Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- DEDe
- *****
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 31 led 2008, 06:28
- Bydliště: Brno, Ceska Trebova
- Kontaktovat uživatele:
Ostré vačky- o co tam jde ? :)
tak zase sem se do neceho zabredl a vim o tom opet kulove. V cem spociva prebrusovani nebo kupovani tuningovych vaček? jestli se nepletu je to v anglictine jako CAMS. Vsude se mluvi opet o zvysovani vykonu ale nejak sem se nedocetl v cem je zakopany pes pocitam ze opet zivotnost motoru nebo neco podobneho. Jestli mi nekdo muze tuhle problematiku osvetlit budu jen rad Asi tu podobnych tematek na ruzny casti motoru budu davat vic
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003
- Reklama
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
CAM je anglicky vacka (takovy ten vybouleny tvar), a CAMSHAFT je vackova hridel
tos asi takhle: das vostro vacku, co ma vostre uhle, a ventily to pak rezo az to hezky neni a mas koniky navic
tos asi takhle: das vostro vacku, co ma vostre uhle, a ventily to pak rezo az to hezky neni a mas koniky navic
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
No nebudu tady kopirovat clenek kterej jsem nasel, v jednoduchosti, proste ostrejsi vacka upravuje casovani ventilu a takze treba jsou ventily na sani dyl otevrene a dostane se tam vic smesi. existuje spousta druhu vacek ktery jsou nejak zamereny treba na vykon , kroutak ( a to vsechno treba jen na urcity otacky). je to dost alchemie a mozna bych s tim moc neexperimentoval
Kód: Vybrat vše
http://www.autosport-tuning.cz/cs/cetli-jste/jak-na-tuning/844-odstavec-kdyz-se-rekne-ostra-vacka/
Lantra 1,6 J2/95, nyní Volvo S40 2,0T 2003
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Úplně nejostřejší je HARDCAM.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- LongStar
- ****
- Příspěvky: 1275
- Registrován: 12 říj 2007, 21:13
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
black_sheep píše:CAM je anglicky vacka (takovy ten vybouleny tvar), a CAMSHAFT je vackova hridel
tos asi takhle: das vostro vacku, co ma vostre uhle, a ventily to pak rezo az to hezky neni a mas koniky navic
S-coupe s Fénem:)
ScoupeTech ->->->->->->->VWGolf-IV Objem stylem nenahradíš!!!
ScoupeTech ->->->->->->->VWGolf-IV Objem stylem nenahradíš!!!
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
ve skutečnosti je vačka ale tupá, tedy má větší úhel a sací ventil zůstává déle otevřený. Nevýhoda je v malých otáčkách - vyšší spotřeba. Na životnost to výrazný vliv nemá. Při vyšších otáčkách se dostane do válce o něco více vzduchu a líp to jede.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- DEDe
- *****
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 31 led 2008, 06:28
- Bydliště: Brno, Ceska Trebova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
konecne smysluplnejsi odpoved No a ty to vidis jak , ma to vyznam nebo nema , vyplati se ten narust oproti cene a te vyssi spotrebe nebo je to narust zanedbatelny? Primo koupene ostre jsou prej drahe ale da se to udelat prej i u nekoho zrucnejsiho to brouseni , to je jen neco malo co sem se o tom docetl.mirpie píše:ve skutečnosti je vačka ale tupá, tedy má větší úhel a sací ventil zůstává déle otevřený. Nevýhoda je v malých otáčkách - vyšší spotřeba. Na životnost to výrazný vliv nemá. Při vyšších otáčkách se dostane do válce o něco více vzduchu a líp to jede.
