Jo, já jí taky tolik nepoužívám. Ale i tak považuji implementace akhle staré a "neekologické" technologie za trochu slabší. Ale vedle supertvrdého podvozku (na krátkých příčných nerovnostech), mi to přijde jako prkotina. Takže: stará technologie kompresoru je handicap, abych se z tho odstřelil či zatratil tak to ne.Hardcam píše:staflik: evidentne mam stejny jako vy...jedno mi je to z toho duvodu, ze rok od roku pouzivam klimu mene. Posledni 3 roky stoji srpen za houby a ty vedra nejsou tk "horky". A do prazdnin je to sem tam dvakrat-trikrat za mesic. V zime poustim jen kvuli udrzbe.
Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: i30 spotřeba
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
- Reklama
Re: i30 spotřeba
staflik: jeste k tem euronormam....ty hlavne urcuji emise, ne? A pokud i30 vydava to, co je potreba, tk nac to resit:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: i30 spotřeba
Však jo. Jenom že důvodem zavedení elektronických škrtících klapek byly právě emise. Proto mě překvapuje, že to Hyu dá bez ní. Jinak mě to netrápí a motor považuji jednoznačně za silnou stránku auta.Hardcam píše:staflik: jeste k tem euronormam....ty hlavne urcuji emise, ne? A pokud i30 vydava to, co je potreba, tk nac to resit:)
ex i30cw 1.6 CVVT Classic; Ulsan
Re: i30 spotřeba
Tak to mě máš za pěknýho magora, kdybych to udělal podle Tvých úvah, auto by šlo hned v první zatáčce přes svodidla a náhlé převýšení cca 100 m by mi minimálně znesnadnilo správný odečet průměrné spotřeby .Hardcam píše:SKV: vsak jsem to psal na minule strance, ze tuhle ficuru uz maj stary hacka...
jinak abych se priznal, kdyz jsem cetl zacatek Tvyho prispevku, myslel jsem, ze Ti dosla trpelivost, pustil jsi t z kopce, pustil plyn, vyskocil a cekal, jak to dopadne:)
i30 používá ECU od Bosche s dvoujádrem na 400 MHz, mimochodem to samé se používalo u předešlých verzí motoru (EURO III), akorát mělo zřejmě jinak odladěnej SW.štaflík píše:To SKV: Úvaha v jádru správná, jenom bych opravil, že problémy s reakcí (prodlevou) plynu u Fabií nebyly u HTP, ale u prvních sérií se starým škodováckým 1.4 OHV. U HTP bylo toto již bez problému a při svých pár tisících rozjezdů s tímto motorem jsem nic nepozoroval zatímco u služební 1.4 OHV ze začátku výroby jsem byl občas jak v autoškole. Mimochodem pak tu chybu odstranili/zmenšili úpravou SW. To auto se takhle blbě rozjíždělo jen první dva roky.
Co se i30 týče, také nechápu, jak dali EURO4 bez el.klapky, ale pokud jim to funguje, tak bych v tom vůbec problém neviděl. Papíry jsou v pořádku a motor reaguje spíše lépe, než je dnes zvykem. Jinak ta prodleva mezi tím, kdy se zvedne příděl vzduchu a dodá se adekvátní příděl vzduchu je, myslím, zanedbatelná. Frekvence průmyslovýh procesorů typicky používaných v ECU je dnes typicky v řádech stovek MHz (takže jako první směšná Pentia II ), takže (vzhledem k tomu, že procesor je optimalizovaný na algorytmy stechiometrického vzorce) zvládne dodat správné údaje několiksetkrát za vteřinu.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: i30 spotřeba
staflik: co se tyce emisi, na 6 let starem Getzovi kratce po TK jsou emise jak u noveho auta...jsem zvedav, jak ted v tydnu uspeju s CRDi.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: i30 spotřeba
Najeto 4200 km, 50% dálnice a delší trasy (150 km na jeden zátah), průměrná spotřeba se ustálila na 6,7l/100km dle PP.
Hyundai i30 1.4 COMFORT, verze 2009 Nošovice, koupeno 8/6/2010
Dříve:
Hyundai i30 1.4 Classic, klima manual, dálkový centrál, Made in Ulsan, koupeno 4/2009, http://www.fotky.zdenda.net/hyundai_i30
Dříve:
Hyundai i30 1.4 Classic, klima manual, dálkový centrál, Made in Ulsan, koupeno 4/2009, http://www.fotky.zdenda.net/hyundai_i30
Re: i30 spotřeba
O E85 slysim poprve, prekvapuje me, ze to Skoda nabizi levneji nez normalni benzin...nejaky zadrhel v tom cekam:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: i30 spotřeba
na e85 sa jazdi v skandinavii pomerne dlho... cenovy rodiel bol myslim 20% menej v prospech e85 vs NAT95.. Saaby, Volva a Fordy z Euroznaciek.. V ameru na to jazdi hafo truckov (pickups) oznacene ako Bi-fuel, resp flex fuelHardcam píše:O E85 slysim poprve, prekvapuje me, ze to Skoda nabizi levneji nez normalni benzin...nejaky zadrhel v tom cekam:)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: i30 spotřeba
Tak som to vcera tiez trochu testoval (udaje podla palubneho PC):
1) z kopca so zaradenou pätkou: --.-
2) z kopca na volnobech: 0.4l
3) pri zapnuti AC spotreba sla nahoru o cca 0.4-0.5l (mierne stupanie (skoro rovinka), 5. stupen, cca 90km/hod) - v meste by si vzala AC urcite viac, ale verim, ze dlhodobo to bude max. do 0.5l
Po skonceni testovania a vynulovani pocitaca najazdene este cca 100km (2 osoby, prazdny kufor, okresne cesty 80% + mesto 20%): priemer 5.0l
Vsetko so zahriatym motorom, teplota vonku 21-25C ...
