo tom to je
Přesně tak, Hanzi, vystihl jsi to naprosto přesně
Přesně tak, Hanzi, vystihl jsi to naprosto přesně
Měl jsem Hyundai Accent 1.3 12V, 3dv., r. v. 98-totálka 13. 2. 2006. Je mi ho moc líto .
Od 10. 4. 2006 mám Fiat Punto 55S, 1.1, 5dv., r. v. 96-protiúčet-prosinec 2007-nyní mám Ford Fiesta 1.3, 51 kW, r. v. 04.
ALE otec má Hyundai i30, 1.4i CVVT
Od 10. 4. 2006 mám Fiat Punto 55S, 1.1, 5dv., r. v. 96-protiúčet-prosinec 2007-nyní mám Ford Fiesta 1.3, 51 kW, r. v. 04.
ALE otec má Hyundai i30, 1.4i CVVT
Re: zahřívání motoru
Souhlas s rade622 - nastartuju, klepu kosu, ale jedu. Jediné, co si hlídám, jsou otáčky - víc než 3000 netočím. Jinak topení mám na full pořád. Možná prubnu radu - vyjet s vypnutým topítkem a topit až po ohřátí motoura. Kdo to má ale vydržet, žééééé.......rade622 píše:Na téma zahřívání motoru již zde diskuse proběhla.Najděte si ji, vyplynulo z toho, že nastartováním a následným chodem motoru na volnoběžné otáčky mu škodíte. Ale já to taky občas udělám, i když se raději snažím vyjíždět ihned. Pokud to není zde, pak na auto.cz.
Rade622
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Nastartuju, netopim, jdu skrabat, vlezu do auta, je porad studeny, rozjedu se, u prvni krizovatky uz to jevi ohrati motor,zapnu topeni na 2,ale porad teplo vypada jinak...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: zahřívání motoru
dej na radu...prvne zahrat motor a pak pohodli...neni to zas az tak hrozny ...jejdaHanz píše: Možná prubnu radu - vyjet s vypnutým topítkem a topit až po ohřátí motoura. Kdo to má ale vydržet, žééééé.......
já to dělám tak že jdu do auta nastartuju motor vylezu jdu autiko oméct od sněhu a oškrábu zrcátka.když už to mám hotový a vlezu do auta ručička na teplotě pomalu vzrostla a já v pomalu vyjedu.topit začnu až když je ručička tam ke má být.a abych neklepal takovou kosu v autě jedu v kulichu a rukavicích kožených ty nekloužou po volantě
nastartovat auti a nechat je brumlat na volnobeh...je nejhorsi co muze byt
omest snih,oskrabat namrazu a potom teprve nastartovat a pomaloucku jet...ne dlouho na 1cku
tim se pozvolna zahrivaji veskere kapaliny a veci s tim souvisle...
napr.v Ostereich neni dovoleno aby si v zime pri nastartovanem auti cistil snih a namrazu z oken
jo ale zatim sme v Cesku
omest snih,oskrabat namrazu a potom teprve nastartovat a pomaloucku jet...ne dlouho na 1cku
tim se pozvolna zahrivaji veskere kapaliny a veci s tim souvisle...
napr.v Ostereich neni dovoleno aby si v zime pri nastartovanem auti cistil snih a namrazu z oken
jo ale zatim sme v Cesku
no taky taky.. oskrabat, vocistit, pak teprve nastartovat a jet! a netocim pres 2500otacek nez to neni na provozni teplote, to samy topeni, tu chvili to vydrzim, pac se to zahreje pak rychlejc nez kdyby to poustel uz vlazny..Farmář píše:nastartovat auti a nechat je brumlat na volnobeh...je nejhorsi co muze byt
omest snih,oskrabat namrazu a potom teprve nastartovat a pomaloucku jet...ne dlouho na 1cku
tim se pozvolna zahrivaji veskere kapaliny a veci s tim souvisle...
napr.v Ostereich neni dovoleno aby si v zime pri nastartovanem auti cistil snih a namrazu z oken
jo ale zatim sme v Cesku
ostatne pri bezny jizde to tak taky delam ze radsi prudce akcelerovat a rychle odrazovat nez vyletej otacky vysoko a jezdim svizne se slusnou spotrebickou...
takto teda nevím.vím že se nemá nechat na volnoběh nafták jelikož ten se nezahřeje u toho se zahřívá motor jízdou a vším co máš zaplý(čím víc zaplých věcí tím rychleji se zahřívá)četl sem to na diesel klubu ale u benzínu je to jinak.sem jinýho názoru.podlě mě je zase kravina vyject úplně se studeným motorem.musíš ho nechat trošku zahřát a ne vyject.nevim sem jinýho názoru.každej at si dělá jak si myslí nebo mu přijde za vhodný.
V Rakousku to maj kvuli emisim a krasnymu alpskymu vzduchu, nikolv pro setrenbi motoru...jsem zastance Lukasova nazoru, aspon chvili stat s nabehlym motorem, nez se nekam vypravim...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Já jsem s Tebou Lukási,ale jenom jsem čekal až se někdo ozve!!lukas.frela píše:takto teda nevím.vím že se nemá nechat na volnoběh nafták jelikož ten se nezahřeje u toho se zahřívá motor jízdou a vším co máš zaplý(čím víc zaplých věcí tím rychleji se zahřívá)četl sem to na diesel klubu ale u benzínu je to jinak.sem jinýho názoru.podlě mě je zase kravina vyject úplně se studeným motorem.musíš ho nechat trošku zahřát a ne vyject.nevim sem jinýho názoru.každej at si dělá jak si myslí nebo mu přijde za vhodný.
Za studena vyjet to není dobré kvůli pístním kroužkům,bač v mrazech mohou prasknout a dost vysoké nebezpečí!!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
jejda to mi zase nekdo neco poradil...ivan píše:Já jsem s Tebou Lukási,ale jenom jsem čekal až se někdo ozve!!lukas.frela píše:takto teda nevím.vím že se nemá nechat na volnoběh nafták jelikož ten se nezahřeje u toho se zahřívá motor jízdou a vším co máš zaplý(čím víc zaplých věcí tím rychleji se zahřívá)četl sem to na diesel klubu ale u benzínu je to jinak.sem jinýho názoru.podlě mě je zase kravina vyject úplně se studeným motorem.musíš ho nechat trošku zahřát a ne vyject.nevim sem jinýho názoru.každej at si dělá jak si myslí nebo mu přijde za vhodný.
Za studena vyjet to není dobré kvůli pístním kroužkům,bač v mrazech mohou prasknout a dost vysoké nebezpečí!!
..ale dyž to netočíš, dosáhneš rychlejšího prohřátí motoura než když bude vrčet na fleku bez zatížení, rozumíš, do you understand my, ponimaješ meňa? Nejde o to jestli jedeš, ábr jde o to nehnat motoura do vysokejch otáček za studena. No a s tim je spojená ekonomika provozu a co nejefektivnější využití ropnejch produktů
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
jo takze na spotrebu to je urcite dobry.. a pro motor?Hanz píše:..ale dyž to netočíš, dosáhneš rychlejšího prohřátí motoura než když bude vrčet na fleku bez zatížení, rozumíš, do you understand my, ponimaješ meňa? Nejde o to jestli jedeš, ábr jde o to nehnat motoura do vysokejch otáček za studena. No a s tim je spojená ekonomika provozu a co nejefektivnější využití ropnejch produktů