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
Jeste bych dodal, ze ostrejsi vacka znamena taky rychlejsi otevirani a zavirani ventilu. Ve spojeni s dalsima upravama to pak vetsinou vyzaduje i vacky, ventily a sedla z kvalitnejsich materialu a silnejsi ventilove pruziny. Zkratka jako vzdy je vsechno spojeno se vsim a nakonec clovek zjisti, ze ma vymenenou pulku motoru a ze tim padem musi zacit setrit na podvozek a brzdy
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
mno takhle.. do 2.0 kupatka v generaci RD se davali 1.8mickovy vacky! proste vymenis vacku za jinou - dokonce za takovou co sezenes na kazdym vrakaci a mas kone navic. tohle je jedna z hlavnich uprav verze F2 EVO jeste vejfuk myslim udelanej na zakazdku od MSD (firma co delala zavodni coupe) a narust cca 20 ihaháá je na svete
jenze pak zalezi kdo tu vacku naladi no. asi bych si nebyl jistej nakou, co koupis nekde na netu... mit jeste jednou coupe na denni jezdeni tak mu to ostrou vacku dam, ale modryho je mi lito to na nem testovat. ikdyz kolegove v anglii to zkouseli a meli to aj na brzde a vysledky jsou pekny..
jenze pak zalezi kdo tu vacku naladi no. asi bych si nebyl jistej nakou, co koupis nekde na netu... mit jeste jednou coupe na denni jezdeni tak mu to ostrou vacku dam, ale modryho je mi lito to na nem testovat. ikdyz kolegove v anglii to zkouseli a meli to aj na brzde a vysledky jsou pekny..
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- DEDe
- *****
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 31 led 2008, 06:28
- Bydliště: Brno, Ceska Trebova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
no ja myslim ze kdyz to koupis z tech stranek ze zahranici hyundajovskejch tak ti to na coupe sami i davaj tak vedej co prodavaj urco . No ja experimentovat taky nebudu.black_sheep píše:mno takhle.. do 2.0 kupatka v generaci RD se davali 1.8mickovy vacky! proste vymenis vacku za jinou - dokonce za takovou co sezenes na kazdym vrakaci a mas kone navic. tohle je jedna z hlavnich uprav verze F2 EVO jeste vejfuk myslim udelanej na zakazdku od MSD (firma co delala zavodni coupe) a narust cca 20 ihaháá je na svete
jenze pak zalezi kdo tu vacku naladi no. asi bych si nebyl jistej nakou, co koupis nekde na netu... mit jeste jednou coupe na denni jezdeni tak mu to ostrou vacku dam, ale modryho je mi lito to na nem testovat. ikdyz kolegove v anglii to zkouseli a meli to aj na brzde a vysledky jsou pekny..
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
to má význam fakt někam na závody do vrchu, sprinty atd. Na běžný ježdění to není. To se pak už i odlehčujou setrvačníky na minimum (pak to má takovej "dobrej" nestabilní běh, kdo slyšel vrnět na volnoběh auto na závody do vrchu tak ví). Jak tu někdo psal, chce to pak více úprav najednou, aby to mělo smysl, ale pak se z toho stává drahá hračka spíš na závody, než univozidlo na ježdění do práce, na dovolenou atd.
Naposledy upravil(a) mirpie dne 27 led 2009, 14:22, celkem upraveno 1 x.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
mirpie píše:to má význam fakt někam na závody do vrchu, sprinty atd. Na běžný ježdění to není. To se pak už i odlehčujou setrvačníky na minimum (pak to má takovej "dobrej" nestabilní běh, kdo slyšel vrnět na volnoběh auto na závody do vrchu tak ví). Jak tu někdo psal, chce to pak více úprav najednou, aby to mělo smysl, ale pak se z toho stává drahá hračka spíš na závody, než univozidlo na ježdění do práce, na dovolenou atd.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- DEDe
- *****
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 31 led 2008, 06:28
- Bydliště: Brno, Ceska Trebova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostré vačky- o co tam jde ? :)
to jen ti piploni v americe si tam davaj vsichni vsechno protoze to pro ne neni takova darda u nas je to preci jen moc luxusni konicek.
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003