1) z kopca so zaradenou pätkou: --.-
2) z kopca na volnobech: 0.4l
3) pri zapnuti AC spotreba sla nahoru o cca 0.4-0.5l (mierne stupanie (skoro rovinka), 5. stupen, cca 90km/hod) - v meste by si vzala AC urcite viac, ale verim, ze dlhodobo to bude max. do 0.5l
Po skonceni testovania a vynulovani pocitaca najazdene este cca 100km (2 osoby, prazdny kufor, okresne cesty 80% + mesto 20%): priemer 5.0l
Vsetko so zahriatym motorom, teplota vonku 21-25C ...
Re: i30 spotřeba
To k tem svym vypozorovanym udajum fakt nikdo nebude psat tu prumernou rychlost?
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: i30 spotřeba
Zdravím. Jezdím zhruba za 6,7. Na ten motor si myslím že to ujde. Když jedu do práce cca 25 km tak to vezme 6,4. Ale po městě... 7,5. Než jsem vyjel první nádrž tak jsem měl 8,5l. Teď po 3000km už si to celkem sedlo. Byl jsem v Maďarsku, 2 dospělí 3 děti, asi 350 km a po cestě tam byl průměr 5,8 (zpátky 6,4) bez dálnice-průměr 56 km/h - nepočítám těch 20 km kolem Zvolena.
i30cw; 1,6i CVVT; 93 kW; COMFORT; Mocha Brown; Korea
Re: i30 spotřeba
Priemerna rychlost pri tych 100 najazdenych km bola 53 km/hod. Neviem, ci je to az tak podstatne, pri mnou spominanom zastupeni ciest sa asi ani ina ocakavat nedala a viac o spotrebe asi vypovie zastupenie mesta/okresiek/dialnice.laufas píše:To k tem svym vypozorovanym udajum fakt nikdo nebude psat tu prumernou rychlost?
Ved ak sa v meste povleciem 10km/hod a mimo mesto to dozeniem vysokou rychlostou, vo vysledku bude priemer tiez 53km/hod, ale spotreba bude uplne ina, ako ked pojdem neustale presne rychlostou 53 km/hod
Ak by som meral len spotrebu na urcitom type ciest (dialnica), potom ma priemer v km/hod nejaku vypovedaciu hodnotu, inak sa asi na neho moc spoliehat neda, zvlast nie v meste, kde auto kazdu chvilu stoji a cas bezi
Alebo ma nas palubny pocitac skrytu Start/Stop funkciu ako cyklocomputery ?
Re: i30 spotřeba
Ona ta průměrná rychlost - zvláště po městě - docela klame tělem.Mám teď prům.rychlost 34 km a prům.spotřebu 6,5l/100km po městě.Stačí pár semaforů a je vymalováno.Venku (50/50 okrsky/dálnice) se mi povedlo na 120 km úseku při dodržení rychl.limitů i 6,2l/100km. Je fak,že mám zatím najeto 7500 km,třeba si to ještě sedne.Dire píše:Priemerna rychlost pri tych 100 najazdenych km bola 53 km/hod. Neviem, ci je to az tak podstatne, pri mnou spominanom zastupeni ciest sa asi ani ina ocakavat nedala a viac o spotrebe asi vypovie zastupenie mesta/okresiek/dialnice.laufas píše:To k tem svym vypozorovanym udajum fakt nikdo nebude psat tu prumernou rychlost?
Ved ak sa v meste povleciem 10km/hod a mimo mesto to dozeniem vysokou rychlostou, vo vysledku bude priemer tiez 53km/hod, ale spotreba bude uplne ina, ako ked pojdem neustale presne rychlostou 53 km/hod
Ak by som meral len spotrebu na urcitom type ciest (dialnica), potom ma priemer v km/hod nejaku vypovedaciu hodnotu, inak sa asi na neho moc spoliehat neda, zvlast nie v meste, kde auto kazdu chvilu stoji a cas bezi
Alebo ma nas palubny pocitac skrytu Start/Stop funkciu ako cyklocomputery ?
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Re: i30 spotřeba
tatchwud:
6.5l po meste u vysokootackoveho benzinoveho motoru o objemu 1.6 je krasa. Ja som s 8-ventilovou benzinovou Almerou 1.5 jazdil dlhodobo za 6.5l, daleke trasy okolo 6.0l. Ale to bol stary dobry 8-ventil s max. krutiacim momentom uz pri 2800ot/min (vykonovo (60kW) nebol motor nic moc, ale na spotrebu to bola parada ).
Po meste na kratke trasy jazdim s dieselom za 6l (v lete, motor sa na par km nestiha zahriat). V zime i za 7l (to vzdy slintam po zlatom benzinu). Zas mimo mesto je diesel jasne lepsi, nez benzin
6.5l po meste u vysokootackoveho benzinoveho motoru o objemu 1.6 je krasa. Ja som s 8-ventilovou benzinovou Almerou 1.5 jazdil dlhodobo za 6.5l, daleke trasy okolo 6.0l. Ale to bol stary dobry 8-ventil s max. krutiacim momentom uz pri 2800ot/min (vykonovo (60kW) nebol motor nic moc, ale na spotrebu to bola parada ).
Po meste na kratke trasy jazdim s dieselom za 6l (v lete, motor sa na par km nestiha zahriat). V zime i za 7l (to vzdy slintam po zlatom benzinu). Zas mimo mesto je diesel jasne lepsi, nez benzin